Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 sachs performance kytkinpaketti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fasti
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 671
    • FIN

    #76
    Ok, Kiitos tiedosta!
    Current
    sigpic

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16457
      • Asikkala

      #77
      Originally posted by Sädde View Post
      Ok, ja tuota kiinni ottamista saa siirrettyä ylemmäs lattiasta kun jatkaa kytkin akselia vai?
      Meniköhän jotain väärin :think

      Comment

      • --nismo200sx--
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 169
        • Lohja

        #78
        Originally posted by Sädde View Post
        Ok, ja tuota kiinni ottamista saa siirrettyä ylemmäs lattiasta kun jatkaa kytkin akselia vai?
        siis sitä saa siirrettyä laittamalla/tekemällä pidemmän painelaakerin+jatkamalla kytkimen työsylinterin tappia.
        -e30 325tic track

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6198
          • Helsinki

          #79
          Originally posted by --nismo200sx-- View Post
          siis sitä saa siirrettyä laittamalla/tekemällä pidemmän painelaakerin+jatkamalla kytkimen työsylinterin tappia.
          Kiitos
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Fasti
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 671
            • FIN

            #80
            Vähän tuli kytkin ongelmia, jos tuntuu että voit auttaa niin ->
            Current
            sigpic

            Comment

            • jouni.325
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 2860

              #81
              Itsellä ainaskin tuo kytkimen toimivuus parani tolla e21 323 painelaakerilla! n.5mm e30 325sen painelaakeri isompi.
              Suosittelen.
              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
              Myös projekti kertomus fasessa

              Comment

              • Joppe01
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 34
                • Vihtavuori (Laukaa)

                #82
                Itse laitoin juuri eilen paikoilleen m20 vauhtiksen ja ton -618 sachin asetelman ja m3 jousitetun kytkinlevyn tohon omaan tds:ään. Painelaakeria jatkoin 15mm kylmästi hitsaamalla asetelman puolelle vanhan kartiorullalaakerin ulkokehän. Toimii kuin junanvessa vaikka ottaakkin aika ylhäältä.
                Käyttöauto E91 325d Touring -07
                Telakalla Käyttöauto E30 325i Turbo Touring -88
                Kesäpeli E30 320i Cabriolet -88
                sigpic
                Ex-BMW:
                E46 320d Touring -00
                E39 520i Touring -97
                E36 325tds Touring -97
                E30 318i Touring -89

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #83
                  Tiedoksi että, Kytkimenkumiletku on eri mallista riippuen

                  Originally posted by allub5 View Post
                  Tollanen paketti tuli hommattua, eli -618 asetelma ja 1862 168 232 levy.
                  onko kukaan asentanut vastaavaa pakettia ?
                  kiinnostais tietää vähän miten ootte asentanu ja mitä ootte tehnyt että ootte saanut toimii ?:think
                  koska mulla toi paketti ei toimi, kytkin irrottaa vasta poljin aivan lattiassa eikä sielläkään irtrota kunnolla. vauhtipyörä on plaanattu tasaseks.
                  eli ketä on asentanut tuon kyseisen paketin niin asennus vinkkejä kaipaisin hieman
                  Tiedoksi että, BMW:ssä on mallista riippuen eli asetelman jäykkyydestä määräytyy kytkimen työsylinteriin tulevan kumiletkun jäykkyys. Nestekytkin ja toiminta määräytyy näin myös työsylinterin liike männässä säätyy siitä. Kerron esimerkin jos jäykkä asetelma esim. Alpina ja kumiletku E30 316 siinä tapahtuu vain kumiletkun pullistuminen ja työsylinterin mäntä ei liiku tarpeeksi pitkälle ja se voi tuntua vaihteiden huonona menemisenä päälle eli vaihde narahtaa. Kun kytkin on jäykempi sitä jäykempi pitää olla kumiletku ja siksi siinä lukee "Not Brake" eli tarkoittaa että, "Ei jarruletku" huomioikaa tämä. Eli laittakaa sen mallisarjan auton kumiletku työsylinterille mikä asetelma on asennettu, se siis määräytyy sen asetelman mukaan.
                  Jarruihin tarkoitettua kumiletkua EI SAA ASENTAA se rikkoo asetelman.
                  Last edited by 325E; 30-07-2010, 10:41.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #84
                    Originally posted by 325E View Post
                    Tiedoksi että, BMW:ssä on mallista riippuen eli asetelman jäykkyydestä määräytyy kytkimen työsylinteriin tulevan kumiletkun jäykkyys. Nestekytkin ja toiminta näin myös työsylinterin liike männässä säätyy siitä ns. kytkin mitä jäykempi kytkin sitä jäykempi kumiletku ja siksi siinä lukee "Not Brake" ei tarkoittaa että, ei jarruletku huomioikaa tämä eli laittakaa sen mallisarjan kumiletku työsylinterille se siis määräytyy asetelman mukaan.
                    No on siinä miehellä teoriat...
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4646
                      • Tuusula

                      #85
                      Originally posted by 325E View Post
                      Tiedoksi että, BMW:ssä on mallista riippuen eli asetelman jäykkyydestä määräytyy kytkimen työsylinteriin tulevan kumiletkun jäykkyys. Nestekytkin ja toiminta määräytyy näin myös työsylinterin liike männässä säätyy siitä. Kerron esimerkin jos jäykkä asetelma esim. Alpina ja kumiletku E30 316 siinä tapahtuu vain kumiletkun pullistuminen ja työsylinterin mäntä ei liiku tarpeeksi pitkälle ja se voi tuntua vaihteiden huonona menemisenä päälle eli vaihde narahtaa. Kun kytkin on jäykempi sitä jäykempi pitää olla kumiletku ja siksi siinä lukee "Not Brake" eli tarkoittaa että, "Ei jarruletku" huomioikaa tämä. Eli laittakaa sen mallisarjan auton kumiletku työsylinterille mikä asetelma on asennettu, se siis määräytyy sen asetelman mukaan.
                      Jarruihin tarkoitettua kumiletkua EI SAA ASENTAA se rikkoo asetelman.

                      Kerrohan toki kuinka paljon enemmän tuo kytkinletku sitten pullistuu vs. jarruletku? Meneekö minulla kytkimen paineasetelma nyt rikki koska pistin sinne teräspunosletkun joka ei (ainakaan teoriassa) pullistele läheskään niin "paljon" kuin kumiletku?

                      Aika villiä juttua herra taas heittää...
                      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #86
                        Originally posted by 325E View Post
                        Tiedoksi että, BMW:ssä on mallista riippuen eli asetelman jäykkyydestä määräytyy kytkimen työsylinteriin tulevan kumiletkun jäykkyys. Nestekytkin ja toiminta määräytyy näin myös työsylinterin liike männässä säätyy siitä. Kerron esimerkin jos jäykkä asetelma esim. Alpina ja kumiletku E30 316 siinä tapahtuu vain kumiletkun pullistuminen ja työsylinterin mäntä ei liiku tarpeeksi pitkälle ja se voi tuntua vaihteiden huonona menemisenä päälle eli vaihde narahtaa. Kun kytkin on jäykempi sitä jäykempi pitää olla kumiletku ja siksi siinä lukee "Not Brake" eli tarkoittaa että, "Ei jarruletku" huomioikaa tämä. Eli laittakaa sen mallisarjan auton kumiletku työsylinterille mikä asetelma on asennettu, se siis määräytyy sen asetelman mukaan.
                        Jarruihin tarkoitettua kumiletkua EI SAA ASENTAA se rikkoo asetelman.

                        Mukavaa kun jaksat viihdyttää.
                        Mites kun e30 316i mallissa ja M3:ssa on eri asetelmat, mutta sama letku ??
                        Miten ne voi toimia ? Millä tavalla jarruletku rikkoo asetelman ?
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #87
                          Originally posted by 325E View Post
                          Tiedoksi että, BMW:ssä on mallista riippuen eli asetelman jäykkyydestä määräytyy kytkimen työsylinteriin tulevan kumiletkun jäykkyys. Nestekytkin ja toiminta määräytyy näin myös työsylinterin liike männässä säätyy siitä. Kerron esimerkin jos jäykkä asetelma esim. Alpina ja kumiletku E30 316 siinä tapahtuu vain kumiletkun pullistuminen ja työsylinterin mäntä ei liiku tarpeeksi pitkälle ja se voi tuntua vaihteiden huonona menemisenä päälle eli vaihde narahtaa. Kun kytkin on jäykempi sitä jäykempi pitää olla kumiletku ja siksi siinä lukee "Not Brake" eli tarkoittaa että, "Ei jarruletku" huomioikaa tämä. Eli laittakaa sen mallisarjan auton kumiletku työsylinterille mikä asetelma on asennettu, se siis määräytyy sen asetelman mukaan.
                          Jarruihin tarkoitettua kumiletkua EI SAA ASENTAA se rikkoo asetelman.
                          Kävin muuten ostamassa omaan e30 316 malliini e28 m5:n kytkin letkun, mitäpä veikkaat 325E tulikohan hyvä letku vai liian jäykkä?

                          Toivon että letku ja asetelma nyt kestäisivät edes 23.7 - 23.8 välisen ajan, mutta vielä parempi olisi jos molemmat särkyisivät vasta 1.4.

                          Vastatkaa nyt kuitenkin kaikki tuolla gallup alueella Kuqin tekemään galluppiin.
                          Olli.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #88
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #89
                              Lueskelin tuossa sanakirjaa ja tuo "brake" tarkoittaa myös paarmaa.

                              Eli se "not brake" tarkoittaakin paarmankarkoitinta, todellinen individual letku siis.
                              Olli.

                              Comment

                              • 325E
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1227
                                • LAHTI

                                #90
                                Tutkikaa ensin asiaa ja itkekää sitten jos on aihetta..

                                Originally posted by Cell View Post
                                No on siinä miehellä teoriat...

                                Tutkikaa asiaa ei kaikki ole sille mille näyttää... syytön minä olen siihen jos siihen ei ole eväitä annettu... mutta jos enempi kuin kolme tuomitsee faktan asian edes tutkimatta
                                vois sanoa että, joukossa tyhmyys tiivistyy ...tätä en kohdista kehenkään kirjoittaneista tämäkin on vain laskennallista faktaa ns. asian ymmärtämättömyys.
                                Olisi kiva saada tasokasta keskustelua aikaiseksi mutta ne viisaat gurut on harvassa jotka siihen kykenee...vinkki katsokaa ETK:sta saman mallisarjan eri koneella olevien letkujen varaosanumeroita ja myöskin eri malleja sanoisin että, alkaa asia selviämään mitä tarkoitan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎