Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karitammi
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 78
    • Espoo

    ^ Käsittääkseni rikastus E85 llä pitää olla moninkertainen bensaan nähden, koska moottori lähtee käyntiin polttoaineen bensakomponentilla kun alkoholi ei höyrysty kylmässä.

    Muilta foorumeilta ja yhtä Saabia seuranneena lähtee käymään ongelmitta, jos on säädöt kohdillaan. Viina haisee aika rankasti vaan.

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      Originally posted by karitammi View Post
      ^ Käsittääkseni rikastus E85 llä pitää olla moninkertainen bensaan nähden, koska moottori lähtee käyntiin polttoaineen bensakomponentilla kun alkoholi ei höyrysty kylmässä.

      Muilta foorumeilta ja yhtä Saabia seuranneena lähtee käymään ongelmitta, jos on säädöt kohdillaan. Viina haisee aika rankasti vaan.
      Käyntiin lähtee, muttei pysy... Eli kylmäkäynnistyssuutin auttaa hetkellisesti. Bebekiltä pussillinen 1Kohm - 8Kohm vastuksia tilattu kokeiluun... Jos tuota lämpöanturin signalia vähän vastustaisi kokeeksi.

      Kevättä odotellessa

      Comment

      • Lep1
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 396
        • Keminmaa

        Vielä mennää e85 bensalla tuola 735.kovilla pakkasil 98 sekaan nii lähtee käyntii
        e46 330xia 00
        e3 3.0Sa 77
        e30 325i 89 cabrio
        e30 320i 88
        e32 735iL 88
        e30 318is 90
        e28 520i 86
        e30 320i 89

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3196
          • Saarijärvi

          Ainakin -20C kohdalla L-jetin kylmäkäynnistyssuutin antaa riittävästi ainetta, että käyntiinlähtö on ihan ok.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Originally posted by Morkai View Post
            Ainakin -20C kohdalla L-jetin kylmäkäynnistyssuutin antaa riittävästi ainetta, että käyntiinlähtö on ihan ok.
            Jaksaakos pysyä käynnissä ilman kaasun polkemista? Mites onko kulutus noussut ajossa?

            Comment

            • karitammi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 78
              • Espoo

              Sain ECU juntturaan kuukausi sitten Gallettolla (tyhmyyttäni). No nyt näyttäisi olla alkuperäinen softa ladattu takaisin ja ajonestokin pois päältä. Aika jumppa näin aloittelijalle.

              Viinalla ajon suhteen oli itseasiassa sellainen ajatus, että vaihtaisin suuttiemien koon ECU:n softassa pienemmäksi. Näin aukioloaika ja siten syöttömäärä kasvaisi. Mitä mieltä ideasta ja toimiiko se? Tietysti, jos suuttimen koko ei riitä, homma ei toimi. Samoin kylmäkäynnistystä pitää lisätä erikseen. Olen ymmärtänyt, että sen pitäisi kasvaa moninkertaiseksi (6,7-kertaiseksi, jos pitää lähteä käymään 15 % bensakomponentilla).

              Kuukauden tauhkaamisen aikana kävi ilmi, että TunerProhon on tulossa MS43 checksum. Samoin oli vääntöä löytää toimivat versiot INPAsta, WINKFP:stä ja datafileistä. Neuvoja otetaan vastaan kunnioituksella.

              Ja moottori oli M54B25 ja ECU MS43. Kiitos vinkeistä ja WinOLS-checksummista!

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3196
                • Saarijärvi

                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                Jaksaakos pysyä käynnissä ilman kaasun polkemista? Mites onko kulutus noussut ajossa?
                Kyllä minä oon vähän kaasua antanut siinä startissa, kun meinaa tukehtua sitten heti iloisen startin jälkeen jos ihan vaan avaimesta pyöräyttää. Kulutus on noussut, mutta oikeastaan hyvin vähän, kun toi katiton ja lambdaton laite on sitä bensaa sinne sylinteriin sylkenyt vähän turhankin paljon. Nyt mulla ois tuohon uudet suuttimetkin, niin pitää kokeilla josko ois jotain vaikutusta.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by karitammi View Post

                  Viinalla ajon suhteen oli itseasiassa sellainen ajatus, että vaihtaisin suuttiemien koon ECU:n softassa pienemmäksi. Näin aukioloaika ja siten syöttömäärä kasvaisi.
                  Miksi et vaihda suuttimia kerralla riittävän kokoisiksi. Bemarin vakiosuuttimet ei tahdo bensallakaan riittää huipputehon vaatimaan määrään saati re85:sella. Ne jää täyskaasu-ajossa auttamatta liian pieniksi.

                  Uudet suuttimet amerikasta 35 dollaria kappale eli päivän kurssilla 26e/kpl+alv ja positus. 6kpl sarja Suomessa vähän päälle parisataa.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • karitammi
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 78
                    • Espoo

                    ^Olet kyllä aikalailla oikeassa tossa. Kun katsoo virifirmojen suutinlaskureita, ei ole juurikaan marginaalia.

                    Comment

                    • nbb
                      Newbiemmer
                      • Jul 2011
                      • 27
                      • FI

                      Onnistunut päästömittaus teetetty ~70% etanoliseoksella. Ei tullut katsastuksessakaan sanomista.

                      Webastoakin jouduin käyttämään joulun aikoihin ja toimi hyvin.
                      Last edited by nbb; 18-01-2013, 05:43.

                      Comment

                      • JaniR
                        BTCF Member
                        • Sep 2006
                        • 1077
                        • Rauma

                        Originally posted by nbb View Post
                        Onnistunut päästömittaus teetetty ~70% etanoliseoksella. Ei tullut katsastuksessakaan sanomista.

                        Webastoakin jouduin käyttämään joulun aikoihin ja toimi hyvin.

                        Tuottiko webasto normaalisti lämpöä vai ottiko enemmän aikaa saavuttaa sama mitä bensiinillä?
                        Onko miten vanha laite?
                        -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                        Comment

                        • nbb
                          Newbiemmer
                          • Jul 2011
                          • 27
                          • FI

                          Originally posted by JaniR View Post
                          Tuottiko webasto normaalisti lämpöä vai ottiko enemmän aikaa saavuttaa sama mitä bensiinillä?
                          Onko miten vanha laite?
                          Vaikea sanoa kun käytän Webastoa niin harvoin. Hyvin tuntui lämpenevän -20 asteessa. Webasto oli asennettuna ostaessani auton 2011 kesällä, mutta sen tarkempaa tietoa ei ole iästä.

                          Comment

                          • JaniR
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 1077
                            • Rauma

                            Originally posted by nbb View Post
                            Vaikea sanoa kun käytän Webastoa niin harvoin. Hyvin tuntui lämpenevän -20 asteessa. Webasto oli asennettuna ostaessani auton 2011 kesällä, mutta sen tarkempaa tietoa ei ole iästä.
                            OK hyvä. Kyselin Kaha:lta jonkin aikaa sitten miksi heidän nettisivuillaan ilmoitetaan että minun webasto mallini ei ole yhteen sopiva E85:n kanssa.
                            Vastaus oli että toimii kyllä mutta käy laihalla = lämmitys teho heikompi.

                            Taitaa nuo uudemmat laitteet paremmin käyttää hyödykseen etanoli pitoista polttoainetta. :think
                            -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Ja tarpeeksi vanhoissa webastoissa on seosruuvi, sillä voi ainakin vähän korjata

                              Comment

                              • N|ba
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 313
                                • Åbo

                                ONkos kellään kokemuksia m40b18 koneesta re85:lla?
                                E30 318is
                                E30 touring v8
                                E36 328i

                                Maalaus palveluita yv:llä

                                Comment

                                Working...
                                X