Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Topi08
    replied
    Originally posted by parse View Post
    Terve kaikille... Nyt lähtee kyssäri neitsyys vihdoin. Kysyisin minkälainen tehon kesto m10 2.0 kaasari motin kiertokangilla ja kampiakselilla? Mahdollisuus on tehdä särötarkastu kaikkiin ja tarvittaessa lasipuhaltaa. Siis turbo mielessä.
    kampiakseli kestää kaiken minkä saat siitä motista ikinä irti, kangista ei ole tietoa, mutta jos arvio pitäisi tehdä, niin veikkaisin 300hp kestävän hyvin, mutta 4-500hp väliin?

    Leave a comment:


  • parse
    replied
    Terve kaikille... Nyt lähtee kyssäri neitsyys vihdoin. Kysyisin minkälainen tehon kesto m10 2.0 kaasari motin kiertokangilla ja kampiakselilla? Mahdollisuus on tehdä särötarkastu kaikkiin ja tarvittaessa lasipuhaltaa. Siis turbo mielessä.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Kiitos

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Se tulee muistaakseni noin klo 5 alapuolelle kun katotaan jakopäästä. Eikä tarvi kun siihen nurkkaan vähä viilaa näyttää viistosti.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Varmaan näkee kun alkaa sovittaa nokkaa paikalleen, kansi on vielä koneistajalla :think

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    304 schrickille pitäis ajaa ura keskimmäiseen laakeripukkiin. Kellään kuvaa tästä että mihin kohtaan?
    Kaikki mitä itse olen nähnyt, on ollut alapuolella.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    304 schrickille pitäis ajaa ura keskimmäiseen laakeripukkiin. Kellään kuvaa tästä että mihin kohtaan?

    Leave a comment:


  • vimmeri
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei löydy kokemusta, mutta ko ulkonäön perusteella sanoisin, että ratkeaa parin ekan lämpösyklin aikana. Noissa turbopakosarjoissa pätee hyvä sääntö, että jos se kiiltää, niin elä osta.
    Tämä vahvisti oman mielipiteeni

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ei löydy kokemusta, mutta ko ulkonäön perusteella sanoisin, että ratkeaa parin ekan lämpösyklin aikana. Noissa turbopakosarjoissa pätee hyvä sääntö, että jos se kiiltää, niin elä osta.

    Leave a comment:


  • vimmeri
    replied
    Pakosarja

    Löytyykö joltakin kokemusta Schmidmannin M10 turbo pakosarjasta?

    Leave a comment:


  • S4ms4
    replied
    Tuota yhtälöä et kaasareiden kanssa ei pitäis olla säätyvä paineensäädin en nyt ihan löydä, siellä kun sama ahtopaine on kohokammiossa nii loppuu bensan tulo nopeeta jos tulo paine 0.20bar ja ahtoja 0.8 bar.

    Tämähän on tosiaan muutoskatsastettu 92 tälle tekniikalle et on liikkunut tällä, ja ahtokäyttöön tarkoitetut kaasarit kyseessä.

    mega ois kiva mut tää on tois sijainen projekti ja näillä mennään vielä. Laajakaista pitää ruuvata jossain välin jos en hyvää kapeaa laita ku mielestäni se riittää saamaan kaasarin sille sektorille mitä ne ees pystyy.

    bensanpinnat on ohjearvossa. En oo kieltämättä koittanu säädintä ilman ahto ohjausta, voishan tuota koittaa ens kerralla Muuten tuntuu tosiaan malpassi toimivan ku painemittari läsöttää tuulilasia vasten näkökentässä niin näkee koko ajan mitä tapahtuu.

    Leave a comment:


  • TheLoial
    replied
    Laajakaista on ehdoton jos meinaat tuota yrittää säätää. Tuplat turbon kanssa ja ahtojen mukaan säätyvä bensanpaine on huono yhdistelmä ja hankala saada toimimaan oikein. Lisärikastus pitäisi saada tulemaan suuttimien kautta oikeanlaisena, voi olla noiden kaasutintyyppien kanssa vaikeaa turbon takia. Jos bensanpaine ylittää kaasuttimen maksimin, sen minkä neula kykenee pitämään kiinni, ja etenkin sisällä oleva kohoa ohjaava kuula ja sen jousen antaman lisävoiman, neula avautuu ja pinta lähtee nousemaan kohokammiossa ja lopulta se tulvii yli. Rikkaalle tuo kuulostaa menevän.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    mulla teki samaa 40mm dellortoilla bensanpinta aika tarkka, pitää olla kohot säädetty ohjeen mukaan. Samalla kun säätää kohon mitan kohdalleen puhaltaa pensaletkun liittimeen kokeilee ettei neulaventtiili vuoda ja tarkastaa että on kumikärkiset. toiminut itsellä tuplakaasariturbo hyvin , laajakaista ehdoton
    Last edited by aisi316; 12-09-2017, 17:57.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Originally posted by Dille_ View Post
    Paras neuvo toimivaan kokoonpanoon: Heitä kaasarit + jakaja pois ja vaihda tilalle esim m10 orkkis ruiskuimusarja kunnollisilla suuttimilla ja jokin aftermarket ecu ohjaamaan bensaa + sytytystä.
    Säästät osien hinnan jo muutaman viikon ajeluissa jos miettii paljonko tommoset jokkistuplat turbolla ja tönkköjakajalla ahmii bensaa toimiessaankin...
    Täysin samaa mieltä, vielä kun säätelyn avuksi laittaa laajakaistaseosmittarin niin jo rupeaa M10 laulamaan

    Leave a comment:


  • Dille_
    replied
    Originally posted by S4ms4 View Post
    Mistä lähtis vikaa Seuraavaksi etsimään ?
    Ongelma: ilman ahtoja pelaa, heti kun ahdot alkaa nousemaan alkaa kone rötäämään eikä kierrä yli 3500-4000. Lähes booaa jos kaasun lyö pohjaan. Kiihdytys pumput toimii kyllä. Jää tavallaan rötäämään paikalleen jos osa kaasulla koittaa kiihdyttää.
    Bensanpaine nousee ahtojen mukana mittarin mukaan hyvin.
    Käyntiin lähtee kuin palmun alta. Uudet tulpan johdot, tulpat ja jakajan kansi vaihdettu myös. Tulpat nyt orkkis arvon nkg.

    Kokoon pano on dellorton dhla 45 tuplat, T3 ahtimena, walbron 255 tankissa, malpassin b-säädin tupla 8mm paluulla. Bensanpainetta kokeiltu kaikkeen 0.15-0.25 Bar. Sytty kiinteä nyt 18 astetta ennakkoa.
    Jako tarkistettu, kaasarit putsattu.
    On nostanut ahtoja muttei silloin ensin saanut bensaa, sit ku korjattiin edellisten virityksiä toimi pari kertaa kunnes kaasarit tulvi, se korjattiin mut enään ei toimi ahdoilla ollenkaan.

    Olisin kiitollinen ideoista pari vuotta pikkuhiljaa paininu tän kaa.

    Kuulostaisi siltä että saa aivan liikaa bensaa, syytä on vaikea sanoa koska en kaasareita tunne juurikaan. Toi malpassin säädin on aika herkkä laite, tarkistaisin vähintääkin että toimii oikein / kokeile napata siltä letku irti ja ajaa.

    Edeltävä yhdistettynä siihen että osakaasulla tuo sytytysennakko kuuluisi olla jotain 24-30 väliltä tuon 18 sijaan, ja mikäli ajat e98 bensalla, on tuo 18 astetta aika reilusti ainakin heti 0.8bar jälkeen.

    Paras neuvo toimivaan kokoonpanoon: Heitä kaasarit + jakaja pois ja vaihda tilalle esim m10 orkkis ruiskuimusarja kunnollisilla suuttimilla ja jokin aftermarket ecu ohjaamaan bensaa + sytytystä.
    Säästät osien hinnan jo muutaman viikon ajeluissa jos miettii paljonko tommoset jokkistuplat turbolla ja tönkköjakajalla ahmii bensaa toimiessaankin...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎