Turhaksi se oli tarkoitettukkin...Jos et ymmärtänyt pointtia,kuvastaa se vain enemmän sitä vajaa juttua....
Mutta antaa olla,onnea projektiin
Heh.. oli pakko kiusallani kommentoida, en mä jaksa täällä enää tapella. Kerran jo tappelin ja huomasin sen tod. turhaksi..
Halusin vaan nähdä mitä seuraavaks sanot.
"You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction
Laita remmi niin ei tarvi paineistaa kaasaria, ei tule turboviivettä ja alavääntökin on parempi.
Totakin on mietitty mut ei oo pahemmin tietotaitoa remmistä(heti löyty yks ). Voishan sitäkin yrittää mut tulis vissiin aika kallista?
EDIT: Kun noita en ainakaan itse oo pahemmin nähnyt halvalla/käytettynä myynnissä. Jos joku tietää remmistä enemmän ja osaa antaa neuvoja niin sitä voisi myös tosissaan harkita. Jonkunnäkönen hinta-arvio remmistä olis paikallaan.
"You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction
Tohon ruiskun vaihtamiseen taitaa tääkin mennä niin miten vittumainen homma on vaihtaa 1.8i kansi 1.8 kaasari koneeseen. Tuosta on nyt kuullut niin paljon ristiriitaista tietoa että huhuh, siis siitä et tartteeko sitä vaihtaa vai ei. Eli kertokaa ihmeessä miten suuri operaatio on edessä ja mielellään viisaasti ei tyyliin "no tosimies vaihtaa sen kahessa tunnissa kun on vaan sikaflexii matkassa" . Kiitos-
Edit.
Ja loppuen lopuksi kumpi on isompi homma vaihtaa tohon kaasaripaskan tilalle 1.8i ruiskukone vai vaihtaa se kansi ja tehdä nykyisestä koneesta ruisku, ensimmäinen vaihtoehto tuo ilmeisesti enemmän vaan prosentteja?
Ja loppuen lopuksi kumpi on isompi homma vaihtaa tohon kaasaripaskan tilalle 1.8i ruiskukone vai vaihtaa se kansi ja tehdä nykyisestä koneesta ruisku, ensimmäinen vaihtoehto tuo ilmeisesti enemmän vaan prosentteja?
Tartteeko siitä kellekkään kertoa että on vaihtanut muutakuin ruiskun osat, jos vaihtaa koko koneen.
wiceroid: Eatonin ahtimet ei "montaa sataa" euroa maksa käytettynä. Niitä voi bongata euroopan puolelta kompressori mersuista, tai ihan samoja ahtimia jenkeistä. "Joka toisessa" chevyn 3.8l koneessa on samainen M62 eaton. Tarkoitettu 2-4l koneisiin. (toki Eatonilta löytyy 1-2l koneisiin M45, 5l koneisiin M90 ja isompiin M112) Kohtalaisen vahvoja vekottimia, valmistajankin takuu taitaa yltää 100 tuhanteen mailiin saakka.
Uskaltaisin väittää että operaatio on helpompi kuin turbottaminen, tuskin yhtään kalliimpaakaan.
Se on tietysti kypsä homma, että imusarjan tekemisessä riittää askaretta, mutta se on plussaa, että putkea saa kaupasta ja se on halpaa, ja pakopuolelle ei tarvitse tehdä mitään.
Oman eatonin tilasin suoraan jenkeistä, (projekti kesken, siitä ei vielä pitkilleen sen enempää) mutta on noita ahtimia overdrivelläkin tainnut välillä vilahtaaa myynnissä.
wiceroid: Eatonin ahtimet ei "montaa sataa" euroa maksa käytettynä. Niitä voi bongata euroopan puolelta kompressori mersuista, tai ihan samoja ahtimia jenkeistä. "Joka toisessa" chevyn 3.8l koneessa on samainen M62 eaton. Tarkoitettu 2-4l koneisiin. (toki Eatonilta löytyy 1-2l koneisiin M45, 5l koneisiin M90 ja isompiin M112) Kohtalaisen vahvoja vekottimia, valmistajankin takuu taitaa yltää 100 tuhanteen mailiin saakka.
Uskaltaisin väittää että operaatio on helpompi kuin turbottaminen, tuskin yhtään kalliimpaakaan.
Se on tietysti kypsä homma, että imusarjan tekemisessä riittää askaretta, mutta se on plussaa, että putkea saa kaupasta ja se on halpaa, ja pakopuolelle ei tarvitse tehdä mitään.
Oman eatonin tilasin suoraan jenkeistä, (projekti kesken, siitä ei vielä pitkilleen sen enempää) mutta on noita ahtimia overdrivelläkin tainnut välillä vilahtaaa myynnissä.
Menikö tämä Turbo projekti nyt puihin vai ei????
kiinnostas tietää kun satun itse omistamaan samanlaisen roottorin ja jos tämä projekti toteutuu niin voisi itsekkin ruveta kuivaajaa miettimään...
eikun menestystä projektille (jos jatkuu)
Laita remmi niin ei tarvi paineistaa kaasaria, ei tule turboviivettä ja alavääntökin on parempi.
Siis kaasarikoneesta edelleen kyse?
Jos, niin se on ihan yks ja sama minkä ahtimen sinne laittaa, pakokaasu, remmi, ruuvi tai sähköpuhaltimen, niin ne kaasarit on paineistettava!
Se kaasari pukkaa ahtimen ahdoilla bensat ja ilmat tankkiin ja meno tyssää jos normikaasarit... Älä kysy, en tiedä enempää, mutta sen verran osaan sanoa että ruuttaa kehiin!
Siis kaasarikoneesta edelleen kyse?
Jos, niin se on ihan yks ja sama minkä ahtimen sinne laittaa, pakokaasu, remmi, ruuvi tai sähköpuhaltimen, niin ne kaasarit on paineistettava!
Se kaasari pukkaa ahtimen ahdoilla bensat ja ilmat tankkiin ja meno tyssää jos normikaasarit... Älä kysy, en tiedä enempää, mutta sen verran osaan sanoa että ruuttaa kehiin!
Eiköhän tuolla aikaisemmin tarkoitettu sillä remmin asennuksella sitä, että pultataan kaasutin "jenkki" tyyliin remmin päälle. Silloin sitä kaasaria ei tarvitse paineistaa.
Muistaakseni samanlainen ratkaisu (siis kaasari remmin ilmanotto puolella) löytyy yhdestä Opel Mantasta, jonka kuvat on nyt netistä kadonneet, mutta heppu löytyy kyllä OCFn foorumista.
Comment