Missä vika? Potilaana M52b28 Tiputtaa ykkösen pyttyy pelistä kuinka sattuu.
* Uusia osia
- Puolat
- Tulpat
-Suuttimet
- Ei imuvuotoja
- Vanos korjattu
- Ecu vaihdettu
- Nokan asentotunnistimet oem
- Uus ilmamäärämittari
- Nokat ajoitettu
Käynnistät auton saa startata kolme kertaa lähtee käymään ja käy kaikilla jos sammutat ja starttaat uudelleen käy 5llä sammutat ja starttaat käy taas kaikilla.
Välillä saa kierrättää rajoitin rallia mut välil sit tiputtaa tahattomasti ykkösen pelistä pois.
Oon vaihtanut tulppia ja puolia ristiin ei vaikutusta vika pysyy ykkösen pytys,
Koitin myös yleisvirta mittarilla onko johdois katkos mut ei sekään auttanut, myös maat tarkastettu.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Arppa View PostPotilas on m54 mutta samat viathan ne näissä on…
Sitkeä lambda-koodi vaivaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla. Savukoneella eilen savusteltu ja viimeinen vuotava kumiletku vaihdettu polttoainesuodattimelta.
Kuinka tasaisena lambdan voltit pitisi pysyä esim tyhjäkäynnillä? Istalla käyty testipolku läpi ja sen mukaan lambdat ok, mutta voltit heittelee rajojen sisällä kokoajan eikä tasoitu missään vaiheessa, normaaliako?
Ilmamäärämittarin vaihdolla korjaantui tämä laite. Vaihdoin vielä tarvike-lambdojen tilalle takaisin orkkikset mikä oli autossa paikallaan alunperin. Auto on myyty jo jokin aikaa sitten.
Orkkis-imm ei näihin paljoa maksa niin taidan tuohon äksään myös vaihtaa vaikka mitään vielä oireile
Leave a comment:
-
M50b25nv normaalia pitempi startti ( noin 10 sekunttia), käynnistyksen jälkeen saattaa käynti aaltoilla ja röpeltää. Hetken kun auto käynnyt niin toimii normaalisti, vedossa ei mitään ongelmia. Vaihdettuja/ kokeiltuja osia; nokka ja kampi tunnistin, tyhjäkäyntiventtiili. Tekniikanvaihto e30 kyseessä.
Leave a comment:
-
Originally posted by pheno View Post
Ootko koittanut TestO:lla ? Sillä näkee reaaliaikaisen käyrän lambdasta. Itse aikoinaan löysin hankalan imuvuodon E34 540:stä. Samalla kun TestO piirsi lambdan käyrää suihkuttelin brake cleaneria eri paikkoihin. Vuotokohtaan kun osui suihkimaan, niin näkyi heti käyrällä.
Kapeakaista ecuilla lambdan arvo piirtää tasaista käyrää ylös alas pienellä jännitevälillä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Arppa View PostPotilas on m54 mutta samat viathan ne näissä on…
Sitkeä lambda-koodi vaivaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla. Savukoneella eilen savusteltu ja viimeinen vuotava kumiletku vaihdettu polttoainesuodattimelta.
Kuinka tasaisena lambdan voltit pitisi pysyä esim tyhjäkäynnillä? Istalla käyty testipolku läpi ja sen mukaan lambdat ok, mutta voltit heittelee rajojen sisällä kokoajan eikä tasoitu missään vaiheessa, normaaliako?
Kapeakaista ecuilla lambdan arvo piirtää tasaista käyrää ylös alas pienellä jännitevälillä.
Leave a comment:
-
Potilas on m54 mutta samat viathan ne näissä on…
Sitkeä lambda-koodi vaivaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla. Savukoneella eilen savusteltu ja viimeinen vuotava kumiletku vaihdettu polttoainesuodattimelta.
Kuinka tasaisena lambdan voltit pitisi pysyä esim tyhjäkäynnillä? Istalla käyty testipolku läpi ja sen mukaan lambdat ok, mutta voltit heittelee rajojen sisällä kokoajan eikä tasoitu missään vaiheessa, normaaliako?
Leave a comment:
-
Originally posted by hezekiel View PostJuu, T-haara ja bleederi on hukassa, samaten paikka imusarjassa mihin tämä liitettäisiin. Voiko näissä olla markkina-alueen mukaisia eroja? Jenkkifoorumeilla puhutaan obd1 ja obd2-versioista. Tämä minun laite puolestaan on tuotu Marokosta (!) muuttoautona.
Leave a comment:
-
Originally posted by JJT View PostE: Siis aktiivihiilipöntön yläreunaan tulee sininen letku tankilta, sen vierestä lähtee magneettiventtiilille josta letkut haarautuu t-haaralla imusarjaan ja toinen "imuvuoto"-napille. (joka sulta on hukassa)
Pöntön pohjasta menee alas letku jonka päähän ei tule mitään.
Leave a comment:
-
Originally posted by hezekiel View PostMihin tulisi liittää M50NV konehuoneessa aktiivihiilikanisterin tuuletusventtiilin (evap/purge valve) pohjasta alaspäin lähtevä letku? 8mm kumiletku, noin 30-40 cm pitkä. En löydä mitään sopivaa paikkaa, mutta letkun pää on hieman pullistunut siihen malliin että se on ehkä joskus ollut kiinni.
E: Siis aktiivihiilipöntön yläreunaan tulee sininen letku tankilta, sen vierestä lähtee magneettiventtiilille josta letkut haarautuu t-haaralla imusarjaan ja toinen "imuvuoto"-napille. (joka sulta on hukassa)
Pöntön pohjasta menee alas letku jonka päähän ei tule mitään.Last edited by JJT; 19-05-2023, 18:48.
Leave a comment:
-
Polttoainelinjojen kanssa samassa tulee tankilta sininen kova putki kanisterille. Siitä lyhyt letku venttiilille ja venttiilin toisesta päästä käsittääkseni pitäisi mennä imusarjaan, muutenhan tuon aktiivihiilipöntön läpi ei ilmavirta juuri käy? Mutta tälle viimeksi mainitulle letkulle ei siis nyt paikkaa löydy.
Leave a comment:
-
Originally posted by hezekiel View PostMihin tulisi liittää M50NV konehuoneessa aktiivihiilikanisterin tuuletusventtiilin (evap/purge valve) pohjasta alaspäin lähtevä letku? 8mm kumiletku, noin 30-40 cm pitkä. En löydä mitään sopivaa paikkaa, mutta letkun pää on hieman pullistunut siihen malliin että se on ehkä joskus ollut kiinni.
Leave a comment:
-
Mihin tulisi liittää M50NV konehuoneessa aktiivihiilikanisterin tuuletusventtiilin (evap/purge valve) pohjasta alaspäin lähtevä letku? 8mm kumiletku, noin 30-40 cm pitkä. En löydä mitään sopivaa paikkaa, mutta letkun pää on hieman pullistunut siihen malliin että se on ehkä joskus ollut kiinni.
Leave a comment:
-
Kyllä kysyjän Z3:ssä näyttäisi olevan ihan tasan yksi lambda (ei edes valvontaa, kun ei ole tuonikäisessä ollut sitäkään pakko olla), jos oikean auton tietoja katsoin. (Z3 näyttää siis olevan erilainen kuin "tavallinen" E36 tai E46.)
ELast edited by ErkkiE; 12-01-2023, 09:08.
Leave a comment:
Leave a comment: