Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dille_
    replied
    Mihin kohtaan muut on tehnyt turbon öljynpaluun? Tarkoitus oli hitsata nippa alemman öljypohjan yläreunaan, mutta jääkö silloinkin liian alas öljynpintaan nähden? Porataanko suosiolla lohkoon reikä tms?

    Leave a comment:


  • Dille_
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Kun sitä l-jetronic boksia ei hirveesti voi säätää niin sen kanssa tarviis kuitenkin jonkun lisärikastus systeemin että saisi toimimaan edes jollain lailla...
    Eikös niitä ennen ollut jotain finboost tms


    Heh eikös siinä ruiskuimusarjassa oo jo vakiona se lisäsuutin kylmäkäyntiä varten, kova jätkähän vaihtaa siihen vähän isomman tilalle ja laittaa jonkun vanhan öljynpaineanturin ohjaamaan aukeamista ahtopaineilla 😂 ainakin yhden sierran nähnyt missä oli tämän tyyliset viritelmät ja tais olla enemmänkin vetoja, eriasia sitten kuinka hyvin / kauan toimii 😃

    Lienee kuitenkin viisainta alottaa suoraan koko homma sen säädettävän moottorinohjauksen asennuksesta..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by turbo touring View Post
    Oiskos porukalla ajatuksia mikä loppuu (ilma, bensa vai sytytys) kun ei kierrä kuin 4500rpm? suuttimet 1.8i vakiot eihän näillä pitkälle pääse mutta kuinka pitkälle muut on päässyt? vakio kärjetön sytty. ei mene alipainetta (meneekö ennakot perseelleen?) Vaiko 1.8i vakio kaasuläppä ja ilmanmäärä mittari. ja en ole laittamassa vielä moottorin ohjausta eli laita MS tai vastaavan tiedon voi jättää mainitsematta.
    Kiertääkö se edes paikoillaan enempää?

    Tulee muuten romua aika helposti jos koitat vakio suuttimilla / ohjauksella ahdettuna saada toimimaan.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Kun sitä l-jetronic boksia ei hirveesti voi säätää niin sen kanssa tarviis kuitenkin jonkun lisärikastus systeemin että saisi toimimaan edes jollain lailla...
    Eikös niitä ennen ollut jotain finboost tms

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by turbo touring View Post
    Siis vaihtelen viikoloppuna suuttimet ja katotaan josko paranis. Juu ja ei ole tarkoitus sulattaa moottoria kun ei tästä mitään 300 heppasta olla tekemässä. Mites toi ilman saanti kun isontaa suuttimia?
    Mitä? Ilman saanti. Se kone imee ilmaa sen mitä se imee. Kone tarvii moottorinohjauksen joka osaa annostella soppelin määrän polttoainetta kullosenkin ilmamäärän ja muitten juttujen mukaan.

    Niitten vakiosuuttimien tuotto on just sen verran että ne riittää vakiomoottorissa just siihen sataan viiteen heppaan. Onko siinä BTW paikallaan vielä vakio bensanpaineen säädinkin joka on 2,5 bar?
    Last edited by petrolhead; 28-07-2016, 21:38.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    No ei se siltikään tule toimimaan vakio ohjauksella. Mikä nyt oli ilmeisesti vastaus mitä et halunnu

    Leave a comment:


  • turbo touring
    replied
    Originally posted by fore View Post
    1.8i vakio suuttimet + vakio ohjaus ---> bensahan tossa kaiken järjen mukaan loppuu.
    Siis vaihtelen viikoloppuna suuttimet ja katotaan josko paranis. Juu ja ei ole tarkoitus sulattaa moottoria kun ei tästä mitään 300 heppasta olla tekemässä. Mites toi ilman saanti kun isontaa suuttimia?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Kannattaako väkisin sulattaa se pata vakio suuttimilla joissa tuotto riittää nippanappa vakio tehoihin?

    Leave a comment:


  • fore
    replied
    Originally posted by turbo touring View Post
    Oiskos porukalla ajatuksia mikä loppuu (ilma, bensa vai sytytys) kun ei kierrä kuin 4500rpm? suuttimet 1.8i vakiot eihän näillä pitkälle pääse mutta kuinka pitkälle muut on päässyt? vakio kärjetön sytty. ei mene alipainetta (meneekö ennakot perseelleen?) Vaiko 1.8i vakio kaasuläppä ja ilmanmäärä mittari. ja en ole laittamassa vielä moottorin ohjausta eli laita MS tai vastaavan tiedon voi jättää mainitsematta.
    1.8i vakio suuttimet + vakio ohjaus ---> bensahan tossa kaiken järjen mukaan loppuu.

    Leave a comment:


  • turbo touring
    replied
    Ahdettu l-jet ei kierrä?

    Oiskos porukalla ajatuksia mikä loppuu (ilma, bensa vai sytytys) kun ei kierrä kuin 4500rpm? suuttimet 1.8i vakiot eihän näillä pitkälle pääse mutta kuinka pitkälle muut on päässyt? vakio kärjetön sytty. ei mene alipainetta (meneekö ennakot perseelleen?) Vaiko 1.8i vakio kaasuläppä ja ilmanmäärä mittari. ja en ole laittamassa vielä moottorin ohjausta eli laita MS tai vastaavan tiedon voi jättää mainitsematta.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by turbo touring View Post
    Millä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
    Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
    Mulla kansi vedettiin kolmannella kerralla samaa commetikkia käyttäen reiluun 10kiloon ja max 2.4bar ahtoja eikä vuotanut silti. Uusi tiiviste taidettiin heittää elringin tikuilla 7.7kg ekalla, toisella vajaa ysiin ja vikalla reiluun kymppiin samoja rojuja käyttämällä.

    Leave a comment:


  • pilssi
    replied
    Originally posted by KingOnTheRoad View Post
    120nm arpeilla
    Ite laitoin 86nm arpeilla arp rasvan kans

    Nyt taas arvotaan mäntä hommia. AA-pistonssista halkes männänrengasväli. Pitää ruveta selvittelemään mitä mäntiä ja millä porauksella sais.
    Last edited by pilssi; 08-01-2016, 21:45.

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Originally posted by turbo touring View Post
    Millä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
    Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
    120nm arpeilla

    Leave a comment:


  • turbo touring
    replied
    Kannen kiristys?

    Millä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
    Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Noista en tiedä kuin porauksen, joka siis 90,5mm. Mutta tein päätöksen jo ajaa noilla nykyisillä männillä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎