9 on paineletku joten olisi hyvä olla tiivis. Työntää kylmällä koneella ilmaa pakosarjojen kautta kateille jotta lämpeevät nopeemmin käyntilämpötilaan. Ei nyt pitäisi suoranaisesti nykimistä aiheuttaa. Veikkaan muuta vikaa kuten öljyä tulpankoloissa, imuvuotoa minkä takia seokset vähä pielessä. Kato mitä korjausarvot sanoo kun saat nippuun taas.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62 jakoketjun laahain ja vanos
Collapse
X
-
Imuvuodot ja tulpat ok. Pitää tutkia tota sit myöhemmin jos tää remontti ei aiheuta muutoksia asiaan... Ei ollu sit erikoistyökalujen mukana noita asentoanturien levyjen kohdistuskaluja ja meinas hätä tulla. Mut loppujen lopuksi mihin niitä edes tarvitsee ku jakopääkoppien yläosissa on ne reiät josta 6mm poranterällä pystyy tekeen kohdistuksen..? Ja miksi ihmeessä vanoksien säätöön tarvii multimittaria ku ne ei kuitenkaan käänny enempää siitä kun mittari piippaa? :think
Jospa huomenna sais savut otettua...
Comment
-
-
No niin, savut otettu, kone käy ja vetää hyvin, joten tais olla onnistunut remontti. Käy kyllä hiljaisemmin ja siistimmin kuin ennen ja ihan 5w-40 ölpillä, joten on se jakopää tainnu vähä rallattaa aikasemmin jo, joka on sit menny vanoksien piikkiin. Ostin nyt ihan perus synteettiset ölpät joilla ajattelin ajaa n. 1000km jonka jälkeen pari purnukkaa Fortea sisään ohjeiden mukaan ja uus öljynvaihto perään. Tuli jo noi Fortetkin ostettua valmiiksi.
Ihan käsittämättömän tiukassa toi mönjä mitä oli koneen sisällä. Oli myös todella reilu kurakerros ulkopinnassakin ku oli toi kampuran stefa näköjään vuotanut ja sotkenu lähes koko koneen ja apulaitteet. Oli noi jakopään kopat liukenemassa vuorokauden pöllö-öljyssä ja tiskiharjalla hinkkasin. Sit kunnon liuotinaine ja kuumapainepesurilla perään, muttei siltikään vielä tullu sisältä puhdasta. Ihan kohtuulliset silti niistä tuli.
Comment
-
-
Kysytään nyt taas viisaammilta. Nyt on auto ollu muutaman päivän ajossa, hyvin on pelittänyt, nätisti kehrää. Tänään sit oli semmonen 200km yhtäjaksoinen ajosuorite. Noin parin tunnin päästä siitä auto käynnistettiin hirmusen sinisävyisen pöllähdyksen saattelemana. Ja jälleen noin parin kolmen tunnin päästä teki saman. Varmasti nyt liittyy jotenki huohotukseen, mutta mikä siinä nyt vois olla? Tuo öljyseparaattorihan oli aiemmin ollu irti ties kuinka pitkään ja varmasti on kertänyt öljyä imusarjaan, mutta aiemmin ei oo pölläytellyt koskaan, eikä juuri öljyäkään kuluttanut. Mikä ton nyt sit vois aiheuttaa? :think Ajossa auto ei savuta lainkaan.Last edited by Thuppu; 18-08-2015, 21:35.
Comment
-
-
Luultavasti jakopäässä sijaitsevassa varsinaisessa separaattorissa (osa numero 1) on häikkää, tällaisia viritelmiä olen nähnyt parissakin M62 koneessa:
Huohotusöljyn paluulinja ei ole välttämätön jos muistaa joskus tyhjentää keruusäiliön :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Onkos kukaan tehnyt vanoksiin tiivisteremonttia? Tuossa omassa kesti uudet vanokset reilut 2 öljynvaihtoväliä Taas toinen puoli läkättää kuumana
http://www.ebay.com/itm/BMW-M62TU-VA...3eac99&vxp=mtr Tuossa mainitaan jostain extratiivisteistä, mihin kohtaan ne niitä laittaa?Last edited by cba; 22-08-2015, 00:33.
Comment
-
-
Ainakin S62:ssa ne vain voi olla hieman äänekkäitä kuumana täyskunnostuksen jälkeenkin. Tieto on saatu asiasta melko hyvin tietäviltä. Beisan Systemsin tuotteilla voi silti hiljentyä.Last edited by BMW_Harrastaja; 22-08-2015, 08:31.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostOnkos kukaan tehnyt vanoksiin tiivisteremonttia? Tuossa omassa kesti uudet vanokset reilut 2 öljynvaihtoväliä Taas toinen puoli läkättää kuumanaBMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostOnkos kukaan tehnyt vanoksiin tiivisteremonttia? Tuossa omassa kesti uudet vanokset reilut 2 öljynvaihtoväliä Taas toinen puoli läkättää kuumana
http://www.ebay.com/itm/BMW-M62TU-VA...3eac99&vxp=mtr Tuossa mainitaan jostain extratiivisteistä, mihin kohtaan ne niitä laittaa?
Beisanin tiivisteet tuli. Remontinkaan jälkeen ei ole täysin hiljaiset, sellainen hyvin hiljainen etäinen läpätys kuuluu.
"Extratiivisteet" tuossa on varmaan tarkoittaa vanos-solenoidien tiivistettä ja ketjunkiristimen o-rengasta.
Voin tehdä tuon vaihdon 80e sisältäen tiivisteet (poislukien noi ylimääräiset) jos laitat vanosyksiköt postiin.Last edited by Gedd; 13-09-2015, 21:40.
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostJuu on. Täältä löytyy vuokralle hommaan tarvittava vanos-prässi ja toiselta palstalaiselta jakopäätyökalut. Toki tarkka ja huolellinen kaveri onnistuu merkkaamalla tekemään ilmankin ajoituskaluja mutta vähän säätämiseksi menee.
Beisanin tiivisteet tuli. Remontinkaan jälkeen ei ole täysin hiljaiset, sellainen hyvin hiljainen etäinen läpätys kuuluu.
"Extratiivisteet" tuossa on varmaan tarkoittaa vanos-solenoidien tiivistettä ja ketjunkiristimen o-rengasta.
Voin tehdä tuon vaihdon 80e sisältäen tiivisteet (poislukien noi ylimääräiset) jos laitat vanosyksiköt postiin.Last edited by cba; 01-10-2015, 14:30.
Comment
-
-
Eilen alkoi moottorista kuulumaan rahinamaista ääntä, ja tuntui että tehot katos oliskohan vika jakoketjun laahaimissa? Ketjun kiristäjä ainakin on kunnossa. olisko kenelläkää linkkejä? Kuvia/videoita? Ja moottorin räjäytys kuvakin olisi hyvä. Kaikki vinkit ja ohjeet on tervetulleita, mikä muu vika voi tehdä sen rohinan?
Comment
-
-
Originally posted by bmwe39540 View PostEilen alkoi moottorista kuulumaan rahinamaista ääntä, ja tuntui että tehot katos oliskohan vika jakoketjun laahaimissa? Ketjun kiristäjä ainakin on kunnossa. olisko kenelläkää linkkejä? Kuvia/videoita? Ja moottorin räjäytys kuvakin olisi hyvä. Kaikki vinkit ja ohjeet on tervetulleita, mikä muu vika voi tehdä sen rohinan?
Lueppa tämä topic sekä m60/62 kysymyksiä topic. Ja lopeta autolla ajaminen heti ellet halua hankkia uutta moottoria.
Kyse on siis hajonneesta u-laahaimesta 99% todennäköisyydellä. Kunnolla jos korjaa ja itse tekee, varmaan tonnilla voi selvitä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostLueppa tämä topic sekä m60/62 kysymyksiä topic. Ja lopeta autolla ajaminen heti ellet halua hankkia uutta moottoria.
Kyse on siis hajonneesta u-laahaimesta 99% todennäköisyydellä. Kunnolla jos korjaa ja itse tekee, varmaan tonnilla voi selvitä.
Tosin jakopää remontin tein samalla kun kilometrejä oli kertynyt 240 000
Mulla näkyi öljyntäyttö korkin kautta kuinka u-ohjaimesta oli pala irronnut muttei ne muuten laahaimet olleet huonona
Osat tilasin pielmeijeriltä Saksasta suoraan
Comment
-
Comment