Juu klipsit pois kokonaan. Takaisin laitossa valmiiksi paikalleen ja sitten ihan painamalla sarja paikallaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62 jakoketjun laahain ja vanos
Collapse
X
-
Nyt ois auto öljyjä ja nesteitä vaille nipussa, pakko lopettaa tältä päivältä. 13h meni sisältäen motonet reissun.
En ajoittanut konetta mitenkään, koska en irrottanut ketjua. Kiristin ketjun hammaspyörien ympärille nippusiteillä niin, että se ei pääse hyppäämään ja vaihdoin laahaimen kerrallaan. Sitten pyörittelin lopuksi kun mosa kasassa niin käsin konetta muutaman kierroksen, pyörii nätisti. Vanoksista kuului välillä sellainen napsahdus aina tietyssä kohtaa pyöritäessä, onko normaalia ? Niitä en siis käyttänyt auki.
Dampperin pultti vedetty pulttipyssyllä niin lujaa kun menee, riittääkö vai pitääkö sitä alkaa vielä kiristeleen lisää ?
Kannattaako tuota konetta nyt pyörittää ilman puolia vaikka muutama sekunti, jotta kiristin saa öljynpaineen ennenkuin käynnistää ? Ensimmäinen tälläinen "high tech" koneen jakopää mikä tuli avattua niin vähän jänskättääDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostDampperin pultti vedetty pulttipyssyllä niin lujaa kun menee, riittääkö vai pitääkö sitä alkaa vielä kiristeleen lisää ?
100 nm, 60 astetta, 60 astetta ja 30 astetta.
Jos tuon verran meni, niin hyvä, epäilen ettei mennyt, eli uusiksi..
Joillekin moottoreille on ilmoitettu momentti 410 NM, mutta M62:lle vain nuo asteluvut.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostOnhan tuohon ihan ohje:
100 nm, 60 astetta, 60 astetta ja 30 astetta.
Jos tuon verran meni, niin hyvä, epäilen ettei mennyt, eli uusiksi..
Joillekin moottoreille on ilmoitettu momentti 410 NM, mutta M62:lle vain nuo asteluvut.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostDampperin pultti vedetty pulttipyssyllä niin lujaa kun menee, riittääkö vai pitääkö sitä alkaa vielä kiristeleen lisää ?
Hyvällä tuurillä hakkaa löystyessään kampuran paskaksi.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Pultti puristaa holkkia jonka ympärillä on jakoketjun ratas, kitka pitää siis senpaikoillaan ettei kierry suhteessa kampiakseliin. Jos pultti ei ole riittävän tiukalla, seurauksena voi olla kone josta entisiä ovat kampura, sekä koko venttiilikoneisto. Eli haet uuden pultin, ja kiristät sen ohjeen mukaan niin ei mene jakopääremppa hukkaan.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostMiks vitussa näitä ei voi oikeasti tehdä kerralla kunnolla?
Hyvällä tuurillä hakkaa löystyessään kampuran paskaksi.
Originally posted by Urpo_rotta View PostPultti puristaa holkkia jonka ympärillä on jakoketjun ratas, kitka pitää siis senpaikoillaan ettei kierry suhteessa kampiakseliin. Jos pultti ei ole riittävän tiukalla, seurauksena voi olla kone josta entisiä ovat kampura, sekä koko venttiilikoneisto. Eli haet uuden pultin, ja kiristät sen ohjeen mukaan niin ei mene jakopääremppa hukkaan.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostSillä mä sitä kysyinkin, kun en tiennyt.
Okei, en aluksi ihan ymmärtänyt sen kireyden tarkoitusta. Tarvitseeko se siis uuden pultin, onko venynyt jo paskaksi pyssyllä ? Vai voinko tosta jatkaa sen sinne 430nm ? Monissa ohjeissa lukee tuo 430nm m62:lle kun nyt etsin, vai täytyykö se siis vetää noilla aste ohjeilla?
Astekiristys on ainoa oikea tapa saada pultti kunnolla kiinni, noilla asteilla pultti venyy noin 0.6mm ja vetoa tulee luokkaa 7-8 tonnia. Tuo on arvio joka perustuu siihen että pultti on tuskin heikompaa ainetta kuin normi rakenneteräs.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostEi kun aloitat koko kiristyksen alusta. Jos pulttipyssy oli 1/2 tuuman karalla, ei se mitään mahda tuollaiselle pultille, eli jatkaisin samalla pultilla. Toki uusi on halpa ja yöunet jne....
Astekiristys on ainoa oikea tapa saada pultti kunnolla kiinni, noilla asteilla pultti venyy noin 0.6mm ja vetoa tulee luokkaa 7-8 tonnia. Tuo on arvio joka perustuu siihen että pultti on tuskin heikompaa ainetta kuin normi rakenneteräs.
Taidan jatkaa samalla pultilla, muuten auton ajoon saanti venyy taas 2 viikolla. Täytyy askarrella astelevy jostain pahvista ja kiristää uusiksi.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostJoo 1/2" pyssyllä mä sen naputin kiinni, tuskinpa se nyt on venynyt.
Taidan jatkaa samalla pultilla, muuten auton ajoon saanti venyy taas 2 viikolla. Täytyy askarrella astelevy jostain pahvista ja kiristää uusiksi.
Eli merkkaa pultin asento ennenkuin löysäät sen, äläkä ota pulttia kokonaan irti. Kun olet saanut asteet vedettyä, havannoi mihin asti pulttipyssy jaksoi sen kiristää. Tällä tiedolla ei oikeastaan mitään tee, mutta kiinnostaa silti.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=Lwa9p2ymU-U Mikäs sorvailuhomma tässä on tehty? :think Oispa noheva vaihtaa tiivisteet.Last edited by cba; 16-11-2016, 11:46.
Comment
-
Comment