Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nbb
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 27
    • FI

    Originally posted by peto2 View Post
    BTW turha sitä 98a on tankata jos kumminki sinne sekottaa vielä lisää etanolia
    Ei sillä, että asialla olisi mitään merkitystä, mutta vaihteleeko seoksen oktaaniluku paljonkin jos on 1:1 95E10 ja E85 vs 1:1 98E5 ja E85? Etanolin määrällä ei ole hirveästi eroa: 47,5% vs 45%.
    Last edited by nbb; 08-09-2012, 07:43.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8279
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by nbb View Post
      Ei sillä, että asialla olisi mitään merkitystä, mutta vaihteleeko seoksen oktaaniluku paljonkin jos on 1:1 95E10 ja E85 vs 1:1 98E5 ja E85? Etanolin määrällä ei ole hirveästi eroa: 47,5% vs 45%.
      yksinkertaisella matematiikalla 1/1 seoksen oktaaniluku on 95e10/re85 seoksessa 100,5 ja 98e5/re85 seoksessa 102 :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Saimou
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 35
        • Hämeenlinna

        Re 85

        Nonni kirjotellaas taas tänne vähä lisää kokemuksia tuosta kasivitosesta...

        Tänään aamulla joutu starttaan ehkä1-2 sekkaa kauemmin ja "röpötti" muutaman sekunnin ku löi kylmänä käyntiin... (oisko ollu joku +5 aamulla) mitään muuta erikoista en ole vielä huomannut... Edes kulutuksessa.
        Paitsi että loota tuntuis vaihtavan vähä pehmeemmin :think
        Voipi kyllä olla pelkkää luulotautiakin...

        Perhana ku arveluttaa tuo loota muutenki pikkusen toimintansa kannalta jos täällä jollain on kokemusta tuosta ZF 5HP30 lootasta ja sen käyttäytymisestä että kuuluuko sen välillä nykäistä melkosesti vaihtaessaan ja kun lyö P vaihteelta D:lle tahi pakille... Ja anteeksi, menee hieman offtopic Marmoritiski ilmotti öljynvaihtohinnaksi vähän alle 600 egee
        BMW E32 740i 93' (Muijan ) (R.I.P)
        Lada 2107 1600cc 92' "Asteekkijumala"
        Ford Probe GT 92' TIC "ProBe" (Projekti: valmistuu joskus keväämmällä)


        Ex: Ford Probe GT 91' TIC "Ropelli" (Pahoinpitelyn uhri )

        D- Mallin Opel Kadett 1,3 SOHC "Ooppeli on rautaa!!"

        Comment

        • Vibaa
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 581
          • Vaasa

          Originally posted by Saimou View Post
          Nonni kirjotellaas taas tänne vähä lisää kokemuksia tuosta kasivitosesta...

          Tänään aamulla joutu starttaan ehkä1-2 sekkaa kauemmin ja "röpötti" muutaman sekunnin ku löi kylmänä käyntiin... (oisko ollu joku +5 aamulla) mitään muuta erikoista en ole vielä huomannut... Edes kulutuksessa.
          Paitsi että loota tuntuis vaihtavan vähä pehmeemmin :think
          Voipi kyllä olla pelkkää luulotautiakin...

          Perhana ku arveluttaa tuo loota muutenki pikkusen toimintansa kannalta jos täällä jollain on kokemusta tuosta ZF 5HP30 lootasta ja sen käyttäytymisestä että kuuluuko sen välillä nykäistä melkosesti vaihtaessaan ja kun lyö P vaihteelta D:lle tahi pakille... Ja anteeksi, menee hieman offtopic Marmoritiski ilmotti öljynvaihtohinnaksi vähän alle 600 egee
          Iskeekö vaihteen nykäsemmällä sisään rankan jarrutuksen jälkeen?

          Voi hyvin olla alhainen öljyntaso vain.

          Vaihdat itse öljyt kuten täällä FAQ puolella ohjeissa lukee.
          sigpic
          E34 530iA

          Comment

          • Saimou
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 35
            • Hämeenlinna

            kovan kiihdytyksen jälkeen ku päästää nopeesti kaasusta nii pari seuraavaa vaihetta menee välillä suht raa-an tuntusesti. :/

            en viitti itte ainakaa öljyjä vaihtaa tohon ku oon kuullu melko monelta et on menny loota sököks sen takia :( tarttee varmaan jossain tarkistuttaa se öljyjen taso... Tuossa kun ei sitä mittatikkua ole tarvii ettii joku treadi mis ois tosta enempi asiaa nii ei mee tän enempää ohi itse aiheesta
            BMW E32 740i 93' (Muijan ) (R.I.P)
            Lada 2107 1600cc 92' "Asteekkijumala"
            Ford Probe GT 92' TIC "ProBe" (Projekti: valmistuu joskus keväämmällä)


            Ex: Ford Probe GT 91' TIC "Ropelli" (Pahoinpitelyn uhri )

            D- Mallin Opel Kadett 1,3 SOHC "Ooppeli on rautaa!!"

            Comment

            • Fjord
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 31
              • Rauma

              Porin Rinta-Joupilla vaihteistoöljyn vaihto huuhtelemalla maksoi n. 200 €.

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                Ajaako kukaan e39:llä, jossa e85 tankissa?

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  Originally posted by jakeluvesimies View Post
                  Ajaako kukaan e39:llä, jossa e85 tankissa?
                  540i:llä ajeltu jonkin aikaa, ei siis puhtaalla kasivitosella. 50/50 suhde noin jos muistaa vaan tankata etanolia

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    Täällä mennään M70B50:llä 60-40 seoksella, eli kasivitosta enemmän. Toimii yhtä hyvin kuin puhtaalla bensalla.

                    90-10 seostakin kokeiltu, toimii myös muuten nätisti mutta kylmällä starttaamaan joutuu 2-3 kertaa, ja odottamaan noin 5 sekuntia ennenkuin lähtee liikkeelle. Sen jälkeen pelaa kuin ei mitään olisikaan, höyryä tulee enemmän vain putkesta ja se tuoksuu kossulle

                    tuohon starttaushommaan kun saisi jonkun ratkaisun niin voisi hyvin ajaa puhtaalla kasivitosella. Suuttimet ja adaptaatiot riitti ajossa tuolle 90-10 soosille. Tehon alenemistakaan en käytännön tasolla huomannut.

                    Comment

                    • Fjord
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 31
                      • Rauma

                      E39 520i -03, olen 50/50 seoksella ajellut silloin tällöin. 98:lla ajamiseen verrattuna kulutus kasvaa 1-1,5 l/100 km. Tuntuu siltä, että kaupunkikulutus kasvaisi enemmän. Näillä hinnoilla säästää 2-3 € / 100 km. Vaihdoin juuri bensansuodattimen, voisi kokeilla isompaa E85 määrää. Vanhalla suodattimella ainakin syttyi vikavalo, jos vähänkin yli 50 % tankkasi E85:ta. Kylmäkäynnistyksessä olen käyttänyt Volvo-kikkaa, eli odotetaan virrat päällä 5 s ennen starttia. Volvossa (ainakin diesel) tämä temppu lisää syöttöä, koska ECU tulkitsee odotusajan pitkäksi sahaamiseksi. Ei ole vielä kovin kylmää ollut, mutta paremmin tuntuisi käynnistyvän/käyvän kylmänä, kun odottaa hetken ennen starttia.

                      Comment

                      • mazajns
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 511
                        • Joensuu

                        1.8.2012 ostettu walpro hyytyi :( Pelkällä re85:sella ajettu tuo aika. Tuskin on pelkästä polttoaineesta johtuva hajoaminen.

                        Comment

                        • timppa811
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 855
                          • Pohojammaa

                          Originally posted by mazajns View Post
                          1.8.2012 ostettu walpro hyytyi :( Pelkällä re85:sella ajettu tuo aika. Tuskin on pelkästä polttoaineesta johtuva hajoaminen.
                          Oliko 255? Itellä ollut kohta vuoden walbro 400 ja e85 ja hyvin rokkaa vieläkin. 500tuntia jossain mainittiin tavalliselle walbrolle kestoa e85 kanssa.

                          Comment

                          • stume
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 65
                            • Espoo

                            Originally posted by mazajns View Post
                            1.8.2012 ostettu walpro hyytyi :( Pelkällä re85:sella ajettu tuo aika. Tuskin on pelkästä polttoaineesta johtuva hajoaminen.
                            Itse aattelin myös tuota Walbroa mutta kun ei tuolle etanolille ollut suoranaista "yhteensopivuutta" niin ostinkin jenkeistä samaan hintaluokkaan Deatshwerksin pumpun (on etanoli yhteensopiva).
                            Ja tosiaan pumppu, pa-linjat, suuttimet ja lastu niin sit rokkailee E85:lla hyvin.

                            Muuten mistäs jengi on hankkinut motronicceihin lastuja?
                            Katselin että ruotsista ainakin löytyy esim M50 motronicin E85 lastuja mutta tekeekö kukaan täällä suomessa niitä?

                            Comment

                            • mazajns
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 511
                              • Joensuu

                              Originally posted by timppa811
                              Oliko 255? Itellä ollut kohta vuoden walbro 400 ja e85 ja hyvin rokkaa vieläkin. 500tuntia jossain mainittiin tavalliselle walbrolle kestoa e85 kanssa.
                              Juurikin tuo 255 Malli. Ei pitäisi noin nopeasti hajota olipahan pumppu/polttoaine mikä tahansa.

                              Edit. Nyt on takuuseen vaihdettu uusi samanlainen. Katsellaan mihin asti toimii... Pitäisiköhän vihdoinkin asentaa painemittari tuohon katiskaan...
                              Last edited by mazajns; 18-09-2012, 17:36.

                              Comment

                              • IBI-88
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2012
                                • 41
                                • Jyväskylä

                                Onkos kukaan kokeillut e32 750:ssä tuota re85:sta?? Minkälaisia kokemuksia? Onko kokeiltu muokkausteen kera vai ilman modauksia? Ja minkälaisia kustannuksia tommosen modauksesta vois tulla, jos ei itellä liiemmin ole osaamista tehdä?

                                Comment

                                Working...
                                X