Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 sopivat vaihdelaatikot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aksa P
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 394
    • Sawo

    Originally posted by Freak View Post

    Jees. 250G on BMW:n nimitys laatikolle ja Getrag 220 on Getragin oma nimitys. Samasta lodjusta on kuitenkin kysymys. M41d17:n perässä oleva loota on muuten nimeltään Getrag 221.

    Mulla olis tällainen epätavallinen kysymys koskien 260 laatikkoa. Kun se sulla siinä lattialla lojuu, niin pystyisitkö mittaamaan pää/kytkinakselin ja sivuakselin välisten keskipisteiden etäisyyden? Onnistuu kummastakin päästä laatikkoa, kun sivuakselin kohdalla valussa taitaa olla pyöreä kohta laakereille. Mitään absoluuttisen tarkkaa mittaa ei tartte yrittää ottaa, mutta jos edes millin tarkkuudella saisi mitattua.

    Ideana siis on, josko laatikosta saisi käytettyä hammaspyöriä leikkaa/liimaa -menetelmällä mainittuun 220 Getragiin. Haaveissa on nimittäin paremmin rata-ajoon soveltuvat 1. ja 2. vaihteen välitykset kengännauhabudjetilla.
    Loota on jo auki laakereiden ja stefojen vaihtoa varten, joten onnistui saamaan jopa kohtuullisen tarkan mitan. Keskeltä - keskelle 75,9mm. Sivuakseli mittauskohdasta 25mm paksu ja pääakseli 35mm, eli 105,9 - 12,5 - 17,5 = 75,9.
    Attached Files
    Last edited by Aksa P; 16-02-2024, 15:48.
    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
    E21 M50B20
    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
    E34 10/1990 520i
    Honda Prelude EX vm.-83 1.8

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎