Originally posted by Käyrä
View Post
530dA laatikkovikaa?!!
Collapse
X
-
Joo palaahan se ja seuraavaksi tarvitseekin uuden automaattilaatikon..Originally posted by Thuppu View PostEi tarvinnut vain yrittää, hyvin se kumi palaa.

All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Tälläkö ko.laatikosta saadaan sitten "ikuinen"? Kestää siis lastutuksen+kuminpoltot?Originally posted by Thuppu View Post.....Kyselin muuten mielenkiinnosta ATB:n pojilta millaisin välein ne suosittelee öljynvaihtoa näihin askeihin... 40tkm/2v välein oli suositus. Luulis, että he tietävät mistä puhuvat "muutaman" laatikon kokemuksella.
Mitäs tuo "ikuiseksi" muuttaminen maksaa 400tkm:n ajosuoritteella?
Comment
-
Tuskin tulen koskaan ajamaan koko auton elinikää joten eipä tuota voi testatakaan.Originally posted by Hemi View PostTälläkö ko.laatikosta saadaan sitten "ikuinen"? Kestää siis lastutuksen+kuminpoltot?
Mitäs tuo "ikuiseksi" muuttaminen maksaa 400tkm:n ajosuoritteella?
Mutta jos tämä yksilö mulla on 40tkm päästä, niin aion kyllä öljyt siihen vaihtaa. Jos homman tekee itse, niin ei se mahdottomia maksa. Teettäminen on asia erikseen.
Itse uskon vakaasti, että laitteeseen jossa öljyvoitelu on, tarvii joskus ne ölpät myös vaihtaa. Öljyjen vaikutuksella esim. laatikon luistamiseen on varmasti eroa, 400tkm vs. uudet.
Tässä on nyt ollut lastu n. 160tkm. Yhteensä km on 270tkm...
Comment
-
Laatikko kiinni ja auto liikkuu (ainakin toistaiseksi
)...
Comment
-
-
Eipä mitään ihmeempää vastoinkäymistä ollut. Ylimääräistä tietysti tuli tuosta kun piti vauhtipyörä irrottaa ja repiä ylimääräinen pelti pois.Originally posted by Kentsu View PostJeiii!
Kiitos kuvista. Ilmeisesti plug-and-pray, vai oliko mitään murheita yms?
Muuten varsin simppeli homma, mut aikaa meni rutkasti ku piti varmuuden vuoksi moneen kertaan varmistaa ja tarkistaa kaikki kiinnitykset, pulti ja mutterit, tehdä öljynjäähyn huuhtelu ja tarkistaa pariin otteeseen laatikon öljymäärä.
Ps. kävin juuri konttorilla hakemassa leimat... puhtain paperein! Kalvot meni läpi(jes, jes, jes) ja savutusarvo oli 0.01
Comment
-
Hienoa, hienoa!
Käytitkö momentinmuuntimen paikallaan pitämiseen jotain työkaluja? Minkälaista tavaraa tuli jäähdyttimestä? Käytitkö vauhtipyörän tasapainotuksesta ja selvisikö sen peltikerroksen perimmäinen tarkoitus?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
En lukinnut momenttimuunninta mitenkään. Eipä se sieltä pääse luisumaan ulospäin, melko tiukasti pysyy paikallaan. Pitää vaan varmistaa, että on pohjassa asti (Kiitoksen Hemille vielä arvokkaista asennus neuvoista, kuin myös Clavulle ja TJJ:lle). Kohdistustapin tein pitkästä(~80mm) M8 pultista jonka päähän hitsasin pienemmän kuusiokolopultin kannan. Tällä sai m-muuntimen reiät kohdistettua samalle linjalle vetolevyn kanssa jottei tarvi summissa yrittää ruuvin reikiä kohdistaa. Tuonne näkee aika huonosti kun laatikko on paikallaan, toki peilillä onnistuu, mutta on silti hankalaa. Tarkkana kannattaa olla ennen kuin kiristää laatikon paikoilleen. Kannattaa tsekata pohjan tarkistusaukosta, että m-muunnin liikkuu vapaasti (senverran mitä kohdistustappi antaa myöten, eli 0,5-1mm).Originally posted by Clavurion View PostHienoa, hienoa!
Käytitkö momentinmuuntimen paikallaan pitämiseen jotain työkaluja? Minkälaista tavaraa tuli jäähdyttimestä? Käytitkö vauhtipyörän tasapainotuksesta ja selvisikö sen peltikerroksen perimmäinen tarkoitus?
Mustaa öljyä tuli jäähystä hetken mutta kirkastui nopeasti. Kierrätin puhdasta öljyä vielä hetken vastakarvaan umpikierrossa ja pönikän pohjalle kertyi hiukan metallihilettä. Tämän jälkeen asensin laatikon ja siinä meni muutama tunti jonka aikaa jäähdytin sai liota. Ennen laatikkoon kytkemistä huuhtelin jäähyn vielä muutamalla litralla puhdasta öljyä.
Ei selvinnyt peltin merkitys. Pukkas vähän kiirettä, joten revin sen vain irti ja löin vauhtipyöran takas kiinni. En tasapainotuttanut sitä.Last edited by Thuppu; 10-07-2008, 19:10.
Comment
-
Laatikkoa on nyt sisäänajettu ~2200km mukaanluettuna ruotsin reissu. Hiukan jänitti lähteä reissun päälle, mut hyvin on toiminut ja toivotaan, että jatkossakin toimii...
Comment
-
Mieluumin näin!Originally posted by Thuppu View PostLaatikkoa on nyt sisäänajettu ~2200km mukaanluettuna ruotsin reissu. Hiukan jänitti lähteä reissun päälle, mut hyvin on toiminut ja toivotaan, että jatkossakin toimii...
Vielä kun saisit jossain vaiheessa väsättyä "how to" ohjeistuksen kuvineen tuonne FAQ osioon.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Juu, tulossa on. Kuvat jo suurinpiirtein valkattu ja cropattu, mutta näin lomalla ei menaa ehtiä keskittymään tarinan kerrontaan... Jos nyt lähipäivinä sais aikaiseksi.Originally posted by Clavurion View PostVielä kun saisit jossain vaiheessa väsättyä "how to" ohjeistuksen kuvineen tuonne FAQ osioon.
Comment
-
Tuolla olis nyt hiukan koostetta laatikon irrotuksesta: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/au...kon_vaihto.htm
Tulossa myös juttu uuden laatikon asennuksesta, öljyjen laitosta jne...
Comment
-
Hienoa Thuppu, hyvä stoori kuvineen, varmasti rohkaisee monia tekemään itse tuon homman jos laatikko porsii.Tosin minä en saanut tuota uuden laatikon asennukseen liittyvää toista osiota auki...:think..Edit:Taitaa ollakin vielä vaiheessa...Originally posted by Thuppu View PostTuolla olis nyt hiukan koostetta laatikon irrotuksesta: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/au...kon_vaihto.htm
Tulossa myös juttu uuden laatikon asennuksesta, öljyjen laitosta jne...Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
Comment