Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by jegge View Post
    Suuttimet on Siemenssin Decat (630cc). Ohjaimena on Autotunen FreeDrive, MS3 tuo taitaa jo olla. Onko tuossa Speeduinossa paljonkin etuja tuohon nähden?

    Dekat on pienillä aukioloilla ongelmalliset, mutta MS3 on senverran edistynyt että siitä löytyy korjauskartta asialle. Lisäksi sekventaalisuihkutus ja kuormituksen mukaan voi passata suihkutushetkeä. Onko kokeiltu muuttaa tyhjäkäynnillä suihkutushetkeä? Siinä on myös closed-loop tyhjäkäynnin ohjaus, sekä erilliset ve- ja sytytyskartat tyhjäkäynnille. Onko näitä säädetty?


    MS3 on laajempi säätömahdollisuuksiltaan kuin mainitsemani speeduino, mutta myös kalliimpi. Niitä säätöjä vaan pitää käyttää

    Leave a comment:


  • jegge
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Suuttimet oli mitkä? Kuten on jo todettu niin haasteita on säädön kannalta, mutta on mahdollista. MS1-prosulla kuitenkin joutuu jo kikkailemaan erilaisten tk-venojen kanssa ja muutenkin säädöt on pienemmät kuin MS2 tai MS3-prosujen kanssa.


    Nyttemmin on tullut Speeduino, joka ratkaisisi nämäkin ongelmat kaikella ylivoimaisuudellaan. Tule mukaan 2020-luvulle, minäkin tein niin
    Suuttimet on Siemenssin Decat (630cc). Ohjaimena on Autotunen FreeDrive, MS3 tuo taitaa jo olla. Onko tuossa Speeduinossa paljonkin etuja tuohon nähden?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by jegge View Post

    Mitenkä paljon mahtaa vaikuttaa 7,5 puristukset ja 304 nokka laitteen käynnistymiseen? Pitkät startit ja (oletettua) huonompi käynti 1000-3000 kierroksen välillä ollut koko ajan ongelmana. Megalla en ole tuota omin avuin saanut korjattua.

    Suuttimet oli mitkä? Kuten on jo todettu niin haasteita on säädön kannalta, mutta on mahdollista. MS1-prosulla kuitenkin joutuu jo kikkailemaan erilaisten tk-venojen kanssa ja muutenkin säädöt on pienemmät kuin MS2 tai MS3-prosujen kanssa.


    Nyttemmin on tullut Speeduino, joka ratkaisisi nämäkin ongelmat kaikella ylivoimaisuudellaan. Tule mukaan 2020-luvulle, minäkin tein niin

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Reilu seiskan purkkarit itellä ja keppinä 304 ja läppärungot. Kyllä se parissa sekunnissa käyntiin törähtää. Puhdittomuutta on ilman painetta, mutta eipä tollasesta voi ihmeitä odottaakaan alakierroksille tyhjäkäynti 1000-1100

    Leave a comment:


  • jegge
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Saattaa olla säädöissä vikaa tai jossain muuallakin jos kone huohottaa reilusti :think

    Saa omaakin pyörittää jonkun kierroksen ennenkuin hörähtää.

    Oliko sulla bensalla vai viinalla?
    Varmaankin näin, hyvä kuitenkin tietää ettei tuo nokka ja puristussuhde niin paljon vaikuta. Ei tarvitse mäntiä ja nokaa sitten koneen aukaisun yhteydessä alkaa turhaan vaihtamaan.
    Mulla on bensalla.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Saattaa olla säädöissä vikaa tai jossain muuallakin jos kone huohottaa reilusti :think

    Saa omaakin pyörittää jonkun kierroksen ennenkuin hörähtää.

    Oliko sulla bensalla vai viinalla?

    Leave a comment:


  • jegge
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Mikäs on pitkä startti? Ei toi oma oo ikinä lähtenyt käyntiin avainta näyttämällä niinkuin osa autoista tuntuu lähtevän.
    Kyllä sitä ihan kunnolla sahaamaan joutuu, vähän niinkuin siten, että juuri ennen kuin usko/akku loppuu niin sitten hörätää . Liekö sitten vaan säätäjässä vika, jos sulla kuitenkin samoilla hiluilla toimii

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Mikäs on pitkä startti? Ei toi oma oo ikinä lähtenyt käyntiin avainta näyttämällä niinkuin osa autoista tuntuu lähtevän.

    Leave a comment:


  • jegge
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Käynnistymisestä en tiedä, mutta onhan tuo oma ainakin ihan kuollut alhaalta ja alle tonnin on turha haaveilla tyhjäkäynnistä 8puristukset ja schrick 304
    Tonnissa se itselläkin seilaa. Startit vaan on kyllä turhan pitkiä.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Käynnistymisestä en tiedä, mutta onhan tuo oma ainakin ihan kuollut alhaalta ja alle tonnin on turha haaveilla tyhjäkäynnistä 8puristukset ja schrick 304

    Leave a comment:


  • jegge
    replied
    Topikista en ole varma onko oikea, mutta otsikossa lukee kuitenkin M10 ja turbo, joten:

    Mitenkä paljon mahtaa vaikuttaa 7,5 puristukset ja 304 nokka laitteen käynnistymiseen? Pitkät startit ja (oletettua) huonompi käynti 1000-3000 kierroksen välillä ollut koko ajan ongelmana. Megalla en ole tuota omin avuin saanut korjattua.

    Toinen ongelma on kampuran päittäistukilaakerin kuluminen/pettäminen, välys oli viime vaihdossa kylläkin ylärajoissa ja kytkinasetemana sachs jäykempi, josta aiheutuu luultavasti enemmän voimia tuolle laakerille. Voisiko välyksen pienentäminen korjata tuon vai voiko vika olla myös jossain muualla?

    Moottorin ajattelin liiallisen huohotuksen vuoksi muutenkin avata ja samalla olisi hyvä saada nämäkin korjattua.

    Leave a comment:


  • parse
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Niitä veivejä on aika monenlaisia, veikkaan että metallilaatukin on vaihtunut tuotannon aikana. Kone oli tuotannossa yli 20 vuotta. Wanhan mallin veivit on ihan järkyttävän painavat. Tosin niin on vakiomännätkin.
    Veivien ja mäntien kiihtyvyydet tuottaa suuremmat voimat alakerralle kuin palopaine. Vaikka olis vähän ahdettukin.
    Vakiomittanen veivi ja 80 isku tuottaa vähä vammaisia kulmia. Pitemmällä veivillä alakerran kokemat voimat putoaa pirun paljon. Jos olisin nyt tekemässä tai teen uudelleen, katon jotku pitkät S koneen veivit ja vaikka sit teettää männät. Maksaahan ne muttei ihan älyttömiä.
    Olet oikeassa metallin laaduista mutta sen tiedän että 70 luvun rautaa on. Ajattelin lähteä varovasti liikkeelle ja punnita vaihtoehtoja. Nuo tarkastukset ja muut voin tehdä omassa työpaikassa joten ei tule hintaa työlle. kiitoksia vinkeistä otan tämän tarkasti harkintaan:think Katsotaan jos jaksaisi e21 projekti postauksen tehdä kun alkaa homma kunnolla roilottaa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Muuten tohon 304 keskusteluun..
    Dbilasin 300/300 kepissä on mainosnostoa 0,2mm vähemmän. Tai olla muuten käytännössä sama kuin Schrickin 304 mutta imu menee 4? astetta aikaisemmin kiinni. Anyway sen kanssa ei tarvi laakeripukkeja viilata. Mitä kerkes kokeilemaan ni sillä nokalla olis vetohaluja pitemmälle kuin mitä minä uskalsin kierrättää. Eikä oo pahaa sanottavaa laadusta mulla ainakaan.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Niitä veivejä on aika monenlaisia, veikkaan että metallilaatukin on vaihtunut tuotannon aikana. Kone oli tuotannossa yli 20 vuotta. Wanhan mallin veivit on ihan järkyttävän painavat. Tosin niin on vakiomännätkin.
    Veivien ja mäntien kiihtyvyydet tuottaa suuremmat voimat alakerralle kuin palopaine. Vaikka olis vähän ahdettukin.
    Vakiomittanen veivi ja 80 isku tuottaa vähä vammaisia kulmia. Pitemmällä veivillä alakerran kokemat voimat putoaa pirun paljon. Jos olisin nyt tekemässä tai teen uudelleen, katon jotku pitkät S koneen veivit ja vaikka sit teettää männät. Maksaahan ne muttei ihan älyttömiä.
    Last edited by petrolhead; 20-01-2020, 22:18.

    Leave a comment:


  • parse
    replied
    Originally posted by Topi08 View Post
    kampiakseli kestää kaiken minkä saat siitä motista ikinä irti, kangista ei ole tietoa, mutta jos arvio pitäisi tehdä, niin veikkaisin 300hp kestävän hyvin, mutta 4-500hp väliin?
    Kiitos

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎