Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 Turbotus, heikot kohdat jne.
Collapse
X
-
Mihin kohtaan muut on tehnyt turbon öljynpaluun? Tarkoitus oli hitsata nippa alemman öljypohjan yläreunaan, mutta jääkö silloinkin liian alas öljynpintaan nähden? Porataanko suosiolla lohkoon reikä tms?
-
-
Originally posted by JJT View PostKun sitä l-jetronic boksia ei hirveesti voi säätää niin sen kanssa tarviis kuitenkin jonkun lisärikastus systeemin että saisi toimimaan edes jollain lailla...
Eikös niitä ennen ollut jotain finboost tms
Heh eikös siinä ruiskuimusarjassa oo jo vakiona se lisäsuutin kylmäkäyntiä varten, kova jätkähän vaihtaa siihen vähän isomman tilalle ja laittaa jonkun vanhan öljynpaineanturin ohjaamaan aukeamista ahtopaineilla 😂 ainakin yhden sierran nähnyt missä oli tämän tyyliset viritelmät ja tais olla enemmänkin vetoja, eriasia sitten kuinka hyvin / kauan toimii 😃
Lienee kuitenkin viisainta alottaa suoraan koko homma sen säädettävän moottorinohjauksen asennuksesta..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by turbo touring View PostOiskos porukalla ajatuksia mikä loppuu (ilma, bensa vai sytytys) kun ei kierrä kuin 4500rpm? suuttimet 1.8i vakiot eihän näillä pitkälle pääse mutta kuinka pitkälle muut on päässyt? vakio kärjetön sytty. ei mene alipainetta (meneekö ennakot perseelleen?) Vaiko 1.8i vakio kaasuläppä ja ilmanmäärä mittari. ja en ole laittamassa vielä moottorin ohjausta eli laita MS tai vastaavan tiedon voi jättää mainitsematta.
Tulee muuten romua aika helposti jos koitat vakio suuttimilla / ohjauksella ahdettuna saada toimimaan.
Leave a comment:
-
-
Kun sitä l-jetronic boksia ei hirveesti voi säätää niin sen kanssa tarviis kuitenkin jonkun lisärikastus systeemin että saisi toimimaan edes jollain lailla...
Eikös niitä ennen ollut jotain finboost tms
Leave a comment:
-
-
Originally posted by turbo touring View PostSiis vaihtelen viikoloppuna suuttimet ja katotaan josko paranis. Juu ja ei ole tarkoitus sulattaa moottoria kun ei tästä mitään 300 heppasta olla tekemässä. Mites toi ilman saanti kun isontaa suuttimia?
Niitten vakiosuuttimien tuotto on just sen verran että ne riittää vakiomoottorissa just siihen sataan viiteen heppaan. Onko siinä BTW paikallaan vielä vakio bensanpaineen säädinkin joka on 2,5 bar?Last edited by petrolhead; 28-07-2016, 21:38.
Leave a comment:
-
-
No ei se siltikään tule toimimaan vakio ohjauksella. Mikä nyt oli ilmeisesti vastaus mitä et halunnu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fore View Post1.8i vakio suuttimet + vakio ohjaus ---> bensahan tossa kaiken järjen mukaan loppuu.
Leave a comment:
-
-
Kannattaako väkisin sulattaa se pata vakio suuttimilla joissa tuotto riittää nippanappa vakio tehoihin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by turbo touring View PostOiskos porukalla ajatuksia mikä loppuu (ilma, bensa vai sytytys) kun ei kierrä kuin 4500rpm? suuttimet 1.8i vakiot eihän näillä pitkälle pääse mutta kuinka pitkälle muut on päässyt? vakio kärjetön sytty. ei mene alipainetta (meneekö ennakot perseelleen?) Vaiko 1.8i vakio kaasuläppä ja ilmanmäärä mittari. ja en ole laittamassa vielä moottorin ohjausta eli laita MS tai vastaavan tiedon voi jättää mainitsematta.
Leave a comment:
-
-
Ahdettu l-jet ei kierrä?
Oiskos porukalla ajatuksia mikä loppuu (ilma, bensa vai sytytys) kun ei kierrä kuin 4500rpm? suuttimet 1.8i vakiot eihän näillä pitkälle pääse mutta kuinka pitkälle muut on päässyt? vakio kärjetön sytty. ei mene alipainetta (meneekö ennakot perseelleen?) Vaiko 1.8i vakio kaasuläppä ja ilmanmäärä mittari. ja en ole laittamassa vielä moottorin ohjausta eli laita MS tai vastaavan tiedon voi jättää mainitsematta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by turbo touring View PostMillä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KingOnTheRoad View Post120nm arpeilla
Nyt taas arvotaan mäntä hommia. AA-pistonssista halkes männänrengasväli. Pitää ruveta selvittelemään mitä mäntiä ja millä porauksella sais.Last edited by pilssi; 08-01-2016, 21:45.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by turbo touring View PostMillä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
Leave a comment:
-
-
Kannen kiristys?
Millä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
Leave a comment:
-
-
Noista en tiedä kuin porauksen, joka siis 90,5mm. Mutta tein päätöksen jo ajaa noilla nykyisillä männillä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: