Originally posted by peto2
View Post
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nbb View PostEi sillä, että asialla olisi mitään merkitystä, mutta vaihteleeko seoksen oktaaniluku paljonkin jos on 1:1 95E10 ja E85 vs 1:1 98E5 ja E85? Etanolin määrällä ei ole hirveästi eroa: 47,5% vs 45%.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Re 85
Nonni kirjotellaas taas tänne vähä lisää kokemuksia tuosta kasivitosesta...
Tänään aamulla joutu starttaan ehkä1-2 sekkaa kauemmin ja "röpötti" muutaman sekunnin ku löi kylmänä käyntiin... (oisko ollu joku +5 aamulla) mitään muuta erikoista en ole vielä huomannut... Edes kulutuksessa.
Paitsi että loota tuntuis vaihtavan vähä pehmeemmin :think
Voipi kyllä olla pelkkää luulotautiakin...
Perhana ku arveluttaa tuo loota muutenki pikkusen toimintansa kannaltajos täällä jollain on kokemusta tuosta ZF 5HP30 lootasta ja sen käyttäytymisestä että kuuluuko sen välillä nykäistä melkosesti vaihtaessaan ja kun lyö P vaihteelta D:lle tahi pakille... Ja anteeksi, menee hieman offtopic
Marmoritiski ilmotti öljynvaihtohinnaksi vähän alle 600 egee
BMW E32 740i 93' (Muijan) (R.I.P)
Lada 2107 1600cc 92' "Asteekkijumala"
Ford Probe GT 92' TIC "ProBe" (Projekti: valmistuu joskus keväämmällä)
Ex: Ford Probe GT 91' TIC "Ropelli" (Pahoinpitelyn uhri)
D- Mallin Opel Kadett 1,3 SOHC "Ooppeli on rautaa!!"
Comment
-
-
Originally posted by Saimou View PostNonni kirjotellaas taas tänne vähä lisää kokemuksia tuosta kasivitosesta...
Tänään aamulla joutu starttaan ehkä1-2 sekkaa kauemmin ja "röpötti" muutaman sekunnin ku löi kylmänä käyntiin... (oisko ollu joku +5 aamulla) mitään muuta erikoista en ole vielä huomannut... Edes kulutuksessa.
Paitsi että loota tuntuis vaihtavan vähä pehmeemmin :think
Voipi kyllä olla pelkkää luulotautiakin...
Perhana ku arveluttaa tuo loota muutenki pikkusen toimintansa kannaltajos täällä jollain on kokemusta tuosta ZF 5HP30 lootasta ja sen käyttäytymisestä että kuuluuko sen välillä nykäistä melkosesti vaihtaessaan ja kun lyö P vaihteelta D:lle tahi pakille... Ja anteeksi, menee hieman offtopic
Marmoritiski ilmotti öljynvaihtohinnaksi vähän alle 600 egee
Voi hyvin olla alhainen öljyntaso vain.
Vaihdat itse öljyt kuten täällä FAQ puolella ohjeissa lukee.sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
kovan kiihdytyksen jälkeen ku päästää nopeesti kaasusta nii pari seuraavaa vaihetta menee välillä suht raa-an tuntusesti. :/
en viitti itte ainakaa öljyjä vaihtaa tohon ku oon kuullu melko monelta et on menny loota sököks sen takia :( tarttee varmaan jossain tarkistuttaa se öljyjen taso... Tuossa kun ei sitä mittatikkua oletarvii ettii joku treadi mis ois tosta enempi asiaa nii ei mee tän enempää ohi itse aiheesta
BMW E32 740i 93' (Muijan) (R.I.P)
Lada 2107 1600cc 92' "Asteekkijumala"
Ford Probe GT 92' TIC "ProBe" (Projekti: valmistuu joskus keväämmällä)
Ex: Ford Probe GT 91' TIC "Ropelli" (Pahoinpitelyn uhri)
D- Mallin Opel Kadett 1,3 SOHC "Ooppeli on rautaa!!"
Comment
-
-
Täällä mennään M70B50:llä 60-40 seoksella, eli kasivitosta enemmän. Toimii yhtä hyvin kuin puhtaalla bensalla.
90-10 seostakin kokeiltu, toimii myös muuten nätisti mutta kylmällä starttaamaan joutuu 2-3 kertaa, ja odottamaan noin 5 sekuntia ennenkuin lähtee liikkeelle. Sen jälkeen pelaa kuin ei mitään olisikaan, höyryä tulee enemmän vain putkesta ja se tuoksuu kossulle
tuohon starttaushommaan kun saisi jonkun ratkaisun niin voisi hyvin ajaa puhtaalla kasivitosella. Suuttimet ja adaptaatiot riitti ajossa tuolle 90-10 soosille. Tehon alenemistakaan en käytännön tasolla huomannut.
Comment
-
-
E39 520i -03, olen 50/50 seoksella ajellut silloin tällöin. 98:lla ajamiseen verrattuna kulutus kasvaa 1-1,5 l/100 km. Tuntuu siltä, että kaupunkikulutus kasvaisi enemmän. Näillä hinnoilla säästää 2-3 € / 100 km. Vaihdoin juuri bensansuodattimen, voisi kokeilla isompaa E85 määrää. Vanhalla suodattimella ainakin syttyi vikavalo, jos vähänkin yli 50 % tankkasi E85:ta. Kylmäkäynnistyksessä olen käyttänyt Volvo-kikkaa, eli odotetaan virrat päällä 5 s ennen starttia. Volvossa (ainakin diesel) tämä temppu lisää syöttöä, koska ECU tulkitsee odotusajan pitkäksi sahaamiseksi. Ei ole vielä kovin kylmää ollut, mutta paremmin tuntuisi käynnistyvän/käyvän kylmänä, kun odottaa hetken ennen starttia.
Comment
-
-
Originally posted by mazajns View Post1.8.2012 ostettu walpro hyytyi :( Pelkällä re85:sella ajettu tuo aika. Tuskin on pelkästä polttoaineesta johtuva hajoaminen.
Comment
-
-
Originally posted by mazajns View Post1.8.2012 ostettu walpro hyytyi :( Pelkällä re85:sella ajettu tuo aika. Tuskin on pelkästä polttoaineesta johtuva hajoaminen.
Ja tosiaan pumppu, pa-linjat, suuttimet ja lastu niin sit rokkailee E85:lla hyvin.
Muuten mistäs jengi on hankkinut motronicceihin lastuja?
Katselin että ruotsista ainakin löytyy esim M50 motronicin E85 lastuja mutta tekeekö kukaan täällä suomessa niitä?
Comment
-
-
Originally posted by timppa811Oliko 255? Itellä ollut kohta vuoden walbro 400 ja e85 ja hyvin rokkaa vieläkin. 500tuntia jossain mainittiin tavalliselle walbrolle kestoa e85 kanssa.
Edit. Nyt on takuuseen vaihdettu uusi samanlainen. Katsellaan mihin asti toimii... Pitäisiköhän vihdoinkin asentaa painemittari tuohon katiskaan...Last edited by mazajns; 18-09-2012, 17:36.
Comment
-
Comment