Castrol Magnatec 5w-40:t vaihdoin koneeseen talveksi..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kesäromu View PostCastrol Magnatec 5w-40:t vaihdoin koneeseen talveksi..
Comment
-
-
1-sarjalaiseen Castrol Edge 5W-30
Huollossa vaihtoivat koneeseen kyseiset öljyt ja autolla pääsi sen 2000 km kun auto pyysi lisäämään litran lisää kulutuksen tiedän olevan konekohtainen, mutta onko mitenkään normaalia että 150hv N46B20 kone kuluttaa öljyä näin paljon talvella? Aiempaa kokemusta ei ole bensakoneellisesta autosta omassa käytössä, joten tämä tulee aivan uutena. Dieselkoneessa tarvinut lisätä litra öljyhuollon jälkeen vasta n. 10kk ja yli 15.000km jälkeen :think
Kuluttavatko bensakoneet öljyä vain niin paljon enemmän kuin dieselit? Kone huollettu vasta läpikotaisin, joten vuotojen mahdollisuuteen en jaksa uskoa öljylaatu pitäis olla parhaimmasta päästä, vai onko joku toista mieltä? Mitään halpaa tavaraahan tuo Castrol 5W-30 ei ole.BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Originally posted by Tome View Postitse taas vaihdan nuo magnatecit diamondiin. Yhdensuuntanen ajomatka magnatecillä oltava vähintään 50km. Muuten muodostuu majoa aika perkeleesti vaikka keula tukittuna.. En suosittelis talviöljyks enkä varsinkaan pätkäajoon.
Öljyinä castrol magnatec 5w-40.
"Tyyppivikako"? :thinkF11 530DA X-drive M-sport -12
Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Comment
-
-
Originally posted by Tome View Postitse taas vaihdan nuo magnatecit diamondiin. Yhdensuuntanen ajomatka magnatecillä oltava vähintään 50km. Muuten muodostuu majoa aika perkeleesti vaikka keula tukittuna.. En suosittelis talviöljyks enkä varsinkaan pätkäajoon.
Auto siityi jälkikasvun käyttöön.Jannu vaihtoi foorumin suosituksien mukaisesti Teboil Diamondit.Ja kas kummaa,kun rupesi lyhyen ajomäärän jälkeen nostajat naputtamaan kylmiltään.Että hieman päinvastaista kokemusta täällä.Last edited by Heguli 31; 02-02-2013, 16:46.
Comment
-
-
Originally posted by spottti View PostOotko huomannut eroa tuohon mömmön kertymiseen? Itellä kerää m52b28:sin korkkiin samaista keltaista mömmöä. Tosiaan tuntuu et pidemmän ajon jälkeen sitä mömmöä ei juuri ole, tai on ainakin vähemmän kuin vajaan 30km:n työmatkan jälkeen.
Öljyinä castrol magnatec 5w-40.
"Tyyppivikako"? :think
Comment
-
-
Originally posted by coupe320 View Postitellä on kans magnatecin 5w40 öljyt m50 ja alku talvesta kerty öljykorkkiin majoneesia vähäsen. mut sit peitin syylärin etupuolelta kokonaan sellasella 4mm paksulla muovi läpykällä niin sen jälkeen ei oo tullu oikeestaan yhtään, vaikka ajoa tulee päivittäin vain 5 km töihin ja takas.F11 530DA X-drive M-sport -12
Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Comment
-
-
Kunnossa olevaan jäähdytysjärjestelmään (koneen lämpöihin) ei maskin peittämiset paljon vaikuta. Ennemminkin tuo maskipeitto suojaa huohotinta viimalta ja sitä kautta jäätymiseltä. Omassa e39 528:ssa ollut diamondit nyt reilun kuukauden ja yhtään majoneesia ei korkissa eikä putkissa ole näkynyt. Myöskään mitään muutosta ei ole tullut koneen ääniin jne ja nostajat äänettömät kuten aina ennenkin. En oikein jaksa uskoa että öljy sinällään aiheuttaa nostimien naputusta vaan vaihdettaessa öljylaatua voi uusi öljy liuottaa paskaa ja tukkia kanavan nostimesta. Tai nostin on jo väljä ja rupeaa naputtamaan jollain toisella öljyllä. Esim. magnatecissähän on esteripohjaisia aineita jotka tarttuu hyvin metallipinnoille ja voi pitääkin jo hieman väljän nostimen äänettömänä.Tiedä häntä. Kerääkö tuo magnatec jotenki herkemmin kosteutta itseensä tai kosteus ei haihdu niin helposti. Magnateceillä kun ajoi ja parinkymmenen kilsan jälkeen irrotti öljykorkin niin sai vesipisaroita ravistella majoneesisesta korkista vaikka edellisinä päivinä olisi ajettu reilun sadan kilometrin siivua..ja lämpöjä olen aina seurannut lähes neuroottisesti omasta autosta että siitä ei ole kiinni että vajaalämpöisyyden tms vuoksi tuota majoa kertyisi vielä normaalia enemmän. Itsellä on ainakin enemmän mielenrauhaa nyt kun ei tarvitse jännittää joka aamu jäätyykö se huohotin vai ei Ja toki tämäkin on vain tämän hetken tilanne, toivotaan ettei tilanne muutu vaihtovälin aikanaLast edited by Tome; 04-02-2013, 22:03.
Comment
-
-
oon huomannu että kone lämpeää nopeemmin kun on syyläri on peitossa, ja siks oon sen laitanu kun on tosiaan niin lyhyt matka (5km) joka tulee ajettua, niin kerkeaa lämmetä kunnolla kone kovillakin pakkasilla.
kyllä se ainakin ex bmwssä (320 m50) kerrytti majoa kun kone ei kerenny lämmetä kuin sinisen ylärajalle. tosin siinä tais termari olla koko ajan auki kun ei lämmenny herkkään ja magnatecit oli siinäkin.
Comment
-
Comment