Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muumi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1702
    • Rovaniemi

    #61
    Originally posted by Wiceroid
    Pidätkö mua jotenkin vajaana
    Kyllä,ainakin nyt.

    Originally posted by Wiceroid
    EDIT: Isomman ruiskukoneen asennukset ja pelkkä ruiskuttaminen ja turbotus jne. on JO käyty läpi, enkä nyt oikein sattunut innostumaan siitä. .
    Eli mies on ammattilainen,ja ei osaa kaasutinta paineistaa/kaasuttimella varustettua turboautoa rakentaa...

    Originally posted by Wiceroid
    Turbokaasarin omistaminen olisi paljon hienompaa. Niitä kun ei ainakaan BMW:n puolella liikaa ole.
    Mitä hienoa on omistaa kaasuttimella varustettu turboauto,ja vielä yhdellä sivuimu stromberillä?
    On minullakin ollut kaasuttimilla varustettu turbobemari,eikä siinä ollu mitään hienoa.Tai oli,mutta ne kaasarit...

    Jos välttämättä haluat sen kaasuttimen,laita ne tuplat,3kpl,imusarjojakin pitäis olla valmiina.
    E24 635csi

    Comment

    • Sag
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 104

      #62
      3 kpl painekestoisia tuplia tulee suuttimineen ja säätöineen jo melko kalliiksi, joten ruisku olisi jo parempi vaihtoehto kustannuksienkin puolesta. Ei tuo strömberg todellakaan huono kaasutin ole, etenkään hinta/laatusuhteeltaan. Pitää vaan sitten muistaa, ettei tuommoisella kaasuttimella kannata lähteä hamuamaan suuria lukemia, mutta keksippä yhtä halpa ja toimiva kaasari 150+ hp tehoille? Käytetystä DATistakin saa maksaa jo muutaman satasen vähintään, vaikka onhan se hintansa väärti teholukemien muodossa jotka se mahdollistaa.

      Eikös tuo M20b20 kaasarikone ole yhdellä kaasuttimella? Todennäköisesti tuon strömbergin saisi sopimaan siihen suhteellisen pienellä vaivalla. Sen kaveriksi sitten joku volvon tai saabin T3 garretti, niin on edulliset apulaitteet kasassa 150+ hp tehoille. Sellaisen käsityksen ainakin sain, että topicin aloittaja haluaa pienellä budjetilla sopivasti piristystä, joten kyseinen paketti olisi riittävä. Samalla rahalla ei kuitenkaan saa vapaasti hengittävään koneeseen ostettua juurikaan mitään?

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #63
        Tollanen kaasarikoneen turbottaminen on käynyt itselläkin mielessä mutta itellä olis kohteena vaan M10B18. Tai sais nyt edes ton raadon ajoon...
        Retard Member

        Comment

        • Wiceroid
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 265
          • Lahti

          #64
          Originally posted by Sag
          3 kpl painekestoisia tuplia tulee suuttimineen ja säätöineen jo melko kalliiksi, joten ruisku olisi jo parempi vaihtoehto kustannuksienkin puolesta. Ei tuo strömberg todellakaan huono kaasutin ole, etenkään hinta/laatusuhteeltaan. Pitää vaan sitten muistaa, ettei tuommoisella kaasuttimella kannata lähteä hamuamaan suuria lukemia, mutta keksippä yhtä halpa ja toimiva kaasari 150+ hp tehoille? Käytetystä DATistakin saa maksaa jo muutaman satasen vähintään, vaikka onhan se hintansa väärti teholukemien muodossa jotka se mahdollistaa.

          Eikös tuo M20b20 kaasarikone ole yhdellä kaasuttimella? Todennäköisesti tuon strömbergin saisi sopimaan siihen suhteellisen pienellä vaivalla. Sen kaveriksi sitten joku volvon tai saabin T3 garretti, niin on edulliset apulaitteet kasassa 150+ hp tehoille. Sellaisen käsityksen ainakin sain, että topicin aloittaja haluaa pienellä budjetilla sopivasti piristystä, joten kyseinen paketti olisi riittävä. Samalla rahalla ei kuitenkaan saa vapaasti hengittävään koneeseen ostettua juurikaan mitään?

          Kiitos asiallisesta tekstistä.

          Ja Muumi: En ole sanonut asentaneeni ruiskua mut se mahdollisuus on mietitty
          ja päätetty ettei sitä tehdä, koska siihen ei yksinkertasesti ole kiinnostusta.
          "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

          Comment

          • Jääkarhu
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 130
            • Ylivieska

            #65
            Originally posted by Sag
            3 kpl painekestoisia tuplia tulee suuttimineen ja säätöineen jo melko kalliiksi, joten ruisku olisi jo parempi vaihtoehto kustannuksienkin puolesta. Ei tuo strömberg todellakaan huono kaasutin ole, etenkään hinta/laatusuhteeltaan. Pitää vaan sitten muistaa, ettei tuommoisella kaasuttimella kannata lähteä hamuamaan suuria lukemia, mutta keksippä yhtä halpa ja toimiva kaasari 150+ hp tehoille? Käytetystä DATistakin saa maksaa jo muutaman satasen vähintään, vaikka onhan se hintansa väärti teholukemien muodossa jotka se mahdollistaa.

            Eikös tuo M20b20 kaasarikone ole yhdellä kaasuttimella? Todennäköisesti tuon strömbergin saisi sopimaan siihen suhteellisen pienellä vaivalla. Sen kaveriksi sitten joku volvon tai saabin T3 garretti, niin on edulliset apulaitteet kasassa 150+ hp tehoille. Sellaisen käsityksen ainakin sain, että topicin aloittaja haluaa pienellä budjetilla sopivasti piristystä, joten kyseinen paketti olisi riittävä. Samalla rahalla ei kuitenkaan saa vapaasti hengittävään koneeseen ostettua juurikaan mitään?
            Onko tämä strömperi sivuimukaasari? Jos on niin, sovittaminen 4-kurkkusen solexin paikalle ei ole ehkä helpoimpia hommia. 320/6 imusarjassahan kaasuttimen toinen puoli ( siis toinen pikku- ja toinen isokurkku) menee sylintereille 1-3 ja kaasarin toinen puoli 4-6 sylintereille. Nyt tähän laippaan täytyisi tehdä joku 90 kurvi jonka toinen pää passaa 4 kurkkusen imusarjaan ja toinen strömperiin. Kaikkihan on mahdollista kun osaa, enkä tosiaan ole nähnyt koskaan tuommostä strömperiä, joten tämä nyt oli vaan tuollainen oletus.

            Datin sovittaminen imusarjan päälle olisi paljon helpompi sovitelaipan avulla, samallahan niitä laittaisi kaksi.
            Vanhaa se olla pitää..

            E10 2002A-71
            E21 320A-76
            E21 320-76
            E21 320i-76
            E21 320i-77
            E21 318i-80
            E21 318i-82
            E12 520 3.0-80

            Comment

            • Wiceroid
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 265
              • Lahti

              #66
              No tähän mennessä on päätetty että jos ja kun projektiin ruvetaan niin se tulee olemaan tuplilla, sitä millä tuplilla ei ole vielä päätetty.
              "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

              Comment

              • ykä
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 478
                • Alaviirre

                #67
                Originally posted by Wiceroid
                No tähän mennessä on päätetty että jos ja kun projektiin ruvetaan niin se tulee olemaan tuplilla, sitä millä tuplilla ei ole vielä päätetty.

                pikku vinkki älä ainakaa laita solexeja
                Bmw 525 Td e61
                Bmw e34 535 Turbo



                EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                -FatBoyRacing-

                Comment

                • Wiceroid
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 265
                  • Lahti

                  #68
                  Originally posted by ykä
                  pikku vinkki älä ainakaa laita solexeja
                  Nii, tää nyt menee taas vaikeeks ku en haluis niitä kaikkein kalleimpia kaasareita ostella ja solexit on ainakin mun mielestä vähän niin ja näin. Olisko joku joka on turbottanut kaasarin? Olis kiva vähän kuulla kokemuksia jne. ku menee vähän mutun puolelle.

                  EDIT: Mites noi tuplat?
                  Last edited by Wiceroid; 03-04-2005, 15:49.
                  "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                  Comment

                  • Jääkarhu
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 130
                    • Ylivieska

                    #69
                    Originally posted by Wiceroid
                    Nii, tää nyt menee taas vaikeeks ku en haluis niitä kaikkein kalleimpia kaasareita ostella ja solexit on ainakin mun mielestä vähän niin ja näin. Olisko joku joka on turbottanut kaasarin? Olis kiva vähän kuulla kokemuksia jne. ku menee vähän mutun puolelle.

                    EDIT: Mites noi tuplat?
                    Tarttisit vielä yhden lisää, toiseksi tuohon koneeseen saa imusarjaa pystytuplille, vaakatuplien imusarjaa en ole löytänyt. Ottaisko sitte tehostimeen kiinni, eli ei sovi vaakat. Pystytuplien imusarja maksaa aika lailla, käytettynäkin, lisäksi 3 kaasaria= rahaa menee n.300-600€, riippuu tietenki ihan kaasarien ja imusarjan kunnosta.

                    Edelleen suosittelisin tuota dattia, siihen vaan laippa väliin ja siinä se.
                    Vanhaa se olla pitää..

                    E10 2002A-71
                    E21 320A-76
                    E21 320-76
                    E21 320i-76
                    E21 320i-77
                    E21 318i-80
                    E21 318i-82
                    E12 520 3.0-80

                    Comment

                    • ytte
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 248
                      • Pyhäjärvi

                      #70
                      dellortot on hyvät.
                      F10 LCI -15
                      E60 LCI -08

                      Comment

                      • Wiceroid
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 265
                        • Lahti

                        #71
                        Originally posted by Jääkarhu
                        Tarttisit vielä yhden lisää, toiseksi tuohon koneeseen saa imusarjaa pystytuplille, vaakatuplien imusarjaa en ole löytänyt. Ottaisko sitte tehostimeen kiinni, eli ei sovi vaakat. Pystytuplien imusarja maksaa aika lailla, käytettynäkin, lisäksi 3 kaasaria= rahaa menee n.300-600€, riippuu tietenki ihan kaasarien ja imusarjan kunnosta.

                        Edelleen suosittelisin tuota dattia, siihen vaan laippa väliin ja siinä se.
                        OK.. eli täytyy varmaan alkaa hakemaan sopivaa dattia...

                        EDIT: Aika OT mut en jaksa uuttakaan threadiä pistää. Pystyykö megaruutalla hoitamaan koko ruiskunohjauksen? Koska jos pystyy niin sitten kyllä jätän tän kaasariprojektin...
                        Last edited by Wiceroid; 03-04-2005, 17:59.
                        "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                        Comment

                        • Sag
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 104

                          #72
                          Pystyy, ja sytkän myös. Ja on paljon mielekkäämpi ja järkevämpi kuin 3* tuplat. Omaan rojektiin myös tulossa kyseinen moottorinohjaus.

                          Comment

                          • Muumi
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1702
                            • Rovaniemi

                            #73
                            Originally posted by Wiceroid
                            jätän tän kaasariprojektin...
                            Huoh...
                            Ai se ruisku ois sittenkin kiva...
                            Huoh...
                            E24 635csi

                            Comment

                            • Wiceroid
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 265
                              • Lahti

                              #74
                              Edelleenkin kun sitä ruiskua kuitenkin ensin mietittiin niin ei oikein iskenyt toi että eka asennan ruiskun ja sit viel megaruutan säädöt päälle... Kysymykseksi mulle jäi toi et voiko megaruutalla ohjata koko homman ja jos pystyy niin tietenkin se on parempi vaihtoehto kuin kaasari.
                              Mutta en vieläkään kuoppaa tota kaasari-ideaa. Katotaan eka mitä kaverin megaruutan säätämisestä tulee ja mietitään sit lisää. Jos tuntuu sujuvan suht helposti niin sitten voi kyllä mieli muuttua.

                              EDIT: Jotenkin taas Muumi tunsin ton sun kommentin jotenkin turhaksi..
                              Ja se kaasari olis mun mielestä edelleen siistimpi mut opiskelijan resurssit vähän määrää tätä hommaa kuitenkin, ja turbotushan on se pääasia.. Tai oikeastaan tehojen kasvattaminen tietyn budjetin sisällä.
                              Kun toi vehje pitäs kuitenkin maalata, sit ois vähän kuituhommaa, sit ois kaverin autoon jotain pientä hommaa jne. niin aika ja raha käy kummasti vähiin.
                              Last edited by Wiceroid; 03-04-2005, 20:25.
                              "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                              Comment

                              • samivaan
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 176

                                #75
                                Laita remmi niin ei tarvi paineistaa kaasaria, ei tule turboviivettä ja alavääntökin on parempi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎