Originally posted by suppari
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by Jrask View PostTuli poistettua eilen 253tkm ajetusta -05 120D:stä nuo läpät. Olivat vielä noilla kilometreillä ihan ehjän näköiset eivätkä edes kovin karstaiset.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Kuinka helpoin selvittää m47 moottorissa olevien imusarjan läppien koko, että onko 22mm vai 33mm? Mielellään muu keino kuin purkamalla selvittäminen. Onko jossakin vaiheessa esim. vaihtunut tuo läppäkoko ja vakioitunut jompaan kumpaan?
Yrittäny penkoa tässä foorumia läpi ja myöskään RealOEMin kautta ei selviä, että kumpi koko olisi kyseessä. Auto mallia BMW X3 E83 LCI 2.0d PD11 -07 (VIN: WF81569), moottori otteen mukaan 110kW
Kiitos jo etukäteen avustanneMitä sitä paskalla kun ei oo peltoakaan...
E83 2.0d
Comment
-
-
Läppätanko
Originally posted by Esal View PostOmassa jätetty tanko paikoilleen, tosin tanko helisee irrallaan käsin koittaessa.
Tanko paikallaan näkyy olevan.
Kuuluuko tangon olla tiukka, jos läpät paikoillaan?
Itellä tanko "helisee" käsin koplaamalla.
Vai mistä muutoin tunnistaa onko joku jo poistanut nuo läpät?
(530d-01 M57 400 000km)
T :AluEx: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
BMW FOREVER
Comment
-
-
Käännytään tietävämpien puoleen asian suhteen, kovasti olen yrittänyt ettiä tietoa N57 läpistä, onko sellaisia vielä olemassa ja onko näistä niitä poisteltu ollenkaan. Kaikki netin keskustelu tuntuu viittaavan M57 moottori perheeseen eli äkkiseltään olen niissä mietteissä että N57 koneessa tuo olisi muutettu niin ettei noihin tarvitse enää koskea?
Jos täältä löytyisi ihan faktaa asian puolesta. Tuossa N57:ssahan tuo imusarja muutenkin täysin erilainen kun M57 koneessa, eli lieneekö kyseisiä läppiä ollenkaan enää N57 moottorissa?Last edited by lassiv; 11-12-2015, 14:29.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Okei se siinä lähinnä ihmetytti, kun netistä ei löydy mistään oikein tietoa että n57 olis noita irroteltu. M57 juttua löytyy vaikka kuinka, kävin eräältä kyselemässäkin kuka ottanut kymmeniä irti m57 koneista, niin sano että on kyll niin erikoisen näkönen imusarja n57:ssa, ett täytyy olla täysin erilaiset kun siin m57 koneessa.
Toki jos joltain löytyy linkkiä että noita irroteltu ja miten on parhaiten onnistunut niin mielelläni otan sellasia vastaanLast edited by lassiv; 13-12-2015, 23:35.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostOkei se siinä lähinnä ihmetytti, kun netistä ei löydy mistään oikein tietoa että n57 olis noita irroteltu. M57 juttua löytyy vaikka kuinka, kävin eräältä kyselemässäkin kuka ottanut kymmeniä irti m57 koneista, niin sano että on kyll niin erikoisen näkönen imusarja n57:ssa, ett täytyy olla täysin erilaiset kun siin m57 koneessa.
Toki jos joltain löytyy linkkiä että noita irroteltu ja miten on parhaiten onnistunut niin mielelläni otan sellasia vastaan
Tänään kuitenki vihdoin heilahti vikakoodia läppien asennosta ja jos sulla on jo vinkkiä siihen, miten homma hoituu, ni pistä vaik tähän jatkoks tai privalla infoa!F32 435i
Comment
-
-
Kysyin Laakkoselta noin viisi vuotta sitten, onko autossani 530d (M57-koneella) imusarjan läpät. Huoltoneuvoja tutki asiaa tietokoneelta ja kertoi, ettei ole ja ymmärsin että se johtui siitä ettei se ollut automaatti vaan manuaali. Kysyin asiaa uudestaan reilu kuukausi sitten ja nyt vastaus oli, että läpät löytyvät.
Avasin koneen parin päivän päästä ja siellä ne läpät olivat. Yhdessä oli akseli jo toiselta puolelta poikki, mutta onneksi läppä ei vielä ollut irronnut kokonaan. Näkyy kuvassa. Oli siis aivan viimeinen hetki poistaa ne.
Kiitokset hyvästä ohjeesta Antille.
Comment
-
Comment