Originally posted by Vesper
View Post
Öljynvaihtoväli?
Collapse
X
-
Millä säteilylämmittimellä, mulla on ainakin dieselissä letkulämmitin...150tkm nyt pitäs päästä melkein jopa ladalla ilman ongelmia.
-
OT: Kunpa näihin Bemarin rotteloihinkin saisi vaihtokonene noin halvalla!Originally posted by MajorDrake View Post
Kokonaiskustannukset tulevat olemaan kaikkineen jotain 7 tonnia...
(tehdasuuskone joku 3800 euroa, jo maksettu turbo + uuden hommaaminen tilalle + työt jne.)
Leave a comment:
-
Mulla on, ja silti lähtee käyntiin ilman mitään esilämmitystä.Originally posted by uijui View PostSulla ei taida olla DPF:ää, turboa, dieseliä tankissa? Täytyisi itse valaista vähän, puhun pelkästään dieseleistä.
Sillä säteilylämmittimellä voi heittää vesilintua.
Nyt neljäs BMW alla, kaikki uutena hankittu ja ajan sillä, kuten aikaisemmillakin about 150tkm. Öjlyt vaihtuvat, kun kärry pyytää huoltoon,
30-35tkm välein. Jälkikäyttöä en ole koskaan harrastanut enkä muitakaan 80-luvun poppakonsteja.
Mitään ongelmia ei ole koneissa koskaan ollut noilla kilometreillä ja
öljyäkään ei ole tarvinnut noilla vaihtoväleillä lisätä.
Eli sama homma täällä, ensimmäistä kertaa Hemin kanssa
samaa mieltä jossain asiassa.Last edited by Vesper; 17-12-2010, 21:42.
Leave a comment:
-
Ette oo kuullut vaikka webastosta tai eberistä siellä? Hesan pommit siirtyy ajoissa ennen ongelmia maakuntiin ajoon.Originally posted by Netsk View PostSitten varmaan Helsinki on täynnä pommeja moottorivauriota odotamassa. Täällä kun ei lämppärillä tee mitään kun kadunvarteen sitä sähköä on vähän vaikea saada. Maksullisia pihapaikkoja jossa löytyy joku tolppa on ehkä joka kymmenennessä taloyhtiössä.
Leave a comment:
-
Sitten varmaan Helsinki on täynnä pommeja moottorivauriota odotamassa. Täällä kun ei lämppärillä tee mitään kun kadunvarteen sitä sähköä on vähän vaikea saada. Maksullisia pihapaikkoja jossa löytyy joku tolppa on ehkä joka kymmenennessä taloyhtiössä.Originally posted by uijui View PostEn silti sellaistakaan hierois käyntiin kolmenkympin pakkasesta.
Leave a comment:
-
Sulla ei taida olla DPF:ää, turboa, dieseliä tankissa? Täytyisi itse valaista vähän, puhun pelkästään dieseleistä.Originally posted by Peltsii View PostItsellä ei ole moottorissa esilämmitystä. Eilen vaihdoin talveen hyvin soveltuvat öljyt(teboil diamond 5w40) ja niillä mentiin viime talvikin, pakkasta alimmillaan noin -35c. Mukavasti lähti käyntiin, ei naputtanut nostimet eikä mikään mukkaan ja öljynpaine valokin sammui heti. Oletan siis, että öljy teki tehtävänsä niinkuin laboratorio kokeet osoittavat ja voitelu toimi. Moottoria en tietenkään rasita edes lähtemällä hiljalleen liikkeelle ennen muutaman minutin joutokäyntiä
Leave a comment:
-
Itsellä ei ole moottorissa esilämmitystä. Eilen vaihdoin talveen hyvin soveltuvat öljyt(teboil diamond 5w40) ja niillä mentiin viime talvikin, pakkasta alimmillaan noin -35c. Mukavasti lähti käyntiin, ei naputtanut nostimet eikä mikään mukkaan ja öljynpaine valokin sammui heti. Oletan siis, että öljy teki tehtävänsä niinkuin laboratorio kokeet osoittavat ja voitelu toimi. Moottoria en tietenkään rasita edes lähtemällä hiljalleen liikkeelle ennen muutaman minutin joutokäyntiä
Leave a comment:
-
Meniköhän vähän yli tämä kommentti ?Originally posted by uijui View PostKyllä, kone tykkää varsinkin kun se on suunniteltu lähtemään ilman lämmitystä (mitä sillä nyt tekisi) -30 kelistä tulille, ja joku hevimies vetää lämän tiskiin 3 sekkaa lähdön jälkeen. Stten kun tullaan parkkiin kaasupohjassa niin jarrutetaan starttinapilla (mitä sitä jarruja kuluttamaan, kun sammutetulla koneellakin voi jarruttaa). Juuri tämmöseen käyttöön ne nämä suunnitteli. Ja lämmöt nous välissä paskojen termarien vuoks ehkä viiteenkymmeneen asteeseen. Tällä taktiikalla karsinasta löytyy hyviä vaihdokkeja
Ja itse ajan pitkää matkaa, en käynnistä autoa ilman esilämmitystä pakkasella, annan sen hetken lämmetä ennen ajoon lähtöä. Lämpösenä polen surutta kuin vierasta sikaa ja sammuttaessa annan käydä pienen hetken paikallaan. ja öljyt vaihtuu 20-30tkm välein. Kyllä ne tällä tavalla kestää pitkän vaihtovälin. Mutta vetelepä termarit paskana kaupunkiajo 30tkm samoilla öljyillä niin hyvä tulee.
Leave a comment:
-
Kyllä, kone tykkää varsinkin kun se on suunniteltu lähtemään ilman lämmitystä (mitä sillä nyt tekisi) -30 kelistä tulille, ja joku hevimies vetää lämän tiskiin 3 sekkaa lähdön jälkeen. Stten kun tullaan parkkiin kaasupohjassa niin jarrutetaan starttinapilla (mitä sitä jarruja kuluttamaan, kun sammutetulla koneellakin voi jarruttaa). Juuri tämmöseen käyttöön ne nämä suunnitteli. Ja lämmöt nous välissä paskojen termarien vuoks ehkä viiteenkymmeneen asteeseen. Tällä taktiikalla karsinasta löytyy hyviä vaihdokkejaOriginally posted by Juppe View PostPakkohan se on hemiä uskoa. Kaikki +200tkm ajetut longlife bemut ovat loisto-ostoksia. Ihan parasta mitä jobbarien karsinoista löytyy. Mitään vikaa ei löydy ja toimii kuin omega seamaster, isältä pojalle. Uskokoon ken tahtoo... Oma tutkimus on osoittanut hieman muuta.
Ja itse ajan pitkää matkaa, en käynnistä autoa ilman esilämmitystä pakkasella, annan sen hetken lämmetä ennen ajoon lähtöä. Lämpösenä polen surutta kuin vierasta sikaa ja sammuttaessa annan käydä pienen hetken paikallaan. ja öljyt vaihtuu 20-30tkm välein. Kyllä ne tällä tavalla kestää pitkän vaihtovälin. Mutta vetelepä termarit paskana kaupunkiajo 30tkm samoilla öljyillä niin hyvä tulee.
Leave a comment:
-
Pakkohan se on hemiä uskoa. Kaikki +200tkm ajetut longlife bemut ovat loisto-ostoksia. Ihan parasta mitä jobbarien karsinoista löytyy. Mitään vikaa ei löydy ja toimii kuin omega seamaster, isältä pojalle. Uskokoon ken tahtoo... Oma tutkimus on osoittanut hieman muuta.
Leave a comment:
En silti sellaistakaan hierois käyntiin kolmenkympin pakkasesta.
Leave a comment: