Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Uutta ärrä tulppaa ei ole mitata.

    Yleensä 5kohm mutta on myös 1kohm vastuksellisia tulppia.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Juu, puola per pytty mutta johdot välissä. Vanhan ykkosen (pisin) johdon tossa mittasin ja antoi 435 ohmia. Uusi ei-ärrä tulppa antaa 0.5 ohmia. Uutta ärrä tulppaa ei ole mitata.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Tuli mieleen sellainen seikka, että Tzeimillä on otsikon mukaisesti M10 moottori kyseessä ja ilmeisesti pätkät tulpanjohtoja. Mikä vastus johdoissa on ja riittääkö se kumoamaan häiriöongelman?

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Kiitos

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Paljon tuntuu olevan erilaisia näkemyksiä miten non-r tulppa -> r-tulppa vaihdos vaikuttaa säätöihin. Onko sinulla tähän jotain tuntumaa? Non-ärriilä tehty säädöt, uskoltaako ärrät heittää reikiin?

    Ei pitäisi olla mitään vaikutusta. Sytytysennakko kannattaa kuitenkin lampulla tarkistaa. Puolan latausaikaa voi joutua lisäämään.
    En ole vastuksettomia käyttänyt tai suositellut kun kärkijakajien kanssa. Niissä vastuksettomat on melkein pakolliset alunperinkin heikkotehoisen sytytysjärjestelmän vuoksi.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Ok, tuossa koitin syventyä aiheeseen ja joihinkin tapauksiin törmäsin (ja tässä kohtaa ei radion toimivuus ei ole se juttu) ja näissä esimerkeissä laitteet eivät toimineet alkuunkaan ja rupes pelaamaan r-tulpilla. Omassa tötterössä en ole tällaista havainnut ja lokissa ei hirveästi ole noita trikkausvirheitä… mutta, mutta välillä gps ajanotto ei pelaa palloa… sen verran alkoi kiinnostamaan että voisihan tuota kokeilla.

    Paljon tuntuu olevan erilaisia näkemyksiä miten non-r tulppa -> r-tulppa vaihdos vaikuttaa säätöihin. Onko sinulla tähän jotain tuntumaa? Non-ärriilä tehty säädöt, uskoltaako ärrät heittää reikiin?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Miksi?

    Vastuksettomista tulpista tulee senverran häiriöitä anturien signaaleihin että moottorinohjaukset sekoaa. Niin vakiot kuin jälkiasenteiset. Tämän olen kymmeniä kertoja joutunut selittämään puhelimessa kun on kyselty laitteiden toimimattomuutta.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Miksi?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Onko sen pakko olla r-tulppa?

    On.
    Aina kun on elektroninen moottorinohjaus on ehdottomasti oltava vastukselliset tulpat.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Onko sen pakko olla r-tulppa? Ite oon ajanut iän ngk b8ecs:illä eikä ongelmaa. Toki ne joskus joutuu vaihtamaan. Boschia jos koitat niin kato että on Saksassa tehdyt, made in indiat voi jättää sinne hyllyyn.

    Leave a comment:


  • Koronee
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Bensalla vai viinalla? Ottaisin seuraavat tulpat kuitenkin boschin valikoimasta, tuntuu nuo ngk menevän pimeeksi helpommin :think
    Bensalla käy, näemmä se unohtui mainita
    Kiitos Vauhti, kokeillaan noita ainakin seuraavaksi.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Koronee View Post

    Suosituksia vai täytyykö vain kokeilla?

    Laita NGK BR8EG:t. Kestää uittamista paremmin kun on alunperin 2-tahtisiin tarkoitetut

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Bensalla vai viinalla? Ottaisin seuraavat tulpat kuitenkin boschin valikoimasta, tuntuu nuo ngk menevän pimeeksi helpommin :think

    Leave a comment:


  • Koronee
    replied
    Moi,

    Huolenaiheena tulpparalli. Noin kymmenen starttia ja ngk bcpr7es antautuvat ja rupee käymään kolmella.
    Vag 4-syl hukkapuola, accelin johdot, miedoilla 0.9bar ollaan menty. Puristukset 8,shrick 304, 850cc suuttimet

    Suosituksia vai täytyykö vain kokeilla?

    Leave a comment:


  • jegge
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Dekat on pienillä aukioloilla ongelmalliset, mutta MS3 on senverran edistynyt että siitä löytyy korjauskartta asialle. Lisäksi sekventaalisuihkutus ja kuormituksen mukaan voi passata suihkutushetkeä. Onko kokeiltu muuttaa tyhjäkäynnillä suihkutushetkeä? Siinä on myös closed-loop tyhjäkäynnin ohjaus, sekä erilliset ve- ja sytytyskartat tyhjäkäynnille. Onko näitä säädetty?
    Closed-loop on käytössä, mutta tyhjäkäynnin erillisiä karttoja en ole kokeillut, täytyypi kokeilla seuraavaksi niiden kanssa pelaamista. Korjauskarttojen ja suihkutushetken muokkaamisen taidan taidon puutteen vuoksi jättää koneen avaamisen jälkeiseen säätöön.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎