Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 jakoketjun laahain ja vanos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #76
    9 on paineletku joten olisi hyvä olla tiivis. Työntää kylmällä koneella ilmaa pakosarjojen kautta kateille jotta lämpeevät nopeemmin käyntilämpötilaan. Ei nyt pitäisi suoranaisesti nykimistä aiheuttaa. Veikkaan muuta vikaa kuten öljyä tulpankoloissa, imuvuotoa minkä takia seokset vähä pielessä. Kato mitä korjausarvot sanoo kun saat nippuun taas.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #77
      Imuvuodot ja tulpat ok. Pitää tutkia tota sit myöhemmin jos tää remontti ei aiheuta muutoksia asiaan... Ei ollu sit erikoistyökalujen mukana noita asentoanturien levyjen kohdistuskaluja ja meinas hätä tulla. Mut loppujen lopuksi mihin niitä edes tarvitsee ku jakopääkoppien yläosissa on ne reiät josta 6mm poranterällä pystyy tekeen kohdistuksen..? Ja miksi ihmeessä vanoksien säätöön tarvii multimittaria ku ne ei kuitenkaan käänny enempää siitä kun mittari piippaa? :think

      Jospa huomenna sais savut otettua...
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • deemu79
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 453
        • Helsinki

        #78
        Solenoidit kannattaa käyttää irti vaikka niitä ei tarvitse irrottaa, on meinaan löytynyt kanavista alumiinisilppua.
        sigpic
        328i Coupe M-Sport -95

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #79
          No niin, savut otettu, kone käy ja vetää hyvin, joten tais olla onnistunut remontti. Käy kyllä hiljaisemmin ja siistimmin kuin ennen ja ihan 5w-40 ölpillä, joten on se jakopää tainnu vähä rallattaa aikasemmin jo, joka on sit menny vanoksien piikkiin. Ostin nyt ihan perus synteettiset ölpät joilla ajattelin ajaa n. 1000km jonka jälkeen pari purnukkaa Fortea sisään ohjeiden mukaan ja uus öljynvaihto perään. Tuli jo noi Fortetkin ostettua valmiiksi.

          Ihan käsittämättömän tiukassa toi mönjä mitä oli koneen sisällä. Oli myös todella reilu kurakerros ulkopinnassakin ku oli toi kampuran stefa näköjään vuotanut ja sotkenu lähes koko koneen ja apulaitteet. Oli noi jakopään kopat liukenemassa vuorokauden pöllö-öljyssä ja tiskiharjalla hinkkasin. Sit kunnon liuotinaine ja kuumapainepesurilla perään, muttei siltikään vielä tullu sisältä puhdasta. Ihan kohtuulliset silti niistä tuli.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #80
            Kysytään nyt taas viisaammilta. Nyt on auto ollu muutaman päivän ajossa, hyvin on pelittänyt, nätisti kehrää. Tänään sit oli semmonen 200km yhtäjaksoinen ajosuorite. Noin parin tunnin päästä siitä auto käynnistettiin hirmusen sinisävyisen pöllähdyksen saattelemana. Ja jälleen noin parin kolmen tunnin päästä teki saman. Varmasti nyt liittyy jotenki huohotukseen, mutta mikä siinä nyt vois olla? Tuo öljyseparaattorihan oli aiemmin ollu irti ties kuinka pitkään ja varmasti on kertänyt öljyä imusarjaan, mutta aiemmin ei oo pölläytellyt koskaan, eikä juuri öljyäkään kuluttanut. Mikä ton nyt sit vois aiheuttaa? :think Ajossa auto ei savuta lainkaan.
            Last edited by Thuppu; 18-08-2015, 21:35.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              #81
              Luultavasti jakopäässä sijaitsevassa varsinaisessa separaattorissa (osa numero 1) on häikkää, tällaisia viritelmiä olen nähnyt parissakin M62 koneessa:

              Huohotusöljyn paluulinja ei ole välttämätön jos muistaa joskus tyhjentää keruusäiliön :think
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • cba
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 3464
                • Ylivieska

                #82
                Onkos kukaan tehnyt vanoksiin tiivisteremonttia? Tuossa omassa kesti uudet vanokset reilut 2 öljynvaihtoväliä Taas toinen puoli läkättää kuumana

                http://www.ebay.com/itm/BMW-M62TU-VA...3eac99&vxp=mtr Tuossa mainitaan jostain extratiivisteistä, mihin kohtaan ne niitä laittaa?
                Last edited by cba; 22-08-2015, 00:33.

                Comment

                • BMW_Harrastaja
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 819
                  • Oulu area

                  #83
                  Ainakin S62:ssa ne vain voi olla hieman äänekkäitä kuumana täyskunnostuksen jälkeenkin. Tieto on saatu asiasta melko hyvin tietäviltä. Beisan Systemsin tuotteilla voi silti hiljentyä.
                  Last edited by BMW_Harrastaja; 22-08-2015, 08:31.
                  BMW driver and owner since 2000.

                  Comment

                  • Rockwell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 1713
                    • Helsinki

                    #84
                    Originally posted by cba View Post
                    Onkos kukaan tehnyt vanoksiin tiivisteremonttia? Tuossa omassa kesti uudet vanokset reilut 2 öljynvaihtoväliä Taas toinen puoli läkättää kuumana
                    Sama juttu. Ei ääni nyt niin kova ole kun ennen vaihtoa mutta eipä ne hiljaisina montaa vuotta pysyneet.
                    BMW F31 330d M-Sport -13
                    ex. BMW F21 116i -13
                    ex. BMW 540i(g) Touring -01
                    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                    ex. BMW 316g -99
                    ex. BMW M5 Touring -92
                    ex. BMW 535i -91
                    ex. BMW M5 -91
                    ex. BMW 325i Touring -90

                    Comment

                    • Gedd
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 479
                      • Tampere

                      #85
                      Originally posted by cba View Post
                      Onkos kukaan tehnyt vanoksiin tiivisteremonttia? Tuossa omassa kesti uudet vanokset reilut 2 öljynvaihtoväliä Taas toinen puoli läkättää kuumana

                      http://www.ebay.com/itm/BMW-M62TU-VA...3eac99&vxp=mtr Tuossa mainitaan jostain extratiivisteistä, mihin kohtaan ne niitä laittaa?
                      Juu on. Täältä löytyy vuokralle hommaan tarvittava vanos-prässi ja toiselta palstalaiselta jakopäätyökalut. Toki tarkka ja huolellinen kaveri onnistuu merkkaamalla tekemään ilmankin ajoituskaluja mutta vähän säätämiseksi menee.

                      Beisanin tiivisteet tuli. Remontinkaan jälkeen ei ole täysin hiljaiset, sellainen hyvin hiljainen etäinen läpätys kuuluu.


                      "Extratiivisteet" tuossa on varmaan tarkoittaa vanos-solenoidien tiivistettä ja ketjunkiristimen o-rengasta.

                      Voin tehdä tuon vaihdon 80e sisältäen tiivisteet (poislukien noi ylimääräiset) jos laitat vanosyksiköt postiin.
                      Last edited by Gedd; 13-09-2015, 21:40.

                      Comment

                      • cba
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 3464
                        • Ylivieska

                        #86
                        Originally posted by Gedd View Post
                        Juu on. Täältä löytyy vuokralle hommaan tarvittava vanos-prässi ja toiselta palstalaiselta jakopäätyökalut. Toki tarkka ja huolellinen kaveri onnistuu merkkaamalla tekemään ilmankin ajoituskaluja mutta vähän säätämiseksi menee.

                        Beisanin tiivisteet tuli. Remontinkaan jälkeen ei ole täysin hiljaiset, sellainen hyvin hiljainen etäinen läpätys kuuluu.


                        "Extratiivisteet" tuossa on varmaan tarkoittaa vanos-solenoidien tiivistettä ja ketjunkiristimen o-rengasta.

                        Voin tehdä tuon vaihdon 80e sisältäen tiivisteet (poislukien noi ylimääräiset) jos laitat vanosyksiköt postiin.
                        Mulla remontti siirtynee ensi kesälle, ja ajoitustyökalut löytyykin itseltä. Omaa kapinetta riivaa eniten se käynnistyksen yhteydessä kuuluva romina/läkätys, JOS koneen on ajanut edellisellä kertaa kuumaksi. Jos sitä taas on vaikka siirretty pihalla ja sammutettu kylmänä, niin seuraava käynnistys on ihan kuin se pitääkin olla. Minäpäs laitan privaa
                        Last edited by cba; 01-10-2015, 14:30.

                        Comment

                        • bmwe39540
                          Newbiemmer
                          • Oct 2015
                          • 6
                          • finland

                          #87
                          Eilen alkoi moottorista kuulumaan rahinamaista ääntä, ja tuntui että tehot katos oliskohan vika jakoketjun laahaimissa? Ketjun kiristäjä ainakin on kunnossa. olisko kenelläkää linkkejä? Kuvia/videoita? Ja moottorin räjäytys kuvakin olisi hyvä. Kaikki vinkit ja ohjeet on tervetulleita, mikä muu vika voi tehdä sen rohinan?

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5257
                            • Pirkkala

                            #88
                            Originally posted by bmwe39540 View Post
                            Eilen alkoi moottorista kuulumaan rahinamaista ääntä, ja tuntui että tehot katos oliskohan vika jakoketjun laahaimissa? Ketjun kiristäjä ainakin on kunnossa. olisko kenelläkää linkkejä? Kuvia/videoita? Ja moottorin räjäytys kuvakin olisi hyvä. Kaikki vinkit ja ohjeet on tervetulleita, mikä muu vika voi tehdä sen rohinan?

                            Lueppa tämä topic sekä m60/62 kysymyksiä topic. Ja lopeta autolla ajaminen heti ellet halua hankkia uutta moottoria.

                            Kyse on siis hajonneesta u-laahaimesta 99% todennäköisyydellä. Kunnolla jos korjaa ja itse tekee, varmaan tonnilla voi selvitä.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Jonexi
                              Newbiemmer
                              • Dec 2010
                              • 10
                              • Palokka

                              #89
                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Lueppa tämä topic sekä m60/62 kysymyksiä topic. Ja lopeta autolla ajaminen heti ellet halua hankkia uutta moottoria.

                              Kyse on siis hajonneesta u-laahaimesta 99% todennäköisyydellä. Kunnolla jos korjaa ja itse tekee, varmaan tonnilla voi selvitä.
                              Tarkista vielä ettei Vesipumpun laakerointi ole väljä, eli sen huomaa kyllä kun ottaa hihnapöyrästä kiinni ja heiluttelee sitä. Itellä oli Vesipumpun laakerointi pettänyt ja antoi rahisevan ja kolkottavan äänen.
                              Tosin jakopää remontin tein samalla kun kilometrejä oli kertynyt 240 000
                              Mulla näkyi öljyntäyttö korkin kautta kuinka u-ohjaimesta oli pala irronnut muttei ne muuten laahaimet olleet huonona
                              Osat tilasin pielmeijeriltä Saksasta suoraan

                              Comment

                              • bmwe39540
                                Newbiemmer
                                • Oct 2015
                                • 6
                                • finland

                                #90
                                Onko mahdollista että jokin nokan tai kampuran tunnistin ois hajonnut?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎