Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muumi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1702
    • Rovaniemi

    #76
    Originally posted by Wiceroid
    EDIT: Jotenkin taas Muumi tunsin ton sun kommentin jotenkin turhaksi..
    Turhaksi se oli tarkoitettukkin...Jos et ymmärtänyt pointtia,kuvastaa se vain enemmän sitä vajaa juttua....
    Mutta antaa olla,onnea projektiin
    E24 635csi

    Comment

    • Wiceroid
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 265
      • Lahti

      #77
      Originally posted by Muumi
      Turhaksi se oli tarkoitettukkin...Jos et ymmärtänyt pointtia,kuvastaa se vain enemmän sitä vajaa juttua....
      Mutta antaa olla,onnea projektiin
      Heh.. oli pakko kiusallani kommentoida, en mä jaksa täällä enää tapella. Kerran jo tappelin ja huomasin sen tod. turhaksi..
      Halusin vaan nähdä mitä seuraavaks sanot.
      "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

      Comment

      • Wiceroid
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 265
        • Lahti

        #78
        Originally posted by samivaan
        Laita remmi niin ei tarvi paineistaa kaasaria, ei tule turboviivettä ja alavääntökin on parempi.
        Totakin on mietitty mut ei oo pahemmin tietotaitoa remmistä(heti löyty yks ). Voishan sitäkin yrittää mut tulis vissiin aika kallista?

        EDIT: Kun noita en ainakaan itse oo pahemmin nähnyt halvalla/käytettynä myynnissä. Jos joku tietää remmistä enemmän ja osaa antaa neuvoja niin sitä voisi myös tosissaan harkita. Jonkunnäkönen hinta-arvio remmistä olis paikallaan.
        Last edited by Wiceroid; 04-04-2005, 03:01.
        "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

        Comment

        • samikarki
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 343
          • turku

          #79
          Tohon ruiskun vaihtamiseen taitaa tääkin mennä niin miten vittumainen homma on vaihtaa 1.8i kansi 1.8 kaasari koneeseen. Tuosta on nyt kuullut niin paljon ristiriitaista tietoa että huhuh, siis siitä et tartteeko sitä vaihtaa vai ei. Eli kertokaa ihmeessä miten suuri operaatio on edessä ja mielellään viisaasti ei tyyliin "no tosimies vaihtaa sen kahessa tunnissa kun on vaan sikaflexii matkassa" . Kiitos-

          Edit.
          Ja loppuen lopuksi kumpi on isompi homma vaihtaa tohon kaasaripaskan tilalle 1.8i ruiskukone vai vaihtaa se kansi ja tehdä nykyisestä koneesta ruisku, ensimmäinen vaihtoehto tuo ilmeisesti enemmän vaan prosentteja?
          Last edited by samikarki; 04-04-2005, 09:42.

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #80
            Originally posted by samikarki
            Ja loppuen lopuksi kumpi on isompi homma vaihtaa tohon kaasaripaskan tilalle 1.8i ruiskukone vai vaihtaa se kansi ja tehdä nykyisestä koneesta ruisku, ensimmäinen vaihtoehto tuo ilmeisesti enemmän vaan prosentteja?
            Tartteeko siitä kellekkään kertoa että on vaihtanut muutakuin ruiskun osat, jos vaihtaa koko koneen.
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • samivaan
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 176

              #81
              wiceroid: Eatonin ahtimet ei "montaa sataa" euroa maksa käytettynä. Niitä voi bongata euroopan puolelta kompressori mersuista, tai ihan samoja ahtimia jenkeistä. "Joka toisessa" chevyn 3.8l koneessa on samainen M62 eaton. Tarkoitettu 2-4l koneisiin. (toki Eatonilta löytyy 1-2l koneisiin M45, 5l koneisiin M90 ja isompiin M112) Kohtalaisen vahvoja vekottimia, valmistajankin takuu taitaa yltää 100 tuhanteen mailiin saakka.
              Uskaltaisin väittää että operaatio on helpompi kuin turbottaminen, tuskin yhtään kalliimpaakaan.
              Se on tietysti kypsä homma, että imusarjan tekemisessä riittää askaretta, mutta se on plussaa, että putkea saa kaupasta ja se on halpaa, ja pakopuolelle ei tarvitse tehdä mitään.

              Oman eatonin tilasin suoraan jenkeistä, (projekti kesken, siitä ei vielä pitkilleen sen enempää) mutta on noita ahtimia overdrivelläkin tainnut välillä vilahtaaa myynnissä.

              Comment

              • tepi_
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2185
                • TKu

                #82
                Originally posted by samivaan
                wiceroid: Eatonin ahtimet ei "montaa sataa" euroa maksa käytettynä. Niitä voi bongata euroopan puolelta kompressori mersuista, tai ihan samoja ahtimia jenkeistä. "Joka toisessa" chevyn 3.8l koneessa on samainen M62 eaton. Tarkoitettu 2-4l koneisiin. (toki Eatonilta löytyy 1-2l koneisiin M45, 5l koneisiin M90 ja isompiin M112) Kohtalaisen vahvoja vekottimia, valmistajankin takuu taitaa yltää 100 tuhanteen mailiin saakka.
                Uskaltaisin väittää että operaatio on helpompi kuin turbottaminen, tuskin yhtään kalliimpaakaan.
                Se on tietysti kypsä homma, että imusarjan tekemisessä riittää askaretta, mutta se on plussaa, että putkea saa kaupasta ja se on halpaa, ja pakopuolelle ei tarvitse tehdä mitään.

                Oman eatonin tilasin suoraan jenkeistä, (projekti kesken, siitä ei vielä pitkilleen sen enempää) mutta on noita ahtimia overdrivelläkin tainnut välillä vilahtaaa myynnissä.
                No siinä olis heti yks.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=30996

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #83
                  Menikö tämä Turbo projekti nyt puihin vai ei????
                  kiinnostas tietää kun satun itse omistamaan samanlaisen roottorin ja jos tämä projekti toteutuu niin voisi itsekkin ruveta kuivaajaa miettimään...
                  eikun menestystä projektille (jos jatkuu)
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • reddewil
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 3015
                    • West Coast

                    #84
                    Originally posted by samivaan
                    Laita remmi niin ei tarvi paineistaa kaasaria, ei tule turboviivettä ja alavääntökin on parempi.
                    Siis kaasarikoneesta edelleen kyse?
                    Jos, niin se on ihan yks ja sama minkä ahtimen sinne laittaa, pakokaasu, remmi, ruuvi tai sähköpuhaltimen, niin ne kaasarit on paineistettava!

                    Se kaasari pukkaa ahtimen ahdoilla bensat ja ilmat tankkiin ja meno tyssää jos normikaasarit... Älä kysy, en tiedä enempää, mutta sen verran osaan sanoa että ruuttaa kehiin!
                    ...

                    Comment

                    • Jääkarhu
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 130
                      • Ylivieska

                      #85
                      Originally posted by reddewil
                      Siis kaasarikoneesta edelleen kyse?
                      Jos, niin se on ihan yks ja sama minkä ahtimen sinne laittaa, pakokaasu, remmi, ruuvi tai sähköpuhaltimen, niin ne kaasarit on paineistettava!

                      Se kaasari pukkaa ahtimen ahdoilla bensat ja ilmat tankkiin ja meno tyssää jos normikaasarit... Älä kysy, en tiedä enempää, mutta sen verran osaan sanoa että ruuttaa kehiin!
                      Eiköhän tuolla aikaisemmin tarkoitettu sillä remmin asennuksella sitä, että pultataan kaasutin "jenkki" tyyliin remmin päälle. Silloin sitä kaasaria ei tarvitse paineistaa.
                      Vanhaa se olla pitää..

                      E10 2002A-71
                      E21 320A-76
                      E21 320-76
                      E21 320i-76
                      E21 320i-77
                      E21 318i-80
                      E21 318i-82
                      E12 520 3.0-80

                      Comment

                      • samivaan
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 176

                        #86
                        Juuri tätä tarkoitin mitä jääkarhu kirjoitti. Tässä vielä esimerkki kuva paineistamattomasta ratkaisusta:

                        Muistaakseni samanlainen ratkaisu (siis kaasari remmin ilmanotto puolella) löytyy yhdestä Opel Mantasta, jonka kuvat on nyt netistä kadonneet, mutta heppu löytyy kyllä OCFn foorumista.

                        Comment

                        • lurkki3
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 657
                          • ylivieska

                          #87
                          m20b20 turbotus

                          mistä bemareissa turbolle on otettu öljyn tulo ja meno??searchilla ei löytyny mitään tietoa asiasta!viisaammat kertokaa!
                          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                          Bagged e32
                          Ex E61 525d m-sport -06
                          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                          Comment

                          • 69ville
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 375
                            • kiiminki-casa-neidari

                            #88
                            käy kato tuolta projekti puolelta. sillä pitäs olla monestaki m20 turbokoneesta kuvia...

                            Comment

                            • Pluto
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1860
                              • Raisio

                              #89
                              Siinä näkyy molemmat.
                              BMW F32 435d

                              Comment

                              • lurkki3
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 657
                                • ylivieska

                                #90
                                kiitti! helpottaa paljon.
                                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                                Bagged e32
                                Ex E61 525d m-sport -06
                                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎