Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2194
    • kaustinen

    Mulla on ny tolla Camarolla 4000mailia takana pelkällä E85:sella ja hienosti pelaa. Öljyä ei ole tarvinut lisätä eikä ne vaihdettaessa nyt vaikuttaneet mitenkään poikkeavan näköisiltä/hajuisilta. Autossa on n.30% suuremmat suuttimet ja moottoriohjaus on säädetty uusiksi. Kylmänä joutuu silti tekeen muutaman startin, että käynnistyy. Keskikulutus on ollu 15l luokkaa.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      Originally posted by kanikune View Post
      Etanolia pääsee varsinkin startissa just sieltä puhdistuneista männän renkaiden väleistä öljyn sekaan, ohentaen öljyä ja heikentäen öljyn ominaisuuksia. Olen käsittänt, että tämä tärkein syy sekä paksummalle öljylle, että tiheämmälle vaihtovälille.
      Etanolin kiehumispiste on 78 astetta eli se poistuu öljyn seasta hyvin nopeasti moottorin lämmittyä, vesikin on sen suhteen paljon suurempi ongelma. Petrolimoottorissa öljyn oheneminen oli oikea ongelma polttoaineen korkean kiehumispisteen takia mutta etanolin kanssa ei niinkään.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Juu, eikös tekniikan maailmakin mittaillut öljyn vesi ja etanolipitoisuuksia flexifuelauton kestotestin yhteydessä (joku itäeurooppalainen, en muista mikä) mutta ei löytänyt vettä eikä pirtua öljystä sen enempää kuin normaalissa koneessakaan. Silti siinä oli todettu tyyliin että: pakko sen öljyn on olla ohentunutta vaikkei se mittauksissa näykään, pakko!

        Comment

        • mazajns
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 511
          • Joensuu

          Nyt tätä ihme ainetta saa jo joensuustakin Kaverilta kuulin että ovat avanneet jo aseman ja suoraan tankaamaan omaani.

          Ainakaan vielä ei ole ongelmia tullut. 100km takana n.10-15litraa 98/ 40litraa e85 seoksella. Ajella huomenna tankkia vajaammaksi ja käydä lisäämässä megasquirttiin karttojen vaihto ominaisuus katkaisijasta. Jotta saa bensalle talteen varaohjelman. Haisee vaan startatessa ihan pissapojan nesteelle

          Huoltoasemalta lähtiessäni nostin koko bensakarttoja n.20% ylöspäin ja tuntuisi seokset pysyvän kohdallaan. Pannuna siis m50b25 turbo, 630cc suuttimilla ja megasquirt 2 ohjauksella.

          Pitänee aloittaa emännänkin audin ruiskun vaihto megasquirttiin jos tuo hinta pysyttelee tuolla 1 euron pinnassa... Kehtaa tuota k-jettiä enään rääkätä viinalla sentään... Tuuria kun on pelannut näinkin pitkään
          Last edited by mazajns; 21-07-2012, 04:23.

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Originally posted by mazajns View Post
            Nyt tätä ihme ainetta saa jo joensuustakin
            Minä kävin jo torstaina heti aamusta tankilla

            Comment

            • -TM-
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 208
              • Nurmes

              miten on muilla m50b25 koneen omastaville kulutuksen käyny? itsellä aina e85 ajaessa kulutus kaupungissa 15l/100km kun normibensalla 12l.matka-ajoa en ole vielä testannut.

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6023
                • Sipoo

                Originally posted by -TM- View Post
                miten on muilla m50b25 koneen omastaville kulutuksen käyny? itsellä aina e85 ajaessa kulutus kaupungissa 15l/100km kun normibensalla 12l.matka-ajoa en ole vielä testannut.
                Allekirjoitan. Ei tunnu olevan merkitystä paljoakaan sekalaisen ajon ja kaupunkipyörityksen kesken. Matka-ajossa (ei motarinopeuksissa) olen itse ajanut jopa alle kymppiin, eikä edes vaatinut mitään erityistä panostamista vaan siis ihan normaali ajoa Paimiosta Helsinkiin vanhaa tietä pitkin. Loppumatka toki motaria/kehää. Motarilla, kun ronttaa menemään se 140-150kmh, niin on kulutus tuolla 13-15l/100km hujakoilla.

                EDIT: Kaupungissa/sekalaisessa ajossa meni tavis bensalla ~13,6l/100km

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • Playpig
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 889
                  • Iisalmi

                  Mitäs muutoksia tuohon m50b25 moottoriin pitäisi tehdä, jotta pelaisi tuon viinabensan kanssa? Isommat suuttimet, minkä kokoiset? Muuta?
                  Nyt: E39 530DA Touring -98

                  ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6023
                    • Sipoo

                    Originally posted by Playpig View Post
                    Mitäs muutoksia tuohon m50b25 moottoriin pitäisi tehdä, jotta pelaisi tuon viinabensan kanssa? Isommat suuttimet, minkä kokoiset? Muuta?
                    Pari sivua kun jaksat selata, niin alkaa löytymään. M3:n suuttimet on itselläni ja sillä mennään. Ei muita muutoksia tähän mennessä.

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • M5 bemu
                      BTCF Member
                      • Nov 2007
                      • 318
                      • Turku

                      isommat suuttimet ja modaa ohjausboxin?? foorumiltakin taitaa löytyy osaajia mitkä varmaan tekee sen kohtuullista korvausta vastaan.....ja suuttimet on helppo ite vaihtaa...
                      TEAM E34

                      Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
                      Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

                      Comment

                      • Playpig
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 889
                        • Iisalmi

                        Jepjep. Vaikuttaako isommat suuttimet kuinka paljon kulutukseen tavan 98:lla ajettaessa?
                        Nyt: E39 530DA Touring -98

                        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Playpig View Post
                          Jepjep. Vaikuttaako isommat suuttimet kuinka paljon kulutukseen tavan 98:lla ajettaessa?
                          Oikeen pahalla tuurilla käy sen verran rikkaalla että romutat katin.

                          Comment

                          • Playpig
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 889
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Oikeen pahalla tuurilla käy sen verran rikkaalla että romutat katin.
                            Joo o... Jotain tällaista vähän ounastelinkin. Sillä vaan aattelin, että jos tuolla kotpuolessa tullee käytyä, niin silloin pitää tankata tavan bensaa sekaan.

                            Onnistuuko peruspekalta suuttimen kärkikupin vaihto? Kun ois tuossa yks sarja suuttimia tiiossa, mistä yhestä tuo kärkikuppi rikki. Ja olihan nuo S50B32 motin suuttimet kooltasn jotain 250cc luokkaa?
                            Nyt: E39 530DA Touring -98

                            ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Playpig View Post
                              Joo o... Jotain tällaista vähän ounastelinkin. Sillä vaan aattelin, että jos tuolla kotpuolessa tullee käytyä, niin silloin pitää tankata tavan bensaa sekaan.

                              Onnistuuko peruspekalta suuttimen kärkikupin vaihto? Kun ois tuossa yks sarja suuttimia tiiossa, mistä yhestä tuo kärkikuppi rikki. Ja olihan nuo S50B32 motin suuttimet kooltasn jotain 250cc luokkaa?
                              Jos pitää useastikkin tankata ristiin lähtisin keksimään jotain muuta kuin pelkän suuttimien vaihdon.

                              Sopivalla moottorinohjauksella voi karttoja vaihdella vaikka napista tai jopa säätää flex fuel anturin antamasta arvosta.

                              Comment

                              • jakeluvesimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2010
                                • 2726
                                • On the road @ Laplandia

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Jos pitää useastikkin tankata ristiin lähtisin keksimään jotain muuta kuin pelkän suuttimien vaihdon.

                                Sopivalla moottorinohjauksella voi karttoja vaihdella vaikka napista tai jopa säätää flex fuel anturin antamasta arvosta.
                                Perus korkeaohmisille suuttimille on noita bioadaptereita yms. ebay täynnä. Niissä voi napilla painaa syöttöä lisää. Bensa / RE85 tms. Ei tarvihe vaihtaa suutimiakaan

                                Bioadaptereita tarvii sen 2kpl 6-sylinteriseen. mutta noita valmiita 6-8 sylinterimallejakin löytyy muilta valmistajiltakin verraten edullisesti, suuttimien hinnalla..?

                                Comment

                                Working...
                                X