Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 sopivat vaihdelaatikot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #91
    Originally posted by Exami View Post
    Oma kontribuutioni topicciin

    M50B25 Lohkoon: GS6-53DZ HGA, laatikko bolton, laatikko erikulmassa kuin originaali (~20 astetta kallellaan vs 30 mitä M50 kuuluisi olla.)
    Bensakoneen jatkoksi lyhyellä ykkösellä oleva dieselin loota ?

    Comment

    • Exami
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 986
      • Hyvinkää, Tuusula

      #92
      Originally posted by jr66 View Post
      Bensakoneen jatkoksi lyhyellä ykkösellä oleva dieselin loota ?
      nojoo, laitetaan noita GS6-37DZ laatikoitakin bensan jatkoksi, niissä on viellä lyhyempi ykkönen.

      Perävälityshän sen määrittelee kuinka lyhyt se 1. tosiasiallisesti on, itsellä on omasta mielestä aika hyvä kompromissi nyt 1. vaihde menee ~60km/h vauhtiin 7500rpm rajottimella 3.07 peräruuvilla, samalla 6. vaihteella matka taittuu moottoritiellä ~2700rpm kierroksilla, ja teoreettiset huiputkin huitelee siellä reilu 320

      Mielestäni erittäin hyvä kompromissi, tokihan kiihdytys puuhissa 1. vaihde on vähän lyhyt, joskin taas katuajossa varsinkin ruuhkaisessa eteläsuomessa vähintäänkin mukavuutta nostava.
      sigpic
      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

      Comment

      • EMP
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 822
        • Kuusjoki

        #93
        Originally posted by mige95 View Post
        Mites tollassen gs6-17bg laatikonkanssa käy kun sovittaa m52 koneesee ylttääkö boorit kytkinlevylle ja tarviiko silmälaakeri siirtä kampiakselilta vauhtipyörään?
        4syl jatkona ollut passaa suoraan. Ja silmälaakeri saa olla kampiakselin päässä normaalisti. Ainoastaan 2 öljypohjaan tulevaa pultinreikää ei osu. Mutta ainakin e34 öljypohjaan sai porattua reiät että sai nekin kiinni.

        6syl malleissa tosiaan lyhempi akseli, eli ei yllä kampiakselin päässä olevaan silmälaakeriin.
        E30 318i 2d M52B27 "eta"

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1170
          • lahti

          #94
          Originally posted by EMP View Post
          4syl jatkona ollut passaa suoraan. Ja silmälaakeri saa olla kampiakselin päässä normaalisti. Ainoastaan 2 öljypohjaan tulevaa pultinreikää ei osu. Mutta ainakin e34 öljypohjaan sai porattua reiät että sai nekin kiinni.

          6syl malleissa tosiaan lyhempi akseli, eli ei yllä kampiakselin päässä olevaan silmälaakeriin.
          Jees kävinki sun topikissa kaivamassa tietoja, kiitokset sinulle ja pazille

          Alkuu tulee nykyisen välityksen kansaa eli 3.15 jonka päivitän todennäköisesti tiheempään, koska nykyselläkin 320 zf:llä kulkee 2 vaihteella yli 110 ja 3:sella 170km/h... sain kaivettua ton gs6-17bg välitykset ja ne ei kauheesti eroa ton 320zf:n osalta. Toi 6 vaihde pitää sitten moottoritie ajon siedettävänä vaikka olis vähän tiheämpiki perä.

          Onkoha toi laatikko paljonki pidempi ku tällänen s5g-320z ?
          Last edited by mige95; 01-08-2019, 20:28.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • EMP
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 822
            • Kuusjoki

            #95
            Originally posted by mige95 View Post
            Jees kävinki sun topikissa kaivamassa tietoja, kiitokset sinulle ja pazille

            Alkuu tulee nykyisen välityksen kansaa eli 3.15 jonka päivitän todennäköisesti tiheempään, koska nykyselläkin 320 zf:llä kulkee 2 vaihteella yli 110 ja 3:sella 170km/h... sain kaivettua ton gs6-17bg välitykset ja ne ei kauheesti eroa ton 320zf:n osalta. Toi 6 vaihde pitää sitten moottoritie ajon siedettävänä vaikka olis vähän tiheämpiki perä.

            Onkoha toi laatikko paljonki pidempi ku tällänen s5g-320z ?
            Tais olla 2,5cm pidempi. Se on sitten pienemmällä kardaanin laipalla mitä tuo zf.
            E30 318i 2d M52B27 "eta"

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11079
              • Oulu

              #96
              Originally posted by mige95 View Post
              Jees kävinki sun topikissa kaivamassa tietoja, kiitokset sinulle ja pazille

              Alkuu tulee nykyisen välityksen kansaa eli 3.15 jonka päivitän todennäköisesti tiheempään, koska nykyselläkin 320 zf:llä kulkee 2 vaihteella yli 110 ja 3:sella 170km/h... sain kaivettua ton gs6-17bg välitykset ja ne ei kauheesti eroa ton 320zf:n osalta. Toi 6 vaihde pitää sitten moottoritie ajon siedettävänä vaikka olis vähän tiheämpiki perä.

              Onkoha toi laatikko paljonki pidempi ku tällänen s5g-320z ?
              Heh! Itsestä taas tuo 3.15 on auttamattoman lyhyt välitys 320z:n kanssa tommonen gs6-17bg ois tarkotus lyyä m52 vaparin perään että saa 3.15 välityksellä järkevät matka-ajon kierrokset.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1170
                • lahti

                #97
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Heh! Itsestä taas tuo 3.15 on auttamattoman lyhyt välitys 320z:n kanssa tommonen gs6-17bg ois tarkotus lyyä m52 vaparin perään että saa 3.15 välityksellä järkevät matka-ajon kierrokset.
                Jaa kyllähän ne ehkä lyhyiltä tuntuu jos vertaa johonki dieselii missä motarillaki luokkaa se 1500rpm, mut pitää muistaa et se vetoaluekki loppuu 4500rpm jälkee tai sitte joku m5x turbo laite jossa tehoa&vääntöä on paljon niin siinä varmasti maistuu aavikko välit hyvin.

                E36 3.2 m3:ses on 6 pykälää ja perävälitys jotai 3.6 ja se näyttää kipittävän ihan pirusti.
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • mige95
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 1170
                  • lahti

                  #98
                  Originally posted by EMP View Post
                  Tais olla 2,5cm pidempi. Se on sitten pienemmällä kardaanin laipalla mitä tuo zf.
                  No niin näyttää olevan, käyköhä tuohon zf:n laippa kiinni ja löytyisköhän kardaanista sen verran tyhjää keskeltä että saisi tuon 2.5cm lyhyemmäksi? On kyllä hyväntuntuinen tuo vaihteisto ja jämäkkä se vaihdekepin runko.

                  Hittoku työsylinteri on mallia muovinen ja letkut "pikaliittimiä" olisin muuten saanut käyttöö tämän isomman 22,2mm työsylinterin, näyttäisi saavan metallista versioitakin tai sitten laittaa ihan e36:sen isomman sylinterin siihen, nyt siis tämä 20mm työsylinteri.
                  -g20 330e
                  -e31 840ci sc
                  -e46 316i (m52tub25)

                  EX- f11 530d lci
                  Ex- f01 730d
                  Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                  Ex: -06 e61 535d m-sport
                  Ex:-02 e39 530d manual
                  Ex -93 e34 520i

                  Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                  M62tu ajoitustyökalut.
                  N47/n57 ajoitustyökalut.

                  Comment

                  • EMP
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 822
                    • Kuusjoki

                    #99
                    Originally posted by mige95 View Post
                    No niin näyttää olevan, käyköhä tuohon zf:n laippa kiinni ja löytyisköhän kardaanista sen verran tyhjää keskeltä että saisi tuon 2.5cm lyhyemmäksi? On kyllä hyväntuntuinen tuo vaihteisto ja jämäkkä se vaihdekepin runko.

                    Hittoku työsylinteri on mallia muovinen ja letkut "pikaliittimiä" olisin muuten saanut käyttöö tämän isomman 22,2mm työsylinterin, näyttäisi saavan metallista versioitakin tai sitten laittaa ihan e36:sen isomman sylinterin siihen, nyt siis tämä 20mm työsylinteri.
                    E36 325i kardaani tais olla hiukan lyhempi mitä zf perässä oleva ja siinä on sama pulttijako mitä askin laippassa. Ainoona erona et e36 on m12 pultit kun taas noissa laatikoissa m10 pultit.
                    E30 318i 2d M52B27 "eta"

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1170
                      • lahti

                      Originally posted by EMP View Post
                      E36 325i kardaani tais olla hiukan lyhempi mitä zf perässä oleva ja siinä on sama pulttijako mitä askin laippassa. Ainoona erona et e36 on m12 pultit kun taas noissa laatikoissa m10 pultit.
                      Emmä sitä pientä rättiä aijo käyttää ne ei kestä yhtää, jos vaan tuo isompi laippa käy tuohon näyttää se olevan kuvien perusteella hieman matalampi joka auttaisi kardaanin pituus asiaa.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • EMP
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 822
                        • Kuusjoki

                        Originally posted by mige95 View Post
                        Emmä sitä pientä rättiä aijo käyttää ne ei kestä yhtää, jos vaan tuo isompi laippa käy tuohon näyttää se olevan kuvien perusteella hieman matalampi joka auttaisi kardaanin pituus asiaa.
                        Ok. Muistaakseni ainakaan e36 getragin ja zf:n laipat ei mennyt ristiin. Niin voi olla ettei uudempaankaan sovi.
                        E30 318i 2d M52B27 "eta"

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • Vihti

                          Sikäli kun en ihan väärin muista, niin ETK:ssa on limpulle pulttijako, ei tarvi arvailla...
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1170
                            • lahti

                            Originally posted by EMP View Post
                            E36 325i kardaani tais olla hiukan lyhempi mitä zf perässä oleva ja siinä on sama pulttijako mitä askin laippassa. Ainoona erona et e36 on m12 pultit kun taas noissa laatikoissa m10 pultit.
                            Menee getragin laippa zf:ään pienellä modilla, mutta aiheesee ei pysty laittaa tohon laatikkoo zf:n laippaa koska iso rättinivel ottaa kiinni vaihteensiirtäjää. Eli varmaa hommattava e90 kardaani kokonaisuudessaan ja sovittaa perää rättinivel.

                            Edit: kardaanit joissa rättinivel molemmissa päissä näyttää olevan kaikki isoilla rättiniveleillä, f3x 320i on gs6-17eg laatikolla jossa on iso rättinivel, siinä on niin pitkä laippa että se nivel pinta tulee siirtäjän taakse, no siinä on oltava eri ulostuloakseli koska jos tuohon bg laatikkoo laittaa noin pitkän laipan jää kardaanin keskitys tappi/akseli sen sisää ja kardaani tuskin ylettää siihen.
                            Last edited by mige95; 13-08-2019, 18:26.
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16419
                              • Asikkala

                              Originally posted by mige95 View Post
                              Menee getragin laippa zf:ään pienellä modilla, mutta aiheesee ei pysty laittaa tohon laatikkoo zf:n laippaa koska iso rättinivel ottaa kiinni vaihteensiirtäjää.
                              Siirtäjää voi taivuttaa ettei rätti ota kiinni ?

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1170
                                • lahti

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Siirtäjää voi taivuttaa ettei rätti ota kiinni ?
                                Osa mihin siirtäjän tanko tulee kiinni ottaa rättinivelee kiinni, esim 320z askissa tämä osa on rättinivel takana (takaapäi katsottuna jolloin vain siirtäjän tanko heittää rättinivelen kohdalla lenkin. Gs6 laatikossa tämä osa on suoraa rättinivelen yläpuolella.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎