Announcement

Collapse
No announcement yet.

tarvitsetko M10/M30koneeseen vahvat billet keinuvivut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MrBubbles
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 799
    • Seinäjoki

    #76
    Originally posted by turbobliz View Post
    Kattelin eilen tallilla miljoonalaatikossa makaavia kärsineitä keinuja ja tuli mieleen, että eikö kukaan ole kehitellyt näihin mitään rullavipusysteemiä ? Eli kovametallipalan sijaan keinussa olisi rulla, mikä mahdollistaisi laahurinokkia paljon hurjemmat nokkaprofiilitkin.

    Onhan näillä ajettu joskus tosissaan kilpaa, niin luulisi jonkun muunkin miettineen...
    Siinä on sellanen juttu että se rulla pitäis olla niin iso että se ei mahdu siellä olemaan.
    No life, no friends, just motorsport!

    -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
    -jokunen e30.
    -e28

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      #77
      Originally posted by MrBubbles View Post
      Siinä on sellanen juttu että se rulla pitäis olla niin iso että se ei mahdu siellä olemaan.
      Mistä ahistaa?
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • old dog
        Newbiemmer
        • Jul 2008
        • 28

        #78
        Originally posted by mattij View Post
        Schrick:n tuplajouset.
        Joo sellasia ittekii olin hommaamassa mutta sanottii että yksinkertasilla (90kp) täytyy pelata schrickin nokilla, enemmän ollu kuulemma ongelmia tuplajousilla. ?
        "Ahtamalla onneen"

        Comment

        • turbobliz
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1010
          • e-suomi

          #79
          no ne nokat kieltämättä on aika vierekkäin. :think

          sori mä höpisen kakskymppisen venakoneistosta. Kymppikauttakolmekymppisestä ei ole sitäkään hajua mitä näistä raksuttimista.

          Comment

          • V W
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 335
            • Salo

            #80
            QUOTE=MrBubbles;2526749]Siinä on sellanen juttu että se rulla pitäis olla niin iso että se ei mahdu siellä olemaan.[/QUOTE]
            Originally posted by Tzeimi View Post
            Mistä ahistaa?
            Eikös rullakeinut toimisi,jos olisi sopiva nokka-akseli?
            Ford 4500 :think Nuffield
            Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

            Kawasaki ZX-12R
            Borat

            Comment

            • MrBubbles
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 799
              • Seinäjoki

              #81
              Originally posted by V W View Post
              QUOTE=MrBubbles;2526749]Siinä on sellanen juttu että se rulla pitäis olla niin iso että se ei mahdu siellä olemaan.

              Eikös rullakeinut toimisi,jos olisi sopiva nokka-akseli?[/QUOTE]

              Liian lyhyt keinu. Ottaa rulla keinuvipuakseliin. Taas jos tehdään pienempi rulla niin ne voimat mitkä siihen kohdistuu on aivan jäätäviä. Toki tähän voisi olla ratkaisuna kustomikeppi. Mutta onko suomessa yhtäkään tekijää joka oikeasti tietää miten näitä tehdään?

              Edit: mitähän sekoilin lainauksien kans :think
              No life, no friends, just motorsport!

              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
              -jokunen e30.
              -e28

              Comment

              • turbobliz
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1010
                • e-suomi

                #82
                Jos kattoo tyypillisiä rullanostajien tai seuraajien rullia, niin kyllähän se halkaisijan puolesta olisi mahdollisuuksien rajoissa, mutta rullan leveyden puolesta tekee kipeetä.

                Herää tietty kysymys... miksi ylipäänsä pitäisi viedä näitä museovehkeitä toimintakyvyn rajoille, kun moniventtiilitekniikkaa on tarjolla halvalla.
                Last edited by turbobliz; 31-10-2011, 21:13.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #83
                  Originally posted by turbobliz View Post
                  Jos kattoo tyypillisiä rullanostajien tai seuraajien rullia, niin kyllähän se halkaisijan puolesta olisi mahdollisuuksien rajoissa, mutta rullan leveyden puolesta tekee kipeetä.

                  Herää tietty kysymys... miksi ylipäänsä pitäisi viedä näitä museovehkeitä toimintakyvyn rajoille, kun moniventtiilitekniikkaa on tarjolla halvalla.
                  Ei tule äkkiä mieleen parempaa teho/paino/hinta/luotettavuus-suhteen omaavaa moottoria. Plus noihin M20-johdannaisiin verkonpainoihin ei oo yhtä kivoja laatikoita saatavana.
                  Moniventtiilitekniikkaa heh.. Harmi kun hukkasin yhden kuvan jonka otin kun M10-hattu oli lautaset taivasta kohti. Vieressä näkyi 16vikanen kansi jossa oli just näitä pikkuventtiileita helvetillinen määrä. Siinä vaan kuvastui hyvin se että eipä se 16vikanen kansi hengitäkkään välttämättä puolet paremmin..
                  Last edited by petrolhead; 31-10-2011, 23:29.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #84
                    Originally posted by old dog View Post
                    Joo sellasia ittekii olin hommaamassa mutta sanottii että yksinkertasilla (90kp) täytyy pelata schrickin nokilla, enemmän ollu kuulemma ongelmia tuplajousilla. ?
                    Noista mainitsemistasi jousista siirryin tupliin kun keinuja alkoi mennä. No on niitä mennyt semminkin - tosin ei enää poikki
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • MrBubbles
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2009
                      • 799
                      • Seinäjoki

                      #85
                      Originally posted by turbobliz View Post
                      Jos kattoo tyypillisiä rullanostajien tai seuraajien rullia, niin kyllähän se halkaisijan puolesta olisi mahdollisuuksien rajoissa, mutta rullan leveyden puolesta tekee kipeetä.

                      Herää tietty kysymys... miksi ylipäänsä pitäisi viedä näitä museovehkeitä toimintakyvyn rajoille, kun moniventtiilitekniikkaa on tarjolla halvalla.
                      Erittäin hyvin sanottu siellä takana
                      No life, no friends, just motorsport!

                      -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                      -jokunen e30.
                      -e28

                      Comment

                      • Muumi
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1702
                        • Rovaniemi

                        #86
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Ei tule äkkiä mieleen parempaa teho/paino/hinta/luotettavuus-suhteen omaavaa moottoria.
                        Eikös jaappanin suunnalta löydy mitään vaihtoehtoja?
                        Vai onko pakko olla bemarin moottori?
                        E24 635csi

                        Comment

                        • Tzeimi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 2067
                          • Banshee - Jyväskylä

                          #87
                          Originally posted by turbobliz View Post
                          Herää tietty kysymys... miksi ylipäänsä pitäisi viedä näitä museovehkeitä toimintakyvyn rajoille, kun moniventtiilitekniikkaa on tarjolla halvalla.
                          Säännöt, säännöt...
                          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                          & 02 tulpo saniteetti dyno




                          Älä väkisin, ota isompi vasara.
                          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #88
                            Originally posted by Muumi View Post
                            Eikös jaappanin suunnalta löydy mitään vaihtoehtoja?
                            Vai onko pakko olla bemarin moottori?
                            No F22C laatikoineen vois olla jännä ratkaisu takavetoiseen pikkuautoon. Mut eipä nekään halpoja ole.
                            Jos nyt olisin aloittamassa niin B230:kin olisi yksi vaihtoehto.
                            Last edited by petrolhead; 31-10-2011, 23:24.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • old dog
                              Newbiemmer
                              • Jul 2008
                              • 28

                              #89
                              Originally posted by Tzeimi View Post
                              Noista mainitsemistasi jousista siirryin tupliin kun keinuja alkoi mennä. No on niitä mennyt semminkin - tosin ei enää poikki
                              eli nyt kuluu liukupinnat?
                              "Ahtamalla onneen"

                              Comment

                              • .:Dam:.
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 178

                                #90
                                Laitetaan nyt ihan muuten vaan. M10 vipan kovapalasta avaimenperä. Ei ihan onnistunut valu tuossakaan kun on sen verran kraatereita pinnassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎