Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Nyt kun aina puhutaan näistä etanolia varten tehtävistä muutoksista ja tiivisteistä, niin mitä tiivisteitä tonne sitten tarttis vaihtaa viinaa varten? Suuttimien o-renkaat varmaan, entä polttoaineletkut? Mitähän bensapumppu tosta tykkää pidemmässä juoksussa? Jos vaan vaihtais ne suuttimien o-renkaat ja korjailis loppuja sitten kun tarvetta tulee... Ei kai suuttimissa sisällä kuitenkaan mitään muovi/kumiosia ole. Metallit tietty voi ottaa nokkiinsa polttoaineen sisältämästä kosteudesta. Vähän toi modi silti polttelis. Onkos muovitankkeja tuhoutunut etanolilla?

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Juppe View Post
      Nyt kun aina puhutaan näistä etanolia varten tehtävistä muutoksista ja tiivisteistä, niin mitä tiivisteitä tonne sitten tarttis vaihtaa viinaa varten? Suuttimien o-renkaat varmaan, entä polttoaineletkut? Mitähän bensapumppu tosta tykkää pidemmässä juoksussa? Jos vaan vaihtais ne suuttimien o-renkaat ja korjailis loppuja sitten kun tarvetta tulee... Ei kai suuttimissa sisällä kuitenkaan mitään muovi/kumiosia ole. Metallit tietty voi ottaa nokkiinsa polttoaineen sisältämästä kosteudesta. Vähän toi modi silti polttelis. Onkos muovitankkeja tuhoutunut etanolilla?
      Suutimetkin voivat kyllä ottaa itseensä. Muoviahan niissäkin.
      Tosin eipä tuo oikeasti ihan hirveä ongelma ole.

      Tässä topikissa taisi olla linkki johonkin VTT:n raporttiin.
      Ei kovin vakavia juttuja siinäkään.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Tarvike bensaletkut ei kaikki kestä viinaa. Mulla ei tarvinnu ku 50-50 seos niin suli kaksi letkua ihan peräkkäin. Vielä kesken ajon perkele, rupes kakoon kone, sit kattelin vaan ku bensamittari laskee silmissä. 15 litraa meni ainakin tielle painepuolelta suodattimen vierestä E36. Toinen letku meni viikko sen jälkeen koska en tajunnut sulamista etanolin aiheuttamaksi ja jatkoin ajoa. Eli kannattaa vaihtaa kaikki letkut varmuuden vuoks kun on kuitenkin halpa homma ja suht helppo.

        Lahonnut letku oli motonetin kudospäällysteistä bensaletkua. Mustaa siis eikä teräspunos. Letkut oli noin 4kk vanhoja.

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6023
          • Sipoo

          Oho, kullanarvoista tietoa.. Omassa E36:ssa ei vielä mitään ongelmia ja ajattelin nimenomaan alkaa sitä mukaa sitten vaihtelemaan, kun/jos alkavat "sulamaan".. Tietääpä ainakin karttaa noita sitten.

          EDIT: Voisikohan tästä RE85 säädöstä olla myös kenties jotain hyötyä ns. pussitestissä? Ihan heittona vaan perehtymättä aiheeseen lainkaan.. Olisihan tuo M50 ahtaminen kuitenkin aika kiva ajatus..
          Last edited by kmn; 05-08-2012, 20:40.

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11203
            • Oulu

            Talviautossa olleet motonetin bensaletkut ainakin oli muuttunu ihan kivikoviksi, kun talven ajelin vaihtelevalla seoksella etanolia. Muutama alkuperäinen 25 vuotta vanha letku ei ollu menny miksikään.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              Mulla kaikki letkut alkuperäisiä. Kaippa ne sen sitten kestää. Mites ne pikaliittimien o-renkaat. Kai ne pakostakin on jotain viton kumia niin luulis kestävän alkoakin.

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Talviautossa olleet motonetin bensaletkut ainakin oli muuttunu ihan kivikoviksi, kun talven ajelin vaihtelevalla seoksella etanolia. Muutama alkuperäinen 25 vuotta vanha letku ei ollu menny miksikään.
                Näyttää siltä että kaikki tarvike letkut eivät kestä edes bensaa

                Comment

                • mazajns
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 511
                  • Joensuu

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Näyttää siltä että kaikki tarvike letkut eivät kestä edes bensaa
                  Gates multifuel letku ei kestä ainakaan... 6kk ja pinta on pykinyt pahemmin kuin tankilta tulevat alkuperäiset letkut.
                  Edellisessä koneessa oli n.vuoden bensalla ja alkoi paine hikoilemaan ulos asti.

                  Comment

                  • Playpig
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 889
                    • Iisalmi

                    Minkäslaista erikoisletkua pitäisi sitten käyttää tuon RE85:n kanssa? Jos nyt kuitenkin varotoimena vaihtaisi ne letkutkin samalla kun vaihtaa polttoainesuodattimen...
                    Nyt: E39 530DA Touring -98

                    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Playpig View Post
                      Minkäslaista erikoisletkua pitäisi sitten käyttää tuon RE85:n kanssa? Jos nyt kuitenkin varotoimena vaihtaisi ne letkutkin samalla kun vaihtaa polttoainesuodattimen...


                      Tuossa nyt on ainakin speksissä että kestää.

                      Comment

                      • eXon91
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2011
                        • 57
                        • Hollola

                        mitäs vakio m40 mylly tykkää re85:stä näin kesä käytössä
                        E46 330d 2002

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          Originally posted by eXon91 View Post
                          mitäs vakio m40 mylly tykkää re85:stä näin kesä käytössä
                          Kokeile vaikka tankkaamalla yhteensä 30 litraa 50/50 suhteella tyhjään tankkiin. Jätä siis laimennusvara!! Jos auto vetää hyvin siitä mittarikentältä, niin mikäs siinä. Jos ei, niin bensaa vaan lisää.

                          Seuraavana aamuna voi yllättää ettei auto jaksakaan kylmänä starta tai pyöriä startin jälkeen. Jos niin käy, niin käy laimentamassa normi bensalla (varaa varuilta jo edellisenä päivänä kanisteriin).

                          Nämä siis yleisenä havaintona, ei m40-kokemusta.

                          Comment

                          • LordHamwich
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 436
                            • Kuopio-Kuhmo

                            Tässä jonkun aikaa on tullut pyöriteltyä ajatusta siitä että alkaisi M52-pataa pyöritellä viinalla, sitä kun sattuu täältäkin saamaan sopuhintaan. Eikö siihen tosiaan tarvitse kestävien letkujen (ts. alkuperäisten) lisäksi muuta kuin isommat suuttimet vai onko jäänyt joitakin itsestäänselvyyksiä huomaamatta?
                            1997 E39 523i Cosmosschwartz
                            sigpic

                            Gone with the wind:
                            1994 VW Passat 2.0
                            1995 E36 323i

                            Comment

                            • M5 bemu
                              BTCF Member
                              • Nov 2007
                              • 318
                              • Turku

                              Ensimmäinen mittaus tehty. Ja tankissahan oli pelkkää re85:ttä!!!!

                              N.120km maantiajoa ja 84km kaupunkiajoa. ja keskikulutus oli 18.9l / 100km.
                              Ajo oli suht rauhallista muutamaa isompaa polkaisua lukuunottamatta. Päivittelen uutta infoo ku saan kilometrejä kesäleluun!
                              TEAM E34

                              Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
                              Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

                              Comment

                              • timppa811
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 855
                                • Pohojammaa

                                Suuttimista:

                                Bensalla 560cc suuttimet 4-sylinterisessä turbomoottorissa 100% käyttöasteella ja 3,5bar peruspaineella riittävät 400hv.

                                Etanolilla 1000cc suuttimet 3,5bar peruspaineella on samalla huipputeholla noin 93% auki.

                                Joten varatkaa suuttimiin reserviä. Varsinkaan turbomoottoreissa 30% sääntö ei pidä lähellekkään paikkaansa.

                                Comment

                                Working...
                                X