memebuy23buy

Öljynvaihtoväli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WSE1
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Miten ihmeessä te romantisoitte/ luotte omia tarinoita/maailmoja omassa päässänne minun kirjoittamisista???
    Kuka ihme tässäkään niiden on väittänyt olevan ehjiä?
    En minä tiedä kuka on nimeltä mainitsematon kommentoija, (en ole joka postausta niin ajatuksella lukenut) lainauksen sisällöstä päättelin koneiden olleen ehjiä "-ja ne olivat kuin uusia" Jos joku paikka on lauennut (mikä) ei koneiden liene voi väittää olevan kunnoltaan kuin uusia?

    "Nimeltä mainitsematon kommentoija kertoi avanneensa useita puoli miljoona ajettuja bemarin kolmen litran dieseleitä, huolto-ohjelman mukaan kohdeltuina, ja ne olivat kuin uusia."

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ja mitä tulee tuohon koneiden huonoon kysyntään romiksilta, niin ehkä pitäis hintatasoa tarkistaa..? Tiedä sitten, ainakin pienemmissä osissa sais usein maksaa purkaamolle enemmän kuin mitä uusi oem-osa maksaa marmorilla.
    ASIAA!! On se kumma kun miltei joka osa minkä purkaamoilta tilaa pitää tilata bildelsbasenin kautta ruotsiksi vaikka varaosahaun kautta suomeksi olisi toki helpompaa näin perus suomenkieliselle. Ruotsiksi on noin puolta halvempaa (!!!) vaikka käsittääkseni siellä on palkkataso parempi ja sosiaalikulut samoja kuin kotomaassamme. Mutta ehkäpä he vain myyvät enemmän, jolloin syntyy liikevaihtoa -> liikevoittoa?

    Suomalainen purkaamoyrittäjä ilmeisen usein kuvittelee vanhoista romuista purettujen osien olevan kullasta tehtyjä ja tykkää seisottaa niitä hyllyssä tai ilmeisesti hänessä on keräilijän vikaa enemmän kuin naapurimaan virkaveljessään ja joka osan hintaan lisätään reippasti tunnearvoa... parhaissa purkuosissa tätä tunnearvoa on niin paljon että aivan täysin uusi käyttämätön osa merkkiliikkeessä on halvempi, mutta siinähän ei, aivan oikein, voi vielä sitä tunnearvoa ollakaan, kas kun osahan on tällöin uusi ja käyttämätön.

    Kieltämättä löytyy kotomaastammekin muutamia purkaamoita joiden hinnoittelu mahdollistaa kaupan syntymisen näin internetinkin aikoina mutta heitä on sen verran harvakseltaan ettei joka osaa löydy.

    Niin, saksasta tilaamalla alittuu toki ruotsin hintatasokin mutta isommissa osissa toimituskulu syö kannattavuuden useimmiten.
    Last edited by WSE1; 28-01-2011, 23:12.

    Leave a comment:


  • Jussiboy
    replied
    Saman jutun lopusta:
    Täyssynteettisiä voiteluaineita käytettäessä voidaan öljynvaihtoväliksi turvallisesti valita autonvalmistajan suosittama pisin vaihtoväli.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Tom1s View Post


    Vaikka tähän ei ikinä saadakkaan yhteisymmärrystä tietääkö joku paljonko raskaankaluston huoltoväli on?
    Millainen kalusto? 100tkm taitaa olla monissa kuorma-autoissa.

    Originally posted by Escalator View Post


    Mites ne injektorit näissä uusissa? Ei se mercedes mikään maailman paras ole..

    Vanhan liiton diesel koneet mersulta olivat rautaa jos niitä meinaat. Nämä uudet eivät.
    "Moottorin polttoainesuuttimet on vaihdettu 750 000 kilometrin kohdalla ja turbo 850 000 kilometrin kohdalla. Muuten moottori on Tarvaisen mukaan toiminut moitteettomasti. Tarvaisen auto on Mercedes-Benz 270 CDI. Se on vuosimallia 2004."

    Eipä tuo huonosti ole kestänyt...

    Leave a comment:


  • Tom1s
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Näin se markkinointi meistä arvostelukyvyttömämpiin vaikuttaa.
    Niin ja joillekkin on markkinoitu ihmeöljyt ja huolettomat pitkät huoltovälit.


    Vaikka tähän ei ikinä saadakkaan yhteisymmärrystä tietääkö joku paljonko raskaankaluston huoltoväli on?

    Leave a comment:


  • Esca
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Bmw voisi ottaa mallia Mersulta diesel koneen valmistuksessa. Läpät olisi menneet koneeseen jo monta kertaa miljoonan matkalla.


    Mites ne injektorit näissä uusissa? Ei se mercedes mikään maailman paras ole..

    Vanhan liiton diesel koneet mersulta olivat rautaa jos niitä meinaat. Nämä uudet eivät.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Tom1s View Post
    http://www.cisionwire.fi/ac-sanafor/...aa-mailia64528


    "Ammattiautoilijalla ei ole varaa tinkiä öljyn laadusta
    Tarvaisen autoon on vaihdettu öljyt kuuden vuoden aikana noin 52 kertaa eli keskimäärin 20 000 kilometrin välein."

    Kyllä se huolto kannattaa eikä venyttää öljynvaihtoa turhaan.
    Näin se markkinointi meistä arvostelukyvyttömämpiin vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Mutta, niitä ei sieltä myöskään löytyisi yhtään sen enempää vaikka niissä olisi 5000km.n vaihtovälit.
    Useamman noita jakopäästään kilahtaneita aukinaisena nähneenä uskallan väittää että jakopää vaurion riski pienenee oleellisesti lyhentämällä öljyvaihtoväliä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Bmw voisi ottaa mallia Mersulta diesel koneen valmistuksessa. Läpät olisi menneet koneeseen jo monta kertaa miljoonan matkalla.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Tom1s View Post
    http://www.cisionwire.fi/ac-sanafor/...aa-mailia64528


    "Ammattiautoilijalla ei ole varaa tinkiä öljyn laadusta
    Tarvaisen autoon on vaihdettu öljyt kuuden vuoden aikana noin 52 kertaa eli keskimäärin 20 000 kilometrin välein."

    Kyllä se huolto kannattaa eikä venyttää öljynvaihtoa turhaan.
    "Lähde: ExxonMobil Finland Oy"

    Mikähän moisen motin huoltoväli on valmistajan suosituksen mukaan :think

    Leave a comment:


  • Tom1s
    replied



    "Ammattiautoilijalla ei ole varaa tinkiä öljyn laadusta
    Tarvaisen autoon on vaihdettu öljyt kuuden vuoden aikana noin 52 kertaa eli keskimäärin 20 000 kilometrin välein."

    Kyllä se huolto kannattaa eikä venyttää öljynvaihtoa turhaan.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Oho, sähän edustat ilmeisesti koko suomen kaikkia korjaamoja ja huoltoja? Toivottavasti ettet myös niitä purkkakorjaamoja joita tuntuu nykyään valitettavan paljon suomen maassa olevan? Etkä sä lue mitä kirjoitetaan. Ongelmia ei suinkaan ole kaikilla LL-huoltovälin automalleilla, mutta tossa yks esimerkki tosielämästä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325

    Kun tämä asia tuntuu olevan sulta täysin salattu, lähes salaliiton tasolla oleva, niin voin selventää ettei varsinaisesti ongelmana ole koneen kuluminen ennenaikojaan vaan öljynkierron tukkeutuminen öljyjen ominaisuuksin loppumisen seurauksena, ja seuraukset varmaankin osaat arvata..? Varmasti suurin osa nykykoneista toimii ihan ok LL-huolloilla mutta kun olet niin kivenkovaan väittänyt ettei ongelmia ole millään nykykoneilla niin tässä on vain tuotu esille ettei kaikki aina ole niin mustavalkoista.

    Ja mitä tulee tuohon koneiden huonoon kysyntään romiksilta, niin ehkä pitäis hintatasoa tarkistaa..? Tiedä sitten, ainakin pienemmissä osissa sais usein maksaa purkaamolle enemmän kuin mitä uusi oem-osa maksaa marmorilla.
    Taisin jossain aiemmin todetakkin 95% nykykoneista olevan ikiliikkujia, ei suinkaan kaikkien, vaikka taas muuta suuhuni koetat laittaa.
    Toisaalta, tämä audi/VAG ongelma sekin on vain yksittäinen ja yksittäisen moottorityypin suunnittelumoka, eikä se suinkaan kerro mistään muusta moottorimerkistä/mallista yhtään mitään.
    Tähän moottorien kysyntään romiksilla....ei taida edes kannata enään vastata mitään.
    Katsoppa kuitenkin mitä maksaa oem moottori marmorilla ja mitä se maksaa 30tkm sisäänajettuna takuukoneella purkaamoilla?
    Meillä muuten emännältä flunssakin parani kristalleilla. Uskotko?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli on siis kuitenkin olemassa moottoreita jotka oikeasti kuluvat loppuun nykyisillä vaihtoväleillä ja joiden olemssaolon ko.merkin maahantuoja saa hallituksen kanssa yhteistyössä täysin kansalaisilta salattua???
    Moottorit siis korjataan tässä maassa salaa niin että koko purkaamoketju (niin...ehkä kuitenkin purkaamobisneksessäkin tämän tapainen tieto ole ihan yhteistä omaisuutta), moottorikoneistamot, huolto/korjaamohenkilökunta, varaosamyyjät,ym. ei tiedä asiasta yhtään mitään?
    Lisäksi kun nyt vain on niin että ehjistä vähän ajetuista purkumoottoreista ei nykyisin kerta kaikkiaan ei ole kysyntää, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta?
    Varsinkaan koska nykypäivänä nykymoottoreiden "moottorirempat" alkaa olemaan enään mahdottomia tai lähes mahdottomia toteuttaa, mikäli kyse on nimenomaan kulumisvaurioista.
    Lisäksi, pitäisi olla päinvastaisen väitteen tueksi näyttää edes yksi oikeasti vain kulumalla loppuunajettu nykymoottori ja sittenkin pitäisi vielä olla kiistaton näyttö siitä että ko.tapahtumalta olisi vältytty tiheämmillä öljynvaihdoilla?
    Siis, salaliitostako tässäkin on kyse????
    Jos näin, niin kannattaa varmasti perustaa Suomeenkin valtava pelkästään moottoreihin keskittyvä purkaamo, koska myytävästähän ei nykyisin tule tule muutamaa poikkeusta lukuunottamatta loppua? Ottaa Ruotsista ja keskieuroopasta hyllyyn vieläpä erityisesti japsikoneita ja vaikka esim.Bemarin m52TU/m54 moottoreita oikein pirusti ja pistää "isot rahat kerralla oikein poikimaan". Bisnes is Bisnes?
    Oho, sähän edustat ilmeisesti koko suomen kaikkia korjaamoja ja huoltoja? Toivottavasti ettet myös niitä purkkakorjaamoja joita tuntuu nykyään valitettavan paljon suomen maassa olevan? Etkä sä lue mitä kirjoitetaan. Ongelmia ei suinkaan ole kaikilla LL-huoltovälin automalleilla, mutta tossa yks esimerkki tosielämästä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325

    Kun tämä asia tuntuu olevan sulta täysin salattu, lähes salaliiton tasolla oleva, niin voin selventää ettei varsinaisesti ongelmana ole koneen kuluminen ennenaikojaan vaan öljynkierron tukkeutuminen öljyjen ominaisuuksin loppumisen seurauksena, ja seuraukset varmaankin osaat arvata..? Varmasti suurin osa nykykoneista toimii ihan ok LL-huolloilla mutta kun olet niin kivenkovaan väittänyt ettei ongelmia ole millään nykykoneilla niin tässä on vain tuotu esille ettei kaikki aina ole niin mustavalkoista.

    Ja mitä tulee tuohon koneiden huonoon kysyntään romiksilta, niin ehkä pitäis hintatasoa tarkistaa..? Tiedä sitten, ainakin pienemmissä osissa sais usein maksaa purkaamolle enemmän kuin mitä uusi oem-osa maksaa marmorilla.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Justabanana View Post
    Tähän väliin ihmettelyä. Nimeltä mainitsematon kommentoija kertoi avanneensa useita puoli miljoonaa ajettuja bemarin kolmen litran dieseleitä, huolto-ohjelman mukaan kohdeltuina, ja ne olivat kuin uusia.

    Miksi öljynvaihtovälejä ei sitten kasvateta vielä pidemmiksi? Millaisen elinkaaren autotehdas tällaiselle autolle on laskenut? Eikö puolen miljoonan kohdalla olisi ihan tervettä näkyä jotain kulumaa, käsittääkseni hyvin harvoilla autoilla sellaisille kilometreille ajetaan. Mikä mättää? Asiakkaiden ja ympäristön ylikuormittamista / Saksalaiset insinöörit eivät osaa laskea (koneiden kestävyys on ylimitoitettu) / d) Kanada / Minä en vaan osaa tai ymmärrä?
    No, siis nykykoneet ovatkin mitoitettu aiva selkeästi ylipitkiin elinkaariin normaaliolosuhteissa, jotka mm.Suomessa kuitenkin vallitsevat monien "automiesten" romanttisista spekuloinneista huolimatta.
    Eli kyse on varmuuslaskennasta niin, että jotta autonvalmistajan ei tarvitse antaa valmistamilleen ajoneuvoille mitään erityishuoltosuosituksia toimitettavan maan/maanosan mukaan, on kertoimet laskettava kaikkeen mikä mahtuu Saharasta Alaskaan.
    jos näin olisi, olisi se nykypäivänä vielä huonompaa mielikuvamarkkinointia kuin se että jokin autonvalmistajan moottorit eivät kulumatta kestä koko ajoneuvon mahdollista elinkaarta.
    Eli yhtään "ilmaista" kilometriä näihin ei tarvitse laskea, vaan kyse on siitä että koska kilpaileva merkki joka tapauksessa tekee auton koko elinkaaren kestävän LL-tekniikkaan perustuvan moottorin, ei yhdenkään autotehtaan toimitusjohtajan tuoli enään kestä horjumatta valmistaa 200tkm:n välein "rempattavia" koneita. Ei varsinkaan kun nykyiset maksimaalisen halpojen tuotantokustannusten 1.0-1.4l ecomoottoritkin järjestään kestävät puolen miljoonan ajosuoritteen LL-ohjelmalla ajettuna.
    Omistin itse 80-90-luvuilla moottoripajan jossa rakensimme kilpa, katu ja viritettyjä katumoottoreita sen aikaisella tekniikalla, sen aikaisiin moottoreihin ja voin todellakin luvata että nykymoottoreissa ei ole sen aikaisiin mitään muuta yhteistä kuin tuo käytetty "Moottori".

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Opelin 2,2 litraisia bensamoottoreita ei löydy juurikaan purkaamoilta...
    Mutta, niitä ei sieltä myöskään löytyisi yhtään sen enempää vaikka niissä olisi 5000km.n vaihtovälit.

    Leave a comment:

Working...
X