Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    Originally posted by Jackass View Post
    Koitin tossa etsiskellä tietoa, mutta en löytänyt varmaa vastausta.
    Eli: Onko 525dA -06 (177hp) läpät?

    kiitos!
    On. Moottorina "sama" m57n kuin vaikka vanhemmassa 530d:ssä mutta lyhyemmällä iskulla.
    Last edited by Matson^; 23-03-2010, 13:22.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • Ironic32
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 148
      • Finland

      Morjens,

      Itselle uusi tuttavuus tuo 320d M47N2 koneella ja siinäkin nuo surullisen kuuluisat läpät on. Kahlasin kaikki 77 sivua läpi, mutta onkos kukaan tilannut / käyttänyt esim. täältä löytyviä peitelätkiä?:

      PMW are Essex's leading service specialists for BMW, BMW Mini, Mercedes-Benz, Porsche and VAG servicing and repairing at a fraction of main dealer costs.


      Mietin vain, että tuolla tavalla voisi sen läppämekanismin säilyttää tarvittaessa ehjänä, mikäli nousee jatkossa (esim. autoa vaihtaessa) ongelmaksi noiden läppien puuttuminen.

      Onko tietoa saako jostain muualta? Suomesta?

      Kiitokset!
      E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
      -------------------------------------
      Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

      Comment

      • Iltsu
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 778
        • Espoo

        No eikö autoa vaihtaessa läppien puuttuminen ole vaan hyvä asia, siis ostajan kannalta?
        Tesla Model Y Performance
        E36 318iS "jäärata/rallicross"

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Originally posted by Iltsu View Post
          No eikö autoa vaihtaessa läppien puuttuminen ole vaan hyvä asia, siis ostajan kannalta?
          Ei sitä tiedä jos joku välttämättä vaatii saada läpät autoonsa.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Enliz
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 1503
            • Espoo

            Onko e46 320cd vm2004 moottorin koodi tuo: M47N :think

            Mahd. sellaista hankkimassa niin tietäisi poistattaa ne jos ei ole jo tehty.
            Last edited by Enliz; 06-04-2010, 07:57. Reason: Taisi löytyä: M47N common rail engine(150bhp face lift model August-September 2001 onwards) has flaps and turbo that fails
            now: Mercedes Benz 350e AMG
            ex: f30 320i M-Sport
            ex: e46 320i M-Sport II
            ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
            ex: e36 316i Compact
            ex: e39 530i M-Sport
            ex: e46 320Cd M-Sport II

            Comment

            • olliev
              Newbiemmer
              • Nov 2009
              • 26
              • Kirkkonummi

              E90/e91 m57n2

              Kahlailin läpi thrediä mutta ilmeisesti läppiä ei ole irronnut vielä kellään e90 / e91 dieseleistä (320/330)?

              Itse pähkäilen tässä läppien poistamista, autona 330 -06 E91, ajettu 130tkm. Mutta ilmeisesti kannattaisi pelata varman päälle ja ottaa läpät pois.

              Comment

              • Enliz
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 1503
                • Espoo

                Onko läppien poiston jälkeen ilmennyt mitään ongelmia? Lähinnä tyhjäkäynti - liikkeelle lähtö. :think
                now: Mercedes Benz 350e AMG
                ex: f30 320i M-Sport
                ex: e46 320i M-Sport II
                ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                ex: e36 316i Compact
                ex: e39 530i M-Sport
                ex: e46 320Cd M-Sport II

                Comment

                • Smistik
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1130
                  • Kanta-Häme

                  Ei kyllä huomaa mistään, että olisi pois.
                  ex E91 320d käsiaskilla
                  ex E46 330dat
                  japski
                  ranu

                  ex E30 316i 4d

                  Comment

                  • cuie
                    Bimmer Rookie
                    • May 2009
                    • 42
                    • Helsinki

                    Itselläni tuntui katoavan n. 20-30% väännöstä alakierroksilta. Eli tuntuu melkein kuin bensakoneella ajaisi.

                    Voikohan tuo johtua läppien poistosta vai oisko joku muu vika iskenyt samaan aikaan?
                    E60 530dA LCI -08 M-Sport

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      Originally posted by cuie View Post
                      Itselläni tuntui katoavan n. 20-30% väännöstä alakierroksilta. Eli tuntuu melkein kuin bensakoneella ajaisi.

                      Voikohan tuo johtua läppien poistosta vai oisko joku muu vika iskenyt samaan aikaan?
                      Oisko jäänyt ahtopaine anturin liitin irti?
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • cuie
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 42
                        • Helsinki

                        Originally posted by Dunky View Post
                        Oisko jäänyt ahtopaine anturin liitin irti?
                        Tyhmä kysymys mutta mistä tuon pystyisi tarkistamaan?
                        E60 530dA LCI -08 M-Sport

                        Comment

                        • Kilpuri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 831
                          • Tampere

                          Originally posted by olliev View Post
                          Kahlailin läpi thrediä mutta ilmeisesti läppiä ei ole irronnut vielä kellään e90 / e91 dieseleistä (320/330)?

                          Itse pähkäilen tässä läppien poistamista, autona 330 -06 E91, ajettu 130tkm. Mutta ilmeisesti kannattaisi pelata varman päälle ja ottaa läpät pois.
                          En jäänyt asiaa odottamaan, vaan hetimiten kun auton aikanaan hommasin lähti läpät.

                          Kyseessä -07 330d. Mitään ongelmia sen suhteen ei ole ollut / mistään olisi mitään huomannut...
                          Now: 525xd -09
                          Ex: 330d -07
                          Ex: 328i -96

                          Comment

                          • Pex
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 353
                            • Kuusamo

                            Originally posted by Enliz View Post
                            Onko läppien poiston jälkeen ilmennyt mitään ongelmia? Lähinnä tyhjäkäynti - liikkeelle lähtö. :think
                            ei kerrassaan minkään näköisiä ongelmia ole ilmennyt sen jälkeen kun poistatin omasta 520D E61:sta. Ja voit uskoa että tutkailin asian tarkkaan. Selvitin etukäteen moottoriexperteiltä, jotka oikeasti ymmärtää noiden moottorien toiminnasta, mikä vaikutus ja kaikki vakuuttivat että voi olla täysin huoleti. Jälkikäteen myös tarkalla korvalla ja tuntumalla asiaa tonkinut, mutta ei mitään ilmennyt.

                            Nuo läpät on niitä "pelastetaan maailma"-juttuja. Eli ymmärsin asian niin, että polttoaine palaa tyhjäkäynnillä vain kuumemmassa lämpötilassa kun ylimääräistä ilmaa ei virtaa sisään (korjatkaa joku jos olen ymmärtänyt väärin) ja näin ollen tyhjäkäynnillä päästöt on vissiin pienemmät. Läpäthän aukeaa selälleen heti kun kosket kaasupolkimeen. Kulutukseen ei siis edes teoriassa mitään vaikutusta. Eikä näy varmasti katsastuksessakaan, koska arvothan mitataan suurin piirtein talla pohjassa eli kun läpät on auki...

                            eli ei muuta kuin läpät mäkeen vaan niin nukut yösi rauhallisemmin

                            ps. merkkiliikkeestä ei kannata mennä kyselemään noiden läppien merkityksestä. Voit varmaan arvata mitä sanovat/ovat ohjeistettuja sanomaan
                            Nykyään mennään Volkkarilla

                            Ex. E61 520dA 2006

                            Comment

                            • ttw
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1016
                              • Vantaa

                              Imusarjoissa hintakampanja, uudenmalliset imusatsit näköjään hyvällä diilillä pellin alle jos ei jaksa patentoida.
                              728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                              Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                              MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                              Comment

                              • r.w.
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2510
                                • Länsirannikko

                                Originally posted by Pex View Post
                                Nuo läpät on niitä "pelastetaan maailma"-juttuja. Eli ymmärsin asian niin, että polttoaine palaa tyhjäkäynnillä vain kuumemmassa lämpötilassa kun ylimääräistä ilmaa ei virtaa sisään (korjatkaa joku jos olen ymmärtänyt väärin) ja näin ollen tyhjäkäynnillä päästöt on vissiin pienemmät.
                                No korjataan. Kun toinen imukanava suljetaan, kulkee sama ilmamäärä jäljellä olevan kanavan läpi jolloin virtausnopeus kasvaa, pyörteily lisääntyy ja puurot sekä vellit menevät sylinterissä paremmin sekaisin -> täydellisempi palaminen ja paremmat päästöt.
                                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎