Announcement

Collapse
No announcement yet.

tarvitsetko M10/M30koneeseen vahvat billet keinuvivut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #91
    Originally posted by old dog View Post
    eli nyt kuluu liukupinnat?
    Jea man! "kovapalat" lol
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #92
      Originally posted by Tzeimi View Post
      Jea man! "kovapalat" lol
      Meneekö samaan tahtiin kaikista kovapalat , sekä imu että pakokeinuista? Vai onko imu ja pakopuolen välillä eroa?
      Tuohon kysymykseen olis kiva kuulla vastaus muiltakin joilla on kovapalat kulunu.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #93
        Ei ollut eroa, oliko imu- vai pakopuolella. Ja nämä siis nuo skidmarks/perry -vipat.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • mattij
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 197
          • Rankkula

          #94
          Originally posted by Tzeimi View Post
          Ei ollut eroa, oliko imu- vai pakopuolella. Ja nämä siis nuo skidmarks/perry -vipat.
          Sama juttu IE:n billetti vipoilla.
          Attached Files

          2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
          projektit
          1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
          ex
          EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

          sigpic

          Comment

          • zuge
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 91
            • Pieksämäki

            #95
            Voisiko joku kertoa onko niitä vahvempia ja kestäviä keinuja vai ei.? Tarvitsisin vahvemmat keinut ja keinujen lukitteet m30 pataan mutta mitkä sinne kannattaisi laittaa ja mistä niitä saa?
            Plymouth Duster 454 twin turbo
            Dodge RAM Cummins
            Chevrolet Corvette C5 turbo
            BMW M3 e92 coupe
            BMW 635 csi E24 Turbo
            E34 RB25DET
            E39 540
            E34 540
            E30 325 turbo
            E28 535
            E34 535
            1.2 lata..
            -über Züge-

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2043
              • Riihimäki

              #96
              Sen kun tietäis. Oikeasti toimivat on vielä näkemättä.

              Comment

              • zuge
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 91
                • Pieksämäki

                #97
                Eli vakiot vaan kiinni ja rajotin 4000 rpm... Jos jollakin on kokemusta mitkä kestäs ja mistä sais vahvoja keinuja niin älä ujostele kertoa!
                Plymouth Duster 454 twin turbo
                Dodge RAM Cummins
                Chevrolet Corvette C5 turbo
                BMW M3 e92 coupe
                BMW 635 csi E24 Turbo
                E34 RB25DET
                E39 540
                E34 540
                E30 325 turbo
                E28 535
                E34 535
                1.2 lata..
                -über Züge-

                Comment

                • tepabmw
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 834
                  • LAITAMAA

                  #98
                  Originally posted by zuge View Post
                  Eli vakiot vaan kiinni ja rajotin 4000 rpm... Jos jollakin on kokemusta mitkä kestäs ja mistä sais vahvoja keinuja niin älä ujostele kertoa!
                  ei ne vakiot nyt noin huonoja ole kestämään...

                  mulla on m30 kannessa vuoden 1981 alkuperäiset keinut,m10 koneen pidemmät välivieterit ylimääräisellä simmauksella ja schrikin venttiilijouset..

                  tuolla kokoonpanolla kestänyt 6800rpm ja max.2,5bar ahtoja..
                  -Tepan Paja-
                  Veikkola city
                  0405203098
                  Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                  Comment

                  • V W
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 335
                    • Salo

                    #99
                    Niinhän se taitaa olla että vanhassa vara parempi
                    Ford 4500 :think Nuffield
                    Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                    Kawasaki ZX-12R
                    Borat

                    Comment

                    • old dog
                      Newbiemmer
                      • Jul 2008
                      • 28

                      Originally posted by tepabmw View Post
                      ei ne vakiot nyt noin huonoja ole kestämään...

                      mulla on m30 kannessa vuoden 1981 alkuperäiset keinut,m10 koneen pidemmät välivieterit ylimääräisellä simmauksella ja schrikin venttiilijouset..

                      tuolla kokoonpanolla kestänyt 6800rpm ja max.2,5bar ahtoja..
                      Mikä nokka ja yhet vai tuplajouset? Kivasti painetta
                      "Ahtamalla onneen"

                      Comment

                      • tepabmw
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 834
                        • LAITAMAA

                        Originally posted by old dog View Post
                        Mikä nokka ja yhet vai tuplajouset? Kivasti painetta
                        Yksinkertaiset jouset oli tuolla kokoonpanolla,Cat camssin vaparin katunokka,293/293 ja oiskohan max. nosto ollut aika tasan 10mm..

                        Eihän tuolla 2,5bar paineella jatkuvasti ajeta,1,5bar on simmonen normi käyttöpaine..
                        -Tepan Paja-
                        Veikkola city
                        0405203098
                        Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                        Comment

                        • zuge
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 91
                          • Pieksämäki

                          Originally posted by tepabmw View Post
                          ei ne vakiot nyt noin huonoja ole kestämään...

                          mulla on m30 kannessa vuoden 1981 alkuperäiset keinut,m10 koneen pidemmät välivieterit ylimääräisellä simmauksella ja schrikin venttiilijouset..

                          tuolla kokoonpanolla kestänyt 6800rpm ja max.2,5bar ahtoja..

                          Vähän ehkä vähättelin niiden vakio keinujen kestoa.. Menee vaan hermot kun nousi paineet ja hyppäs heti rajottajalle niin keinuja meni poikki.. Puolen kymmentä kertaa kun vaihteli keinuja kesän aikana (kesän ajot noin 2000km) rupes pännimään.

                          1.8 bar hx50 mfs:llä ja rajotin 6900 rpm.. Kai tuossa oli se 100 rpm liikaa..? Aluetta vaan haluaisi lisää. Ja ennen kaikkea luotetavuutta keinujen kestämiselle vaikka tiputtaisikin rajotinta vähän
                          Plymouth Duster 454 twin turbo
                          Dodge RAM Cummins
                          Chevrolet Corvette C5 turbo
                          BMW M3 e92 coupe
                          BMW 635 csi E24 Turbo
                          E34 RB25DET
                          E39 540
                          E34 540
                          E30 325 turbo
                          E28 535
                          E34 535
                          1.2 lata..
                          -über Züge-

                          Comment

                          • tepabmw
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 834
                            • LAITAMAA

                            Originally posted by zuge View Post
                            Vähän ehkä vähättelin niiden vakio keinujen kestoa.. Menee vaan hermot kun nousi paineet ja hyppäs heti rajottajalle niin keinuja meni poikki.. Puolen kymmentä kertaa kun vaihteli keinuja kesän aikana (kesän ajot noin 2000km) rupes pännimään.

                            1.8 bar hx50 mfs:llä ja rajotin 6900 rpm.. Kai tuossa oli se 100 rpm liikaa..? Aluetta vaan haluaisi lisää. Ja ennen kaikkea luotetavuutta keinujen kestämiselle vaikka tiputtaisikin rajotinta vähän
                            ei kai se 100rpm nyt ole se ratkaiseva juttu,vaikka tosin itelläkin 7000rpm oli liikaa ja alko keinut katkeilee..

                            yleisestihän se rajottimeen osuminen sen keinun eksyttää liukupinnalta ja kun se ei osu venttiiliin kohtisuorassa,niin silloin se katkeaa..

                            noilla välijousilla saa hieman parannettua tuota ongelmaa,esim. vanhemman mallin m30-koneissa ja m10 koneissa on hieman pidemmät jouset kuin esim jossain e34 m30b34 vastaavassa..
                            omaan laitoin noi pidemmät jouset ja hieman prikoilla vielä simmasin,mutta kuitenkin vain sen verran,että liikevaraa keinulle jäi vielä..

                            ootko mitannut jousipainetta,mitähän on lähtö/max. noston paine..?
                            -Tepan Paja-
                            Veikkola city
                            0405203098
                            Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                            Comment

                            • zuge
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 91
                              • Pieksämäki

                              Originally posted by tepabmw View Post
                              ei kai se 100rpm nyt ole se ratkaiseva juttu,vaikka tosin itelläkin 7000rpm oli liikaa ja alko keinut katkeilee..

                              yleisestihän se rajottimeen osuminen sen keinun eksyttää liukupinnalta ja kun se ei osu venttiiliin kohtisuorassa,niin silloin se katkeaa..

                              noilla välijousilla saa hieman parannettua tuota ongelmaa,esim. vanhemman mallin m30-koneissa ja m10 koneissa on hieman pidemmät jouset kuin esim jossain e34 m30b34 vastaavassa..
                              omaan laitoin noi pidemmät jouset ja hieman prikoilla vielä simmasin,mutta kuitenkin vain sen verran,että liikevaraa keinulle jäi vielä..

                              ootko mitannut jousipainetta,mitähän on lähtö/max. noston paine..?
                              Ei ole tullut mitattua vielä.. Tämän talven projekti on mitata ne ja paneutua tohon kanteen enemmän.. Tehtaan riston tuplajouset on nyt.
                              Plymouth Duster 454 twin turbo
                              Dodge RAM Cummins
                              Chevrolet Corvette C5 turbo
                              BMW M3 e92 coupe
                              BMW 635 csi E24 Turbo
                              E34 RB25DET
                              E39 540
                              E34 540
                              E30 325 turbo
                              E28 535
                              E34 535
                              1.2 lata..
                              -über Züge-

                              Comment

                              • .:Dam:.
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 178



                                Sain tänän tollasen koristeen pöydälle kun kävin yhes koneistamos ja tuli juttua vipoista. Noita kuulemma viel muutamat sarjat ja tekis kuulemma mielellään lisääkin (luonnollisesti) jos ihmiset vaan haluaa noita ostaa. Hinnasta ei mitään tarkempaa tietoa, jotain á 60-70€ luokkaa. Jos väki innostuu niin hinta tietty muuttuu. Jos jollain ees heräs kiinnostus ni voin tivata sen tarkemman hinnan. Lukkoja noihin sais tietty kans...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎