Nyt kun aina puhutaan näistä etanolia varten tehtävistä muutoksista ja tiivisteistä, niin mitä tiivisteitä tonne sitten tarttis vaihtaa viinaa varten? Suuttimien o-renkaat varmaan, entä polttoaineletkut? Mitähän bensapumppu tosta tykkää pidemmässä juoksussa? Jos vaan vaihtais ne suuttimien o-renkaat ja korjailis loppuja sitten kun tarvetta tulee... Ei kai suuttimissa sisällä kuitenkaan mitään muovi/kumiosia ole. Metallit tietty voi ottaa nokkiinsa polttoaineen sisältämästä kosteudesta. Vähän toi modi silti polttelis. Onkos muovitankkeja tuhoutunut etanolilla?
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juppe View PostNyt kun aina puhutaan näistä etanolia varten tehtävistä muutoksista ja tiivisteistä, niin mitä tiivisteitä tonne sitten tarttis vaihtaa viinaa varten? Suuttimien o-renkaat varmaan, entä polttoaineletkut? Mitähän bensapumppu tosta tykkää pidemmässä juoksussa? Jos vaan vaihtais ne suuttimien o-renkaat ja korjailis loppuja sitten kun tarvetta tulee... Ei kai suuttimissa sisällä kuitenkaan mitään muovi/kumiosia ole. Metallit tietty voi ottaa nokkiinsa polttoaineen sisältämästä kosteudesta. Vähän toi modi silti polttelis. Onkos muovitankkeja tuhoutunut etanolilla?
Tosin eipä tuo oikeasti ihan hirveä ongelma ole.
Tässä topikissa taisi olla linkki johonkin VTT:n raporttiin.
Ei kovin vakavia juttuja siinäkään.
Comment
-
-
Tarvike bensaletkut ei kaikki kestä viinaa. Mulla ei tarvinnu ku 50-50 seos niin suli kaksi letkua ihan peräkkäin. Vielä kesken ajon perkele, rupes kakoon kone, sit kattelin vaan ku bensamittari laskee silmissä. 15 litraa meni ainakin tielle painepuolelta suodattimen vierestä E36. Toinen letku meni viikko sen jälkeen koska en tajunnut sulamista etanolin aiheuttamaksi ja jatkoin ajoa. Eli kannattaa vaihtaa kaikki letkut varmuuden vuoks kun on kuitenkin halpa homma ja suht helppo.
Lahonnut letku oli motonetin kudospäällysteistä bensaletkua. Mustaa siis eikä teräspunos. Letkut oli noin 4kk vanhoja.
Comment
-
-
Oho, kullanarvoista tietoa.. Omassa E36:ssa ei vielä mitään ongelmia ja ajattelin nimenomaan alkaa sitä mukaa sitten vaihtelemaan, kun/jos alkavat "sulamaan".. Tietääpä ainakin karttaa noita sitten.
EDIT: Voisikohan tästä RE85 säädöstä olla myös kenties jotain hyötyä ns. pussitestissä? Ihan heittona vaan perehtymättä aiheeseen lainkaan.. Olisihan tuo M50 ahtaminen kuitenkin aika kiva ajatus..Last edited by kmn; 05-08-2012, 20:40.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Talviautossa olleet motonetin bensaletkut ainakin oli muuttunu ihan kivikoviksi, kun talven ajelin vaihtelevalla seoksella etanolia. Muutama alkuperäinen 25 vuotta vanha letku ei ollu menny miksikään.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTalviautossa olleet motonetin bensaletkut ainakin oli muuttunu ihan kivikoviksi, kun talven ajelin vaihtelevalla seoksella etanolia. Muutama alkuperäinen 25 vuotta vanha letku ei ollu menny miksikään.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNäyttää siltä että kaikki tarvike letkut eivät kestä edes bensaa
Edellisessä koneessa oli n.vuoden bensalla ja alkoi paine hikoilemaan ulos asti.
Comment
-
-
Minkäslaista erikoisletkua pitäisi sitten käyttää tuon RE85:n kanssa? Jos nyt kuitenkin varotoimena vaihtaisi ne letkutkin samalla kun vaihtaa polttoainesuodattimen...Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostMinkäslaista erikoisletkua pitäisi sitten käyttää tuon RE85:n kanssa? Jos nyt kuitenkin varotoimena vaihtaisi ne letkutkin samalla kun vaihtaa polttoainesuodattimen...
Tuossa nyt on ainakin speksissä että kestää.
Comment
-
-
Originally posted by eXon91 View Postmitäs vakio m40 mylly tykkää re85:stä näin kesä käytössä. Jos ei, niin bensaa vaan lisää.
Seuraavana aamuna voi yllättää ettei auto jaksakaan kylmänä starta tai pyöriä startin jälkeen. Jos niin käy, niin käy laimentamassa normi bensalla (varaa varuilta jo edellisenä päivänä kanisteriin).
Nämä siis yleisenä havaintona, ei m40-kokemusta.
Comment
-
-
Tässä jonkun aikaa on tullut pyöriteltyä ajatusta siitä että alkaisi M52-pataa pyöritellä viinalla, sitä kun sattuu täältäkin saamaan sopuhintaan. Eikö siihen tosiaan tarvitse kestävien letkujen (ts. alkuperäisten) lisäksi muuta kuin isommat suuttimet vai onko jäänyt joitakin itsestäänselvyyksiä huomaamatta?1997 E39 523i Cosmosschwartz
sigpic
Gone with the wind:
1994 VW Passat 2.0
1995 E36 323i
Comment
-
-
Ensimmäinen mittaus tehty. Ja tankissahan oli pelkkää re85:ttä!!!!
N.120km maantiajoa ja 84km kaupunkiajoa. ja keskikulutus oli 18.9l / 100km.
Ajo oli suht rauhallista muutamaa isompaa polkaisua lukuunottamatta.Päivittelen uutta infoo ku saan kilometrejä kesäleluun!
TEAM E34
Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07
Comment
-
-
Suuttimista:
Bensalla 560cc suuttimet 4-sylinterisessä turbomoottorissa 100% käyttöasteella ja 3,5bar peruspaineella riittävät 400hv.
Etanolilla 1000cc suuttimet 3,5bar peruspaineella on samalla huipputeholla noin 93% auki.
Joten varatkaa suuttimiin reserviä. Varsinkaan turbomoottoreissa 30% sääntö ei pidä lähellekkään paikkaansa.
Comment
-
Comment