Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uusauto
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2016
    • 224
    • Espoo

    Nyt on multakin läpät poistettu, samalla vaihtu hehkut ja ohjausyksikkö. Kävi näppärästi kun tietää mitä tekee, kiitokset Rahulle.

    Comment

    • AnttiR
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 819
      • Jyväskylä

      Onko 135kW e91 320da:ssa imusarjan läpät mitkä syytä poistaa?
      E61 535d -04

      Comment

      • nappe74
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 2845
        • South Carelia

        Sigun autosta ei ole tietoa onko imusarjan läppiä poistettu...

        Pystyykö tällainen maallikko näkemään mitenkään mitään suuremmin purkamatta edestä, onko ne irroitettu?? Ilmeisesti siitä tangosta voi nähdä tilanteen mikäli olen oikein ymmärtänyt; jos tanko paikallaan ja löysänä niin läpät on poistettu...??

        Eli pääseekö mitään kautta näkemään/kokeilemaan että saisi varmistuksen?? Ohjeet ja vinkit mielellään rautalangasta väännettynä...
        G30 530e xDrive A M-Sport -20

        ex-Bimmerit:
        F10 525dA xDrive M-Sport -13
        E21 316 -80
        E91 330xdA M-Sport -06
        E53 X5 3.0iA Sport -04
        E91 335xiA M-Sport -08
        E60 530iA M-Sport -06
        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
        E91 320d -06
        E39 530iAT M-Sport -01
        E36 328iA -96
        E39 528iA -96
        E36 325i -92

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2660
          • Tampere

          Originally posted by nappe74 View Post
          Pystyykö tällainen maallikko näkemään mitenkään mitään suuremmin purkamatta edestä, onko ne irroitettu?? Ilmeisesti siitä tangosta voi nähdä tilanteen mikäli olen oikein ymmärtänyt; jos tanko paikallaan ja löysänä niin läpät on poistettu...??
          Läppien paikallaan oloa voi arvioida purkamattakin, eikä tulkinta edellytä ihmeempää taitoa. Taskupeilillä ja sopivalla valonlähteellä kun peilaat moottorin ison suojamuovin alle (kuskinpuoli) suunnilleen öljymäärän tarkistustikun kohdalla, niin havaitset läppien säätötangon ja sen takana oheisen kuvan mukaisia rakenteita. Ohjaustanko jätetään usein paikalleen läppien poiston jälkeen, mutta sen haarakkeet eivät kulje enää kuvassa olevien säätöaukkojen läpi ja tuon läppärungon tausta on tasainen jos tilalle on vaihdettu erilliset taustalevyt tai läppäakselin katkaisun jälkeen jäävä aukko on tukittu esim. ruuvilla ja liimalla.

          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4594
            • Tampere

            Originally posted by JaniLap View Post
            Läppien paikallaan oloa voi arvioida purkamattakin, eikä tulkinta edellytä ihmeempää taitoa. Taskupeilillä ja sopivalla valonlähteellä kun peilaat moottorin ison suojamuovin alle (kuskinpuoli) suunnilleen öljymäärän tarkistustikun kohdalla, niin havaitset läppien säätötangon ja sen takana oheisen kuvan mukaisia rakenteita.
            Tälläistä sielä tänään löytyi.


            Sekä luonnollisesti öljyn sotkema lohkon kylki. Vuotanut siis läpän akseleista sekä tulppien reunoilta.


            Ylimääräiset osat riisuttuna, tilalle tulevat tulpat sekä imusarjan tiivisteet.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2845
              • South Carelia

              Originally posted by JaniLap View Post
              Läppien paikallaan oloa voi arvioida purkamattakin, eikä tulkinta edellytä ihmeempää taitoa. Taskupeilillä ja sopivalla valonlähteellä kun peilaat moottorin ison suojamuovin alle (kuskinpuoli) suunnilleen öljymäärän tarkistustikun kohdalla, niin havaitset läppien säätötangon ja sen takana oheisen kuvan mukaisia rakenteita. Ohjaustanko jätetään usein paikalleen läppien poiston jälkeen, mutta sen haarakkeet eivät kulje enää kuvassa olevien säätöaukkojen läpi ja tuon läppärungon tausta on tasainen jos tilalle on vaihdettu erilliset taustalevyt tai läppäakselin katkaisun jälkeen jäävä aukko on tukittu esim. ruuvilla ja liimalla.

              Otin moottorin suojamuovin pois niin pääsi paremmin katsomaan... näkemääni tulkitsin niin että läpät on poistettu, tangon alla näkyvät rungot oli pelkällä levyllä... eli yksi huoli vähemmän !!
              Kiitos avusta !!
              Last edited by nappe74; 11-02-2018, 12:17.
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • aamuna87
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 32
                • Kuopio

                Olis tulossa potilaaksi e91 320d 2007 n47 koneella.

                Vuotaa reilusti tuota egr mönjää imusarjan läppien säätötangon päästä, eli siitä kohtaa mihin tulee se säätömoottorin varsi kiinni. Tarkoitus olisi napata imusarja pöydälle ja poistaa läpät (jos niitä on enään). Pitääkö kaikki imusarjassa kanavien välillä olevat läppäakselin reiät tukkia vai riittääkö että tukkii vain sen reiän mistä akseli tulee kanavan ulkopuolelle? Entä pitääkös sille läppämoottorille tehdä jotain huijauskikkoja?

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3674
                  • Finnland

                  X3 12/04 valmistettu.
                  Ja moottorin koodi: M47-TUD20
                  Tollanen näkymä. Mitäs tossa tarttee kun noi poistaa, muuta kuin peiteprikat?
                  Heittääkö tuo tuon jälkeen vikakoodia? Aika pölynen imusatsi, ajettu 383tkm.
                  Last edited by Jarger; 09-11-2021, 00:00.
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • lassiv
                    BTCF Member
                    • Nov 2015
                    • 311
                    • Lahti

                    Onkos tullut vastaan enempi infoa N57 läppien poistelusta onko noista poisteltu vai onko jätetty olemaan paikalleen olettaen toki etteivät anna virhettä jumittumisesta.

                    ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                    Comment

                    • vihviuh
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 78
                      • Kainuu

                      Imusarjan läppien poisto olisi työlistalla. Nykyään peitelevyjä saa niin halvalla, joten sellaiset ajattelin tilata.

                      Minkä kokoiset peitelevyt tarvii sigun autoon, 22mm vai 33mm? Realoemi ja ketjun selaaminen ei auttanut.
                      E61 530xdA -08

                      ex:
                      E46 330dA Touring -01
                      E36 328 Coupé -95

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2660
                        • Tampere

                        Originally posted by vihviuh View Post
                        Minkä kokoiset peitelevyt tarvii sigun autoon, 22mm vai 33mm? Realoemi ja ketjun selaaminen ei auttanut.
                        Tarvitset 33 mm taustalevyt.
                        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • miq
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 352
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Tarvitset 33 mm taustalevyt.
                          Sama operaatio edessä, erolla että autostani noi on jo poistettu, mutta ilmeisesti tulppauspatentti ei oikein pidä, sen verran öljyä pitkin ja poikin.

                          Olisiko vinkkejä paikoista, mistä saisi ostettua hyvä setti tulppaukseen?
                          Hullu saa olla muttei tyhmä.

                          e61 530xd LCI

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9126
                            • Oulu

                            Originally posted by miq View Post
                            Sama operaatio edessä, erolla että autostani noi on jo poistettu, mutta ilmeisesti tulppauspatentti ei oikein pidä, sen verran öljyä pitkin ja poikin.

                            Olisiko vinkkejä paikoista, mistä saisi ostettua hyvä setti tulppaukseen?
                            Vaikka tuosta. KLIK
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2660
                              • Tampere

                              Originally posted by miq View Post
                              Olisiko vinkkejä paikoista, mistä saisi ostettua hyvä setti tulppaukseen?
                              Tuossa Clavun linkkaamassa setissä on myös imusarjan tiivisteet mukana, mikä auttaa kunnolisten taustalevyjen lisäksi vähentämään mahdollista öljyn valumista imusarjasta.
                              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • miq
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 352
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Vaikka tuosta. KLIK

                                Kiitokset vinkistä!

                                Ootko tilannu tuolta, uteliaisuus lähinnä toimitusajasta että kuinka kauan kestää saata kikkareet kotiovelle?
                                Hullu saa olla muttei tyhmä.

                                e61 530xd LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎