Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimerrrrville
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 296
    • Suomi

    #61
    Osaako kukaan kertoa mitä pitäisi tehdä ÖLJYTIKUN vierestä lähtevälle

    putkelle ? siis siitä samasta torvesta mihin öljytikku tungetaan

    Autoon on siis m50 koneen tilalle isketty m52 entisen omistajan toimesta,

    mutta separaattori on jäänyt laittamatta ja se putki vaan siellä avonaisena

    riehuu. Eli pitäisikö putki tukkia vai vetää jonnekkin :think

    Mietin tässä vaan että onko tuo sitten voinu olla olevinaan imuvuoto ja sen

    takia en ole päästöistä tuota läpi saanut. Autosta puuttuu myös alaväännöt

    ja auto alkaa vetää siel 3000 paikkeilla. Autoon vaihdettu öljyt+suodatin,

    putsari, lambda, muut imuvuodot paikkailtu ja putki käyty läpi sekä

    ilmamassa mittarin puhdistin, eikä mee päästöistä. ekat 2 arvoo siis ylittivät

    rajan reilusti. Tulpat kuulema vaihdettu muutama kilsa sitten mut pitää nekin

    viel kattoo sit

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16342
      • Leppävirta

      #62
      Originally posted by biimerrrrville View Post
      Osaako kukaan kertoa mitä pitäisi tehdä ÖLJYTIKUN vierestä lähtevälle

      putkelle ? siis siitä samasta torvesta mihin öljytikku tungetaan

      Autoon on siis m50 koneen tilalle isketty m52 entisen omistajan toimesta,

      mutta separaattori on jäänyt laittamatta ja se putki vaan siellä avonaisena

      riehuu. Eli pitäisikö putki tukkia vai vetää jonnekkin :think

      Mietin tässä vaan että onko tuo sitten voinu olla olevinaan imuvuoto ja sen

      takia en ole päästöistä tuota läpi saanut. Autosta puuttuu myös alaväännöt

      ja auto alkaa vetää siel 3000 paikkeilla. Autoon vaihdettu öljyt+suodatin,

      putsari, lambda, muut imuvuodot paikkailtu ja putki käyty läpi sekä

      ilmamassa mittarin puhdistin, eikä mee päästöistä. ekat 2 arvoo siis ylittivät

      rajan reilusti. Tulpat kuulema vaihdettu muutama kilsa sitten mut pitää nekin

      viel kattoo sit
      Onko käynyt mielessä että laittaisit sinne sen separaattorin?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • biimerrrrville
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 296
        • Suomi

        #63
        Originally posted by Haju69 View Post
        Onko käynyt mielessä että laittaisit sinne sen separaattorin?
        Pitäs niin paljo taas ruveta muokkaamaan jos sen laittasin, ja pitäs hommata

        se jostain ja niin edespäin, eli tommosta ratkasua en nyt tähän hae. Jos nyt

        vaan joku tietäs lähteekö m50 koneesta sitä letkua sieltä öljytikusta vai ei ja

        jos lähtee niin mihin se menee ? :think
        Last edited by biimerrrrville; 03-04-2011, 19:40.

        Comment

        • antteri
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 222
          • Tampere

          #64
          Millanen huohotus siinä sitten on, jos M52 kone eikä separaattoria lainkaan? Onko M52 vai M50 imusarja?

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #65
            Originally posted by antteri View Post
            Millanen huohotus siinä sitten on, jos M52 kone eikä separaattoria lainkaan? Onko M52 vai M50 imusarja?
            Jos ei ole separaattoria, tai edes paikkaa sille niin eiköhän sulla ole m50 imusarja.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • antteri
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 222
              • Tampere

              #66
              Originally posted by biimerrrrville View Post
              Pitäs niin paljo taas ruveta muokkaamaan jos sen laittasin, ja pitäs hommata

              se jostain ja niin edespäin, eli tommosta ratkasua en nyt tähän hae. Jos nyt

              vaan joku tietäs lähteekö m50 koneesta sitä letkua sieltä öljytikusta vai ei ja

              jos lähtee niin mihin se menee ? :think
              Ei lähde letkua M50 koneen öljytikusta. Jos sulla on M50 imusarja eikä separaattoria niin kait se kannattaa vaan tukkia tuo putki.

              Tässä vielä kuva M50 öljytikusta (320i):

              Comment

              • biimerrrrville
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 296
                • Suomi

                #67
                Originally posted by antteri View Post
                Ei lähde letkua M50 koneen öljytikusta. Jos sulla on M50 imusarja eikä separaattoria niin kait se kannattaa vaan tukkia tuo putki.

                Tässä vielä kuva M50 öljytikusta (320i):
                http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...vel_indicator/
                Kiitoksia kovasti vastauksista juu m50 imusarja kii on ja huohotus muuten toteutettu kuten m50
                Last edited by biimerrrrville; 30-07-2012, 07:08.

                Comment

                • Stooli
                  Newbiemmer
                  • Jan 2011
                  • 19
                  • Uusikaupunki

                  #68
                  E36 325i-92

                  Voiko joku anturivika, esim. asentotunnistin vaikuttaa tyhjäkäyntiin?

                  Moottori just kasattu uusilla tiivisteillä. uudet venat ja männänrenkaat sekä laakerit. eli perusremppa.

                  Tyhjäkäynti tuntuu olevan vähän hukassa. välillä jaksaa jäädä käyntiin ja silloinkin usein rupee " hummaamaan".

                  Lohkon pinnasta otettiin 0.8mm pois sekä kannesta 0,1mm

                  tyhjäkäyntimoottori vaihdettu eli missä vika?
                  Last edited by Stooli; 05-04-2011, 16:36. Reason: moottorin malli

                  Comment

                  • biimerrrrville
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 296
                    • Suomi

                    #69
                    ju biimer kunnossa
                    Last edited by biimerrrrville; 30-07-2012, 07:10.

                    Comment

                    • Torppa
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 291
                      • Vihti

                      #70
                      Originally posted by Torppa View Post
                      Tänään napsin kaikkia antureita irti auton ollessa tyhjäkäynnillä, mitä saatoin käsikopelolla konepellin alta löytää. IMM, EHKÄ vaikuttaa hieman käynnin tasaisuuteen. Ja joo, tuo on tosiaan toinen lambda minkä autoon vaihdan, edellinen nokeentui ja antoi vikakoodia. Voisikohan sittenkin olla puolavikaa :o Hieman alkaa jo kyllästyttää kun en vikaa keksi millään. Vai onko jo ominaisuus 235tkm ajetussa saksantuontipelissä.
                      Ajelin myöskin IMM piuha irti, ja se perkeleen kulutusmittari nypyttää +- 1L

                      Imusarja sihisee hieman enemmän kuin mitä joskus sain verrattua yhden tuttavani entisen auton imusarjan ääniin. Mutta mitään vuotoja en ole löytänyt jarrucleanerilla tai letkuja tutkimalla.

                      Vaikuttaako venttiilikopantiiviste näissä paljonkin käyntiin (pientä hikoilua)? Käynti ei muutu korkkia avaamalla ainakaan. Uudemmissa pemareissa hyvä että edes käynnissä pysyy kun irroittaa öljykorkin.

                      Entäs missäs sijaitsee bensapaineensäädin? Onko se sähköinen? Mekaaninen?

                      Ja tosiaan lambda (1) on kuin pakasta vedetty vielä, ettei sen saralta pitäisi olla mitään. Putkikaan ei alkupäästä vuoda pihaustakaan.
                      Vielä kaivattaisiin vastauksia
                      Tarvetta olisi kuudelle puolalle kokeiltavaksi. Sekä IMM kokeiluun myös
                      ------------------------------------------------
                      Entiset:
                      E61 535D M-sport 11/-05
                      E61 535D M-sport 12/-04
                      E46 330D Touring 11/-03
                      E36 325i Coupe 8/-92
                      E30 318i Coupe -89

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #71
                        Onko huohottimen letkut tarkastettu? Öljykorkin avaaminen pitää vaikuttaa käyntiin.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Torppa
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 291
                          • Vihti

                          #72
                          Originally posted by Cell View Post
                          Onko huohottimen letkut tarkastettu? Öljykorkin avaaminen pitää vaikuttaa käyntiin.
                          Olen parhaani mukaan koittanut tutkia josko jostai vuotaisi, mutta tuloksetta :S

                          sihinää kuuluu imusarjasta, sellaista joka tulee kyllä jonkun syyn takia jota en tiedä.

                          Olen autoasentaja itse joten ihan poropeukalo en itse ole.

                          Olisiko jotain, tyypillistä paikkaa josta joku letku voisi olla rikki?
                          ------------------------------------------------
                          Entiset:
                          E61 535D M-sport 11/-05
                          E61 535D M-sport 12/-04
                          E46 330D Touring 11/-03
                          E36 325i Coupe 8/-92
                          E30 318i Coupe -89

                          Comment

                          • antteri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 222
                            • Tampere

                            #73
                            Mulla kuuluu kanssa melkonen sihinä ja suhina. Kuuluu konepelti kiinnikin vielä pitkälle autosta. Voiko suuttimien tiivisteet vuotaa ja aiheuttaa imuvuodon + tuon sihinän? Ei pitäisi enää muualta imuvuotoja löytyä.

                            Comment

                            • n0fear
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 289
                              • Rollo

                              #74
                              Originally posted by antteri View Post
                              Mulla kuuluu kanssa melkonen sihinä ja suhina. Kuuluu konepelti kiinnikin vielä pitkälle autosta. Voiko suuttimien tiivisteet vuotaa ja aiheuttaa imuvuodon + tuon sihinän? Ei pitäisi enää muualta imuvuotoja löytyä.

                              Mulla kans m52 suhisee tyhjäkäynnillä, pikkasen koskee kaasuun niin suhina lakkaa, kuuluu kuulemma kaasuläpästä suhinat,imuvuotoja ei ole...Onko kellään suhinatonta m52:sta?

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #75
                                523 -97

                                Mulla myös oire joka ei nyt sinänsä vakava mutta kysympä kuiteskin täältä.

                                Eli remarin moottori alkaa täristää kun paikoillansa pitää kaasun noin 900-1000 kieppeillä. Tärinä hytkyttää koko autoa aika kovasti... Eikä ole väliä onko kylmä vai lämmin moottori. Haluaisin tietää että onko muilla tällästä oiretta??

                                Toinen asia mikä varsinaisesti ärsyttää on kun, ajaa vaikka 100km/h niin koko ajan pitää kaasua painaa tai päästää että pysyy tuossa vakio satasessa!!
                                Ylämäki tulee niin saa reippaasti painaa kaasua ja taas ala mäkeen toisinpäin.
                                Meinaan vain kun oli tuossa taannoin 20vuotta vanha corolla, niin ei siinä tuollasta oiretta ollut. Jalka kaasulla tiettyyn asentoon ja se pysyi siinä koko matkan mihin sitten meninki.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎