Mulla on ny tolla Camarolla 4000mailia takana pelkällä E85:sella ja hienosti pelaa. Öljyä ei ole tarvinut lisätä eikä ne vaihdettaessa nyt vaikuttaneet mitenkään poikkeavan näköisiltä/hajuisilta. Autossa on n.30% suuremmat suuttimet ja moottoriohjaus on säädetty uusiksi. Kylmänä joutuu silti tekeen muutaman startin, että käynnistyy. Keskikulutus on ollu 15l luokkaa.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Originally posted by kanikune View PostEtanolia pääsee varsinkin startissa just sieltä puhdistuneista männän renkaiden väleistä öljyn sekaan, ohentaen öljyä ja heikentäen öljyn ominaisuuksia. Olen käsittänt, että tämä tärkein syy sekä paksummalle öljylle, että tiheämmälle vaihtovälille.
Comment
-
-
Juu, eikös tekniikan maailmakin mittaillut öljyn vesi ja etanolipitoisuuksia flexifuelauton kestotestin yhteydessä (joku itäeurooppalainen, en muista mikä) mutta ei löytänyt vettä eikä pirtua öljystä sen enempää kuin normaalissa koneessakaan. Silti siinä oli todettu tyyliin että: pakko sen öljyn on olla ohentunutta vaikkei se mittauksissa näykään, pakko!
Comment
-
-
Nyt tätä ihme ainetta saa jo joensuustakinKaverilta kuulin että ovat avanneet jo aseman ja suoraan tankaamaan omaani.
Ainakaan vielä ei ole ongelmia tullut. 100km takana n.10-15litraa 98/ 40litraa e85 seoksella. Ajella huomenna tankkia vajaammaksi ja käydä lisäämässä megasquirttiin karttojen vaihto ominaisuus katkaisijasta. Jotta saa bensalle talteen varaohjelman. Haisee vaan startatessa ihan pissapojan nesteelle
Huoltoasemalta lähtiessäni nostin koko bensakarttoja n.20% ylöspäin ja tuntuisi seokset pysyvän kohdallaan. Pannuna siis m50b25 turbo, 630cc suuttimilla ja megasquirt 2 ohjauksella.
Pitänee aloittaa emännänkin audin ruiskun vaihto megasquirttiin jos tuo hinta pysyttelee tuolla 1 euron pinnassa... Kehtaa tuota k-jettiä enään rääkätä viinalla sentään... Tuuria kun on pelannut näinkin pitkäänLast edited by mazajns; 21-07-2012, 04:23.
Comment
-
-
Originally posted by -TM- View Postmiten on muilla m50b25 koneen omastaville kulutuksen käyny? itsellä aina e85 ajaessa kulutus kaupungissa 15l/100km kun normibensalla 12l.matka-ajoa en ole vielä testannut.Motarilla, kun ronttaa menemään se 140-150kmh, niin on kulutus tuolla 13-15l/100km hujakoilla.
EDIT: Kaupungissa/sekalaisessa ajossa meni tavis bensalla ~13,6l/100km
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Mitäs muutoksia tuohon m50b25 moottoriin pitäisi tehdä, jotta pelaisi tuon viinabensan kanssa? Isommat suuttimet, minkä kokoiset? Muuta?Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostMitäs muutoksia tuohon m50b25 moottoriin pitäisi tehdä, jotta pelaisi tuon viinabensan kanssa? Isommat suuttimet, minkä kokoiset? Muuta?M3:n suuttimet on itselläni ja sillä mennään. Ei muita muutoksia tähän mennessä.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Jepjep. Vaikuttaako isommat suuttimet kuinka paljon kulutukseen tavan 98:lla ajettaessa?Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOikeen pahalla tuurilla käy sen verran rikkaalla että romutat katin.
Onnistuuko peruspekalta suuttimen kärkikupin vaihto? Kun ois tuossa yks sarja suuttimia tiiossa, mistä yhestä tuo kärkikuppi rikki. Ja olihan nuo S50B32 motin suuttimet kooltasn jotain 250cc luokkaa?Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostJoo o... Jotain tällaista vähän ounastelinkin. Sillä vaan aattelin, että jos tuolla kotpuolessa tullee käytyä, niin silloin pitää tankata tavan bensaa sekaan.
Onnistuuko peruspekalta suuttimen kärkikupin vaihto? Kun ois tuossa yks sarja suuttimia tiiossa, mistä yhestä tuo kärkikuppi rikki. Ja olihan nuo S50B32 motin suuttimet kooltasn jotain 250cc luokkaa?
Sopivalla moottorinohjauksella voi karttoja vaihdella vaikka napista tai jopa säätää flex fuel anturin antamasta arvosta.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJos pitää useastikkin tankata ristiin lähtisin keksimään jotain muuta kuin pelkän suuttimien vaihdon.
Sopivalla moottorinohjauksella voi karttoja vaihdella vaikka napista tai jopa säätää flex fuel anturin antamasta arvosta.
Bioadaptereita tarvii sen 2kpl 6-sylinteriseen. mutta noita valmiita 6-8 sylinterimallejakin löytyy muilta valmistajiltakin verraten edullisesti, suuttimien hinnalla..?
Comment
-
Comment