Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Originally posted by Haju69 View PostKatso onko flektin lavat kaikki tallella. Tärinään/vapinaan liittyen siis. Jos puuttuu lapoja niin uusi se.
Voisko olla: Vanos jumissa? kampiakselin anturi epäkunnossa? Bensan suodatin tukossa? Tai jokin muu mikä vaikuttaa vääntöön? Paska auto yleisesti?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostVoisko tosiaanki olla että flekti on jotenki epä tasapainossa?? Ainakin lavat olivat ehjät! Entäs toi huono vääntö tasa kaasulla? Putsailin MAF:in tänään ja hiukan tuntui pysyvän nopeus paremmin, mut ei vielä riittävästi.
Voisko olla: Vanos jumissa? kampiakselin anturi epäkunnossa? Bensan suodatin tukossa? Tai jokin muu mikä vaikuttaa vääntöön? Paska auto yleisesti?
Flektistä semmosta että omassa ex E39 (528)kun rupesi tutisemaan tyhjäkäynnillä niin oli kolme lapaa lentänyt jossain vaiheessa tielle flektistä. Se aiheuttaa tutinaa. Uusi flekti ja ei tutinoita. Jos sulla on ehjä se niin tod.näk vika muualla. Vikakoodeja vaan luetuttamaan. Jos on nokka-/kampiakselin tunnistin paskana niin pitäisi löytyä vikakoodikin, niissä voi hyvinkin olla sanomista jos on "puutumista" ja menohaluja kateissa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Mulla tutisee kanssa silloin kun painaa aivan hiukan kaasua. kierrokset on just jotain 1000 pinnassa. vääntö heikkoa ja pientä nykimistä tasakaasulla ajaessa. vika mahtanee olla nokan asentotunnistimessa.
Flekti ei mahda heikentää vääntöä koneesta. Nii ja alipainevuodotkin voi aiheuttaa moista.. itsellä moottori "suhahtaa" kun sammutta, aivan kuin toimis jollain paineilmalla.
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by janne1974 View PostMulla tutisee kanssa silloin kun painaa aivan hiukan kaasua. kierrokset on just jotain 1000 pinnassa. vääntö heikkoa ja pientä nykimistä tasakaasulla ajaessa. vika mahtanee olla nokan asentotunnistimessa.
Flekti ei mahda heikentää vääntöä koneesta. Nii ja alipainevuodotkin voi aiheuttaa moista.. itsellä moottori "suhahtaa" kun sammutta, aivan kuin toimis jollain paineilmalla.
-Janne-LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
juu, kiitos vinkeistä. Täytyy se nokan asentotunnistin käydä tarkistaas, kun toi kampiakselin asentotunnistin vuosi sitten vaihdettiin ja jopa orkkis tavaraa käytettiin. Lähinnä piti tuossa edellisessä kyssäris kirjoittaa tuosta nokka anturista eikä kampiakselin tunnistimesta.
En tiedä sitten että, onko tuossa 523 -97 single vanoksessa tosiaan vain tyyppivika että, se vain ei väännä vasta kun suurinpiirtein 3000 kieppeillä? Pitäisi saada kokeilla vastaavaa autoa että, kuinka mahtaa vetää niin, tietäis sitten taas enempi. Vai pitäisikö kokeilla lastua jos sillä alhaalle vääntöä!? :think
Voisko tosiaanki olla toi nokan asentotunnistin rikki, vaikka ei näkysikkään vikakoodeissa? Kun ei ole tietoa, että koska vaihdettu vai onko koskaan.Last edited by janke; 19-05-2011, 23:45.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View Postjuu, kiitos vinkeistä. Täytyy se nokan asentotunnistin käydä tarkistaas, kun toi kampiakselin asentotunnistin vuosi sitten vaihdettiin ja jopa orkkis tavaraa käytettiin. Lähinnä piti tuossa edellisessä kyssäris kirjoittaa tuosta nokka anturista eikä kampiakselin tunnistimesta.
En tiedä sitten että, onko tuossa 523 -97 single vanoksessa tosiaan vain tyyppivika että, se vain ei väännä vasta kun suurinpiirtein 3000 kieppeillä? Pitäisi saada kokeilla vastaavaa autoa että, kuinka mahtaa vetää niin, tietäis sitten taas enempi. Vai pitäisikö kokeilla lastua jos sillä alhaalle vääntöä!? :think
Voisko tosiaanki olla toi nokan asentotunnistin rikki, vaikka ei näkysikkään vikakoodeissa? Kun ei ole tietoa, että koska vaihdettu vai onko koskaan.
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKokeilin putsata ton kampparin tunnistimen mut, ei mitään myöskään tapahtunut. En tiedä kun, ei vaan väännä alhaalta ja 0-100 kiihtyy 9.88 sekuntia. onkohan toi normaali kiihtyvyys tuolla automaattiloodalla?:think Auto siis 523i -97 single vanos.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostTehdas lupaa 9.6s 0-100. Varmaankin kaikki suht. kunnossa jos olet saanut tarkalleen mitattua.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Kokeillaas nyt täälläkin.. Eli sigun kiesi (e39 528i) alkoi yhtäkkiä tässä reilu viikko takaperin täristä tyhjäkäynnillä. Ensin kuvittelin vian olevan korvien välissä kun keppi heilui tyhjkäynnillä mutta konepellin avauksen jälkeen ei jäänyt arvailun varaan että jotain on nyt tapahtunu..
Eli motti siis hytkyy ihan silmämääräisesti, vaikkakin tyhjäkäynti on tasaista :think Remmit vaihdettu vähä aikaa sitten samoten näyttäis visko + ropelli olevan ehjät. Tuntuu että välillä tuo "vika" häviää ja välillä taas ilmenee.
Aikaisempia oireita ei ole, kylmänä on aina vähän "nykyttänyt" kiihdyttäessä mutta annettakoon se anteeksi kun lämmänä toimii aivan normaalisti. Kytkin on kyllä ilmeisesti aika loppunsa edellä kun välillä luistanut ja myös omituista on se että kytkin ottaa välillä ihan pohjasta ja välillä pinnasta Eli voiko ravistus johtua siitä? Kytkin ei pidä mitään ylimääräistä mökää eikä muutu mitenkään käynti/vapinat kun painaa pohjaan.
Tosiaan, auto pelaa muuten hyvin ja ongelmitta (kulutus alle 7l/100 obc:n mukaan ja veteleekin ihan niinkun pitää)
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Elikkäs itellä semmosia ongelmia että auto käy kylmänä hyvin ja kun on ajanut auton lämpimäks niin alakaa röpöttämään putkesta ja niinku ei kävis kaikilla. päästöt on muuten hyvät mutta hc on 1200/tyhjäkäynnillä ja yli 2000k min/ 500.
kävin kattoo vikakoodit ja se näytti happitunnistinta, joten lambda vaihtoon ja ei ollu vaikutusta päästöihin, eikä lämpimänä koneella tyhjänkäyntiin. kylmänä käy edelleen hyvin.
tulpat vaihettu ja puolat toimii, mutta tulpanrei'issä oli öljyä joten venakopan tiiviste vaihtoon. ilmamäärämittari kans todettu toimivaks. voiko se tiiviste vaikuttaa tuohon ongelmaan vai mistä se johtuu? kiitokset etukäteen!
Comment
-
-
Originally posted by karisu View PostElikkäs itellä semmosia ongelmia että auto käy kylmänä hyvin ja kun on ajanut auton lämpimäks niin alakaa röpöttämään putkesta ja niinku ei kävis kaikilla. päästöt on muuten hyvät mutta hc on 1200/tyhjäkäynnillä ja yli 2000k min/ 500.
kävin kattoo vikakoodit ja se näytti happitunnistinta, joten lambda vaihtoon ja ei ollu vaikutusta päästöihin, eikä lämpimänä koneella tyhjänkäyntiin. kylmänä käy edelleen hyvin.
tulpat vaihettu ja puolat toimii, mutta tulpanrei'issä oli öljyä joten venakopan tiiviste vaihtoon. ilmamäärämittari kans todettu toimivaks. voiko se tiiviste vaikuttaa tuohon ongelmaan vai mistä se johtuu? kiitokset etukäteen!LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by karisu View PostElikkäs itellä semmosia ongelmia että auto käy kylmänä hyvin ja kun on ajanut auton lämpimäks niin alakaa röpöttämään putkesta ja niinku ei kävis kaikilla. päästöt on muuten hyvät mutta hc on 1200/tyhjäkäynnillä ja yli 2000k min/ 500.
kävin kattoo vikakoodit ja se näytti happitunnistinta, joten lambda vaihtoon ja ei ollu vaikutusta päästöihin, eikä lämpimänä koneella tyhjänkäyntiin. kylmänä käy edelleen hyvin.
tulpat vaihettu ja puolat toimii, mutta tulpanrei'issä oli öljyä joten venakopan tiiviste vaihtoon. ilmamäärämittari kans todettu toimivaks. voiko se tiiviste vaikuttaa tuohon ongelmaan vai mistä se johtuu? kiitokset etukäteen!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostKokeillaas nyt täälläkin.. Eli sigun kiesi (e39 528i) alkoi yhtäkkiä tässä reilu viikko takaperin täristä tyhjäkäynnillä. Ensin kuvittelin vian olevan korvien välissä kun keppi heilui tyhjkäynnillä mutta konepellin avauksen jälkeen ei jäänyt arvailun varaan että jotain on nyt tapahtunu..
Eli motti siis hytkyy ihan silmämääräisesti, vaikkakin tyhjäkäynti on tasaista :think Remmit vaihdettu vähä aikaa sitten samoten näyttäis visko + ropelli olevan ehjät. Tuntuu että välillä tuo "vika" häviää ja välillä taas ilmenee.
Aikaisempia oireita ei ole, kylmänä on aina vähän "nykyttänyt" kiihdyttäessä mutta annettakoon se anteeksi kun lämmänä toimii aivan normaalisti. Kytkin on kyllä ilmeisesti aika loppunsa edellä kun välillä luistanut ja myös omituista on se että kytkin ottaa välillä ihan pohjasta ja välillä pinnasta Eli voiko ravistus johtua siitä? Kytkin ei pidä mitään ylimääräistä mökää eikä muutu mitenkään käynti/vapinat kun painaa pohjaan.
Tosiaan, auto pelaa muuten hyvin ja ongelmitta (kulutus alle 7l/100 obc:n mukaan ja veteleekin ihan niinkun pitää)
Otin sitten tulpat vielä irti ja tsiigailin niitä, eipä niissä mitään ollut ja noin ~10tkm sitten ne on kyllä uusittukin (Bosch 4-kärki). Kokeilinpa huvikseen nykäistä tuon IMM piuhan irti ja auton käynti yllättäen tasaantui sekä hytkyntä loppui :think Onkos tuota IMM mahdollista mitata jotenkin kotikonstein? Toisaalta, huomenna täytyy käydä hartikaisen kautta lenkki töitten jälkeen kun näyttää olevan tuo kaasuläpän ja IMM välinen haitariputki mallia "vulkkisteippi"
Mikäs noista ilmamassamittareista paskoo sitten kun ne hajoaa?
Edit: Huomioitu myös se että tyhjäkäynnillä kun polkasee kaasua niin kierrokset jää "hinnaamaan" kohtuu pitkäksi aikaa korkealle kunnes hitaasti lipuu takaisin tyhjäkäynnille. Kun taas IMM piuha on irti, kierrokset laskee melkein heti ja nopeasti :SLast edited by Magirus; 24-05-2011, 20:53.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
Comment