Announcement

Collapse
No announcement yet.

328i imusarja ->m50 imusarjaan ->Tehokäyrät tippuivat? *Ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick the rocket
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 191
    • Mänts

    #91
    Päivitetääs hieman. Nyt on uusi käyttämätön ilmamassamittari autossa. Akun kenkä oli irti sellaset 7 tuntia, en tiedä nollaantuko noi vehkeet siinä ajassa?

    Olen ajanut ehkä nyt autolla arviolta sellaset 40 km tuolla uudella mittarilla ja enpä kyllä osaa sanoa minkään muuttuneen. Onko olemassa jokin kilometrimäärä, jossa ajassa uudet arvot tulee "voimaan" vai onko tuo jotain legendaa? Voisin kuvitella, että milteipä samantien moottorinohjaus havaitsisi ehdan uuden mittarin tai jotain sinnepäin.

    Kaipa tuo täytyy rullilla käyttää, jotta saa varmuuden. Persdynos ei kyllä nyt osaa sanoo mitään. Myydään sit tuo uusi maffi poies, jos ei eroa entiseen löydy. Sitä myötä myös taitaa loppua minulta mielenkiinto tuosta vehkeestä tehojen etsiminen.
    E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

    Comment

    • rick the rocket
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 191
      • Mänts

      #92
      Päivitystä asiaan. Ilmeisesti tässä on kuitenkin muuttunut jotakin, koska tänään olin rullilla ja käyrä näyttää melkolailla erilaiselta 4000 jälkeen.

      Eli elokuun puoliväleis Hyvinkään Epdm:llä dynopäivät, jossa tuli seuraavia lukemia 192,2 hv/141,4 kw at 5884 rpms ja max torque 253 at 4421 rpms

      Autossa siis m50 imusarja, fulda pakosarja, rengastuksena 225/40/18 vanteina keskinin kromit


      Tänään sama paikka ja tuli otettua kolme vetoa, joista PARAS anto seuraavat lukemat:
      216,9 hv/159,5 kw at 5784 rpms ja max torque 284 at 4694 rpms

      Huonoin: 211.1/155,2 at 5623 rpms ja max torque myös 284 at 4780 rpms

      Autossa eroa vajaan kuukauden takaiseen uusi ilmamassamittari, remuksen catback ja renkaat + vanteet oli nyt erit -> bbs rk:t 225/45/17

      Eli eli tuskinpa vain pelkällä vanteilla ja catbackillä tulee tuollaista eroa. Uusi ilmamassamittari ilmeisesti auttoi ja komiasti.
      E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        #93
        Originally posted by rick the rocket View Post
        Päivitystä asiaan. Ilmeisesti tässä on kuitenkin muuttunut jotakin, koska tänään olin rullilla ja käyrä näyttää melkolailla erilaiselta 4000 jälkeen.

        Eli elokuun puoliväleis Hyvinkään Epdm:llä dynopäivät, jossa tuli seuraavia lukemia 192,2 hv/141,4 kw at 5884 rpms ja max torque 253 at 4421 rpms

        Autossa siis m50 imusarja, fulda pakosarja, rengastuksena 225/40/18 vanteina keskinin kromit


        Tänään sama paikka ja tuli otettua kolme vetoa, joista PARAS anto seuraavat lukemat:
        216,9 hv/159,5 kw at 5784 rpms ja max torque 284 at 4694 rpms

        Huonoin: 211.1/155,2 at 5623 rpms ja max torque myös 284 at 4780 rpms

        Autossa eroa vajaan kuukauden takaiseen uusi ilmamassamittari, remuksen catback ja renkaat + vanteet oli nyt erit -> bbs rk:t 225/45/17

        Eli eli tuskinpa vain pelkällä vanteilla ja catbackillä tulee tuollaista eroa. Uusi ilmamassamittari ilmeisesti auttoi ja komiasti.
        Hmm.. onkos nyk. pyörillä painoeroa edellisiin kuinka paljon ?

        Comment

        • rick the rocket
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 191
          • Mänts

          #94
          Pyörillä oli painoeroa noin 23-24 kiloa, mutta kaikkiaan aivan ensimmäinen mittaus tehtiin viime syksynä kun pyörinä oli bemun omat orkkisvanteet ja 195/55/16 koossa. Silloin tuossa oli 3 päivää vain välissä dynossa orkkis imarilla ja sitten m50. Silloin hevosvoimia ei tullu yhtään lisää ja vääntöä hävis.Tehohuippukin siirtyi isommalle kierrosalueelle, kuitenkaan tuomatta yhtään hevosvoimia lisää, mutta tuolloin renkaat/vanteet olivat samat
          E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

          Comment

          • Gonzalez
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2632
            • Seinäjoki

            #95
            No nyt alkaa olla lukemat sielläpäin missä pitääkin, hienoa että tämäkin asia vihdoin selviää!
            530d GT F07 2010
            325i E30 Cabriolet 1987

            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎