Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herrakani

    Ei kellään olis stadissa punatarraisella 413 -loppuisella tai hopeatarraisella 402 boksilla olevaa e36 325:a ja kiinnostais em. konversio?

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6023
      • Sipoo

      Originally posted by herrakani View Post
      Ei kellään olis stadissa punatarraisella 413 -loppuisella tai hopeatarraisella 402 boksilla olevaa e36 325:a ja kiinnostais em. konversio?
      Mulla on muistaakseni 413 boxi, kuis?

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • nbb
        Newbiemmer
        • Jul 2011
        • 27
        • FI

        Originally posted by Antsah View Post
        Paljonko kulutus nousi?
        Ei ole vertailukelpoista aineistoa kun on niin vähän ja vaihtelevaa ajoa. Ei ainakaan ajotietokoneen mukaan mitään järkyttävää nousua.

        Comment

        • timppa811
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 855
          • Pohojammaa

          Miksi ihmeessä sytytys myöhäsemmällä? Etanolin tärkein etu on sen nakutuskestävyys, eli sytytystä voi säätää aikaisemmalle. Ja käynnistykseen crankingia lisää niin lähtee ihan hyvin talvellakin käyntiin.

          Originally posted by Ziggis View Post
          tuossa oli puhetta yhden kaverin kans siitä muutossarjasta jolla voi ajella e85sel..
          en vaan muista mihin autoon sellainen oli laitettu... hintaa kuulemma n.400e...

          on vaan kuulemma käynnistysongelmia yli 15 asteen pakkasen jälkee...
          tiiä sitten että johtuuko sytytyksest joka on myöhäisemmäl....:think

          Comment

          • timppa811
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 855
            • Pohojammaa

            Ei onnistu lamdaa lukemalla. Sekä bensan että etanolin lambda arvo on 1. Stokiometrinen seos on eri, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tähän liittyen.

            Originally posted by Antti O View Post
            Minua kiinnostaisi rakentaa puolison renuun etanoldax boksi tai vastaava. Sellainen mikä lukee lambdaa ja tulee suuttimien liittimien väliin tavallaan ja jatkaa aukioloaikaa sen mukaan mitä tavaraa tankissa on.
            Tavoite olisi päästä ajamaan re85 100%.

            Kuulostaako toteuttamiskelpoiselta projektilta?

            Comment

            • herrakani

              Originally posted by kmn View Post
              Mulla on muistaakseni 413 boxi, kuis?
              Ei sattuis olee vielä dynolappua?

              Voitais laittaa aika monta kaupunkitarinaa ja mutua sileeks jos olis dynolukemat ja kulutuslukemat ajalta ennen ja jälkeen konversion.

              ///Edit: aijoo mut sä oot jo modannu autoa eli ei sit käy. Pitää olla 100% vakio polttoainepuolelta.

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                Originally posted by kmn View Post
                Lähtee oikein mukavasti!

                EDIT: Mitenkäs Samppasika, kaikki toimii normaalisti vieläkin?
                2003 ibizaakin haamustarttaillaan 60/40 seoksella.... Vain kylmäkäynnistys on ollut ongelmana, muuten vetää ja käynnistyy hyvin... Jo 2400 km kokemuksella.


                Btw. Saatiin Ukrainasta tuollainen ehta bio-adapterikin http://bioadapter.com/product_info.p...products_id=45 . Ihan asiallinen pakkaus, ohjeet ja kapistuskin... Mutta mutta: Asennuksen jälkeen ei mokoma biaza enää käynnistynytkään:think Adapteri irti ja alkuperäiset kytkennät takaisin... Johan rokkasi jälleen... Yhteys Ukrainaan, kuulemma ollut "laatuongelmia", lupasivat lähettää uuden purkin eikä vanhaa tarvitse palauttaa....eli ei vissiin raudassa paljon rahaa kiinni

                BMW:n kanssa painitaan nyt lastun ja sen ohjeilmoinnin kanssa. Mites jos nykyiset suuttmet on tehdasarvojen mukaan tehty 3.0 baarille ja nyt paineensäädin onkin 2.5 baaria. Olisiko kannattava korvata tuo säädin? bmw-projektia: http://www.btcf.fi/forum/showthread....238853&page=15
                Last edited by jakeluvesimies; 27-05-2012, 18:21.

                Comment

                • Takalo_kari
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1359
                  • tku

                  Edit. nyt vaihdettu n42b18 koneeseen m54b30 -suuttimet

                  Inpalla katoin että lambda n. 0.75 tankissa tällä hetkellä e10 n.60& / re85 n.40% seoksella. nyt pitäisi kipata re85 sekaan, ja tsekata lambdat uudelleen.. :think
                  vedot ainakin ihan ok vaikka onkin tosi rikkaalla..


                  pelkään että taitaa jäädä liian rikkaalle..

                  Edit: nyt on n.90% seokset tankissa ja lambda jäi vielä aavistuksen rikkaalle 0.9-0.95
                  kulkee muuten oikein kivasti. =)

                  Edit 2:
                  kylmäkäynnistys on erittäin vaikeaa, sai sahata n.5s ennenkuin lähti käymään ja sammui heti pari kertaa, vetokin oli todella nykivää mutta kun kone hieman lämpesi nykiminen katosi, lämpimällä koneella toimii moitteetta.
                  Last edited by Takalo_kari; 28-05-2012, 17:37.
                  Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                  -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                  Kiitos ajastasi? :think

                  Comment

                  • antti79
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 2499
                    • Littoinen

                    Senverran tuli itsekkin testailtua M44B19 mottorilla tuota RE85:sta, että ajelin n. E40 sekoituksella 500 km. Tein seuraavia huomioita:

                    -tyhjäkäynti rauhallisempaa tai "pehmeämpää".
                    -kone tuntuu hieman "puutuneelta" vedätettäessä, normiajossa ei mitään eroa.
                    - pakokaasut haisee viinalle
                    - Kulutus nousi n. 1l/100km

                    Mihinkään en tehnyt muutoksia.

                    Siirryin kuitenkin takaisin V-poweriin, RE85 ei ollut se juttu jota jaksaisi alkaa enenmpää ihmettelemään. Ainoa mikä nyt tuli todistettua voin rauhallisin mielin tarvittaessa käyttää E10:ä
                    sigpic
                    Originally Posted by jari kihlman
                    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                    Comment

                    • Takalo_kari
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      Tänään tuli testattua tollasta fleksifuel boksia.

                      laitoin vakiosuuttimet takaisin paikalleen ja boksin kiinni. ensivaikutelma oli ihan hyvä.
                      rikastuksia on 3kpl startti, kylmä, ja normikartta
                      jokaiselle saa oman rikastuksen.

                      sain helposti boksi säädettyä siten että lambda on 1 normiajossa, mutta jos vapaalla kierrättää 3000rpm ( pakokaasutesti) tulee lambdan arvoksi n.0.8

                      miksi seokset menevät tässäkohtaa rikkaalle? -ajossa kuitenkin ok n.1
                      seokset menevät myös rikkaalle hieman ennen moottorijarrutusta eli kun kaasua on painettu vain ihan karvan verran.

                      -täyskaasulla seokset pysyvät oikein hyvin tuossa 1 molemmin puolin.


                      tuo seosten heittely vain kyseenalaistaa ko. purkin hyödyn. nimittäin noilla m54-suuttimilla seokset eivät heitelleet missään vaiheessa ja muutenkin inpalla seokset näytti paljon paremmalta, perseellä ei eroa boksin & suutinten väliltä voi sanoa..

                      Edit. nyt on laitettu M54B30 suuttimet takaisin ja niden kanssa lambdan liikehdintä on paljon levollisempaa ei mene missään viaheessa laihaselle eikä liian rikkaalle.
                      Last edited by Takalo_kari; 30-05-2012, 10:30.
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • herrakani

                        Mulla oli starttaukseen ennakot 10. -> Lähti yli 20 asteen pakkasella iha no sweat.

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          Mitenkäs ton kylmäkäynnistyksen sais fiksusti tehtyä nyt saa sahata jokusen tovin ennenkun lähtee tulille.

                          ajattelin että yks vaihtoehto olisi hiujata moottorin lämpötunnistinta, mutta tämä ei kuitenkaan toimi pakkasilla kun anturin raja-arvot tulevat vastaan.

                          mites toi ilmanmäärämittarin huijaus? jos eculle kertoisi että kone saa 2x enemmän ilmaa kuin mitä oikeasti saa, tällöinhän kakkuakin tulisi 2x enemmän. voisiko tämä toimia?

                          vielä kun joku tietäisi minkä karvan väliin vastus pitäisi kytkeä..

                          tietty jos muilla on parempia ideoita niin niitä kuunellaan!
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • herrakani

                            Originally posted by A.I View Post
                            Mitenkäs ton kylmäkäynnistyksen sais fiksusti tehtyä nyt saa sahata jokusen tovin ennenkun lähtee tulille.


                            tietty jos muilla on parempia ideoita niin niitä kuunellaan!
                            Laske ennakkoja vaan ronskisti.

                            Comment

                            • ka00z
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1805
                              • Varsinais-Suomi

                              40% etanolilla menty jonkunaikaa, ei mitään normaalista poikkeavaa havaittavissa. Lähinnä käy pehmeämmin tyhjäkäyntiä ja tehopiikki nyt ei aivan bensan tasolla ole.
                              W124 voll, markalla pidemmälle

                              Comment

                              • Takalo_kari
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 1359
                                • tku

                                Originally posted by herrakani View Post
                                Laske ennakkoja vaan ronskisti.
                                ei ole sellasia vehkeitä joilla pääsisi sytkäkarttoja säätelemään..
                                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                                Kiitos ajastasi? :think

                                Comment

                                Working...
                                X