Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 sopivat vaihdelaatikot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6022
    • Sipoo

    #16
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Mulla on m40/42 koneen perästä kotoisin oleva getrakki m50b25 moottorin perässä, kytkinkopassa on sama jako kun m50 moottoreissakin. Kestää ihan hyvin normaalia käyttöä, kaikenhan tosin saa rikki jos haluaa!
    No siis tämähän on loistava uutinen.. Löytyiskö mahdollisesti osanumeroa tuosta lootasta, tai alkup tekniikan omaavan auton vin koodia..? :think Muistatko millä lohkolla pata oli.....? RealOEM ainakin vihjasee osanumeroiden perusteella, että 320i, 325i ja 325is (?) mallien lodja käy kesken, ainakin oman auton lodjan perusteella.. Mut siis Getrag 250 ne kaikki, eli uskaltaisin väittää, että sisuskaluissa ei eroja ole, vaan lähinnä jaossa.. Lopullisesti selviää viimeistään nyppäämällä lodja irti ja vertaamalla.. :think

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • nahkis
      Bimmer Fanatic
      • May 2009
      • 219
      • Helsinki (Kontula)

      #17
      Originally posted by kmn View Post
      No siis tämähän on loistava uutinen.. Löytyiskö mahdollisesti osanumeroa tuosta lootasta, tai alkup tekniikan omaavan auton vin koodia..? :think Muistatko millä lohkolla pata oli.....? RealOEM ainakin vihjasee osanumeroiden perusteella, että 320i, 325i ja 325is (?) mallien lodja käy kesken, ainakin oman auton lodjan perusteella.. Mut siis Getrag 250 ne kaikki, eli uskaltaisin väittää, että sisuskaluissa ei eroja ole, vaan lähinnä jaossa.. Lopullisesti selviää viimeistään nyppäämällä lodja irti ja vertaamalla.. :think


      Tossa ois yks ehdokas minkä löysin kun surffailin netin aalloilla, kaikkee muuta löytyy paitsi sitä mitä itte yrittää ettiä

      Last edited by nahkis; 16-01-2011, 14:08.

      Comment

      • Daa Daa
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 908
        • Jyväskylä

        #18
        Ei minun tietääkseni ole nelos- ja kutoskoneiden laatikoissa muuta eroa, kun se että neloskoneen laatikon kupeessa on linkistä löytyvät osat.
        Kardaanin laipan osanumero vaihtui neloskoneiden laatikoissa kesken vuoden -92..

        Comment

        • nahkis
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 219
          • Helsinki (Kontula)

          #19
          Mutta mitenkäs on kun M40 koneeseen menee 215mm kytkin ja m50 menee 228mm kytkin:think

          Mahtuuko vaikka tuo m50 vauhtis pyörimään tuossa m40 jatkeena oleviin getareihin

          Comment

          • Daa Daa
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 908
            • Jyväskylä

            #20
            Hyvin mahtuu..

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5150
              • Joensuu

              #21
              E36 320i ja 325i sama loota? 500-sarjalaisessa sama loota joka menee 300-sarjalaiseen plug & play?
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by ruupanen View Post
                E36 320i ja 325i sama loota? 500-sarjalaisessa sama loota joka menee 300-sarjalaiseen plug & play?

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5150
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Daa Daa View Post
                  Ei minun tietääkseni ole nelos- ja kutoskoneiden laatikoissa muuta eroa, kun se että neloskoneen laatikon kupeessa on linkistä löytyvät osat.
                  Kardaanin laipan osanumero vaihtui neloskoneiden laatikoissa kesken vuoden -92..

                  http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._probe_holder/
                  Eli M40 loota käy riippumatta onko se E30, vai E36?

                  Kaverilta levis loota omasta E36 325i:stä ja tiiossa ois kyl kolmekin lootaa M50 525i:stä (ZF, eli ei käy), E30 M40 318istä ois yks getrakki ja E36 iiässästä. Sit löytys vielä 260 getrag M20 perästä.

                  Nyt pitäisi saaha selville mikä noista menis helpoimmalla vaivalla toricoupeen, vai pitääkö jostain metättää ihan "oma" lootasa?
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #24
                    Originally posted by ruupanen View Post
                    E36 320i ja 325i sama loota? 500-sarjalaisessa sama loota joka menee 300-sarjalaiseen plug & play?
                    Muuten käy kyllä kunhan varmistaa että uudessa lootassa on sama kardaanin laippa ku vanhassaki, siis saman kokonen. Niitä on isommalla ja pienemmällä pulttikehän jaolla.

                    Ainaki e34 525i m50 iso kardaaninlaippa kun taas e36 320i pienellä laipalla.

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      #25
                      Originally posted by ruupanen View Post
                      Eli M40 loota käy riippumatta onko se E30, vai E36?

                      Kaverilta levis loota omasta E36 325i:stä ja tiiossa ois kyl kolmekin lootaa M50 525i:stä (ZF, eli ei käy), E30 M40 318istä ois yks getrakki ja E36 iiässästä. Sit löytys vielä 260 getrag M20 perästä.

                      Nyt pitäisi saaha selville mikä noista menis helpoimmalla vaivalla toricoupeen, vai pitääkö jostain metättää ihan "oma" lootasa?
                      Jos laippa passaa tuos m50 525i laatikos niin kyllä sopii, tosin sen laipanki voinnee vaihtaa jos samanlaiset laatikot muuten (täälä vois olla tarvetta tuolle isolle laipalle jos jää ylimääräseks, winkwink ). m20 getrakki jää vähä vinoon m50 peräs.

                      Comment

                      • YupeZ
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 14
                        • Vaasa

                        #26
                        Olisi kans laatikon valinta turbotetun M50B25 perään. Kumpi menisi paremmin paikalle / kestäisi paremmin Getrag vai ZF? Jos jollain kyseinen kone e30:ssä (ahdettuna), niin saa laittaa käytössä olevien laatikon, kardaanin ja perän merkin / mistä mallista otettu (+ perävälitys).

                        Kiitos etukäteen tiedoista.
                        Ex- Alfa Romeo 156 -02, BMW 318i -89 " M50 Turboprojekti " e30 ,Volvo V50 -04, Mazda 6 STW -04, Mercedes-Benz E230 W210 -95, Mazda 626 GW -98, Mercedes-Benz C280 AMG W204 -07, Mercedes-Benz E240 W211 -02, BMW 523iA -96 e39, BMW 318iS coupe -92 e36, MB 230TE W124 -87, Opel Omega B2 -01, MB 230 W124 -87, Volvo 240 -88, Lada 2105 -92, Opel Calibra -93.

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          #27
                          Originally posted by YupeZ View Post
                          Olisi kans laatikon valinta turbotetun M50B25 perään. Kumpi menisi paremmin paikalle / kestäisi paremmin Getrag vai ZF? Jos jollain kyseinen kone e30:ssä (ahdettuna), niin saa laittaa käytössä olevien laatikon, kardaanin ja perän merkin / mistä mallista otettu (+ perävälitys).

                          Kiitos etukäteen tiedoista.
                          Riippuu laatikon mallista mut kyllähän ne molemmat menee tai ei mee hyvin paikalleen. Ite laittasin m50 ZF:n tai itellähän kyllä onki 525 24v ZF tuos omas ja ohan ne hyviä lukuja ottanu turbollaki noiden kans .

                          Comment

                          • YupeZ
                            Newbiemmer
                            • Feb 2011
                            • 14
                            • Vaasa

                            #28
                            Entäs mistä mallista kardaani tuohon kokoonpanoon? Vai joutuuko itse lyhentelemään? Jos jollain kokemusta, niin mistä mallista perä ja millä välityksellä?
                            Ex- Alfa Romeo 156 -02, BMW 318i -89 " M50 Turboprojekti " e30 ,Volvo V50 -04, Mazda 6 STW -04, Mercedes-Benz E230 W210 -95, Mazda 626 GW -98, Mercedes-Benz C280 AMG W204 -07, Mercedes-Benz E240 W211 -02, BMW 523iA -96 e39, BMW 318iS coupe -92 e36, MB 230TE W124 -87, Opel Omega B2 -01, MB 230 W124 -87, Volvo 240 -88, Lada 2105 -92, Opel Calibra -93.

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #29
                              Originally posted by YupeZ View Post
                              Entäs mistä mallista kardaani tuohon kokoonpanoon? Vai joutuuko itse lyhentelemään? Jos jollain kokemusta, niin mistä mallista perä ja millä välityksellä?
                              Ei sitä tarvi lyhentää. 260 m20 getrakis yleensä pieni etulaippa ja ainaki e34 525 24v ZF:ssä iso laippa. Isolaippasen löydät e30 TD, eta ja m3. Pienilaippaseen käy e30 325 vaikkapa. Isolaippasen voit ottaa myös e36:sta kuhan vaihat e30 keskilaakerin.

                              Comment

                              • YupeZ
                                Newbiemmer
                                • Feb 2011
                                • 14
                                • Vaasa

                                #30
                                Mikä perä tuohon sitten sopisi ja millä välityksellä? Ja mistä mallista?
                                Ex- Alfa Romeo 156 -02, BMW 318i -89 " M50 Turboprojekti " e30 ,Volvo V50 -04, Mazda 6 STW -04, Mercedes-Benz E230 W210 -95, Mazda 626 GW -98, Mercedes-Benz C280 AMG W204 -07, Mercedes-Benz E240 W211 -02, BMW 523iA -96 e39, BMW 318iS coupe -92 e36, MB 230TE W124 -87, Opel Omega B2 -01, MB 230 W124 -87, Volvo 240 -88, Lada 2105 -92, Opel Calibra -93.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎