menikö HD poikki vai kuluiko kovapala?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
tarvitsetko M10/M30koneeseen vahvat billet keinuvivut?
Collapse
X
-
.....
2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
projektit
1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
ex
EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by old dog View Postmenikö HD poikki vai kuluiko kovapala?
Kiillottamalla saatiin käyttökelpoisen näköisiksi, eikä pinnassa tunnu epätasaisuuksia. Ehkä vielä kokeillaan, tuomio ei ole lopullinen.Last edited by mattij; 29-10-2011, 12:19.
2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
projektit
1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
ex
EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by mattij View PostKumpi vai molemmat 10-60W/20-50W ?
Aiemmin ajoin tuolla 20-50W VR1:llä, mutta nyt olen käyttänyt 10-60W versiota.
Johtuuko sitten öljystä tai muusta, mutta tuli taas yksi vippatyyppi todettua kelvottomaksi (IE:n Heavy Duty Rocker Arm).
Turbohuollossa sanottiin että ei ole nähnyt näin hyväkuntosia laakereita oikeestaan koskaan virivehkeissä! Tuossa kyseisessä karvan alta 500hv penkattu ja saa kyllä kyytiä ihan huolella.
Totesi vaan että on kyllä ollu hyvät öljyt koneessa...Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
-Mitsubishi "runkkari"
Comment
-
-
Originally posted by S.Kaulaote View PostKaverin Turbo Volvosta laitettiin Holsetti huoltoon jolla ajettu tuolla 10-60W.
Turbohuollossa sanottiin että ei ole nähnyt näin hyväkuntosia laakereita oikeestaan koskaan virivehkeissä! Tuossa kyseisessä karvan alta 500hv penkattu ja saa kyllä kyytiä ihan huolella.
Totesi vaan että on kyllä ollu hyvät öljyt koneessa...
Kysyin tuota, koska 10-60 on synteettinen ja 20-50 ei.
Vois olla oletettavasti lisäaineissa eroja.
2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
projektit
1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
ex
EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by mattij View PostVR1 on ilmeisestikin hyvälaatuinen litku.
Kysyin tuota, koska 10-60 on synteettinen ja 20-50 ei.
Vois olla oletettavasti lisäaineissa eroja.
Valvolinen Racing todettu ainakin että on hyvää!Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
-Mitsubishi "runkkari"
Comment
-
-
Originally posted by mattij View PostJos kysymys oli mulle, niin sekä kovapalaan että nokkaan tuli aikamoiset jäljet muutaman kierroksen ajolla.
Kiillottamalla saatiin käyttökelpoisen näköisiksi, eikä pinnassa tunnu epätasaisuuksia. Ehkä vielä kokeillaan, tuomio ei ole lopullinen."Ahtamalla onneen"
Comment
-
-
Originally posted by .:Dam:. View PostJoku jo selvittäny mitä valutavaraa se kovapala on?
Seurailen sivusta syntyykö toimivat keinut..
Noilla Australian (ppm) keinuilla oli yksi päästellyt ~5000km ja kertoi ettei mitään jälkiä kulumisesta. Ei mitään kauheita kierroksia mutta kaipa ne alkaisi pinnat toisiaan syömään jo alta 7 k jos olis mennäkseen?Last edited by petrolhead; 30-10-2011, 23:08.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEräs tekijä meinasi kiertää tuon probleeman (siis saada selville materiaali-) käyttämällä vaan alkuperäisiä kovapaloja omavalmistekeinuissa. Hän varmaan seuraa tätä topikkia ja valaisee itte lisää jos katsoo tarpeelliseksi.
Seurailen sivusta syntyykö toimivat keinut..
Noilla Australian (ppm) keinuilla oli yksi päästellyt ~5000km ja kertoi ettei mitään jälkiä kulumisesta. Ei mitään kauheita kierroksia mutta kaipa ne alkaisi pinnat toisiaan syömään jo alta 7 k jos olis mennäkseen?
Itse ajattelin apinoida alkkiksen muodot ja kovapalan kovuuden kun alkkis kuitenkin rungoltaan valua ja valualu tunnetusti ei tykkää tärinästä ja paiskomisesta mitä +7000 rpm väistämättä tulee. Ja alkkiksissa kait ongelma se et ratkee epäkeskon puolelta minkä rako tulee yllättävän pitkälle? Hätäsesti google ja "pappaforum" sanoo et epäkesko ainoo toimiva, possun norsunjalka ja pidätintappipatentti ei toimi.
Ei sillä et ois akuutti asia itelle, M30 ja yks M10 riittää olevan alle 7k rpm. Mutkun harrastukset niin vähissä, ois kiva saada yks M10 kiertään yli 9000 rpm ja sekin aukasta muista syistä kun rikkinäisen keinun takia. Ja tärkeempänä syynä, yhteisön hyväksi. Ei o kiva lukee ihmisten tarinoita ku ostetaan kalliilla rahalla palikkaa mikä muuttuu nopsaan romuksi ja tuo lisää kustannuksii...
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostMua ainakin vituttaa, nolottaa ja ehkä vähän hävettää, että noihin HD keinuihin haksahdin
Tästä eteenpäin siihen asti katsojana näissä keinu asioissa, kunnes uudet alkuperäiset saan ajamalla rikki.No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Originally posted by old dog View PostJep, omaan koneeseen meinasin vaan HD:t laittaa... onkos sulla mitkä venajouset?
2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
projektit
1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
ex
EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12
sigpic
Comment
-
-
Kattelin eilen tallilla miljoonalaatikossa makaavia kärsineitä keinuja ja tuli mieleen, että eikö kukaan ole kehitellyt näihin mitään rullavipusysteemiä ? Eli kovametallipalan sijaan keinussa olisi rulla, mikä mahdollistaisi laahurinokkia paljon hurjemmat nokkaprofiilitkin.
Onhan näillä ajettu joskus tosissaan kilpaa, niin luulisi jonkun muunkin miettineen...
Comment
-
Comment