memebuy23buy

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arppa
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Potilas on m54 mutta samat viathan ne näissä on…

    Sitkeä lambda-koodi vaivaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla. Savukoneella eilen savusteltu ja viimeinen vuotava kumiletku vaihdettu polttoainesuodattimelta.

    Kuinka tasaisena lambdan voltit pitisi pysyä esim tyhjäkäynnillä? Istalla käyty testipolku läpi ja sen mukaan lambdat ok, mutta voltit heittelee rajojen sisällä kokoajan eikä tasoitu missään vaiheessa, normaaliako?
    Tästä on toki hetki mennyt mutta laitetaan ratkaisu.

    Ilmamäärämittarin vaihdolla korjaantui tämä laite. Vaihdoin vielä tarvike-lambdojen tilalle takaisin orkkikset mikä oli autossa paikallaan alunperin. Auto on myyty jo jokin aikaa sitten.

    Orkkis-imm ei näihin paljoa maksa niin taidan tuohon äksään myös vaihtaa vaikka mitään vielä oireile

    Leave a comment:


  • jesee
    replied
    M50b25nv normaalia pitempi startti ( noin 10 sekunttia), käynnistyksen jälkeen saattaa käynti aaltoilla ja röpeltää. Hetken kun auto käynnyt niin toimii normaalisti, vedossa ei mitään ongelmia. Vaihdettuja/ kokeiltuja osia; nokka ja kampi tunnistin, tyhjäkäyntiventtiili. Tekniikanvaihto e30 kyseessä.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by pheno View Post

    Ootko koittanut TestO:lla ? Sillä näkee reaaliaikaisen käyrän lambdasta. Itse aikoinaan löysin hankalan imuvuodon E34 540:stä. Samalla kun TestO piirsi lambdan käyrää suihkuttelin brake cleaneria eri paikkoihin. Vuotokohtaan kun osui suihkimaan, niin näkyi heti käyrällä.

    Kapeakaista ecuilla lambdan arvo piirtää tasaista käyrää ylös alas pienellä jännitevälillä.
    Vaihdoin vielä varuksi imusarjan taakse uudet letkut ja ne oli hieman huonon näköiset. Ilmeisesti kaasuläppä on senverran tiivis että savu ei mene kunnolla tuonne asti kun ei sieltä vuotoa näkynyt

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Potilas on m54 mutta samat viathan ne näissä on…

    Sitkeä lambda-koodi vaivaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla. Savukoneella eilen savusteltu ja viimeinen vuotava kumiletku vaihdettu polttoainesuodattimelta.

    Kuinka tasaisena lambdan voltit pitisi pysyä esim tyhjäkäynnillä? Istalla käyty testipolku läpi ja sen mukaan lambdat ok, mutta voltit heittelee rajojen sisällä kokoajan eikä tasoitu missään vaiheessa, normaaliako?
    Ootko koittanut TestO:lla ? Sillä näkee reaaliaikaisen käyrän lambdasta. Itse aikoinaan löysin hankalan imuvuodon E34 540:stä. Samalla kun TestO piirsi lambdan käyrää suihkuttelin brake cleaneria eri paikkoihin. Vuotokohtaan kun osui suihkimaan, niin näkyi heti käyrällä.

    Kapeakaista ecuilla lambdan arvo piirtää tasaista käyrää ylös alas pienellä jännitevälillä.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Potilas on m54 mutta samat viathan ne näissä on…

    Sitkeä lambda-koodi vaivaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla. Savukoneella eilen savusteltu ja viimeinen vuotava kumiletku vaihdettu polttoainesuodattimelta.

    Kuinka tasaisena lambdan voltit pitisi pysyä esim tyhjäkäynnillä? Istalla käyty testipolku läpi ja sen mukaan lambdat ok, mutta voltit heittelee rajojen sisällä kokoajan eikä tasoitu missään vaiheessa, normaaliako?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by hezekiel View Post
    Juu, T-haara ja bleederi on hukassa, samaten paikka imusarjassa mihin tämä liitettäisiin. Voiko näissä olla markkina-alueen mukaisia eroja? Jenkkifoorumeilla puhutaan obd1 ja obd2-versioista. Tämä minun laite puolestaan on tuotu Marokosta (!) muuttoautona.
    Meniköhän se M50:ssä kaasuläpän alapuolelle kuitenkin..ei voi muistaa varmaksi. M52:ssa tais mennä imusarjan pohjaan ja S50:ssä tyhjäkäyntiventtiilin letkuun.

    Leave a comment:


  • ziggy
    replied
    Siirretty oikealle alueelle

    ......
    Last edited by ziggy; 20-05-2023, 12:25.

    Leave a comment:


  • hezekiel
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    E: Siis aktiivihiilipöntön yläreunaan tulee sininen letku tankilta, sen vierestä lähtee magneettiventtiilille josta letkut haarautuu t-haaralla imusarjaan ja toinen "imuvuoto"-napille. (joka sulta on hukassa)
    Pöntön pohjasta menee alas letku jonka päähän ei tule mitään.
    Juu, T-haara ja bleederi on hukassa, samaten paikka imusarjassa mihin tämä liitettäisiin. Voiko näissä olla markkina-alueen mukaisia eroja? Jenkkifoorumeilla puhutaan obd1 ja obd2-versioista. Tämä minun laite puolestaan on tuotu Marokosta (!) muuttoautona.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by hezekiel View Post
    ja venttiilin toisesta päästä käsittääkseni pitäisi mennä imusarjaan
    pari pyttyä isommissa menee ainakin kaasuläpälle, mutta meni se suoraan imusarjaan tai ei, niin sen ois syytä olla 'tulpattu'.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by hezekiel View Post
    Mihin tulisi liittää M50NV konehuoneessa aktiivihiilikanisterin tuuletusventtiilin (evap/purge valve) pohjasta alaspäin lähtevä letku? 8mm kumiletku, noin 30-40 cm pitkä. En löydä mitään sopivaa paikkaa, mutta letkun pää on hieman pullistunut siihen malliin että se on ehkä joskus ollut kiinni.

    E: Siis aktiivihiilipöntön yläreunaan tulee sininen letku tankilta, sen vierestä lähtee magneettiventtiilille josta letkut haarautuu t-haaralla imusarjaan ja toinen "imuvuoto"-napille. (joka sulta on hukassa)
    Pöntön pohjasta menee alas letku jonka päähän ei tule mitään.
    Last edited by JJT; 19-05-2023, 18:48.

    Leave a comment:


  • hezekiel
    replied
    Polttoainelinjojen kanssa samassa tulee tankilta sininen kova putki kanisterille. Siitä lyhyt letku venttiilille ja venttiilin toisesta päästä käsittääkseni pitäisi mennä imusarjaan, muutenhan tuon aktiivihiilipöntön läpi ei ilmavirta juuri käy? Mutta tälle viimeksi mainitulle letkulle ei siis nyt paikkaa löydy.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by hezekiel View Post
    Mihin tulisi liittää M50NV konehuoneessa aktiivihiilikanisterin tuuletusventtiilin (evap/purge valve) pohjasta alaspäin lähtevä letku? 8mm kumiletku, noin 30-40 cm pitkä. En löydä mitään sopivaa paikkaa, mutta letkun pää on hieman pullistunut siihen malliin että se on ehkä joskus ollut kiinni.
    Tuleeko tankin bensalinjojen vieressä kolmas samankokoinen ?

    Leave a comment:


  • hezekiel
    replied
    Mihin tulisi liittää M50NV konehuoneessa aktiivihiilikanisterin tuuletusventtiilin (evap/purge valve) pohjasta alaspäin lähtevä letku? 8mm kumiletku, noin 30-40 cm pitkä. En löydä mitään sopivaa paikkaa, mutta letkun pää on hieman pullistunut siihen malliin että se on ehkä joskus ollut kiinni.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Kyllä kysyjän Z3:ssä näyttäisi olevan ihan tasan yksi lambda (ei edes valvontaa, kun ei ole tuonikäisessä ollut sitäkään pakko olla), jos oikean auton tietoja katsoin. (Z3 näyttää siis olevan erilainen kuin "tavallinen" E36 tai E46.)

    E
    Last edited by ErkkiE; 12-01-2023, 09:08.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Joo kaks lambdaa pitäisi olla alkuperäisessä euroalueen m52 moottorissa, näitä on toki saanut muille markkina-alueille myös kokonaan ilman lambdoja

    Leave a comment:

Working...
X