Announcement

Collapse
No announcement yet.

tarvitsetko M10/M30koneeseen vahvat billet keinuvivut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • old dog
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 28

    #61
    menikö HD poikki vai kuluiko kovapala?
    "Ahtamalla onneen"

    Comment

    • .:Dam:.
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 178

      #62
      Joku jo selvittäny mitä valutavaraa se kovapala on?

      Comment

      • mattij
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 197
        • Rankkula

        #63
        .....
        Last edited by mattij; 28-10-2011, 21:57. Reason: double post

        2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
        projektit
        1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
        ex
        EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

        sigpic

        Comment

        • mattij
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 197
          • Rankkula

          #64
          Originally posted by old dog View Post
          menikö HD poikki vai kuluiko kovapala?
          Jos kysymys oli mulle, niin sekä kovapalaan että nokkaan tuli aikamoiset jäljet muutaman kierroksen ajolla.
          Kiillottamalla saatiin käyttökelpoisen näköisiksi, eikä pinnassa tunnu epätasaisuuksia. Ehkä vielä kokeillaan, tuomio ei ole lopullinen.
          Last edited by mattij; 29-10-2011, 12:19.

          2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
          projektit
          1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
          ex
          EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

          sigpic

          Comment

          • S.Kaulaote
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1579
            • Woikkaalla

            #65
            Originally posted by mattij View Post
            Kumpi vai molemmat 10-60W/20-50W ?
            Aiemmin ajoin tuolla 20-50W VR1:llä, mutta nyt olen käyttänyt 10-60W versiota.
            Johtuuko sitten öljystä tai muusta, mutta tuli taas yksi vippatyyppi todettua kelvottomaksi (IE:n Heavy Duty Rocker Arm).
            Kaverin Turbo Volvosta laitettiin Holsetti huoltoon jolla ajettu tuolla 10-60W.
            Turbohuollossa sanottiin että ei ole nähnyt näin hyväkuntosia laakereita oikeestaan koskaan virivehkeissä! Tuossa kyseisessä karvan alta 500hv penkattu ja saa kyllä kyytiä ihan huolella.

            Totesi vaan että on kyllä ollu hyvät öljyt koneessa...
            Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

            -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
            -Mitsubishi "runkkari"

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #66
              Originally posted by .:Dam:. View Post
              Joku jo selvittäny mitä valutavaraa se kovapala on?
              Työn alla...
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • mattij
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 197
                • Rankkula

                #67
                Originally posted by S.Kaulaote View Post
                Kaverin Turbo Volvosta laitettiin Holsetti huoltoon jolla ajettu tuolla 10-60W.
                Turbohuollossa sanottiin että ei ole nähnyt näin hyväkuntosia laakereita oikeestaan koskaan virivehkeissä! Tuossa kyseisessä karvan alta 500hv penkattu ja saa kyllä kyytiä ihan huolella.

                Totesi vaan että on kyllä ollu hyvät öljyt koneessa...
                VR1 on ilmeisestikin hyvälaatuinen litku.
                Kysyin tuota, koska 10-60 on synteettinen ja 20-50 ei.
                Vois olla oletettavasti lisäaineissa eroja.

                2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
                projektit
                1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
                ex
                EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

                sigpic

                Comment

                • S.Kaulaote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1579
                  • Woikkaalla

                  #68
                  Originally posted by mattij View Post
                  VR1 on ilmeisestikin hyvälaatuinen litku.
                  Kysyin tuota, koska 10-60 on synteettinen ja 20-50 ei.
                  Vois olla oletettavasti lisäaineissa eroja.
                  Noi turbot kyllä yleensä kertoo kun sen avaa että onko hyvää litkua vai ei! :think

                  Valvolinen Racing todettu ainakin että on hyvää!
                  Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                  -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                  -Mitsubishi "runkkari"

                  Comment

                  • old dog
                    Newbiemmer
                    • Jul 2008
                    • 28

                    #69
                    Originally posted by mattij View Post
                    Jos kysymys oli mulle, niin sekä kovapalaan että nokkaan tuli aikamoiset jäljet muutaman kierroksen ajolla.
                    Kiillottamalla saatiin käyttökelpoisen näköisiksi, eikä pinnassa tunnu epätasaisuuksia. Ehkä vielä kokeillaan, tuomio ei ole lopullinen.
                    Jep, omaan koneeseen meinasin vaan HD:t laittaa... onkos sulla mitkä venajouset?
                    "Ahtamalla onneen"

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #70
                      Originally posted by .:Dam:. View Post
                      Joku jo selvittäny mitä valutavaraa se kovapala on?
                      Eräs tekijä meinasi kiertää tuon probleeman (siis saada selville materiaali-) käyttämällä vaan alkuperäisiä kovapaloja omavalmistekeinuissa. Hän varmaan seuraa tätä topikkia ja valaisee itte lisää jos katsoo tarpeelliseksi.

                      Seurailen sivusta syntyykö toimivat keinut..

                      Noilla Australian (ppm) keinuilla oli yksi päästellyt ~5000km ja kertoi ettei mitään jälkiä kulumisesta. Ei mitään kauheita kierroksia mutta kaipa ne alkaisi pinnat toisiaan syömään jo alta 7 k jos olis mennäkseen?
                      Last edited by petrolhead; 30-10-2011, 23:08.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • .:Dam:.
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 178

                        #71
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Eräs tekijä meinasi kiertää tuon probleeman (siis saada selville materiaali-) käyttämällä vaan alkuperäisiä kovapaloja omavalmistekeinuissa. Hän varmaan seuraa tätä topikkia ja valaisee itte lisää jos katsoo tarpeelliseksi.

                        Seurailen sivusta syntyykö toimivat keinut..

                        Noilla Australian (ppm) keinuilla oli yksi päästellyt ~5000km ja kertoi ettei mitään jälkiä kulumisesta. Ei mitään kauheita kierroksia mutta kaipa ne alkaisi pinnat toisiaan syömään jo alta 7 k jos olis mennäkseen?
                        Mjaa. Itelleäin sellane alkkis kovapala avaimenperänä killumas ja ei näytä hääviltä valulta jälkien perusteella. Mut kovuus taitaa ratkasta siinäkin kuten käytetyt öljyt kans.

                        Itse ajattelin apinoida alkkiksen muodot ja kovapalan kovuuden kun alkkis kuitenkin rungoltaan valua ja valualu tunnetusti ei tykkää tärinästä ja paiskomisesta mitä +7000 rpm väistämättä tulee. Ja alkkiksissa kait ongelma se et ratkee epäkeskon puolelta minkä rako tulee yllättävän pitkälle? Hätäsesti google ja "pappaforum" sanoo et epäkesko ainoo toimiva, possun norsunjalka ja pidätintappipatentti ei toimi.

                        Ei sillä et ois akuutti asia itelle, M30 ja yks M10 riittää olevan alle 7k rpm. Mutkun harrastukset niin vähissä, ois kiva saada yks M10 kiertään yli 9000 rpm ja sekin aukasta muista syistä kun rikkinäisen keinun takia. Ja tärkeempänä syynä, yhteisön hyväksi. Ei o kiva lukee ihmisten tarinoita ku ostetaan kalliilla rahalla palikkaa mikä muuttuu nopsaan romuksi ja tuo lisää kustannuksii...

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2712
                          • .fi

                          #72
                          Mua ainakin vituttaa, nolottaa ja ehkä vähän hävettää, että noihin HD keinuihin haksahdin

                          Tästä eteenpäin siihen asti katsojana näissä keinu asioissa, kunnes uudet alkuperäiset saan ajamalla rikki.
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • MrBubbles
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 799
                            • Seinäjoki

                            #73
                            Originally posted by aae30 View Post
                            Mua ainakin vituttaa, nolottaa ja ehkä vähän hävettää, että noihin HD keinuihin haksahdin

                            Tästä eteenpäin siihen asti katsojana näissä keinu asioissa, kunnes uudet alkuperäiset saan ajamalla rikki.
                            Mähän sanoon sulle ois niitä billettilukkoja vihdoin! Ja vaikka muillekkin! Pökkää privaan osote ku oon kadottanu sen niin pistän tulemaan
                            No life, no friends, just motorsport!

                            -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                            -jokunen e30.
                            -e28

                            Comment

                            • mattij
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 197
                              • Rankkula

                              #74
                              Originally posted by old dog View Post
                              Jep, omaan koneeseen meinasin vaan HD:t laittaa... onkos sulla mitkä venajouset?
                              Schrick:n tuplajouset.

                              2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
                              projektit
                              1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
                              ex
                              EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

                              sigpic

                              Comment

                              • turbobliz
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 1010
                                • e-suomi

                                #75
                                Kattelin eilen tallilla miljoonalaatikossa makaavia kärsineitä keinuja ja tuli mieleen, että eikö kukaan ole kehitellyt näihin mitään rullavipusysteemiä ? Eli kovametallipalan sijaan keinussa olisi rulla, mikä mahdollistaisi laahurinokkia paljon hurjemmat nokkaprofiilitkin.

                                Onhan näillä ajettu joskus tosissaan kilpaa, niin luulisi jonkun muunkin miettineen...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎