Mistäs kaikista malleista käy vaihdelaatikot E34 525i manuaaliin?
Onko esim E36 Is sama loota? Käykö mistään M20 moottorilla olevasta?
m20 ja m50 malleista käy. e36 is lootassa tietääkseni eri jako kytkinkopan kiinnityspulteilla.
Sulla ilmeisesti m50 moottorinen e34? m21b25 moottorin perästä käy getrag 260. Se on ainut sopiva getraggi jossa iso kardaanin laippa, muissa pieni (myös m50 getragit). Eli kannattaa ettiä laatikko jostain m50/m52/s50 moottorin perästä ZF niin pääset kaikkein helpoimmalla.
m20 ja m50 malleista käy. e36 is lootassa tietääkseni eri jako kytkinkopan kiinnityspulteilla.
Sulla ilmeisesti m50 moottorinen e34? m21b25 moottorin perästä käy getrag 260. Se on ainut sopiva getraggi jossa iso kardaanin laippa, muissa pieni (myös m50 getragit). Eli kannattaa ettiä laatikko jostain m50/m52/s50 moottorin perästä ZF niin pääset kaikkein helpoimmalla.
Kiitos infosta. Öö, eli meneekö 260 getrag plug & play? Eikös 260 oo käytetty M20B25, M20B27 ja M42B18 ainakin. Miten lie M20B23. 260 ja E36 is lootat kun ois tiiossa, niin ois näppärä jos jompikumpi ois käypänen.
Ei onneks omasta talvipommista oo loota paskana, vaan "kaverin kaverin" jokkispommista ja omankin mieleenkiinnon puolesta selvittelen.
Jokkispommiin kun menossa, niin ei ainakaan haittaa olisi, jos välityskin pienenis.
Edit: eli M50 siis kysessä.
Edit 2: M50 Getrag--> ZF joutuu ilmeisesti vaihtamaan ainakin gardaanin etupätkän + vaihteensiirtotankoa jatkamaan. Pitääpä sano, että selvittää onko siinä pommissaan getregin vai zf:n loota.
Jos getrag, niin sittenhän se M20 perästä olevat 260 loota kävis?
Kiitos infosta. Öö, eli meneekö 260 getrag plug & play? Eikös 260 oo käytetty M20B25, M20B27 ja M42B18 ainakin. Miten lie M20B23. 260 ja E36 is lootat kun ois tiiossa, niin ois näppärä jos jompikumpi ois käypänen.
Ei onneks omasta talvipommista oo loota paskana, vaan "kaverin kaverin" jokkispommista ja omankin mieleenkiinnon puolesta selvittelen.
Jokkispommiin kun menossa, niin ei ainakaan haittaa olisi, jos välityskin pienenis.
Edit: eli M50 siis kysessä.
Edit 2: M50 Getrag--> ZF joutuu ilmeisesti vaihtamaan ainakin gardaanin etupätkän + vaihteensiirtotankoa jatkamaan. Pitääpä sano, että selvittää onko siinä pommissaan getregin vai zf:n loota.
Jos getrag, niin sittenhän se M20 perästä olevat 260 loota kävis?
260 getrag menee plug and play kardaanin vaihtamalla m50:sen perästä (mikäli siis nyt paikallaan ZF isolla laipalla). m20 getraggi tulee vähän vinoon, eli joutuu pikkaseen taivuttaa vaihteensiirto/vaihdekepin tankoa, pelaa kyllä. Saa noita soviteltua m20:senkin perästä. e30 TD on isolaippanen 260 getrag ja kaikki muut m20 on pienilaippasia.
M50 getrag ja ZF pitäs kyllä olla ihan saman mittasia, mutta getraggi pienellä laipalla vaan.
m20 getrageis vitonen on ylivaihde, kun taas m50 vaihdelaatikois vitonen suora. Eli tulee aika pitkät välitykset tuolla m20 laatikolla ja m50 perällä (mikäli se on se yleisin vakio 3.15). Samaa luokkaa ku laittas nykyseen kokoonpanoon m50 laatikolla jonku 2.61 perävälityksen:think
325/525 m50 yleisin perävälitys 3.15 ja 325/525 m20 yleisin perävälitys 3.73.
Heitetäänpä vaikka tänne.. Osaako kukaan kertoa, onko noilla Getrag 250 -lootilla jotain eroja, kun on eri varaosanumerolla RealOEM:ssa?
Esim. E36 318i perässä on 23001434410 ja E36 325i perässä on 23007505600.. Osanumero on eri, hintapiste on sama ja molemmat on Getrag 250.. Eroa on tuo lisätieto, eli TBDH tai TAJT..
Onko esim. eroja riippuen perävälityksestä vae hä? Homman nimi se, että itsellä ilmeisesti lootasta hajos kakkonen pitäis etsiä korvaavaa tilalle.. Mietin käykö nuo pienempien perässä kukkuvat Getrag 250:t ihan yhtälailla, vai pitääkö olla tuo jälkimmäinen malli (TAJT)?
Heitetäänpä vaikka tänne.. Osaako kukaan kertoa, onko noilla Getrag 250 -lootilla jotain eroja, kun on eri varaosanumerolla RealOEM:ssa?
Esim. E36 318i perässä on 23001434410 ja E36 325i perässä on 23007505600.. Osanumero on eri, hintapiste on sama ja molemmat on Getrag 250.. Eroa on tuo lisätieto, eli TBDH tai TAJT..
Onko esim. eroja riippuen perävälityksestä vae hä? Homman nimi se, että itsellä ilmeisesti lootasta hajos kakkonen pitäis etsiä korvaavaa tilalle.. Mietin käykö nuo pienempien perässä kukkuvat Getrag 250:t ihan yhtälailla, vai pitääkö olla tuo jälkimmäinen malli (TAJT)?
No ittellä on m50b25 jatkona vanha b20 laatikko Ja hyvin on pelannu sen aikaa ennenkuin meni päästöt persiileen...
Eikös tuohon m50 perään käynyt joku e34 524 vai 25 tds laatikko..
olen lueskellut että 1-4 välitykset ois lyhyemmät mutta 5 ois suora.. Eikä pitäis ainakaa heti hajota vaikka vähn tempois kakkosta tupaa....
Eikös tuohon m50 perään käynyt joku e34 524 vai 25 tds laatikko..
Jaa-a.. En tiedä muutaku että Getrag 250 ainakin menee suoraa vaihtamatta kardaania.. Mut mikä on ero noiden eri G250:ien kesken, vai onko niissä eroja? Helpottais metsästämistä..
Jaa-a.. En tiedä muutaku että Getrag 250 ainakin menee suoraa vaihtamatta kardaania.. Mut mikä on ero noiden eri G250:ien kesken, vai onko niissä eroja? Helpottais metsästämistä..
Tossa ois toi limppu setti sulle näytille ku ei jaksa kirjotella puhelimella
Jaa-a.. En tiedä muutaku että Getrag 250 ainakin menee suoraa vaihtamatta kardaania.. Mut mikä on ero noiden eri G250:ien kesken, vai onko niissä eroja? Helpottais metsästämistä..
Avataan nyt keskustelua vielä sen verran, että joo yksi ero on kykäkoppa, mutta ovatko kaikki Getrag 250:t välitykseltään samanlaisia..?
Ois tuossa tiedossa yksi Getrag 250 tuohon omaan proggikseen, jossa elintenluovuttaja on alunperin 316i.. Kiinnostaisi tietää, meneekö kykäkopan vaihtamalla suoraa tuonne? :think
asiaan sen enempää paneutumatta ja tutkimatta, niin yhtä puuta huolimatta siitä, että näyttää olevan halkaistavissa?.. tämä nyt ei taas kerro sitä, onko tuossa yhtään mitään järkeä..
Avataan nyt keskustelua vielä sen verran, että joo yksi ero on kykäkoppa ?
Getrag 250 tuohon omaan proggikseen, jossa elintenluovuttaja on alunperin 316i.. Kiinnostaisi tietää, meneekö kykäkopan vaihtamalla suoraa tuonne? :think
asiaan sen enempää paneutumatta ja tutkimatta, niin yhtä puuta huolimatta siitä, että näyttää olevan halkaistavissa?.. tämä nyt ei taas kerro sitä, onko tuossa yhtään mitään järkeä..
Oiskohan mahdollista vaihtaa hilut tosta 1.6 laatikosta tohon sun 2.5 getarii ????
Mulla on m40/42 koneen perästä kotoisin oleva getrakki m50b25 moottorin perässä, kytkinkopassa on sama jako kun m50 moottoreissakin.
Kestää ihan hyvin normaalia käyttöä, kaikenhan tosin saa rikki jos haluaa!
Comment