Originally posted by Exami
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 sopivat vaihdelaatikot?
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostBensakoneen jatkoksi lyhyellä ykkösellä oleva dieselin loota ?
Perävälityshän sen määrittelee kuinka lyhyt se 1. tosiasiallisesti on, itsellä on omasta mielestä aika hyvä kompromissi nyt 1. vaihde menee ~60km/h vauhtiin 7500rpm rajottimella 3.07 peräruuvilla, samalla 6. vaihteella matka taittuu moottoritiellä ~2700rpm kierroksilla, ja teoreettiset huiputkin huitelee siellä reilu 320
Mielestäni erittäin hyvä kompromissi, tokihan kiihdytys puuhissa 1. vaihde on vähän lyhyt, joskin taas katuajossa varsinkin ruuhkaisessa eteläsuomessa vähintäänkin mukavuutta nostava.sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostMites tollassen gs6-17bg laatikonkanssa käy kun sovittaa m52 koneesee ylttääkö boorit kytkinlevylle ja tarviiko silmälaakeri siirtä kampiakselilta vauhtipyörään?
6syl malleissa tosiaan lyhempi akseli, eli ei yllä kampiakselin päässä olevaan silmälaakeriin.
Comment
-
-
Originally posted by EMP View Post4syl jatkona ollut passaa suoraan. Ja silmälaakeri saa olla kampiakselin päässä normaalisti. Ainoastaan 2 öljypohjaan tulevaa pultinreikää ei osu. Mutta ainakin e34 öljypohjaan sai porattua reiät että sai nekin kiinni.
6syl malleissa tosiaan lyhempi akseli, eli ei yllä kampiakselin päässä olevaan silmälaakeriin.
Alkuu tulee nykyisen välityksen kansaa eli 3.15 jonka päivitän todennäköisesti tiheempään, koska nykyselläkin 320 zf:llä kulkee 2 vaihteella yli 110 ja 3:sella 170km/h... sain kaivettua ton gs6-17bg välitykset ja ne ei kauheesti eroa ton 320zf:n osalta. Toi 6 vaihde pitää sitten moottoritie ajon siedettävänä vaikka olis vähän tiheämpiki perä.
Onkoha toi laatikko paljonki pidempi ku tällänen s5g-320z ?Last edited by mige95; 01-08-2019, 20:28.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostJees kävinki sun topikissa kaivamassa tietoja, kiitokset sinulle ja pazille
Alkuu tulee nykyisen välityksen kansaa eli 3.15 jonka päivitän todennäköisesti tiheempään, koska nykyselläkin 320 zf:llä kulkee 2 vaihteella yli 110 ja 3:sella 170km/h... sain kaivettua ton gs6-17bg välitykset ja ne ei kauheesti eroa ton 320zf:n osalta. Toi 6 vaihde pitää sitten moottoritie ajon siedettävänä vaikka olis vähän tiheämpiki perä.
Onkoha toi laatikko paljonki pidempi ku tällänen s5g-320z ?
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostJees kävinki sun topikissa kaivamassa tietoja, kiitokset sinulle ja pazille
Alkuu tulee nykyisen välityksen kansaa eli 3.15 jonka päivitän todennäköisesti tiheempään, koska nykyselläkin 320 zf:llä kulkee 2 vaihteella yli 110 ja 3:sella 170km/h... sain kaivettua ton gs6-17bg välitykset ja ne ei kauheesti eroa ton 320zf:n osalta. Toi 6 vaihde pitää sitten moottoritie ajon siedettävänä vaikka olis vähän tiheämpiki perä.
Onkoha toi laatikko paljonki pidempi ku tällänen s5g-320z ?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostHeh! Itsestä taas tuo 3.15 on auttamattoman lyhyt välitys 320z:n kanssa tommonen gs6-17bg ois tarkotus lyyä m52 vaparin perään että saa 3.15 välityksellä järkevät matka-ajon kierrokset.
E36 3.2 m3:ses on 6 pykälää ja perävälitys jotai 3.6 ja se näyttää kipittävän ihan pirusti.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by EMP View PostTais olla 2,5cm pidempi. Se on sitten pienemmällä kardaanin laipalla mitä tuo zf.
Hittoku työsylinteri on mallia muovinen ja letkut "pikaliittimiä" olisin muuten saanut käyttöö tämän isomman 22,2mm työsylinterin, näyttäisi saavan metallista versioitakin tai sitten laittaa ihan e36:sen isomman sylinterin siihen, nyt siis tämä 20mm työsylinteri.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostNo niin näyttää olevan, käyköhä tuohon zf:n laippa kiinni ja löytyisköhän kardaanista sen verran tyhjää keskeltä että saisi tuon 2.5cm lyhyemmäksi? On kyllä hyväntuntuinen tuo vaihteisto ja jämäkkä se vaihdekepin runko.
Hittoku työsylinteri on mallia muovinen ja letkut "pikaliittimiä" olisin muuten saanut käyttöö tämän isomman 22,2mm työsylinterin, näyttäisi saavan metallista versioitakin tai sitten laittaa ihan e36:sen isomman sylinterin siihen, nyt siis tämä 20mm työsylinteri.
Comment
-
-
Originally posted by EMP View PostE36 325i kardaani tais olla hiukan lyhempi mitä zf perässä oleva ja siinä on sama pulttijako mitä askin laippassa. Ainoona erona et e36 on m12 pultit kun taas noissa laatikoissa m10 pultit.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostEmmä sitä pientä rättiä aijo käyttää ne ei kestä yhtää, jos vaan tuo isompi laippa käy tuohon näyttää se olevan kuvien perusteella hieman matalampi joka auttaisi kardaanin pituus asiaa.
Comment
-
-
Originally posted by EMP View PostE36 325i kardaani tais olla hiukan lyhempi mitä zf perässä oleva ja siinä on sama pulttijako mitä askin laippassa. Ainoona erona et e36 on m12 pultit kun taas noissa laatikoissa m10 pultit.
Edit: kardaanit joissa rättinivel molemmissa päissä näyttää olevan kaikki isoilla rättiniveleillä, f3x 320i on gs6-17eg laatikolla jossa on iso rättinivel, siinä on niin pitkä laippa että se nivel pinta tulee siirtäjän taakse, no siinä on oltava eri ulostuloakseli koska jos tuohon bg laatikkoo laittaa noin pitkän laipan jää kardaanin keskitys tappi/akseli sen sisää ja kardaani tuskin ylettää siihen.Last edited by mige95; 13-08-2019, 18:26.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostSiirtäjää voi taivuttaa ettei rätti ota kiinni ?-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Comment