Originally posted by mige95
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 sopivat vaihdelaatikot?
Collapse
X
-
Nyt on gs6-17bg laatikko käytössä, tosiaa laatikko 25mm pidempi kuin s5d 320zf, oma laatikko on e90 320i:stä vaihdevivuston runkoa ja siirtäjää piti lyhentää 66mm jotta sopi e36:seen. Vaihteiston tuntuma on kyllä hyvä.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Nyt pitäs tehä kardaania gs6-53dz perää ja mulla on tossa yks e92 330d kardaani jossa rättinivelet molemmissa päissä, tästä ei oikee saa tehtyä kun takapätkä on noin 100mm lyhyt ja etupätkä reilu 100mm liian pitkä, sit vielä vaikka saiski kardaanin ylttää niin taakse pitäis vaihtaa ristikko se rättinivel ratkasu tuskin toimii e36:sessa koska silloinhan peränlaipan ja tukilaakerin pitäis olla samassa linjassa aika tarkallee jottai se toimisi. No sit toinen vaihtoehto et jostai e6x kardaanista tekis missä cv nivel takana ja sit 525d manuaalista typ 188 perää sopiva laippa cv nivelelle. Tai kolmas vaihtoehto mikä varmaa nyt sit pitää tehdä että e36 automaatista kardaani johon vaihtaa ton 110mm jaolla olevan laipan, muuten pituus siinä passaa.
Nää vaihtoehdot on toistaseks tullu mielee, hyvähän olis jos sais tehtyy kardaanin sellassesta missä toi 110mm pulttijako on koska se on muutenki jykevämpää tekoa kaikilta osin, mutta kannatin laakerin paikka näyttäs heittävän aika paljon mitä noita e39/e46/e6x/e9x kardaaneja katsellut.
Edit: taidan tehdäkkin niin että lyhennän ja vaihdan boori osuuden tuohon e92 etupätkää ja sitten vaan e36:sen takapätkä.Last edited by mige95; 18-03-2020, 11:39.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
löytyykö jostain valmista vauhtis/kytkinpakettia tuplamassalevyillä m50 ja gs6-53dzhga:n välille ? En itse ainakaan löytänyt muutakuin tällasen kombon.
1.Tästä vauhtis,välilevy ja asetelma: https://k64performance.com/clutch/13...x-6-speed.html
Ja koska tuosta paketista ei levyjen boorit sovi niin nämä levyt 2x tuohon pakettiin tilalle:https://www.lensupowershop.fi/produc...kinlevy-240mm/ TAIKKA https://www.lensupowershop.fi/produc...kinlevy-240mm/
Onko muita ratkaisuja ?e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Postlöytyykö jostain valmista vauhtis/kytkinpakettia tuplamassalevyillä m50 ja gs6-53dzhga:n välille ? En itse ainakaan löytänyt muutakuin tällasen kombon.
1.Tästä vauhtis,välilevy ja asetelma: https://k64performance.com/clutch/13...x-6-speed.html
Ja koska tuosta paketista ei levyjen boorit sovi niin nämä levyt 2x tuohon pakettiin tilalle:https://www.lensupowershop.fi/produc...kinlevy-240mm/ TAIKKA https://www.lensupowershop.fi/produc...kinlevy-240mm/
Onko muita ratkaisuja ?Last edited by Exami; 08-08-2021, 11:10.sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Herärellääs vähänn lootia.
Mikä on tämä getrakki jossa seuraavat numerot:
1221934.9
220.0.0 225.94
4.1
225
M50b20 koneen perässä joka nypätty e34. Kuinka tuo nyt sitten tulkitaan, onko se 220/225/240/250 ? Lähinnä kiinnostaa tuleekohan postissa oikea työsylkkä kun se on tilattu S5D 250G - TAKS plotalle. 22,20MM.
Ja pystyykö tuota vertaamaan 250 getrakkiin että se menee e30 koriin ihan hupsistakeikkaa vaan.
Comment
-
-
Originally posted by greivi View PostHerärellääs vähänn lootia.
Mikä on tämä getrakki jossa seuraavat numerot:
1221934.9
220.0.0 225.94
4.1
225
M50b20 koneen perässä joka nypätty e34. Kuinka tuo nyt sitten tulkitaan, onko se 220/225/240/250 ? Lähinnä kiinnostaa tuleekohan postissa oikea työsylkkä kun se on tilattu S5D 250G - TAKS plotalle. 22,20MM.
Ja pystyykö tuota vertaamaan 250 getrakkiin että se menee e30 koriin ihan hupsistakeikkaa vaan.
240 Getrag on vanhempaa sukupolvea ja sisuskaluiltaan heikompi kuin Getrag 220. 260 ja 220 ovat lähempäänä toisiaan, mutta en ole yhtään 260:stä purkanut ja tutkinut, niin täysin varmaksi en voi sanoa. Jos joltain löytyy rikkinäinen Getrag 260 tästä Etelä-pohjanmaan alueelta, niin voin tulla noutamaan askin. Kissa kiitoksella elää ja toivottavasti myös rikkinäisen 260:n omistajakin.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Väärää tietoa, joten poistettu sotkemasta.
Oli tarkoituksena vaihdella eri Geragien sisuskaluja ja kuoria ristiin...Last edited by Aksa P; 15-02-2024, 19:15."Meidän isä tekee teidän äitien lapset "
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Suoralla vitosella oleva Getrag 260? Tämä on ensimmäinen kerta ikinä, kun joku heittää tällaisen väitteen. Ootko tarkistanut laatikkoa pyörittämällä, että suurin vaihde on varmasti suora?
Eikö niissä alkupään 520i:ssä ollut myös todella lyhyt perävälitys, jotka olivat kovin haluttuja rallikäyttöön? Se kyllä kertoisi puolestaan ylivaihteellisesta laatikosta, koska myöhempien Getrag 220 -laatikoisten autojen välitykset olivat huomattavasti pidempiä.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Olet varmastikkin oikeassa ja täällä oltiin väärässä. Piti nyt kömpiä oikein auton alla katsomaan ja lootahan onkin BMW 250 eli onko se sitten Getrag 220 (220.0.0 225 numeroinen)!?. Tuo looota lienee speksienkin mukaan suoralla vitosella?
Tuossa tallin lattialla on nyt sitten se M20 perästä oleva 260 ja sen sisukset ei kyllä naitu tuon alla olevan kuorien kassa, joten tarvii rakentaa vaihdevivustot, takakannake ja kartaani uudestaan... Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
"Meidän isä tekee teidän äitien lapset "
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Originally posted by Aksa P View PostOlet varmastikkin oikeassa ja täällä oltiin väärässä. Piti nyt kömpiä oikein auton alla katsomaan ja lootahan onkin BMW 250 eli onko se sitten Getrag 220 (220.0.0 225 numeroinen)!?. Tuo looota lienee speksienkin mukaan suoralla vitosella?
Tuossa tallin lattialla on nyt sitten se M20 perästä oleva 260 ja sen sisukset ei kyllä naitu tuon alla olevan kuorien kassa, joten tarvii rakentaa vaihdevivustot, takakannake ja kartaani uudestaan... Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Mulla olis tällainen epätavallinen kysymys koskien 260 laatikkoa. Kun se sulla siinä lattialla lojuu, niin pystyisitkö mittaamaan pää/kytkinakselin ja sivuakselin välisten keskipisteiden etäisyyden? Onnistuu kummastakin päästä laatikkoa, kun sivuakselin kohdalla valussa taitaa olla pyöreä kohta laakereille. Mitään absoluuttisen tarkkaa mittaa ei tartte yrittää ottaa, mutta jos edes millin tarkkuudella saisi mitattua.
Ideana siis on, josko laatikosta saisi käytettyä hammaspyöriä leikkaa/liimaa -menetelmällä mainittuun 220 Getragiin. Haaveissa on nimittäin paremmin rata-ajoon soveltuvat 1. ja 2. vaihteen välitykset kengännauhabudjetilla.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment