Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • energy
    BTCF Member
    • May 2003
    • 1698
    • Haukipudas, Oulu

    Originally posted by energy View Post
    Sain viimeinkin asennettua signaturen e38 750i:hin isommat suuttimet, nyt on tullut kolme päivää ajeltua puhtaalla RE85:lla ja täytyy kyllä sanoa että pelaa hemmetin hienosti. Kulkupuolessa ei tunnu olevan eroa bensaan verrattuna normiajossa eikä kulutuskaan ole tuplaantunut. Kulutusmittari näyttää suurinpiirtein samoja lukemia kuin bensalla ajaessa ja välillä hieman allekkin, eli todellisuudessa viinaa menee noin se 30% enemmän tai alle

    Hommassa on nyt vain yksi pieni ongelma: bensapumpusta loppuu nähtävästi tuotto kesken kovemmassa kiihdytyksessä / kovemmalla kuormalla... Tiettyyn rajaan asti vetää hyvin ja sitte vaan tuntuu kulku hyytyvän. Tässä e38:ssa kun ei enää ole kuin yksi bensapumppu (vrt. e32 750), joka on sekin nähtävästi mitoitettu riittämään juuri ja juuri bensalle. Pitää nyt vaan varmistaa tuo asia pa-painemittarilla, en kyllä keksi mitään muuta järkevää syytä tuolle kun muuten pelaa niin hienosti. Voihan se olla ettei kohta 300tkm ajettu orkkispumppu enää vastaa tuotoltaan samaa mitä uutena
    Nyt tuli ajettua tankki lähes tyhjäksi ja todettua että keskikulutus etanolilla oli 17.3L/100km. Oikeastaan ei tullut muuta ajoa kuin työmatkaa, eli pystyy hyvin vertaamaan bensalla ajoon kun en muutenkaan kulkenut tuolla e38:lla kuin töissä. Bensalla työmatkaa ajaessa kulutus pyöri siinä 12.8-13.2 välissä, eli etanolilla kulutuksen nousu on ollut noin 33-35% välissä jos tuohon edelliseen vertaa... Mitä toimivuuteen tulee niin mitään ongelmia ei käynnin suhteen ollut, tyhjäkäynti oli yhtä tasaista kuin bensallakin. Ainoa ero oli tuo että kylmällä koneella starttasi varmaan 1-2s pidempään ja ilmassa leijui tuoreen kossun tuoksu

    Mitä tuohon ongelmaan tulee niin pumppuhan se loppuu kesken, mitä rajummin runttaa poljinta sen pahemmin meno tökkää kun paineet tippuu... Nähtävästi melkein ainoa suora "bolt-on" pumppu (joka riittää) olis e39 m5 pumppu, mikä taasen maksaa enemmän kuin tarpeeksi. Mitään epämääräisiä viritelmiä en ala tuohon rakentamaan, vaikka halvalla saisikin boschin 044 pumpun tankin ulkopuolelle. Tuo kun ei ole harrasteauto niin ei jaksa kiinnostaa alkaa rahaa upottaan pumppuun. Vaihdan alkuperäiset suuttimet takaisin ja ajelen bensalla niin kauan kun auto on vielä pihassa... Tulipahan kuitenkin todettua että kyllä sillä voi viinalla ajaa (kunhan vain pumppu riittää).
    :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
    :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
    :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

    Comment

    • Calypsocoupe
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 2932
      • EFNU

      Originally posted by antti79 View Post
      Siirryin kuitenkin takaisin V-poweriin, RE85 ei ollut se juttu jota jaksaisi alkaa enenmpää ihmettelemään. Ainoa mikä nyt tuli todistettua voin rauhallisin mielin tarvittaessa käyttää E10:ä
      Menee pikkasen sivuun aiheesta, mutta V-Power kannattaa jättää nykyään ostamatta, tavara on nykyään samaa mitä muutkin 98E5 litkut. Selviää valmistajien nettisivuilta tuoteselosteista. Mielenkiintoisen kusetuksen ST1 on vaan tehnyt ostaessaan Shellin asemat, lupasivat V-Powerin säilyvän muutaman vuoden. Noh, säilyihän siinä nimi ja hinta. Toivottavasti kellään ei kone porsi jos oli tuolle säädetty :-P
      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

      Comment

      • Skorppi
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 120
        • Turku

        M54B22 ja M54B25 näyttäis olevan samoilla suuttimilla ja M54B30 on eri suuttimilla, jotka oletattavasti ovat isommat. Pikasella googletuksella on löytänyt kummankaan suuttimen kokoa. Onko jollain tietoa minkä kokoiset suuttimet näissä on? Tässä voisi olla helppo keino e85 konversioon 2,2l ja 2,5l moottoreille mikäli 3,0l suuttimen koko olisi sopiva.
        ´13 F25 X3
        Corvette C6 Coupe Supercharged

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          MIstä isommat suuttimet näiden tilalle?

          Part 13641273271 (INJECTION VALVE) was found on the following vehicles: E24 635CSi Coupe, Europe, E28 528e Sedan, USA

          The injectors static flow rate is 195cc a minute at 3bar fuel pressure but these were used with 2.5bar fuel pressure regulators on some models.
          THIS IS LOW Impedance 2.7 Ohm Injectors

          Autosssa on siis bensapaineet 2.5, ei tuo 3.0 bar.

          Comment

          • herrakani

            Originally posted by jakeluvesimies View Post
            MIstä isommat suuttimet näiden tilalle?

            Part 13641273271 (INJECTION VALVE) was found on the following vehicles: E24 635CSi Coupe, Europe, E28 528e Sedan, USA

            The injectors static flow rate is 195cc a minute at 3bar fuel pressure but these were used with 2.5bar fuel pressure regulators on some models.
            THIS IS LOW Impedance 2.7 Ohm Injectors

            Autosssa on siis bensapaineet 2.5, ei tuo 3.0 bar.
            No laita 3.0 paineensäädin ni ne valuu sen 195cc/min? M30b30 on muute ungefäär sama suutin. (on 6kpl ultraäänipuhdistettua jos joltakulta uupuu)

            Jos sä haluut 15% enemmän syöttöä kun noi mainitut ni valkkaa 218-220 cc/[email protected] suuttimet siihen 2.5bar. Tollaset löytyy esim audista.
            Last edited by Guest; 01-06-2012, 12:16.

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3196
              • Saarijärvi

              Originally posted by jakeluvesimies View Post
              MIstä isommat suuttimet näiden tilalle?

              Part 13641273271 (INJECTION VALVE) was found on the following vehicles: E24 635CSi Coupe, Europe, E28 528e Sedan, USA

              The injectors static flow rate is 195cc a minute at 3bar fuel pressure but these were used with 2.5bar fuel pressure regulators on some models.
              THIS IS LOW Impedance 2.7 Ohm Injectors

              Autosssa on siis bensapaineet 2.5, ei tuo 3.0 bar.
              129hp autossa 195cc suuttimet ja vielä isommat pitäs saada? Kuulostaa kohtalokkaalle, noilla samoilla suuttimilla on kuitenkin M30B34 korkeepuristeissa tehtaalta 220hp tehoa.

              Mulla on tuossa M30B28:ssa samankokoset suuttimet ja pitää ajella 2/3 E85 ja 1/3 E10, että riittää ilmamäärämittarissa säätövara, pitää varmaan asentaa lambda tai modi lämpömittariin, että sais lisää säätöaluetta. Kylmäkäynnistys ja ajaminen kylmällä koneella toimivat L-jetillä täydellisesti, kun lisäsuutin antaa polttoainetta käynnistyksessä ihan ylenmäärin ja kylmärikastuskin on huima verrattuna uudempiin vehkeisiin. Samoin täyskaasulla tuntuu soppa riittävän niin bensalla kuin etanolillakin. Itseasiassa tuntuu sille, että säätöjen ja polttoaineen vaihdon jälkeen kulutus on jopa tippunut pelkkään bensaan verrattuna.
              Last edited by Morkai; 01-06-2012, 16:13.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                Originally posted by Skorppi View Post
                M54B22 ja M54B25 näyttäis olevan samoilla suuttimilla ja M54B30 on eri suuttimilla, jotka oletattavasti ovat isommat. Pikasella googletuksella on löytänyt kummankaan suuttimen kokoa. Onko jollain tietoa minkä kokoiset suuttimet näissä on? Tässä voisi olla helppo keino e85 konversioon 2,2l ja 2,5l moottoreille mikäli 3,0l suuttimen koko olisi sopiva.

                Moro. etsisin itsekkin tietoa ko. suuttimista. löysin joltain foorumin sivulta että olisivat 320cc -lähteen luotettavuudesta ei ole sitten varmuutta!

                laskurilla laskettua sain suuttimien kooksi n. 250cc

                mulla on tollaset M54B30 -suuttimet ylimääräisenä ja voin myydä ne pois. jos kiinostaa niin laita YV:tä
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • jakeluvesimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2010
                  • 2726
                  • On the road @ Laplandia

                  Originally posted by Morkai View Post
                  129hp autossa 195cc suuttimet ja vielä isommat pitäs saada? Kuulostaa kohtalokkaalle, noilla samoilla suuttimilla on kuitenkin M30B34 korkeepuristeissa tehtaalta 220hp tehoa.

                  Mulla on tuossa M30B28:ssa samankokoset suuttimet ja pitää ajella 2/3 E85 ja 1/3 E10, että riittää ilmamäärämittarissa säätövara, pitää varmaan asentaa lambda tai modi lämpömittariin, että sais lisää säätöaluetta. Kylmäkäynnistys ja ajaminen kylmällä koneella toimivat L-jetillä täydellisesti, kun lisäsuutin antaa polttoainetta käynnistyksessä ihan ylenmäärin ja kylmärikastuskin on huima verrattuna uudempiin vehkeisiin. Samoin täyskaasulla tuntuu soppa riittävän niin bensalla kuin etanolillakin. Itseasiassa tuntuu sille, että säätöjen ja polttoaineen vaihdon jälkeen kulutus on jopa tippunut pelkkään bensaan verrattuna.
                  Eli käytännössäkö(ko)? paineita vaan ylöspäin vai kuinka? nouseeko jos vaihtaa vain pa.paineensäätimen 2.5 --> 3.0bar? Vai joutuuko pumppuja vaihtaa tms.?

                  Comment

                  • [Snowboarder]
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 2193
                    • Karstula

                    Originally posted by jakeluvesimies View Post
                    Eli käytännössäkö(ko)? paineita vaan ylöspäin vai kuinka? nouseeko jos vaihtaa vain pa.paineensäätimen 2.5 --> 3.0bar? Vai joutuuko pumppuja vaihtaa tms.?
                    luulisin että pumpussa teho riittäisi eli pelkän säätimen avulla saisi paineet ylös:think toki tämän varmistamiseksi kannattaisi mitata polttoaineen paine ennen ja jälkeen säätimen vaihdon?
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                    Comment

                    • Takalo_kari
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      Originally posted by [Snowboarder] View Post
                      luulisin että pumpussa teho riittäisi eli pelkän säätimen avulla saisi paineet ylös:think toki tämän varmistamiseksi kannattaisi mitata polttoaineen paine ennen ja jälkeen säätimen vaihdon?
                      autodatasta saa aikahyvin tietoa. esim omassa N42b18 paine on 3bar ja pumpulta tulee 3.5bar
                      samat paineet on myös M54B30 -koneessa

                      -eipä noissa paljoa painetta voi nostella..
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • [Snowboarder]
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 2193
                        • Karstula

                        Originally posted by A.I View Post
                        autodatasta saa aikahyvin tietoa. esim omassa N42b18 paine on 3bar ja pumpulta tulee 3.5bar
                        samat paineet on myös M54B30 -koneessa

                        -eipä noissa paljoa painetta voi nostella..
                        no joo, ei ollut tietoa mutta jos pumppu tuotta esim. tuon 3,5bar, autossa on 2,5 barin paine ja haluat sen 3 bar, niin vaihdat 3bar säätimen, niin eikös nyt järellä ajateltuna paine nouse 3 baariin? ja jos suuttimissa riittä tuotto suurempaan niin silloinhan kone saa enemmän polttoainetta? vai olenko ihan hakuteillä
                        Edit: ja kysehän oli kun samoja suuttimia on käytetty tehokkaimmissa malleissa.. eli jollain se tuotto sinne saadaan..
                        Last edited by [Snowboarder]; 01-06-2012, 18:54.
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          Originally posted by [Snowboarder] View Post
                          no joo, ei ollut tietoa mutta jos pumppu tuotta esim. tuon 3,5bar, autossa on 2,5 barin paine ja haluat sen 3 bar, niin vaihdat 3bar säätimen, niin eikös nyt järellä ajateltuna paine nouse 3 baariin? ja jos suuttimissa riittä tuotto suurempaan niin silloinhan kone saa enemmän polttoainetta? vai olenko ihan hakuteillä
                          Edit: ja kysehän oli kun samoja suuttimia on käytetty tehokkaimmissa malleissa.. eli jollain se tuotto sinne saadaan..
                          Nimenomaan.. Nyt kaivattaisiin oikotietä onneen, kun ei lastullakaan saatu hommaa pelaamaan. 195cc/min@3bar suutmiissa riittäisi siis teoriassa tuottoa tarpeeksi...? Eli nouseeko bensapaine pelkän painesäätimen vaihdolla? Eli missä nuo paineet liikkuu suunnilleen ennen säädintä? Nykyisen 2.5bar säätimen jälkeen luultavasti juurikin tuossa 2.5 bar tuntumassa... mutta missä ennen sitä?
                          Ei ole asianmukaisia vausteita mittailla paineita... Saati sitten halpisprojektissa kehtaakaan... Mennään ensin sieltä mistä aita matalin, hifistellään sitten vasta

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            Originally posted by jakeluvesimies View Post
                            Nimenomaan.. Nyt kaivattaisiin oikotietä onneen, kun ei lastullakaan saatu hommaa pelaamaan. 195cc/min@3bar suutmiissa riittäisi siis teoriassa tuottoa tarpeeksi...? Eli nouseeko bensapaine pelkän painesäätimen vaihdolla? Eli missä nuo paineet liikkuu suunnilleen ennen säädintä? Nykyisen 2.5bar säätimen jälkeen luultavasti juurikin tuossa 2.5 bar tuntumassa... mutta missä ennen sitä?
                            Ei ole asianmukaisia vausteita mittailla paineita... Saati sitten halpisprojektissa kehtaakaan... Mennään ensin sieltä mistä aita matalin, hifistellään sitten vasta

                            kerrotko auton mallin, sekä vuosimallin (ei käyttöönottopäivää vaan vuosimalli) sekä koneen koon tai tyypin niin katon mitkä ovat vakiopaineet.
                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              Originally posted by A.I View Post
                              kerrotko auton mallin, sekä vuosimallin (ei käyttöönottopäivää vaan vuosimalli) sekä koneen koon tai tyypin niin katon mitkä ovat vakiopaineet.

                              11/1986 E28 528e Sedan M20 USA Left hand drive
                              Last edited by jakeluvesimies; 01-06-2012, 22:21.

                              Comment

                              • Takalo_kari
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 1359
                                • tku

                                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                                You Have Selected: 11/1986 E28 528e Sedan M20 USA Left hand drive Automatic

                                http://www.realoem.com/bmw/select.do...trans=A&arch=1

                                tää mun kone ei tunne jenkkimallia, mutta tarjoaa kahta versiota.

                                System pressure: 2.94-3.06bar
                                ja toisessa 3,0bar +-0,06bar (mikä on aivan sama kuin ylempänä )

                                autosi on jo sen verran vanha että ohjelma ei tiedä mikä on paine pumpulla.
                                Last edited by Takalo_kari; 01-06-2012, 20:09.
                                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                                Kiitos ajastasi? :think

                                Comment

                                Working...
                                X