Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 sachs performance kytkinpaketti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jii.veivo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 564
    • Haapavesi

    Originally posted by 325E View Post
    Jokaisen summan letkun paine on vakio ja muuttuva tekijä on itse letku joka on suhteutettuna asetelman jäykkyyteen ja suhteessa kytkimen liikkeen pituuteen johon vaikuttaa työsylinterin edessä oleva paineen vaihtelu joka on yhtäkuin säätökytkimessä.Tämä on faktaa tutkikaa asiaa jotka siihen kykenevät ja jotka puhuvat muuta ja jos asiaa ei ymmärrä olkaa hiljaa ja jättäkää joutavat prosointinne sinne omaan päähänne.
    Tarkoitukseni ei ole hyökätä ketään vastaan vaan kertoa faktaa asiaa ja syytön minä siihen ole jos joku ei ymmärrä
    kertomaani asiaa..kun lusikalla on annettu ei kauhalla voi vaatia näin se vaan menee.
    Yritätkö nyt taas väittää ettei BMW inssit ole tienneet tätä "faktaa" ?
    Miksi saman osa numeron alta löytyy työsylkän letkut moneen eri BMW:hen
    e38 750ial
    Husaberg 650 fs -05
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1227
      • LAHTI

      Asiaa puhut...

      Originally posted by Jonsku View Post
      Sikäli kun tätä saakelin epäselvää lausetta yrittää tulkita, niin tarkoittanet että paine on vakio mutta letkun "jäykkyydellä" säädetään itse paineasetelmaan kohdistuvaa voimaa?

      Selventäisitkö miksi säätö on tehty letkulla, eikä esimerkiksi kytkimen pääsylinterin geometriaa muuttamalla? Lisäksi, kertoisitko kuinka suuri jousto / voiman alenema letkulla saavutetaan verrattuna työsylinterin kokonaisvoimaan tai paineeseen kytkinpiirissä.

      Vastaan sinulle Jonsku seuraavaa:
      Saa nähdä miten käytännössä menee esim. sinulta ostamasi 328i ZF-laatikon suhteen kun kytkin on 240mm
      ja meinaan kokeilla omalla 523i letkulla...kerron että suurimmat erot tulee jos vertaa jarruletkun ja bemarin käyttämän letkun eroja..tärkein asia mitä bemarin letkulla on merkitystä se joustava säätöletkussa, jonka se tarvii toimiakseen, se on tavallaan automaattisäätö ja sitä se ei ole jos tilalle laitetaan ns. kuminen jarruletku.
      Bemarin orginal letkuissa on pieniä eroja mutta, vaan sen verran että, pääsee sanomaan ja jos on teho ja mallikohtaisia eroja on aiheellista laitaa sen auton letku jos pituuden suhteen käy.

      Vai otetaankohan nyt kauhalla kattilasta johon on lusikalla annettu..
      onneksi sinulle on kauhalla annettu ja sen totesin laatikkoa ostaessasi sinulta toisin kuin näiltä joiltakin toisilta... turha on kenenkään aukoa naamaansa koska kaikki on yleensä naamatusten tavatessaan asiallista porukkaa, tosin on helppo provosoida ja yhtyä turhaan asiattomaan keskusteluun joita täällä valitettavasti syntyy...siitä kun yleensä ottaa vittuilun pois ei jää jäljelle kuin avonainen suu.

      Vastaan kysymykseesi letkun jäykkyydellä säädetään paineasetelman kohdistuvaa voimaa ja kaikki tämä on laskettu ja jos kumiletkussa ei olisi joustoa jota se tekee kytkimen ollessa pohjassa se vaurioittaisi kytkimen tähtikäpäliä ja näin asetelman ikä olisi huomattavasti lyhyempi ja kaiken tämän on bemarin inssit keksineet jo bemarinkytkintä tehdessä minun keksimääni tämä ei ole vaan toin julki kumiletkun joustavuuden merkityksen ja siitä oli ensireaktio että, tämä on minun keksimääni ja sitä se ei ole toin julki vaan bemarin käyttämää tekniikkaa jota se on toteuttanut nestekytkimen säädössä.
      Last edited by 325E; 11-08-2010, 21:19.

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by 325E View Post
        Bemarin orginal letkuissa on pieniä eroja mutta, vaan sen verran että, pääsee sanomaan ja jos on teho ja mallikohtaisia eroja on aiheellista laitaa sen auton letku jos pituuden suhteen käy.
        Väännetäänpäs rautalangasta: BMW:ssä kytkimen letku ja letkun osanumero poikkeaa korimallin sisällä vain jos sen muoto tai pituus muuttuu. BMW:ssä ei käytetä erilaista letkua kytkimen ominaisuuksien tai moottorin tehon mukaan.

        Mitä haittaa odotat kohtaavasi, jos aiot käyttää 523i:n kytkinletkua 2,8l kytkimessä ja vaihdelaatikossa? Tiesitkö, että samaa 523i:n kytkinletkua on käytetty mm. huomattavasti tehokkaammissa ja vääntävämmissä V8-moottoreissa?

        Meinaatko, että BMW:n kytkimessä käytetään jotenkin muista automerkeistä poikkeavaa kumiletkua? Miksi BMW:ssä käytetään työsylinterin putkistossa CDV:tä, jos "pullisteleva" letku ajaa täysin saman asian?


        Ps. Et mielestäni vastanut kaikkiin Jonskun esittämiin aiheellisiin kysymyksiin.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          Vastaus

          Originally posted by kaol View Post
          Väännetäänpäs rautalangasta: BMW:ssä kytkimen letku ja letkun osanumero poikkeaa korimallin sisällä vain jos sen muoto tai pituus muuttuu. BMW:ssä ei käytetä erilaista letkua kytkimen ominaisuuksien tai moottorin tehon mukaan.

          Mitä haittaa odotat kohtaavasi, jos aiot käyttää 523i:n kytkinletkua 2,8l kytkimessä ja vaihdelaatikossa? Tiesitkö, että samaa 523i:n kytkinletkua on käytetty mm. huomattavasti tehokkaammissa ja vääntävämmissä V8-moottoreissa?

          Meinaatko, että BMW:n kytkimessä käytetään jotenkin muista automerkeistä poikkeavaa kumiletkua? Miksi BMW:ssä käytetään työsylinterin putkistossa CDV:tä, jos "pullisteleva" letku ajaa täysin saman asian?


          Ps. Et mielestäni vastanut kaikkiin Jonskun esittämiin aiheellisiin kysymyksiin.
          Olennaisin asia että, BMW:n letkussa lukee "Not Brake" ja bemari vaan on toteuttanut kytkimen lopullisen säädön joustavalla letkulla jota ns. jarruletku ei tee.
          Puhut kahdesta eri asiasta tietämättäsi vaikka sanot CDV:tä että, "pullisteleva" letku ajaa täysin saman asian Huom. tämä oli sinun sanomaasi kuten voin kertoa että, CDV venttiilin tehtävä on aivan toinen se ei ensinnäkään jousta eli sen tehtävä ei ole ns. säätää kytkintä vaan tehdä liikkeelle lähdöstä ns. "neitimäinen" eli jouheampi eli akkojen venttiili joka joutaa pois.
          Kyseinen CDV-venttiili voi laskennallisesti aiheuttaa kytkimelle vähemmän kilometrejä kuin että se, olisi otettu pois.
          Tuskin huomaan mitään haittaa 523i letkussa kun laitan siihen isomman 240mm kytkimen, ajan tuolla niin pappaajoa että, sillä ei tule seinä vastaan.
          Toki voit tuoda omia mielipiteitäsi julki niin joku voi niitäkin kommentoida kuten minun asiaani tosin minun kertomani taas perustuu tietoon ei mututuntumaan.

          Comment

          • Joppe01
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 34
            • Vihtavuori (Laukaa)

            Ikivanha topic mutta oli pakko laittaa vielä. Olen käyttänyt omassa autossani useamman vuoden jarruletkua kytkimessa ja toinen letku menossa. Johtuuko tämä jarruletkun kestämättömyys siitä kun se on jarruletku eikä kytkinletku?
            Ja ei minun asetelma ole kyllä miksikään mennyt vaikka onkin muutaman €uron jarruletku useamman kympin kytkinletkun tilalla.
            Vai olisiko sittenkin pikkusen jäykempi asetelma syynä? :think

            Ja letkuja tutkiessani en huomannut muuta eroa kuin että kytkinletkussa oli hitusen isompi sisähalkaisia verraten jarruletkuun.
            Käyttöauto E91 325d Touring -07
            Telakalla Käyttöauto E30 325i Turbo Touring -88
            Kesäpeli E30 320i Cabriolet -88
            sigpic
            Ex-BMW:
            E46 320d Touring -00
            E39 520i Touring -97
            E36 325tds Touring -97
            E30 318i Touring -89

            Comment

            • alleksi
              Newbiemmer
              • Jul 2010
              • 19
              • Tampere

              Lainataan vanhaa..

              -618 asetelma ja 1862 168 232 levy tuli hommattua, samalla uusi sachsin laakeri.
              Sorvari tekee laakeriin tuon paljon puhutun 5-7mm prikan. Vauhtipyörä menossa oikastavaksi samalla niin tarviiko tällä kokoonpannolla asetelmalle tehdä upotusta?
              Jossain luki "ehkä vois olla kuka tie 0,3mm" mutta onko todellisuudessa mitään merkitystä tuollaisella upotuksella?

              E: En pysty nyt mittaamaan, mutta levy ilmeisesti 10,1mm ja muistelisin että vauhtipyörän ja asetelman väliin jäävä rako oli noin 4mm kun sitä viikonloppuna mittailin. Jos nämä tiedot auttaisi selvittämään uran syvyyden.
              Sekin tietenkin riittää jos joku osaas sanoo paljonko tuo rako vauhtiksen ja asetelman välissä pitäis olla ilman kiristystä?
              Last edited by alleksi; 23-04-2014, 12:15. Reason: lisäys..

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                Originally posted by alleksi View Post
                Lainataan vanhaa..

                -618 asetelma ja 1862 168 232 levy tuli hommattua, samalla uusi sachsin laakeri.
                Sorvari tekee laakeriin tuon paljon puhutun 5-7mm prikan. Vauhtipyörä menossa oikastavaksi samalla niin tarviiko tällä kokoonpannolla asetelmalle tehdä upotusta?
                Jossain luki "ehkä vois olla kuka tie 0,3mm" mutta onko todellisuudessa mitään merkitystä tuollaisella upotuksella?

                E: En pysty nyt mittaamaan, mutta levy ilmeisesti 10,1mm ja muistelisin että vauhtipyörän ja asetelman väliin jäävä rako oli noin 4mm kun sitä viikonloppuna mittailin. Jos nämä tiedot auttaisi selvittämään uran syvyyden.
                Sekin tietenkin riittää jos joku osaas sanoo paljonko tuo rako vauhtiksen ja asetelman välissä pitäis olla ilman kiristystä?
                Itellä sachs race -765 ja muistaakseni 9,2mm paksu (kokoon puristettuna) massalevy ja 0,3mm laitoin asetelmalle upotusta foorumilta luettujen ohjeiden mukaan. En muistanu tuota vauhtipyörän ja asetelman väliä mitata mutta ulkomuistista muistelisin foorumilta hiljattain lukeneeni että joku 2-2,5mm olis paras:think...Eli sun pitäs tehä levylle upotusta 0,6mm jos se on kokoonpuristettuna (jos massalevy) ton 10,1mm? Sittekään ei kyl oikeen mätsää tuo "vapaaväli":think...joku paremmin tietävä tarkentakoon ...

                Comment

                • Vuarine
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 121
                  • Kokemäki

                  Itellä lähti sachs sre-618 asetelma tilaukseen m20 jatkoksi. Painelaakeriksi meinasin e21 323 tarkoitettua laakeria. Nettiä selatessa vastaan tuli nimenomaan kyseiselle asetelmalle tarkoitettu sachs 053151047331 tuote ja jäi mietityttämään mitä eroa tuossa mahtaa olla edellä mainittuun laakeriin. Äkkiä tutkimalla en mitään aiheesta löytänyt mutta jos jollain faktatietoa aiheesta ni olisin kovasti tyytyväinen.
                  e46 330d touring kauppakassi
                  e30 375hp/519nm

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎