Ootko koittanut TestO:lla ? Sillä näkee reaaliaikaisen käyrän lambdasta. Itse aikoinaan löysin hankalan imuvuodon E34 540:stä. Samalla kun TestO piirsi lambdan käyrää suihkuttelin brake cleaneria eri paikkoihin. Vuotokohtaan kun osui suihkimaan, niin näkyi heti käyrällä.
Kapeakaista ecuilla lambdan arvo piirtää tasaista käyrää ylös alas pienellä jännitevälillä.
Vaihdoin vielä varuksi imusarjan taakse uudet letkut ja ne oli hieman huonon näköiset. Ilmeisesti kaasuläppä on senverran tiivis että savu ei mene kunnolla tuonne asti kun ei sieltä vuotoa näkynyt
Sitkeä lambda-koodi vaivaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla. Savukoneella eilen savusteltu ja viimeinen vuotava kumiletku vaihdettu polttoainesuodattimelta.
Kuinka tasaisena lambdan voltit pitisi pysyä esim tyhjäkäynnillä? Istalla käyty testipolku läpi ja sen mukaan lambdat ok, mutta voltit heittelee rajojen sisällä kokoajan eikä tasoitu missään vaiheessa, normaaliako?
Ootko koittanut TestO:lla ? Sillä näkee reaaliaikaisen käyrän lambdasta. Itse aikoinaan löysin hankalan imuvuodon E34 540:stä. Samalla kun TestO piirsi lambdan käyrää suihkuttelin brake cleaneria eri paikkoihin. Vuotokohtaan kun osui suihkimaan, niin näkyi heti käyrällä.
Kapeakaista ecuilla lambdan arvo piirtää tasaista käyrää ylös alas pienellä jännitevälillä.
Sitkeä lambda-koodi vaivaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla. Savukoneella eilen savusteltu ja viimeinen vuotava kumiletku vaihdettu polttoainesuodattimelta.
Kuinka tasaisena lambdan voltit pitisi pysyä esim tyhjäkäynnillä? Istalla käyty testipolku läpi ja sen mukaan lambdat ok, mutta voltit heittelee rajojen sisällä kokoajan eikä tasoitu missään vaiheessa, normaaliako?
Juu, T-haara ja bleederi on hukassa, samaten paikka imusarjassa mihin tämä liitettäisiin. Voiko näissä olla markkina-alueen mukaisia eroja? Jenkkifoorumeilla puhutaan obd1 ja obd2-versioista. Tämä minun laite puolestaan on tuotu Marokosta (!) muuttoautona.
Meniköhän se M50:ssä kaasuläpän alapuolelle kuitenkin..ei voi muistaa varmaksi. M52:ssa tais mennä imusarjan pohjaan ja S50:ssä tyhjäkäyntiventtiilin letkuun.
E: Siis aktiivihiilipöntön yläreunaan tulee sininen letku tankilta, sen vierestä lähtee magneettiventtiilille josta letkut haarautuu t-haaralla imusarjaan ja toinen "imuvuoto"-napille. (joka sulta on hukassa)
Pöntön pohjasta menee alas letku jonka päähän ei tule mitään.
Juu, T-haara ja bleederi on hukassa, samaten paikka imusarjassa mihin tämä liitettäisiin. Voiko näissä olla markkina-alueen mukaisia eroja? Jenkkifoorumeilla puhutaan obd1 ja obd2-versioista. Tämä minun laite puolestaan on tuotu Marokosta (!) muuttoautona.
Mihin tulisi liittää M50NV konehuoneessa aktiivihiilikanisterin tuuletusventtiilin (evap/purge valve) pohjasta alaspäin lähtevä letku? 8mm kumiletku, noin 30-40 cm pitkä. En löydä mitään sopivaa paikkaa, mutta letkun pää on hieman pullistunut siihen malliin että se on ehkä joskus ollut kiinni.
E: Siis aktiivihiilipöntön yläreunaan tulee sininen letku tankilta, sen vierestä lähtee magneettiventtiilille josta letkut haarautuu t-haaralla imusarjaan ja toinen "imuvuoto"-napille. (joka sulta on hukassa)
Pöntön pohjasta menee alas letku jonka päähän ei tule mitään.
Polttoainelinjojen kanssa samassa tulee tankilta sininen kova putki kanisterille. Siitä lyhyt letku venttiilille ja venttiilin toisesta päästä käsittääkseni pitäisi mennä imusarjaan, muutenhan tuon aktiivihiilipöntön läpi ei ilmavirta juuri käy? Mutta tälle viimeksi mainitulle letkulle ei siis nyt paikkaa löydy.
Mihin tulisi liittää M50NV konehuoneessa aktiivihiilikanisterin tuuletusventtiilin (evap/purge valve) pohjasta alaspäin lähtevä letku? 8mm kumiletku, noin 30-40 cm pitkä. En löydä mitään sopivaa paikkaa, mutta letkun pää on hieman pullistunut siihen malliin että se on ehkä joskus ollut kiinni.
Tuleeko tankin bensalinjojen vieressä kolmas samankokoinen ?
Mihin tulisi liittää M50NV konehuoneessa aktiivihiilikanisterin tuuletusventtiilin (evap/purge valve) pohjasta alaspäin lähtevä letku? 8mm kumiletku, noin 30-40 cm pitkä. En löydä mitään sopivaa paikkaa, mutta letkun pää on hieman pullistunut siihen malliin että se on ehkä joskus ollut kiinni.
Kyllä kysyjän Z3:ssä näyttäisi olevan ihan tasan yksi lambda (ei edes valvontaa, kun ei ole tuonikäisessä ollut sitäkään pakko olla), jos oikean auton tietoja katsoin. (Z3 näyttää siis olevan erilainen kuin "tavallinen" E36 tai E46.)
Omani on käynyt vuosia rikkaalla ja tuntuisi että lambda säätö ei pelaa vaikka sen olen orkkiksella uusinut eikä se siitä mihinkään muuttunut.
Autossani on aina ollut vain yksi lambda, mutta kun ekua katsoo niin se yrittää trimmata toisen bankin seoksia kokoajan yms. Eli onko ylipäätään M52B28 konetta missä olisi vain yksi lambda vai onko minun ECU-softa voinut jotenkin muuttua matkan varrella sellaiseksi että se luulee että autossa olisi kaksi lambdaa? Tähän on siis muuan toimijoiden toimesta moneen kertaan kirjoitettu taulukoita uusiksi ja kerran jouduttu koko ecu softa pelastamaan, mietin että voisiko se ecu mistä mun nykyinen ohjelma on, olla jollain tavalla erilainen kuin omani? Kone on 01/98 singlevanos.
Kaks lambdaa ollu ainakin kaikissa omissa m52b2x moottoreissa. Molemmissa pakosarjoissa omat ennen kattia.
Autona E46 320i M52TU koneella. Herjas pakopuolen nokka-akselin asentoanturia. Vaihdoin tilalle kokees Vemon vastaavan, ja kävi näin:
Vasemmalla Laakkoselta runkonumeron perusteella ostettu anturi, oikealla murskaantunut Vemon anturi. Alkuperäinen anturi oli erilainen, se oli kavennettu oikeastaan juuri tuolta murskaantuneelta osiolta.
Uskaltaako tuota marmorilta ostettua anturia laittaa paikoilleen? Satkun anturi, niin ei huvittas murskata sitäkin.
Tuo uusin revisio orkkis anturista näyttäs olevan ollut käytössä jo vuodesta -04, niin aika jännä jos ei käy :think Tuo linkittämäsi 082 loppunen anturi on juurikin edellinen versio vuodesta -98.
Leave a comment: