Mitä moottoriöljyä käytätte?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • huppu
    replied
    Huoltoväli-indikaattori?

    Osaako joku sanoa, onko autossani huoltoväli-indikaattori? :think Joskus olin katsovinani, että luku olisi muuttunut epäjärjestelmällisesti. Viime aikoina kun olen seurannut "paljonko kilometrejä huoltoon" -lukua, niin se on kuitenkin pienentynyt aika lailla tarkkaan sen verran kun olen autollani ajanut. Ei siis mielestäni ajotavan mukaan että olisi joskus luku esim. pienentynyt radikaalisti.

    Miten tuo yleensäkin käyttäytyy autoissa, joissa se on?

    Onko E46:ssa tämä tietyn vuosimallisissa? Autoni on vm. -04 ja siinä on ajotietokone.

    Leave a comment:


  • Henkka21
    replied
    Castrol magnatec 5W40 kaikissa bemareissa ja 15tkm vaihtoon. Vaikkakin täyttäis näköjään ton longlife vaatimuksenki.

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Delvac. 10W30 ja muutaman tuhannen välein vaihto.

    Leave a comment:


  • Jappio
    replied
    Käyttänyt castrollin 5w-40 magnatekkiä tuossa m10 koneessa.

    Leave a comment:


  • |jaakko|
    replied
    Teboil Diamond Diesel, keväällä ja syksyllä vaihdan aina uudet. Tulee se ~10tkm aina sillon sopivasti täyteen.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Minähän ne öljyt sinulle olen tainnut myydä...
    Castrol Edge 5w30 on se öljy mitä myymme Bemariin longlife huoltoväliä käyttäville asiakkaille ja kyseinen öljy soveltuu siihen käyttöön takuuvarmasti koska on nimenomaan siihen suunniteltu
    10-15tkm vaihtovälillä ajaville taas sitten suosittelen Magnatec 5w40 c4 öljyä jolla olen itse ajanut e39 530d:llä yli 200tkm.
    0w30 Edge tulee myös hyllytavaraksi lähiaikoina koska 5w30 hinta nousahti reippaasti hetki sitten...

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Öö? Diamond diesel täyttää kyllä BMW LL-04 luokituksen ja on siten ihan oikeaa tavaraa huoltoilmaisimen mukaan ajettaessa. Alle vuotta ei todellakaan tarvitse pitää vaihtovälinä kuin mineraaliöljyillä, kunhan kilsat ei vaihtoa vaadi. Ilman longlife-luokituksia olevalla semisynteettiselläkin voi ajaa huoletta 15tkm.
    Aijaa....mielestäni kun Teboil Diamond öljyä katsottiin motonetin myyjän kanssa, niin siellä purkissa luki BMW LL-01 eikä -04. Olisiko siellä sitten ollut molemmat maininnat? :think

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Kyllähän se tuonne käy. Itsellä samaa litkua ollut koneessa jo pari öljynvaihtoa.

    BMW:lle on myös Castrolilla ihan oma öljy (Castrol Edge Professional BMW LL04 0W-30) joka käy varmasti.

    Jos auto syö yhtään öljyä, niin silloin ehkä käyttäisin esim. 5W-40:sta.

    DPF:llä varusteltuihin Bemareihin kannattaisi käyttää ACEA C4-luokituksen täyttävää öljyä (Esim. Castrol Edge Professional C4 5W-30) joka on mm. vähätuhkaista.

    Eikä nuo Castrolin Pro-öljyt edes ole sen kalliimpia kuin ns. perusöljyt kun oikeasta paikasta osaa ostaa .
    Katsoin Wetterin kuittia ensimmäisestä autoni öljyhuollosta vuodelta 2009 ja siellä ovat iskeneet koneeseen mainitsemaasi Castrol Edge LL04 0W-30:sta Castrolin sivuilla antoi autolleni parhaaksi öljyvaihtoehdoksi tämän 0W-30:sen ja 2. parhaaksi vaihtoehdoksi 5W-30:sen. Olin kuitenkin ehtinyt jo ostaa aineet tuon huomattuani, joten kokeilen ostamaani öljylaatua, miten se pelaa autossani.

    Yksi myyjä "rautakaupasta" sanoi huonoja kokemuksia Castrolista. Haukkui, että oli pariin kertaan pukannut öljyt pihalle ensipakkasten tullen. Ostin sitä näistä puheista huolimatta, koska KL-Varaosista suosittelivat sitä ja liike myy kuitenkin bemarin varaosia- ja niihin soveltuvia aineita. Uskon mieluummin bemarin omistamaa myyjää, kuin jotain rautakaupan kaveria

    Autoni ei mielestäni öljyä kuluta. En ole koskaan sitä lisännyt eikä mittatikunkaan mukaan ole tarvinnut lisätä kun sitä joskus useamman kuukauden välein olen katsonut.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    Laitatin nimittäin vuosi sitten koneeseen Teboil Diamonds Diesel 5W-40:sta tietämättäni siitä, että kyseisellä aineella on tarkoitus ajaa lyhempää vaihtoväliä eikä todellakaaan vuotta.

    Jatkossa täytyy siis käyttää tuota aikaisempaa laadukkaampaa ainetta. En kuitenkaan ole meinannut huollattaa 10.000km välein.
    Öö? Diamond diesel täyttää kyllä BMW LL-04 luokituksen ja on siten ihan oikeaa tavaraa huoltoilmaisimen mukaan ajettaessa. Alle vuotta ei todellakaan tarvitse pitää vaihtovälinä kuin mineraaliöljyillä, kunhan kilsat ei vaihtoa vaadi. Ilman longlife-luokituksia olevalla semisynteettiselläkin voi ajaa huoletta 15tkm.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    KL-Varaosat suositteli automaattisesti koneeseen 5W-30:sta eikä 5W-40:sta. Asiantuntevaa palvelua sain, sillä myyjä kysyi ensin, minkä pituisella vaihdovälillä ajan. Tätä ei vuosi sitten Motonetissa kysytty, myyjä vain katsoi että öljy soveltuu Bemarille ja sitten mentiin kassalle. Laitatin nimittäin vuosi sitten koneeseen Teboil Diamonds Diesel 5W-40:sta tietämättäni siitä, että kyseisellä aineella on tarkoitus ajaa lyhempää vaihtoväliä eikä todellakaaan vuotta. Teboilin aineilla ajaessa ei tosin ole tässä vuoden aikana aiheutunut minkäänlaisia ongelmia vaikka mittariin on kertynyt jo n. 22.000 km.

    Aiemmat kaksi öljyhuoltoa on tehnyt Wetteri autoni ensihuollossa autoni tullessa Suomeen ja toisella kertaan huoltopaja. Ei siis ole tietoa, mitä ainetta koneeseen on aiemmin lorauteltu eikä aineen laadusta ole mainintaa huoltokirjassa.

    Jatkossa täytyy siis käyttää tuota aikaisempaa laadukkaampaa ainetta. En kuitenkaan ole meinannut huollattaa 10.000km välein.

    Mitä porukka mieltä kyseisestä öljystä? :think Castrol Edge 5W-30.

    Autoni siis E46 318d sedan vm- 04.
    Kyllähän se tuonne käy. Itsellä samaa litkua ollut koneessa jo pari öljynvaihtoa.

    BMW:lle on myös Castrolilla ihan oma öljy (Castrol Edge Professional BMW LL04 0W-30) joka käy varmasti.

    Jos auto syö yhtään öljyä, niin silloin ehkä käyttäisin esim. 5W-40:sta.

    DPF:llä varusteltuihin Bemareihin kannattaisi käyttää ACEA C4-luokituksen täyttävää öljyä (Esim. Castrol Edge Professional C4 5W-30) joka on mm. vähätuhkaista.

    Eikä nuo Castrolin Pro-öljyt edes ole sen kalliimpia kuin ns. perusöljyt kun oikeasta paikasta osaa ostaa


    .

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Castrol Edge 5W-30

    KL-Varaosat suositteli automaattisesti koneeseen 5W-30:sta eikä 5W-40:sta. Asiantuntevaa palvelua sain, sillä myyjä kysyi ensin, minkä pituisella vaihdovälillä ajan. Tätä ei vuosi sitten Motonetissa kysytty, myyjä vain katsoi että öljy soveltuu Bemarille ja sitten mentiin kassalle. Laitatin nimittäin vuosi sitten koneeseen Teboil Diamonds Diesel 5W-40:sta tietämättäni siitä, että kyseisellä aineella on tarkoitus ajaa lyhempää vaihtoväliä eikä todellakaaan vuotta. Teboilin aineilla ajaessa ei tosin ole tässä vuoden aikana aiheutunut minkäänlaisia ongelmia vaikka mittariin on kertynyt jo n. 22.000 km.

    Aiemmat kaksi öljyhuoltoa on tehnyt Wetteri autoni ensihuollossa autoni tullessa Suomeen ja toisella kertaan huoltopaja. Ei siis ole tietoa, mitä ainetta koneeseen on aiemmin lorauteltu eikä aineen laadusta ole mainintaa huoltokirjassa.

    Jatkossa täytyy siis käyttää tuota aikaisempaa laadukkaampaa ainetta. En kuitenkaan ole meinannut huollattaa 10.000km välein.

    Mitä porukka mieltä kyseisestä öljystä? :think Castrol Edge 5W-30.

    Autoni siis E46 318d sedan vm- 04.

    Leave a comment:


  • zamik
    replied
    Originally posted by Basillicus View Post
    Tosta M54 öljynkulutuksesta muuten (mulla siis 1l/2500km suunnilleen), oli tässä sellainen skenaario että tulpat kastui kun vähän siirsin autoa eikä auttanut muu kuin hinaus korjaamoon. Noh, katsoivat siellä tulpat ja olivat ihan mustat ja nokiset ja vaihtoivat uusiin (halpaa kuin saippua...). Ei siinä muuten mitään mutta ne on vaihdettu joku 30tkm sitten ja vaihtovälin pitäisi olla 100tkm. Kummasti myös käynti ja kulku kävi kepeäksi taas uusilla tulpilla.

    Eli onko niin, että noi tulpat menee paskaiseksi tuosta öljynpoltosta johtuen ja vaihtokuntoon paljon nopeammin kuin normaalisti? Ja vaihtoehtoina on kokeilla josko jotain muuta öljymerkkiä kuluisi vähemmän tai sitten pistää paska vaihtoon ja toivoa että seuraava ei olisi samanlainen öljypoltin?
    99% varmuudella huohotusventtiili viallinen, se aiheuttaa ton oljyn kulutuksen. kannattaa vaihtaa ihan uuteen. Tuttu ongelma!

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Castrol edgeä taisin tuohon m40 laittaa ja sit tossa ahdinvehkeessä olen käyttänyt 20-50 kendallia. Eikä se kovin tyyristä ole kun ostaa kerralla enempi. Castrollia pyrkiny käyttämään aiemmissakin vehkeissä.

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Originally posted by MattiH90 View Post
    Mitähän öljyä ootta lätränny tuonne m50b20 sisuksiin? Ja paljonko menee? 5,5l?
    Castrol ilmoittaa tilavuudeksi 5.8l ja öljyiksi käy 0w-40 tai 5w-40. Periaatteessa ihan sama minkä valmistajan öljyt lyöt sisään, mutta esim. Teboil Diamondit toimivat hyvin M50 koneissa.

    Leave a comment:


  • MattiH90
    replied
    Mitähän öljyä ootta lätränny tuonne m50b20 sisuksiin? Ja paljonko menee? 5,5l?

    Leave a comment:

Working...
X