Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkoman72
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 93
    • Helsinki

    #76
    Päivitetty etusivu!

    BMW siis "lopullisesti" kieltäytyi korvaamasta mitään, sönköttäen takuusta, sattumasta, yms. irrelevantista liirunlaarumista. Eivät joko ymmärrä tai "ymmärrä" mihin vaatimukset perustuivat/tulevat perustumaan.

    Nyt minua kiinnostaa eniten taistelun aloittamiseksi se, VOIKO KONE VAURIOITUA / ONKO KONEITA JO VAURIOITUNUT SITEN, ETTÄ VOIMANSIIRTO "JUMITTAISI" TAKAPYÖRÄT LUKITEN? Tämä vaihtoehto olisi erittäin vaarallinen liikenteessä ja erinomainen indisio kuluttaja-asiamiehelle, että asiassa todellakin tulee tehdä jotain!!

    Ja jos haluaa ilmoittautua mukaan ryhmään ryhmäkannetta tutkimaan, niin viestiä vain allekirjoittaneelle. Homma on täysin riskitön.

    Ei voi kuin todeta, että V***u, että v*****aa moinen vastuunpakoilu "premium"merkiltä...

    Comment

    • Wäinö
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 142
      • Kirkkonummi

      #77
      Originally posted by mikkoman72 View Post
      Päivitetty etusivu!

      BMW siis "lopullisesti" kieltäytyi korvaamasta mitään, sönköttäen takuusta, sattumasta, yms. irrelevantista liirunlaarumista. Eivät joko ymmärrä tai "ymmärrä" mihin vaatimukset perustuivat/tulevat perustumaan.
      En ole lainkaan hämmästynyt! Itse olen joutunut kertaalleen tappelemaan volkkarin maahantuojan kanssa kytkimen/vauhtipyörän ennen aikaisesta hajoamisesta (takuuajan ulkopuolella) ja homma ei tietenkään edennyt millään tavoin suosiolla, tuli vain ne perinteiset "kulutusosa" ja "käytöstä johtuvaa kulumista" kommentit uudelleen ja uudelleen. Vasta valitus kuluttajavalituslautakuntaan ja ko. valituksessa muistutus (taas kerran siitä) että ko. kytkimestä oli valitettu takuuajan puitteissa (huolto todennut kytkimen olevan ok) saivat maahantuojan ehdottamaan sovintoa ... eli 1/3 jäisi omistajan maksettavaksi, loput menisivät maahantuojan ja myyjän piikkiin. Oli muuten tasan viimeinen volkkari tässä taloudessa!

      Tämä bemarin imusarjan läppäjuttu on sellainen vitsi että olisi hemmetin hyvä jos joku jolla ko. ongelma on omakohtaisesti tapahtunut veisi homman edes kuluttajariitautakuntaan jos ei sitten oikeuteen ettei jokaista tapausta päästäisi aina käsittelemään maahantuohan toimesta "harmillisena sattumana" jotka ovat aina tietenkin todella poikkeuksellisia tms.
      F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #78
        Originally posted by mobster View Post
        vaihtoon meni yksi sylinteri
        Olen käsittänyt, ettei näissä koneissa ole vaihdettavia putkia, eli jouduttiin ilmeisesti poraamaan tuo sylinteri vai?
        Olli.

        Comment

        • Izzman
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 97

          #79
          Originally posted by mikkoman72 View Post
          ONKO KONEITA JO VAURIOITUNUT SITEN, ETTÄ VOIMANSIIRTO "JUMITTAISI" TAKAPYÖRÄT LUKITEN?
          Mä ajelin ohituskaistalla kun kilahti ja sen verran "vaarallisesti" auto käyttäytyi, että ensimmäinen ajatus oli, että lähti kumi vanteelta. Hyppi kuin kissa pesukoneessa, joutui pysähtymään niille sijoilleen tien laitaan. ONNEKSI ei ollut talvikeli (vaikka olikin joulukuu) enkä ollut venäläisten rekkojen motissa tai sinne päin.

          Tossa on muuten BmwLandin ketju (125 sivua...) tästä:



          Eipä siinä muuta ihmeellistä kuin se, että tosiaan tapauksia kyllä on riittämiin.
          BMW 135is Coupe manuaali

          Comment

          • mikkoman72
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 93
            • Helsinki

            #80
            Originally posted by Wäinö View Post

            Tämä bemarin imusarjan läppäjuttu on sellainen vitsi että olisi hemmetin hyvä jos joku jolla ko. ongelma on omakohtaisesti tapahtunut veisi homman edes kuluttajariitautakuntaan jos ei sitten oikeuteen ettei jokaista tapausta päästäisi aina käsittelemään maahantuohan toimesta "harmillisena sattumana" jotka ovat aina tietenkin todella poikkeuksellisia tms.
            Niin, siis minä VIEN asian eteenpäin. Omani ja siinä sivussa kaikkien muidenkin.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9118
              • Oulu

              #81
              Lisää vettä myllyyn. Tuossa justiin Sampan kanssa riipaistiin yhdet läpät 125 tkm E39 530d:stä. Aika kreivin aikaan oltiin hommissa, kun yhden läpän akseli oli jo poikki ja läppä siinä kanitti valmiina imeytymään koneeseen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • juhuli5
                Newbiemmer
                • Nov 2008
                • 22

                #82
                tänään

                itekin poistin läpät ja tukin egr:n 3/05:stä. läppien akseli oli 4,5mm ja yhdestä kohtaa 4mm ( akselissa semmonen ura?). Läppärunko oli semmonen uudempi, eli muovit läpän ja akselin ympärillä. Egr ja läpät oli aika puhtaan oloset

                Comment

                • Väiski
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 412
                  • Pirkanmaa

                  #83
                  On se perin surulista kun ostaa suht kalliin auton ja näinkin räikeä tyyppivika ilmenee joka varsin hyvin on tiedossa ja valmistaja ei kanna minkäänlaista vastuuta.

                  Foorumilta tarinaa lukeneena näin jo itsekin unissani miten läpät meni koneeseen ja poks.

                  Onneksi foorumilta löytyi heti apu ja läpät lähti. Hieno homma että jaksat viedä asiaa eteenpäin
                  "horsepower sells cars, torque wins races"
                  F10 M550dx 470/900

                  Comment

                  • jussi_r
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1655
                    • Nurmijärvi

                    #84
                    -----
                    Last edited by jussi_r; 30-12-2009, 23:41.
                    M3 Cabrio Individual
                    530d GT xDrive
                    GL420 CDI
                    ZX-12R

                    Comment

                    • mobster
                      Newbiemmer
                      • Jan 2009
                      • 4
                      • Lahti

                      #85
                      Originally posted by Rocla View Post
                      Olen käsittänyt, ettei näissä koneissa ole vaihdettavia putkia, eli jouduttiin ilmeisesti poraamaan tuo sylinteri vai?

                      Jaa a, myyjä ilmoitti ton vaihdon. Saan kohta puolin korjaamolta työmääräimen missä pitäöis lukee mitä kaikkea sille on tehty, sittenpä selviää.

                      Ja itse kans vien tän kuluttajariitalautakuntaan, tosin en bemaria vastaan vaan myyjää. Myyjä sanoi, että olen alle kolmessa kuukaudessa rikkonut auton omalla ajotyylilläni. Olen ajanut 8000km työajoa. :think

                      Comment

                      • Antza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2143
                        • Espoo

                        #86
                        Ihmettelen hieman BMW:n asennetta tässä asiassa. Varsinkin, kun heillä yleensä takuu toimii varsin joustavasti. Esimerkiksi 300-sarjoja vaivaava apurungon repeämä korjataan koritakuun piiristä vaikka koritakuu olisi päättynyt jo vuosia takaperin ja vaikka autoon olisi laitettu alustasarja tai muuta vakiosta poikkeavaa.

                        Tsemppiä asianomaisille!
                        Current rides:
                        F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                        Previous rides:
                        E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                        Comment

                        • Phaedrus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1888
                          • Helsinki

                          #87
                          Hatunnosto Mikkoman72:lle kuluttajanoikeuksien peräämisestä! Jos haluaa pohjustaa asiaa perinpohjaisesti kannattaa selvittää myös ao. mallien myyntiluvut ja harkita kyselyn lähettämistä mallien omistajille (ottaisiko kuluttajaviranomainen tämän tehtäväkseen?). Lisäksi kannattaa selvittää onko sama jyrkkä linjanveto käytössä muissakin maissa kuin Suomessa.

                          Comment

                          • ekiaalto
                            Newbiemmer
                            • Jan 2009
                            • 18
                            • Janakkala

                            #88
                            Sama vahinko noin vuosi Sitten

                            Terve Mikko,

                            Minulle sattui juuri sama vahinko noin vuosi sitten maaliskuussa. Imusarjan akseli katkesi ja pätkä imeytyi nelos sylinteriin.

                            Moottori uusiksi 160000 ajettuna. Samalla uusittiin turbo ja katalysaattori.
                            Korjauksen kokonaiskustannus hieman auki 18 000 €, josta BMW Suomi korvasi vajaat 6000 €.
                            Maksettavaa jäi hieman vajaat 12 000 €.
                            Autoni on 525 dA vuosimallia 2003.


                            Vein asian Kuluttajariitalautakuntaan viime kesäkuussa ja otin itselleni tuomarin.
                            BMW:n näkemyksen mukaan olen itse laiminlyönnilläni aiheuttanut vaurion ja kiistää korvausvaatimukseni.
                            Sain eräältä entiseltä BMW:n huoltoneuvojalta/Takuukäsittelijältä dokumentin, jossa hän kertoo vastaavia vaurioita tapahtuneen, minkä seikan BMW on järjestelmällisesti kiistänyt.

                            Asiani on edelleen kesken ja olen erittäin kiinnostunut kaikesta siitä informatiosta, mitä olet saanut mahdollisesti kerättyä.

                            Tavoitat minut parhaiten puhelimitse numerosta 050-3815636 tai sähköpostilla ekiaalto(at)gmail.com.

                            Terveisin Erik

                            Comment

                            • Convertible
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2638
                              • Turku

                              #89
                              Erik onko autosi E39 vai E60?

                              Eli voisiko joku laittaa listan autoista jossa niitä ei ole, vai onko niin ettei niistä ole aina varmuutta.

                              Itse otin omasta 530da:sta 123tkm ne juuri pois ja oli ihan hyvässä kunnossa ja puhtaat. Ilmeisesti lika/moska läppien pinnoilla aiheuttaa väsymistä läpissä?

                              Esim E60 520d?
                              E60 525d?...
                              Last edited by Convertible; 27-01-2009, 07:38.
                              F25 X3 35d
                              E87 118i
                              E46 330ti
                              E46 M3
                              E30 M3
                              E30 M3 Convertible
                              Z3 Roadster

                              Comment

                              • mikkoman72
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 93
                                • Helsinki

                                #90
                                Originally posted by ekiaalto View Post
                                Terve Mikko,

                                Minulle sattui juuri sama vahinko noin vuosi sitten maaliskuussa. Imusarjan akseli katkesi ja pätkä imeytyi nelos sylinteriin.

                                Moottori uusiksi 160000 ajettuna. Samalla uusittiin turbo ja katalysaattori.
                                Korjauksen kokonaiskustannus hieman auki 18 000 €, josta BMW Suomi korvasi vajaat 6000 €.
                                Maksettavaa jäi hieman vajaat 12 000 €.
                                Autoni on 525 dA vuosimallia 2003.


                                Vein asian Kuluttajariitalautakuntaan viime kesäkuussa ja otin itselleni tuomarin.
                                BMW:n näkemyksen mukaan olen itse laiminlyönnilläni aiheuttanut vaurion ja kiistää korvausvaatimukseni.
                                Sain eräältä entiseltä BMW:n huoltoneuvojalta/Takuukäsittelijältä dokumentin, jossa hän kertoo vastaavia vaurioita tapahtuneen, minkä seikan BMW on järjestelmällisesti kiistänyt.

                                Asiani on edelleen kesken ja olen erittäin kiinnostunut kaikesta siitä informatiosta, mitä olet saanut mahdollisesti kerättyä.

                                Tavoitat minut parhaiten puhelimitse numerosta 050-3815636 tai sähköpostilla ekiaalto(at)gmail.com.

                                Terveisin Erik
                                Akselin katkeamiseen ei voi mitenkään vaikuttaa! (Paitsi poistamalla akselin/läpät) Sitä ei ole huolto-ohjelmassa, joten sen huolto EI VOI laiminlyödä. Se ei katkea "ajotyylillä" tai vastaavalla sen helpommin tai vaikeammin.

                                Miten BMW perusteli sitä, että olet itse aiheuttanut vaurion? Arvaan, että vain "olet itse aiheuttanut vaurion", sen enempiä perustelematta.

                                Joukkoon vain. Kun olemme saaneet tarpeeksi suuren ryhmän kokoon, niin vien asian kuluttajaviranomaiselle ryhmäkanteen tutkimista varten. Nyt selvittelyn alla on se, voiko vaurio olla sellainen, että se aiheuttaa liikenteessä vaaran eli esim. takapyörien lukkiutumisen.

                                Tästä tulee pitkä taistelu, mutta mielestäni näyttää varsin hyvältä.

                                Otan sinuun yhteyttä.

                                Kaikki muutkin, jotka olette kärsineet vahingon tai tunnette jonkun vahingon kärsineen: mukaan joukkoon ja sana kiertämään! Itse olen jo parkkipaikoilla varoittanut läpistä kaikkia bemaristeja ja antanut btcf:n osoitteen lisätiedon saamiseksi ja läppien poistamiseksi. Veikkaan, että vielä osuu joku kohdalla kadullakin, jolle on jo tullut vaurio...

                                -Mikko
                                vihainen lakimies, joka on kypsynyt BMW:n vastuunpakoiluun
                                Last edited by mikkoman72; 27-01-2009, 10:51.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎