Originally posted by Rocla
View Post
APUA, kiire tapaus! Moottorissa vesi ja öljy sekasin?
Collapse
X
-
Joo kyllä minä sen ymmärsin, mutta koititko sitten oikeaoppisesti ilmata tai käytitkö konetta tämän episodin jälkeen?Originally posted by JanneKooo View PostSiksi kun yritin ilmata moottoria ohjaustehostimen säiliön kautta ja kone kävi yhteensä n. 5 minuuttia kuivana.
Iste olisi testannut, tietysti kaiken varmintahan se on vaihtaa se kansitiiviste, mutta ei se 100% varmuudella olisi paskana ollut.Olli.
Comment
-
Sen jälkeen ku virhe huomattiin, auto hinattiin suoraan korjaamolle. Toki sen olisi voinut testata ennen, mutten jättänyt varaa sille että kone olisi vielä enemmän kärsinyt. Sehän osottautu hyväksi että en testaillu koska kansipahvi oli todella huonossa kunnossa kun asentaja sen irroitti. Jos heti ei olisi rikkoutunut niin kohta kuitenkin.Originally posted by Rocla View PostJoo kyllä minä sen ymmärsin, mutta koititko sitten oikeaoppisesti ilmata tai käytitkö konetta tämän episodin jälkeen?
Iste olisi testannut, tietysti kaiken varmintahan se on vaihtaa se kansitiiviste, mutta ei se 100% varmuudella olisi paskana ollut.
Comment
-
Tässäkin on aina semmonen hyvä vaara asentajalla ku asentajalla että ku puretaan kantta pois niin saattaa se pahvi "olla entinen" jos puoliväkisten joutuu lohkon tai kannen pinnasta irroittaa.Originally posted by JanneKooo View PostSehän osottautu hyväksi että en testaillu koska kansipahvi oli todella huonossa kunnossa kun asentaja sen irroitti. Jos heti ei olisi rikkoutunut niin kohta kuitenkin.
Rehellisyyttä oon huomannu ettei taho missään korjaamossa/hiomossa olla kun rahasta on kyse
Fiksuinta tuossa ainaku kansiremppaa tekee on oikaista kannen, ku on suht vaivaton työ ja eikä se paljoa maksa (riippuen nyt täysin hiomoista). Eikä tarvi sit jälkeen päin yöunia menettää miettimällä et kestääköhän se nyt, olikohan se kiero ym
2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
Comment
-
Mitenköhän näissä kannattaa tehä ku ne kysy sieltä et koneistetaanko venttiilit myös. Eli 15 euroa ois ottanu per venttiili, eli ku venttiileitä on se 24 ni hintaa ois tullu 360e.Originally posted by hednam View PostTässäkin on aina semmonen hyvä vaara asentajalla ku asentajalla että ku puretaan kantta pois niin saattaa se pahvi "olla entinen" jos puoliväkisten joutuu lohkon tai kannen pinnasta irroittaa.
Rehellisyyttä oon huomannu ettei taho missään korjaamossa/hiomossa olla kun rahasta on kyse
Fiksuinta tuossa ainaku kansiremppaa tekee on oikaista kannen, ku on suht vaivaton työ ja eikä se paljoa maksa (riippuen nyt täysin hiomoista). Eikä tarvi sit jälkeen päin yöunia menettää miettimällä et kestääköhän se nyt, olikohan se kiero ym
Comment
-
Tuo on nyt puhtaasti kiinni raha tilanteesta mutta itse kyllä samaan konkursiinOriginally posted by JanneKooo View PostMitenköhän näissä kannattaa tehä ku ne kysy sieltä et koneistetaanko venttiilit myös. Eli 15 euroa ois ottanu per venttiili, eli ku venttiileitä on se 24 ni hintaa ois tullu 360e.
laitattasin koko hoidon kuntoon kun kerran se on nyt helposti tehtävissä.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
anteeksi tyhmyyteni mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? siis venttiilien koneistus? kannen hionta on selkeä, sehän "plaanataan" tai siis vedetään vaan tasaiseksi? sehän laskeekin samalla vähän ja tulee puristuksia lisää, eikö näin?
olisi kiva tietää joku hyvä kirja mistä opiskelis näitä moottoriasioita enemmän..? ja osaisi sitten välttää turhat työt tai joku paja ei pääse sitten pahasti rahastamaan omalla tietämättömyydellä asioista.. kai sen kannen kieroudenkin pystyy kotikonstein katsomaan?
muistelisin kuulleeni että joskus ollaan jollakin lasilevyllä ja hiomapaperilla tasoiteltu ennenvanhaan vanhojen japsien kansia kotikonstein?
Comment
-
Mittaamallahan se oikasun mahdollinen tarve tai tarpeettomuus selviää, ei sitä mitenkään arpoa tarvitse, eiköhän tuo liene korjaamolla katsottu, vain hölmö tekee oikaisun "varmuuden vuoksi".Originally posted by hednam View PostTässäkin on aina semmonen hyvä vaara asentajalla ku asentajalla että ku puretaan kantta pois niin saattaa se pahvi "olla entinen" jos puoliväkisten joutuu lohkon tai kannen pinnasta irroittaa.
Rehellisyyttä oon huomannu ettei taho missään korjaamossa/hiomossa olla kun rahasta on kyse
Fiksuinta tuossa ainaku kansiremppaa tekee on oikaista kannen, ku on suht vaivaton työ ja eikä se paljoa maksa (riippuen nyt täysin hiomoista). Eikä tarvi sit jälkeen päin yöunia menettää miettimällä et kestääköhän se nyt, olikohan se kiero ym
Samahan tuo on kansipahvin vian kanssakin, kyllä sekin useimmiten korjaamolla varmistetaan ennen työhön ryhtymistä, tässä tapauksessa asiakas ei ole aina oikeassa.
Jos korjaamossa aletaan tuosta vain kantta irroittelemaan sen perusteella että auto on keittänyt on touhu varsin kummallista, koska irroituksen tarpeellisuuden kun voi kuitenkin ohivuototestauksella ja jäähdytysjärjestelmän paineistamalla suhtkoht nopeasti todeta.
Poisluettuna tietysti oireiltaan selkeät tapaukset jolloin mittaukset olisivat turhia.
Comment
-
Venttiilien koneistus: paljon ajetuissa moottoreissa venttiilien tiivistävät pinnat ovat yleensä enemmän tai vähemmän huonossa kunnossa, mm niihin kiinni palaneen karsatan ja syöpymien johdosta. Koneistamalla venttiilit ja istukat saadaan ne jälleen täysin tiiviiksi eli tältäosin uutta vastaavaan kuntoon.Originally posted by persenaama View Postanteeksi tyhmyyteni mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? siis venttiilien koneistus?
muistelisin kuulleeni että joskus ollaan jollakin lasilevyllä ja hiomapaperilla tasoiteltu ennenvanhaan vanhojen japsien kansia kotikonstein?
Kyllä kansi tuollakin konstilla huolellisesti tehden varmaankin ajan kanssa siliää mutta saattaa tulla kalteva eli puristusta on toisessa päässä enemmän kuin toisessa. Kannen mahdollisen kierouden mittaus ei ole monimutkainen homma, tarvitset 100% suoran jäykän linjaarin ja rakotulkin. Mittaus kulmasta kulmaan ja keskeltä päästä päähän. Jos tulkki menee jollain kohtaa väliin ei tämä rako(kieroutuma) saa olla liian suuri, näillekin löytyy ohjearvot.
Comment
-
Jos niitä venttileitä ei koneistettu niin ehdottomasti tarkasta niiden tiiveys. Yksi hyvä tapa on, kun kansi on pöydällä, niin kaadat kanaviin polttoöljyä, petrolia, sytysnestettä, tai jotain vastaava nestettä ja katsot ettei vuoda venttiililautasen välistä.
Hyvin usein kieroksi mennyt kansi vetää venttiilin istukoiden seetit myös kieroiksi ja venttiilit alkaa vuotamaan. On se kuitenkin nyt paljon helpompi viedä takaisin koneistamoon kuin vasta sen jälkeen kun se on jo paikallaan
Edit: Taitaa sittenkin olla remontti jo niin pitkällä että nyt on enää myöhäistä mitata mitään venttiilien tiiveyttä...
Comment
-
Ei kukaan asiallinen ammattikorjaaja koskaan laita kantta paikoileen testaamatta tiiviyttä ensin, joten todennäköisimmin homma on tehty.Originally posted by metake View Post
Edit: Taitaa sittenkin olla remontti jo niin pitkällä että nyt on enää myöhäistä mitata mitään venttiilien tiiveyttä...
Comment
-
Comment