Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nisti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 705
    • På Gränsen

    Originally posted by huppe View Post
    Olikos jossain ehkä kuvallistakin ohjetta miten ne läpät lähtee ja miten akselinreijät kannattaa tulpata?
    "MURPHY'S LAW"
    "Whatever can go wrong will go wrong,
    and at the worst possible time,
    in the worst possible way"

    Comment

    • Muuli
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 115

      Originally posted by Clavurion View Post
      Sattumalta tuli vastaan tuollainen kuva N-sarjan täysin uudentyyppisestä imusarjasta. Imukanavat on vierekkäin ja siellähän se läppäkin näkyy. KLIK
      Näin kaikkien kauhuksi,niin kaikissa moottoreissa nykyään on läpät.
      Tyypistä riipumatta.Läpäthän liittyvät päästöjen pienentämiseen ja nehän tiukentuvat kokoajan.

      Comment

      • Ändi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1292
        • Pori

        Nyt kun mietitte itse läppien postoa, niin kerrompa kuinka itselleni kävi.

        Eli vein (onnekseni) liikkeeseen läppien poistoon. (164€).
        Saivat jonkun karstapaakun menemään koneeseen projektin jälkeen. Lopputulos oli yks vääntynyt imuventtiili. ja tästäjohtuen kannen poisotto, uudet tiivisteet, uusi venttiili ja turbon ja pakoputkiston tsekkaus...

        Liike hoiti homman todella esimerkillisesti. sain viikoksi vuokraauton ja reippaan hinnan alennuksen.

        Kyllä kiitin luijaani etten itse tehnyt tuota remonttia. olis voinut ittellekkin käydä samoin. maksaja olis ollu vaan pikkusen toinen taho. .

        mutta kukin omalla tavallaan. en tuomitse jos joku itse alkaa rakentelaan.
        sigpic
        E46 2d 330 -02
        EX.
        E36 2d 328 -97
        e92 335d -07
        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
        Bmw 325 iA 2D -93
        Bmw 325 4d -92

        Comment

        • pouri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 370
          • 06 area

          Originally posted by Clavurion View Post
          Sattumalta tuli vastaan tuollainen kuva N-sarjan täysin uudentyyppisestä imusarjasta. Imukanavat on vierekkäin ja siellähän se läppäkin näkyy. KLIK
          Tuo imusarjan rakenne muistuttaa hieman vanhemman e-mersun (facelift w210 ~2001) vastaavaa, eli kanavat ovat yhtä pitkiä ja toisessa on tuo läppä. Mersussa tosin lähti y:n mallinen kanava, joka haarautui ennen kantta kahdeksi ja toisessa oli läppä.
          Diesel, fuel of satin man

          Comment

          • RollinSoft
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 17
            • Siilinjärvi

            Itse tulppasin läppäakseleiden reiät tekemällä reikiin M5-kierteet ja ruuvaamalla niihin sopivan pituisen M5-pultin punaisen Locktiten kanssa.

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              Originally posted by Ansseli View Post
              Tuosta endoskooppi 39,90€ eikä tarvii tilailla iibeistä =>http://www.clasohlson.fi/Siteseeker/...?q=endoskooppi
              Itsellä on tuollainen ja kyllä se tuon neljän kympin arvoinen vehje on. Laadukkaimpiin ei voi suoraan verrata mutta kotiharrastaja pärjää täysin ja kuva on riittävän hyvä.

              Comment

              • pökkylä
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 5
                • Oulu

                uusi bemaristi

                ostin saksasta tuodun 318 d 2.0 touring manualin vm 2005 (valm. 3-2005) (kone M47N) passatin mentyä lunastukseen hirvikolarin jälkeen. ajettu 99 tkm. "kuin uusi" pl. hämmästys suuri, kun oli kasettisoitin (edell. kasetti letukka vm. -80). auto tuntuu erittäin hyvältä pl. vääntö verrattuna passattiin. yllätys myös suuri, kun tutustuin jo ennen hankintaa näihin sivuihin verrattuna muiden merkkien sivustoihin. siis positiivinen!
                mutta "läppävika" autossa. olen pikaisesti tätä pitkää ketjua seurannut ja ainakin minulta mennyt ohitse 3-sarjan koneiden kuvat poistosta. löytyykö? siis olette sitä mieltä, että kannatta poistaa varmuuden vuoksi? ovatko tuossa mallissa läpät kiinni torxilla vai jotenkin muuten. ja ei ole mitään haittaa missään suhteessa?

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9126
                  • Oulu

                  Originally posted by pökkylä View Post
                  ostin saksasta tuodun 318 d 2.0 touring manualin vm 2005 (valm. 3-2005) (kone M47N)
                  Näyttäisi siltä, että tuossa alavireisessä pikkudieselissä ei ole läppiä. KLIK
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • pökkylä
                    Newbiemmer
                    • Jan 2010
                    • 5
                    • Oulu

                    kiitos oulun mies! näyttää automaatilla olevan läpät.
                    tässä nämä bemarisivut ovat loistavat. täältä löytyy tosi helposti kaikki tämmöinen verrattuna muihin. ja linkkejä vaikka mihin. kunnia niille, joille se kuuluu!!

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9126
                      • Oulu

                      Originally posted by pökkylä View Post
                      näyttää automaatilla olevan läpät
                      Minä kyllä ymmärtäisin, että tuon koneen yhteydessä ei ole läppiä laatikosta riippumatta. Imusarjasta on DPF- (kaasuläppä ennen EGR-venttiiliä) ja ilman DPF:ää versio.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Trolli666
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2008
                        • 59

                        Läpät

                        Itellä on 12/2006 530D Touring Manual 52000 ajettu. Kesällä tulee 60.000 huolto, joten ajattelin tuota läppien poistoa siinä yhteydessä, vai onko 2006 vuoden jälkeisissä malleissa vielä tätä läppäongelmaa? Malli lienee 2007, huolimatta siitä että auto rekisteröity joulukuussa 2006.

                        Ei viittis turhaan poistaa läppiä jos ongelmaa ei ole. Ehkä en lukenut koko keskustelua tarpeeksi tarkkaa läpi kun en havainnut missä vuosimallien pirsseissä ongelmaa ilmenee...

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7516
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Trolli666 View Post
                          Itellä on 12/2006 530D Touring Manual 52000 ajettu. Kesällä tulee 60.000 huolto, joten ajattelin tuota läppien poistoa siinä yhteydessä, vai onko 2006 vuoden jälkeisissä malleissa vielä tätä läppäongelmaa? Malli lienee 2007, huolimatta siitä että auto rekisteröity joulukuussa 2006.

                          Ei viittis turhaan poistaa läppiä jos ongelmaa ei ole. Ehkä en lukenut koko keskustelua tarpeeksi tarkkaa läpi kun en havainnut missä vuosimallien pirsseissä ongelmaa ilmenee...
                          535d -05 & -08 sekä että 530d -06 läpät olivat samanlaiset,
                          siis uudemman malliset joissa vahvempi akseli ja kumipäällyste läpissä.
                          Näitäkin on paukkunut muuta ilmeisesti harvempaan kuin vanhempia.
                          Tosin eihän tuo mitään takaa kun vanhemmilla on ajettu enemmän ->
                          uudempiakin voi ruveta paukkumaan lähivuosina kunhat autoihin kertyy lisää ikää ja kilometrejä...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • huppe
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 371
                            • Suomi

                            Tuossa muuten mersun CDI-vehkeen vastaava vika:
                            ex E61 530da 2004

                            Comment

                            • huppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 371
                              • Suomi

                              Otettiin läpät irti, tein tonne oman topicin:
                              ex E61 530da 2004

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by huppe View Post
                                Otettiin läpät irti, tein tonne oman topicin:
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=186308
                                Hyvänen aika, onko oikeesti jotku laittanu mutterit tulppausruuvien varmistukseksi tonne imukanavien sisään? Aivan kun ei vähemmällä pysyisi..?

                                Hyvin tehty juttu. Informatiiviset kuvat.
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎