Originally posted by Thuppu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62 jakoketjun laahain ja vanos
Collapse
X
-
Originally posted by ^niGo View PostÖljykorkista tutkailin ja näytti et kaikki olisi kunnossa ja ketjut vaikutti kireiltä. Käynti on vähä röpeltävää, ni voiko tulpat vaikuttaa tollasee mitenkää?E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Käsi ylös kellä on oikeesti vakiokoneessa tulppa ollu rikki?.... tarkoitan että tulppia vaihdetaan kuin leipää ja vikahan ei siellä ole kun yhdessä tapauksessa tuhannesta.
Vielä epätodennäköisempi vaihtoehto kasikoneessa jossa yhden tulpan pimeneminen ei pahemmin esim. tyhjäkäynnissä näy.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKäsi ylös kellä on oikeesti vakiokoneessa tulppa ollu rikki?.... tarkoitan että tulppia vaihdetaan kuin leipää ja vikahan ei siellä ole kun yhdessä tapauksessa tuhannesta.
Vielä epätodennäköisempi vaihtoehto kasikoneessa jossa yhden tulpan pimeneminen ei pahemmin esim. tyhjäkäynnissä näy.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostTiedän tapauksen jossa oli useampi tulppa syystä tai toisesta löystynyt ja aiheuttanut mielenkiintoisia ääniä ja tietenkin käynti ongelmia. Kiristämällä momenttiin niin lähti pelaamaan ja auto oli e39 540ia.
Voi ne tulpat tarkistaa, että onko kiinni. Sitten onkin jo puolat irti joten siitä helppo jatkaa jakopääremonttinaE61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKäsi ylös kellä on oikeesti vakiokoneessa tulppa ollu rikki?.... tarkoitan että tulppia vaihdetaan kuin leipää ja vikahan ei siellä ole kun yhdessä tapauksessa tuhannesta.
Vielä epätodennäköisempi vaihtoehto kasikoneessa jossa yhden tulpan pimeneminen ei pahemmin esim. tyhjäkäynnissä näy.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostTäällä on ollu kaksi konetta, joissa molemmissa ääni/käyntivika löytyi tulpista. Toisessa oli useampi tulppa sormimomentissa (bosch) ja toisessa kierre korkannut varmaan samasta syystä ja hajottanut puolan tutin.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Joo, aiheen sivusta meni. Toisaalta tulpat kattomalla näkee helposti onko sytytyksessä tai seoksessa jotain vikaa, ei niitä vaihtamaan tarvii ruveta juuri koskaan.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKäsi ylös kellä on oikeesti vakiokoneessa tulppa ollu rikki?.... tarkoitan että tulppia vaihdetaan kuin leipää ja vikahan ei siellä ole kun yhdessä tapauksessa tuhannesta.
Vielä epätodennäköisempi vaihtoehto kasikoneessa jossa yhden tulpan pimeneminen ei pahemmin esim. tyhjäkäynnissä näy.
Piti olla ajettu 1000km ja mikä ilmeisesti pitikin paikkaansa kun olivat ihan uuden näköiset.
Vaihdoin kaikki NGK:n tulppiin ja seuraava 30tkm ilman murheita siltä osalta.
Tuo kyllä saattaa pitää paikkaansa että harvemmin ovat ihan sytyttämätöntä mallia.
Comment
-
-
Mitenkäs nuo nokkaketjujen kiristimien laahaimet (osa 6), onko niitä syytä vaihtaa samalla? Tai onko niitä yleensä vaiheltu..? Kyseessä siis vanhempi kuin 9/98 malli, eli ilmeisesti tässä ei noita vanoksia ole, ja muutenkin vähän erinäköinen tuo kun uudemmassa
Last edited by Haukkis; 17-03-2016, 20:45.
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Muovi haurastuu iän myötä eli vaihtaminen ei liene väärin mutta itse uskoisin vanhojen toimivan jos eivät näytä ihan pilalle urautuneilta tai vastaavaa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Tein tässä itsekseni pienen osalistan, mitä tuohon omaan nyt tarvisi vaihtaa kun alkoi ketju kolisemaan pitkin koppia. Jos joku remontin tehnyt voisi sanoa, jos tästä puuttuu jotain tärkeitä tiivisteitä esim. Onko tuo iso U-laahain tarvetta vaihtaa, onko se ollut kulunut yleensä ?
DEFLECTION RAIL 1 09/1998 11311741777 Chain tensioner 1 09/1998 11311741236
Guide rail 1 09/1998 11311745406
Gasket Asbestos Free 1 11511731372
Collar screw M18X1,5X65 1 11231736585
GASKET SET CHAIN CASE 1 09/1998 11141436978
PROFILE-GASKET ZYL.5-8 1 09/1998 11141741128
PROFILE-GASKET ZYL.1-4 1 09/1998 11141741127
Set of profile gaskets ZYL.1-4 1 09/1998 11120034104 Gasket Asbestos Free 1 11131436324
Set of profile gaskets ZYL.5-8 1 09/1998 11120034105
Eli listassa löytyy molemmat sivulaahaimet jotka kuvista löytyi ja u-laahain, vesipumpun tiiviste, pienen öljypohjan tiiviste, jakopään kotelon tiivisteet, venttiilikopan tiivisteet ja dampperin pultti:think
E: Saako tästä ison öljypohjan irti tiivisteen vaihtoa varten akselistoa purkamatta ?Last edited by Peltsii; 20-03-2016, 10:49.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostTein tässä itsekseni pienen osalistan, mitä tuohon omaan nyt tarvisi vaihtaa kun alkoi ketju kolisemaan pitkin koppia. Jos joku remontin tehnyt voisi sanoa, jos tästä puuttuu jotain tärkeitä tiivisteitä esim. Onko tuo iso U-laahain tarvetta vaihtaa, onko se ollut kulunut yleensä ?
E: Saako tästä ison öljypohjan irti tiivisteen vaihtoa varten akselistoa purkamatta ?
Osat
Osa o-renkaista tuli mukana mm. laahaimissa.
Työkalut
Kommentteja työstä
# Partnumber Quantity Description English Description Finnish
12 07119901511 2 O-ring - lisäilmaputken o-renkaat
16 07119906361* 2 O-ring - o-rengas
8 07119906363 1 O-ring - keskilaahaimen o-rengas
20 07119963355* 1 Gasket ring - nokkaketjun kiristimen o-rengas
9 11121706927 2 O-ring - vanos-solenoidin takaiskuventtiilin o-rengas
4 11131436324 1 Gasket Asbestos Free - alemman öljypohjan tiiviste
5 11131439736* 25 Hex bolt with washer - alemman öljypohjan pultit
3 11141275466 1 Gasket ring - kampiakselin stefa
6 11141436978 1 Gasket set chain case - alemman kotelon tiivistesarja
9 11141736758 1 Gasket ring - gasket ring
4 11141741127 1 Gasket ring - vasen yläkotelon tiiviste 1-4
5 11141741128 1 Gasket ring - oikea yläkotelon tiiviste 5-8
5 11151705301 1 Vent pipe - huohottimen väliputki
6 11231736585 1 Collar screw - kampiakselin pultti
14 11311435028 4 Sliding piece - yläketjun liukupala
2 11311705512 6 Rectangring - nokka-akselin tiivisterenkaat
16 11311741236 1 Guide rail - oikea laahain
6 11311741777 1 Deflection rail - keskilaahain
13 11311745406 1 Guide rail - vasen ketjulaahain
2 11361433660 1 Distribution piece - vanos-jakoblokki 1-4
2 11361433664 1 Distribution piece - vanos-jakoblokki 5-8
3 11361705578 1 Gasket Steel - vanos-yksikön tiiviste 1-4
3 11361705579 1 Gasket Steel - vanos-yksikön tiiviste 5-8
17 11421713597 1 O-ring - kiristinlaahaimen o-rengas
12 11431707164 1 O-ring - öljytikun alempi o-rengas
18 11431717666 2 O-ring - öljytikun ylempi o-rengas
2 11511731372 1 Gasket Asbestos free - vesipumpun tiiviste
5 11531710048 2 O-ring - ison vesiputken o-rengas
7 11531710055 2 O-ring - pienen vesiputken o-rengas
1 11611440135 1 Sucking jet pump - huohottimen takaisku
7 11721438263 1 Pressure hose assy - lisäilmapumpun syöttöputki
3 12317507996 1 Gasket ring f generator - laturin o-rengas
7 12611744292 1 Gasket ring - öljytasoanturin tiivisteE39 540iA M62TUB44
Comment
-
-
Originally posted by Patriot View PostTässä oma listani. Asensin Beisanin vanos-setin samalla ja korjasin huohotuksen joka kannattaa tehdä samalla, koska pönttö on niin vaikeassa paikassa. Käsittääkseni juuri se U-laahaimen muovipinnat irtoavat ja lentelevät pitkin koteloa.
Osat
Osa o-renkaista tuli mukana mm. laahaimissa.
Työkalut
Kommentteja työstä
# Partnumber Quantity Description English Description Finnish
12 07119901511 2 O-ring - lisäilmaputken o-renkaat
16 07119906361* 2 O-ring - o-rengas
8 07119906363 1 O-ring - keskilaahaimen o-rengas
20 07119963355* 1 Gasket ring - nokkaketjun kiristimen o-rengas
9 11121706927 2 O-ring - vanos-solenoidin takaiskuventtiilin o-rengas
4 11131436324 1 Gasket Asbestos Free - alemman öljypohjan tiiviste
5 11131439736* 25 Hex bolt with washer - alemman öljypohjan pultit
3 11141275466 1 Gasket ring - kampiakselin stefa
6 11141436978 1 Gasket set chain case - alemman kotelon tiivistesarja
9 11141736758 1 Gasket ring - gasket ring
4 11141741127 1 Gasket ring - vasen yläkotelon tiiviste 1-4
5 11141741128 1 Gasket ring - oikea yläkotelon tiiviste 5-8
5 11151705301 1 Vent pipe - huohottimen väliputki
6 11231736585 1 Collar screw - kampiakselin pultti
14 11311435028 4 Sliding piece - yläketjun liukupala
2 11311705512 6 Rectangring - nokka-akselin tiivisterenkaat
16 11311741236 1 Guide rail - oikea laahain
6 11311741777 1 Deflection rail - keskilaahain
13 11311745406 1 Guide rail - vasen ketjulaahain
2 11361433660 1 Distribution piece - vanos-jakoblokki 1-4
2 11361433664 1 Distribution piece - vanos-jakoblokki 5-8
3 11361705578 1 Gasket Steel - vanos-yksikön tiiviste 1-4
3 11361705579 1 Gasket Steel - vanos-yksikön tiiviste 5-8
17 11421713597 1 O-ring - kiristinlaahaimen o-rengas
12 11431707164 1 O-ring - öljytikun alempi o-rengas
18 11431717666 2 O-ring - öljytikun ylempi o-rengas
2 11511731372 1 Gasket Asbestos free - vesipumpun tiiviste
5 11531710048 2 O-ring - ison vesiputken o-rengas
7 11531710055 2 O-ring - pienen vesiputken o-rengas
1 11611440135 1 Sucking jet pump - huohottimen takaisku
7 11721438263 1 Pressure hose assy - lisäilmapumpun syöttöputki
3 12317507996 1 Gasket ring f generator - laturin o-rengas
7 12611744292 1 Gasket ring - öljytasoanturin tiiviste
Tuo separaattori on hyvä huomio, koska tuo oma tosiaan alkoi tuossa talvella myös pölläyttämään välillä startissa.
Mitä maksoi osat tuolla pielmeierillä ? Katsoin, että laahaimet ja tiivisteet olisi ~470€ schmiedmannilla.. Liekö saisi Saksasta halvemmalla ?DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostOnko tuo iso U-laahain tarvetta vaihtaa, onko se ollut kulunut yleensä ?
E: Saako tästä ison öljypohjan irti tiivisteen vaihtoa varten akselistoa purkamatta ?
Yhdestä koneesta meinas ketju tulla näkyviin edestä, koppa melkein puhki.
Ainakin E38 pystyy vaihtamaan ilman akseliston purkua ja myös E34.
Comment
-
Comment