Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 sopivat vaihdelaatikot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rekordi
    BTCF Member
    • Nov 2005
    • 50
    • Tuusula

    #76
    Diiselin boksi on myös kallellaan apparin puolelle n. 10˚ jos sen lyö m5x bensakoneeseen. Toimii, muttei ideaali. Olis muuten yksi 5v diesel zf boksi ylimääräisenä..

    Comment

    • hammerr
      BTCF Member
      • Jan 2018
      • 11
      • Kotka

      #77
      Kiitos nopeista vastauksista. Vaikuttaa vähän siltä että pitää se 310/320z ettiä jostain

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        #78
        Originally posted by hammerr View Post
        Kiitos nopeista vastauksista. Vaikuttaa vähän siltä että pitää se 310/320z ettiä jostain
        Myyntiosiossa nytkin myytävänä. Mm artmaniac nimimerkillä
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • SanMiguel
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 1035
          • Kirkkonummi

          #79
          Nii, 310z tai 320z laatikot taas on suoralla vitosella joka on motari nopeuksissa melko turha ilman pitkää perävälitystä :think

          Jokotai niin pitkälle perälle saattaa olla tarvetta, varsinkin jos siirrytään g260 laatikosta (ylivaihde 5.) uudempaan ja vahvempaan.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16419
            • Asikkala

            #80
            Originally posted by SanMiguel View Post
            Nii, 310z tai 320z laatikot taas on suoralla vitosella
            Niin on myös m50b25 perästä otettu getrag jonka tilalle hammerr ehjää etsii.

            Comment

            • SanMiguel
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 1035
              • Kirkkonummi

              #81
              Originally posted by jr66 View Post
              Niin on myös m50b25 perästä otettu getrag jonka tilalle hammerr ehjää etsii.
              Niin tietenkin, enpäs ajatellutkaan.

              Tarinahan ei kerro onko m50 perässä e30/e34 m20 lähtöisin oleva g260 vai e34 m50 peräisin oleva g260. Molemmissa tapauksissa 5. vaihde on kuitenkin ylivaihde.

              Tietoni todennäköisesti on vajaa, kun en tiennyt että m50 sopivaa g260 vaihteistoa on saanut myös suoralla vitosella jossain muussa kopassa. :think

              Missähän näitä nyt sitten on mahdettu käyttää niin tietää jatkossa jakaa oikeellista tietoa sitä kysyvälle?

              Noita m50 sopivia g240/g250 laatikoita toki voi olla vaikka millä välityksellä mutta niistä ei tässä yhteydessä ollut edes puhe.
              Last edited by SanMiguel; 23-07-2019, 00:30.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #82
                Originally posted by SanMiguel View Post
                Niin tietenkin, enpäs ajatellutkaan.

                Tarinahan ei kerro onko m50 perässä e30/e34 m20 lähtöisin oleva g260 vai e34 m50 peräisin oleva g260. Molemmissa tapauksissa 5. vaihde on kuitenkin ylivaihde.

                Tietoni todennäköisesti on vajaa, kun en tiennyt että m50 sopivaa g260 vaihteistoa on saanut myös suoralla vitosella jossain muussa kopassa. :think

                Missähän näitä nyt sitten on mahdettu käyttää niin tietää jatkossa jakaa oikeellista tietoa sitä kysyvälle?

                Noita m50 sopivia g240/g250 laatikoita toki voi olla vaikka millä välityksellä mutta niistä ei tässä yhteydessä ollut edes puhe.
                Tuossa jokin lista http://bmwfans.info/parts-catalog/23001434410/ Lootana e36 -94 m50b25 getrag

                Comment

                • hammerr
                  BTCF Member
                  • Jan 2018
                  • 11
                  • Kotka

                  #83
                  Originally posted by SanMiguel View Post
                  Niin tietenkin, enpäs ajatellutkaan.

                  Tarinahan ei kerro onko m50 perässä e30/e34 m20 lähtöisin oleva g260 vai e34 m50 peräisin oleva g260. Molemmissa tapauksissa 5. vaihde on kuitenkin ylivaihde.

                  Tietoni todennäköisesti on vajaa, kun en tiennyt että m50 sopivaa g260 vaihteistoa on saanut myös suoralla vitosella jossain muussa kopassa. :think

                  Missähän näitä nyt sitten on mahdettu käyttää niin tietää jatkossa jakaa oikeellista tietoa sitä kysyvälle?

                  Noita m50 sopivia g240/g250 laatikoita toki voi olla vaikka millä välityksellä mutta niistä ei tässä yhteydessä ollut edes puhe.
                  M20 perästä ja vissiinki jo joku pidemmän peränki sinne vaihtan aikanaan

                  Comment

                  • SanMiguel
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1035
                    • Kirkkonummi

                    #84
                    Originally posted by hammerr View Post
                    M20 perästä ja vissiinki jo joku pidemmän peränki sinne vaihtan aikanaan
                    Aivan :think

                    Jos meinaat siirtyä vaikka noihin ZF 310z/320z vaihteistoihin niin voit kokeilla ajaa nykyisellä laatikolla 4. vaihteella motari nopeuksia ja sillä makustella onko perävälitys mielestäsi lyhyt/sopiva/pitkä omiin mieltymyksiin. Nykyisessä vaihteistossasi 4. vaihde on suora, kun vastaavasti noissa zf 5. vaihde on vastaava.

                    Comment

                    • hammerr
                      BTCF Member
                      • Jan 2018
                      • 11
                      • Kotka

                      #85
                      Originally posted by SanMiguel View Post
                      Aivan :think

                      Jos meinaat siirtyä vaikka noihin ZF 310z/320z vaihteistoihin niin voit kokeilla ajaa nykyisellä laatikolla 4. vaihteella motari nopeuksia ja sillä makustella onko perävälitys mielestäsi lyhyt/sopiva/pitkä omiin mieltymyksiin. Nykyisessä vaihteistossasi 4. vaihde on suora, kun vastaavasti noissa zf 5. vaihde on vastaava.
                      Vaikuttaa aika sopivalta toi välitys, että se ei varmaankaan tuota ongelmaa

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        #86
                        6v

                        Mites tollassen gs6-17bg laatikonkanssa käy kun sovittaa m52 koneesee ylttääkö boorit kytkinlevylle ja tarviiko silmälaakeri siirtä kampiakselilta vauhtipyörään?
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3096

                          #87
                          Originally posted by mige95 View Post
                          Mites tollassen gs6-17bg laatikonkanssa käy kun sovittaa m52 koneesee ylttääkö boorit kytkinlevylle ja tarviiko silmälaakeri siirtä kampiakselilta vauhtipyörään?
                          riippuu käsittääkseni siitä onko ko loota 4sylvai 6syl moottorin perästä.
                          omassa e28:ssa on 6syl loota ja siinä oli lyhyempi kytkinakseli.
                          Mulla M54n perässä. boorit ylettyy ok. silmälaakeria piti tuoda ka päästä ulos.
                          Last edited by poke; 01-08-2019, 07:18.
                          Kulkineet/projektit:

                          640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1170
                            • lahti

                            #88
                            Originally posted by poke View Post
                            riippuu käsittääkseni siitä onko ko loota 4sylvai 6syl moottorin perästä.
                            omassa e28:ssa on 6syl loota ja siinä oli lyhyempi kytkinakseli.
                            Mulla M54n perässä. boorit ylettyy ok. silmälaakeria piti tuoda ka päästä ulos.
                            Okei, tota laatikkoa on käsittääkseni vaan 4syl koneissa.
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11079
                              • Oulu

                              #89
                              EMP:n topikiasa eikö tuosta ollu juttua :think

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Exami
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 986
                                • Hyvinkää, Tuusula

                                #90
                                Mites voisko topicin alottaja kirjailla vaikka ekaan postaukseen Moottori-koodin mukaan vaihteisto koodeja jotka sopii keskenään?

                                Täällä nyt kuitenkin puhutaan aika sekasin M20, M50, M52, M54, M57, M57N moottoreista lähtösin olevien laatikoiden sovituksista.

                                Oma kontribuutioni topicciin

                                M50B25 Lohkoon: GS6-53DZ HGA, laatikko bolton, laatikko erikulmassa kuin originaali (~20 astetta kallellaan vs 30 mitä M50 kuuluisi olla.)
                                sigpic
                                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎