tää mun kone ei tunne jenkkimallia, mutta tarjoaa kahta versiota.
System pressure: 2.94-3.06bar
ja toisessa 3,0bar +-0,06bar (mikä on aivan sama kuin ylempänä )
autosi on jo sen verran vanha että ohjelma ei tiedä mikä on paine pumpulla.
Eipä ole uutta epätietoisuus tämän yksilön suhteen Mutta, mutta... jokatapaukseesa paineet voisi olla teoriassa suuremmatkin kuin tuo 2.5bar..? Btw. Katsos muuten euroopan 525e..
minkä kokoinen paineen säädin sulla on? jos on esim tuo 2,5bar, niin pumppusi jaksaaa varmasti tuon 3,0 bar säätimen koska niin on käytetty muissakin? ja jos nostat 3,0bar tuoton pakosti sulla tulee enemmän ainetta kuin 2,5bar tuotolla jos kerta suuttimien tuotto riittää? voidaan mittailla hallilla kunhan sanot ajoissa niin otan lainaan mittarit
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
minkä kokoinen paineen säädin sulla on? jos on esim tuo 2,5bar, niin pumppusi jaksaaa varmasti tuon 3,0 bar säätimen koska niin on käytetty muissakin? ja jos nostat 3,0bar tuoton pakosti sulla tulee enemmän ainetta kuin 2,5bar tuotolla jos kerta suuttimien tuotto riittää? voidaan mittailla hallilla kunhan sanot ajoissa niin otan lainaan mittarit
2.5 baarinen bosch tuossa näkyy olevan kiinni.... Kyselin jo 3 baarista ja olisi saatavilla 2-3pv tomituksella... Katotaan sit ti, jos muutakin tehdään..?
Olen pitkin kevättä testannut eri bensaseoksia ja nyt löytyi raja vakiokuntoiselle E46 323:lle. E54 (54 prosenttia etanolia) antoi vikakoodeja http://www.obd-codes.com/p0170 ja http://www.obd-codes.com/p0173, jotka tarkoittavat, että moottorinohjauksessa loppuu rikastusvara. Suutinten riittävyydestä vikakoodit eivät käsittääkseni kerro mitään. Ensi kerralla sitten hieman vähemmän etanolia tankkiin.
Perstuntumalla ei huomaa eroa puhtaan bensan ja E54-seoksen kanssa, eikä moottorin vikavalo syttynyt edes täyskaasukiihdytyksissä. Vikakoodit tulivat todennäköisesti täyskaasutesteistä ja jäivät vain ECU:n muistiin. Suosittelen siis vikakoodien tarkkailua tai laajakaistalambdan hankkimista, vaikka moottori tuntuisikin toimivan ja käyvän puhtaasti.
Foorumilaiselta ostettu muutossarja odottaa vielä asennusta.
Eilen oli muutossarjan asennustalkoot. Muutossarja on nk. piggyback-tyyppinen boksi AutoFFV, joka tulee ECU:n ja suuttimien väliin. Tällä päästään ylittämään ECU:n rikastusrajat, jotka tulevat vastaan E85:lla. Suutinten ja liittimien väliin oli hieman ahdasta asentaa mitään, joten joutui jättämään moottorin muovisen suoja/koristekannen pois paikoiltaan. Boksista lähtee lämpöanturi helpottamaan kylmäkäynnistystä ja piuha auton lambdalle.
Muutostöiden jälkeen haettiin tankkiin 15 litraa E85:a ja matkalla todettiin, että ainakin lähes tyhjässä tankissa olleella E50-seoksella toimii kuten ennenkin.
Kattavalla testilenkillä toiminta oli ihan kuin bensalla olisi ajanut. Ei muutoksia, miellyttävämpää pakokaasun tuoksua lukuunottamatta. En uskalla lähteä arvailemaan, puuttuuko muutama hevosvoima vai ei. Vikakoodeja ei saatu aikaan täyskaasukiihdytyksillä kierrosten käydessä punarajalla.
Ajotietokoneen kulutusmittari näyttää keskikulutukseksi karvan alle 10 litraa maantiepainotteisella lenkillä, mutta en luottaisi siihen. Puhtaalla bensiinillä se näyttää ainakin puoli litraa liian vähän, eli 7,5-8 litraa maantiekulutusta.
Testit jatkuvat ja reilun tankillisen jälkeen lähtee polttoainefiltteri(t?) vaihtoon varotoimenpiteenä jos etanoli irroittaa karstat liikkeelle tankista.
Mainos: autosta löytyy ilmoitus myytävien puolelta jos kiinnostaa. :-)
Eilen oli muutossarjan asennustalkoot. Muutossarja on nk. piggyback-tyyppinen boksi AutoFFV, joka tulee ECU:n ja suuttimien väliin. Tällä päästään ylittämään ECU:n rikastusrajat, jotka tulevat vastaan E85:lla. Suutinten ja liittimien väliin oli hieman ahdasta asentaa mitään, joten joutui jättämään moottorin muovisen suoja/koristekannen pois paikoiltaan. Boksista lähtee lämpöanturi helpottamaan kylmäkäynnistystä ja piuha auton lambdalle.
Muutostöiden jälkeen haettiin tankkiin 15 litraa E85:a ja matkalla todettiin, että ainakin lähes tyhjässä tankissa olleella E50-seoksella toimii kuten ennenkin.
Kattavalla testilenkillä toiminta oli ihan kuin bensalla olisi ajanut. Ei muutoksia, miellyttävämpää pakokaasun tuoksua lukuunottamatta. En uskalla lähteä arvailemaan, puuttuuko muutama hevosvoima vai ei. Vikakoodeja ei saatu aikaan täyskaasukiihdytyksillä kierrosten käydessä punarajalla.
Ajotietokoneen kulutusmittari näyttää keskikulutukseksi karvan alle 10 litraa maantiepainotteisella lenkillä, mutta en luottaisi siihen. Puhtaalla bensiinillä se näyttää ainakin puoli litraa liian vähän, eli 7,5-8 litraa maantiekulutusta.
Testit jatkuvat ja reilun tankillisen jälkeen lähtee polttoainefiltteri(t?) vaihtoon varotoimenpiteenä jos etanoli irroittaa karstat liikkeelle tankista.
Mainos: autosta löytyy ilmoitus myytävien puolelta jos kiinnostaa. :-)
Hieno homma, että sait sarjan asennettua ja toimimaan
Joitakin tankillisia E85:sta takana ja kutospytyn suutin tukossa/jumissa. Ilmeisesti paska liikkuu mukavasti. Myös bensapumppu kuulostaa sille, että suodatin pitäisi vaihtaa.
Joitakin tankillisia E85:sta takana ja kutospytyn suutin tukossa/jumissa. Ilmeisesti paska liikkuu mukavasti. Myös bensapumppu kuulostaa sille, että suodatin pitäisi vaihtaa.
Mikä tekniikka ja resepti? Ajatko puhtaalla re85:llä?
Meikän kokeilut loppu sitten huonoon kylmäkäynnistyvyyteen.
nyt muutettu takasin bensalle ja tankista kolmannes viinaa.
kun tuo on ajettu niin palaan takaisin E10-löpöön.
taas olen kokemusta rikkaampi, ja jos ei muuta niin tulipahan putsattua letkut ym.
eikä mitään edes hajonnut... kop.. kop..
Edelleen olis noi m54b30 suuttimet myynnissä 6kpl siis..
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Joitakin tankillisia E85:sta takana ja kutospytyn suutin tukossa/jumissa. Ilmeisesti paska liikkuu mukavasti. Myös bensapumppu kuulostaa sille, että suodatin pitäisi vaihtaa.
Pöh, vaihdan vaan toisen suuttimen tilalle ja kovaa menoa. Otin jo suutintukin irti, mutta odottamatta irtos myös käret ja jäi imusarjaan kiinni. Eli imusarjan irrotus ja osien kaivaminen imukanavista..
Tekniikka on M30B28 l-jetillä. Seoksessa on 1/3 bensaa, kun enempään ei riitä ilmamäärämittarin säätövara. Tässä koneessa ei ole minkäänlaista kylmäkäynnistysongelmaa RE85:lla, saa riittävästi lisäsuuttimesta ainetta
2.5 baarinen bosch tuossa näkyy olevan kiinni.... Kyselin jo 3 baarista ja olisi saatavilla 2-3pv tomituksella... Katotaan sit ti, jos muutakin tehdään..?
Jenkeistä tilattu nyt 3.0 bar säädin... Odotellaan reilun viikon verran ja tuumaillaan:think
Jenkeistä tilattu nyt 3.0 bar säädin... Odotellaan reilun viikon verran ja tuumaillaan:think
Nyt 3.0 bar pa-painesäädin asennetttu ja tankissa 50/50 seokset. Vanhalla 2.5bar säätimellä ei auto pysynyt käynnissä tuolla suhteella, nyt hyrrää nätisti tyhjäkäyntiä. Pientä nuhaisuutta alakierroksilla kiihdyttäessä, mutta korkeilla kierroksilla vetoa löytyy. Ero toiminnassa aivain huomatava verrattuna aiempaan säätimeen! Eli eteenpäin menty
Edit: aamulla starttasi hyvin, mutta sitten isompaa kylmäkankeutta, ennenkuin kone lämpesi. Kylmäkäynnistyssuutin työntänee kakkua alkuun tarpeeksi, mutta sitten alkaa nykiä...
Uusi foorumilainen ilmoittautuu. Tuli uitettua 325 avo, vm. 2001 Saksasta. Ihan mukavan tuntuinen peli. Olen seurannut keskustelua viinan kanssa läträämisestä Suomessa ja ulkomailla. BMW:stä tuntuisi olevan aika vähän E85 konservio-osumia verrattuna moneen muuhun merkkiin.
Olen miettinyt samantyylistä lähestymistä kuin nimim. A.I. Eli isommat suuttimet kehiin. Kysymys: saako suuttimien koon vaihdettua INPA:lla taikka Gallettolla helposti MS43 DME:hen? Tämä antaisi mahdollisuuden palata bensaan taikka huijata hiukan suuttimien kokoa säätämällä.
Onko tosiaan niin, että E85 polttoaineelle ei ole ECU-päivityksiä?
Comment