Announcement

Collapse
No announcement yet.

tarvitsetko M10/M30koneeseen vahvat billet keinuvivut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusa20
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 251
    • Tampere

    Originally posted by .:Dam:. View Post


    Sain tänän tollasen koristeen pöydälle kun kävin yhes koneistamos ja tuli juttua vipoista. Noita kuulemma viel muutamat sarjat ja tekis kuulemma mielellään lisääkin (luonnollisesti) jos ihmiset vaan haluaa noita ostaa. Hinnasta ei mitään tarkempaa tietoa, jotain á 60-70€ luokkaa. Jos väki innostuu niin hinta tietty muuttuu. Jos jollain ees heräs kiinnostus ni voin tivata sen tarkemman hinnan. Lukkoja noihin sais tietty kans...
    Onkos näitä ollu kellään käytössä, että onko kestävyydestä kokemuksia?
    E30 316 2.1 tic projektina
    Käyttis E34 525iA -89 M50

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by .:Dam:. View Post


      Sain tänän tollasen koristeen pöydälle kun kävin yhes koneistamos ja tuli juttua vipoista. Noita kuulemma viel muutamat sarjat ja tekis kuulemma mielellään lisääkin (luonnollisesti) jos ihmiset vaan haluaa noita ostaa. Hinnasta ei mitään tarkempaa tietoa, jotain á 60-70€ luokkaa. Jos väki innostuu niin hinta tietty muuttuu. Jos jollain ees heräs kiinnostus ni voin tivata sen tarkemman hinnan. Lukkoja noihin sais tietty kans...
      vipan materiaali?
      Kovapalan materiaali?
      Käyttökokemuksia kellään?
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • automiaes
        BTCF Member
        • May 2007
        • 62

        Tarvisihan tuollaisia jos vaan speksit osuu kohdilleen..

        Comment

        • zuge
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 91
          • Pieksämäki

          Originally posted by .:Dam:. View Post


          Sain tänän tollasen koristeen pöydälle kun kävin yhes koneistamos ja tuli juttua vipoista. Noita kuulemma viel muutamat sarjat ja tekis kuulemma mielellään lisääkin (luonnollisesti) jos ihmiset vaan haluaa noita ostaa. Hinnasta ei mitään tarkempaa tietoa, jotain á 60-70€ luokkaa. Jos väki innostuu niin hinta tietty muuttuu. Jos jollain ees heräs kiinnostus ni voin tivata sen tarkemman hinnan. Lukkoja noihin sais tietty kans...
          Joo ei muuta kuin tarkempaa tietoa tiskiin. Eli materiaalit mitä käytetty ja mitä olis 12 kpl hinta.. Onhan nuo het topakamman näköset kun vakiot mutta ovatko miten painavat..?
          Plymouth Duster 454 twin turbo
          Dodge RAM Cummins
          Chevrolet Corvette C5 turbo
          BMW M3 e92 coupe
          BMW 635 csi E24 Turbo
          E34 RB25DET
          E39 540
          E34 540
          E30 325 turbo
          E28 535
          E34 535
          1.2 lata..
          -über Züge-

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2712
            • .fi

            Näyttää kovin samanlaiselta kuin kenox:in keinut.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • .:Dam:.
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 178

              Originally posted by aae30 View Post
              Näyttää kovin samanlaiselta kuin kenox:in keinut.
              Näemmä. Etten sanois jopa pelottavasti samannäköiset ja lienee jopa halvemmat.

              Toi mun kuvan vippa;
              Alumiini on 7075, kovapalan kovuus noin 60 HRC. Vuoden 73 vippa painaa 91.25, tuo vippa taas 121.03g eli poistettavaa on aikalailla et pääsee ees samaan painoon Koneistaja muutamat myynyt eikä kukaan ole valittanut. Se toki ei vielä tarkoita että kenelläkään olis käyttökokemuksia

              Hinta taas, noi on siin á 60€ luokkaa ± 10€, riippuvainen siitä montako niitä kerralla tekee. Mä ite haluun noist painoo ees hivenen pois ennenku enempi alan innostuun ja mainostaan. Koitan käydä viel tän vuoden puolel neuvottelees vippojen laihduttamisesta. Sillä välin joku vois kertoo onks toi abt 60 HRC kovaa vai ei...

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1482
                • Porvoo

                Kovuuteen: 8.8 hiiliteräs pultti 25-34HRC ja timantti johon kaikkia verrataan 100HRC: tä. Ja väliin jos haluaa niin 12.9 pultti 34-45HRC kovuusluokkaa.

                Comment

                • ThemeJ
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 997
                  • Turku/Raahe

                  Tommonen keinu kiinnostais ihan tommosenaankin jos nuita vaan saa. Nuistahan saa ite tekemällä just soppelit
                  Bmw E30
                  Bmw 2000Touring Scrap
                  Ex. Bmw E30 316
                  Ex. Bmw E36

                  Comment

                  • old dog
                    Newbiemmer
                    • Jul 2008
                    • 28

                    Enem

                    Onkos kellään kokemusta Enemin teräsvivuista?:think
                    "Ahtamalla onneen"

                    Comment

                    • Jukka81
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 1176

                      Originally posted by old dog View Post
                      Onkos kellään kokemusta Enemin teräsvivuista?:think
                      Sama kiinnostais itseänikin, nämä ilmeisesti on enemin teräskeinuja http://kmcams.com/product_info.php?c...products_id=84 ?
                      -E30 325i M-TechII Turbo
                      -E39 528iA M-Sport
                      -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Originally posted by Jukka81 View Post
                        Sama kiinnostais itseänikin, nämä ilmeisesti on enemin teräskeinuja http://kmcams.com/product_info.php?c...products_id=84 ?
                        Ei muistaakseni ole samoja. Molemmat kumminkin kopioita, olikohan Schrickin vai Kentin keinusta, sitä en muista.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Jukka81
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 1176

                          Originally posted by Jasu View Post
                          Ei muistaakseni ole samoja. Molemmat kumminkin kopioita, olikohan Schrickin vai Kentin keinusta, sitä en muista.
                          Ok. No jos jollain on kokemusta noista KM Cams:in teräskeinuista, niin saa kertoilla niitä.
                          -E30 325i M-TechII Turbo
                          -E39 528iA M-Sport
                          -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4321
                            • Kannus/Kokkola

                            Originally posted by .:Dam:. View Post
                            Näemmä. Etten sanois jopa pelottavasti samannäköiset ja lienee jopa halvemmat.

                            Toi mun kuvan vippa;
                            Alumiini on 7075, kovapalan kovuus noin 60 HRC. Vuoden 73 vippa painaa 91.25, tuo vippa taas 121.03g eli poistettavaa on aikalailla et pääsee ees samaan painoon Koneistaja muutamat myynyt eikä kukaan ole valittanut. Se toki ei vielä tarkoita että kenelläkään olis käyttökokemuksia

                            Hinta taas, noi on siin á 60€ luokkaa ± 10€, riippuvainen siitä montako niitä kerralla tekee. Mä ite haluun noist painoo ees hivenen pois ennenku enempi alan innostuun ja mainostaan. Koitan käydä viel tän vuoden puolel neuvottelees vippojen laihduttamisesta. Sillä välin joku vois kertoo onks toi abt 60 HRC kovaa vai ei...
                            Vakiokeinun kovapala taisi olla luokkaa 55hrc, joten 60 lienee aika hyvin alueella. Jossain billetti keinussa oli ollut 25hrc luokkaa kovapala eli melkoista räkää. Ihan varmaa en muista, mutta taisi olla kyse IE billetti versioista.

                            KM camssin kaveri ilmoitti heidän keinun kovapalan (=koko keinun?) kovuuden olevan 60hrc. Samaan hengenvetoon sanoi myös tällä hetkellä olevan menossa "version 2" kaksivaiheisella lämpökäsittelyllä. Eli ilmeisesti noitakin on sitten kierrossa kahta eri versiota, joista _ilmeisesti_ aiemmassa on jotain ongelmaa. KM cams kertoi referenssejä kysyttäessä "KIMMIT sport racing" mikälie E30:n käyttävän heidän keinujaan. Kysyin tuolta kimmitiltäkin kokemuksia noista ja oli pelkkää positiivista. Toki näytti heidän nettikaupassa olevan KM camssin keinut myynnissä, joten ehkä hiukan puolueellinen kommentti.

                            Comment

                            • .:Dam:.
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 178

                              Originally posted by Maza View Post
                              Vakiokeinun kovapala taisi olla luokkaa 55hrc, joten 60 lienee aika hyvin alueella. Jossain billetti keinussa oli ollut 25hrc luokkaa kovapala eli melkoista räkää. Ihan varmaa en muista, mutta taisi olla kyse IE billetti versioista.
                              Oman muistikuvan mukaan kans IE:n joku vippa oli ihan törkeän pehmeä ja menee melko nopsaan ruvelle... Voin väärässäkin olla mut kuitenkin

                              Toi vippanen mis kuvan pistin, kovapala on suunnilleen saman levyinen kuin nokkakin on joten pintapainetta tulee vähemmän eikä siten kaiketi niin kova tartteis ollakkaan. Jos joku haluaa, niitä on varastossa muutamat setit, painoa tosin koneistamon mukaan á 112g eikä 120g kun mulle kuulemma annettu joku erikoisvippa joka jonkun sarjasta (ollu omat vaatimukset) jääny ylitte. Sitäkin tosin evotetaan ilmeisesti vielä vähän, on vähän turhan järeä kyljistä joista saa raapastua vielä vähän kevyemmäksi kestävyyden juurikaan kärsimättä. Ja epäkeskon puolelta vahvistetaan vähäsen. Ehkä turhaan mut niin pieni vaiva joten miksei.

                              Vastaavia M20 vippasia on kans valmiina mut en niistä tiedä juurikaan kun ei ole yhtään läskiremmiä laitettavana tuskin koskaan...

                              Jos ihmiset haluaa parempia kuvia, se järjestynee kyllä.

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3167
                                • 47200

                                Tännekin vois olla tarvetta m10 keinuille jos niitä aletaan tekeen jossain vaiheessa kun selvinnee hinnat ja materiaalit ym. Tosin on kestäny toistaiseksi noi febin keinutkin vaikka paukuttanu 1.9bar ja vajaata 8000rpm:ää oikein huolella. Rajotin itellä noita vaan alko katkomaan kun löi sytyn poikki ja sit kun taas kipinää tuli nii johan alko tapahtuu ja keinuhan se oli mikä sieltä aina antautu kunnes löi softin vähän alemma (7300 muistaakseni). nokkana schrick 304 ja saman valmistajan 90kp jouset. Ennen kun noita vielä napsahteli niin oli tuplajouset ja jäykkyyttä turhan paljon, en mitannut mutta huomattavasti enempi kun noissa nykyisissä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎