Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 rakennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ladanaama
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 33

    m20 rakennus

    siis miten rakentaa viisaasti m20 kone eli 2.7 alakerta 2.0 kansi ja 2.5 imusarja ja ruiskutko
  • mika.h
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 799
    • haukipudas

    #2
    eli 2.7 alakerta 2.0 avarrettu kansi ja 2.5 imusarja ja ruiskut.

    ruiskulaitteista löytyykin sitten aika montaa eri mielipidettä mut tollai ois kai ihan hyvä alotella.


    Comment

    • ladanaama
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 33

      #3
      mikäs ilmanmäärämittari ja entäs lastu

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by ladanaama
        mikäs ilmanmäärämittari ja entäs lastu
        2.5 ruisku=2.5 ilmamäärämittari

        lastunhan voi vaihtaa myöhemminkin, ei tuossa motronikissa ilman ahdinta niin suurta väliä, saa säädettyä muutenkin.

        Comment

        • Jacek
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 552
          • Helsinki

          #5
          Kiinnitä erityistä huomiota 2.7L alakerran puristuksiin. Jos löydät jostain 11.0:1 puristeisen niin käytä suoraan 325i kantta sellasenaan. Jos vain yleisin eli 9.0:1 niin 2.0/2.3L kansi, siihen 325i venttiilit (+2mm) ja 325i imusarja + kaasuläppä.

          Ilmamäärämittariksi mikä tahansa 0 280 203 XXX johon siirrät sen ilmamäärämittarin piirikortin joka on käyttämäsi Motronic-boxin kaveri ja sitten säädätät sen jousen jne penkissä.

          Nokka, peltisarja, kannen porttaus yms tuo kaikki hieman lisää mutta maksaa paljon. Kannen porttaus rempan yhteydessä on järkevää, muu tuskin.

          Älä laita hiottua nokkaa. 284/276° Schrick maksaa 400€+ ja siihen päälle keinut+akselit. Kallista ja tuo n 8hv lisää. Mieti kannattaako.

          288° Schrick tuokin sitten jo todellista hyötyä mutta vaatii venttiilitaskujen syventämistä männissä ja osaavan säätäjän ruiskulle että tyhjäkäynti vielä löytyy. Päästöt on toinen ongelma, riippuu tosin autosi iästä. 15/03 on helppo rasti.

          Mieti miten paljon haluat käyttää siihen rahaa ja valitse sen pohjalta järkevimmät palikat. 200Hv maksaa jo aika paljon. 180-185 tulee vielä järkikustannuksilla. Vääntö on parasta mitä 2.7L tuo tullessaan.
          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

          Osia myytävänä

          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

          Comment

          • ladanaama
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 33

            #6
            onko eta alakertoja sitten erilaisia vai onko korkeapuristeisempi joku omatekoinen

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #7
              Niitä on 4 eri puristussuhteella tehtaalta. "HAKU" -toiminnolla löytyy varmasti tarkempaa tietoa.
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • ladanaama
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 33

                #8
                mistä näkis niitä teknisiä tietoja

                Comment

                • biimer327
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1928
                  • Eastside

                  #9
                  Originally posted by Jacek
                  288° Schrick tuokin sitten jo todellista hyötyä mutta vaatii venttiilitaskujen syventämistä männissä ja osaavan säätäjän ruiskulle että tyhjäkäynti vielä löytyy. Päästöt on toinen ongelma, riippuu tosin autosi iästä. 15/03 on helppo rasti.
                  Mistäs noita 288 nokkia löytäs?Koneessani on sellainen ollut TAI 294 ast.
                  kulki kuulemma paremmin (ihme juttu :roll: )
                  En vain Suomessa ole törmännyt näiden osien tarjoajiin,netissä surfatessanikaan.
                  Ja tuo 15/03 ? Whadduujuu miin? :shock:
                  "Suck my dick!"
                  -Ron Jeremy

                  Comment

                  • Jacek
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 552
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by biimer327
                    Mistäs noita 288 nokkia löytäs? Koneessani on sellainen ollut TAI 294 ast. Ja tuo 15/03 ?


                    Maahantuoja Bayermann Ay 09 - 674500

                    15/03 on ennen 1.7.87 sovellettu pakokaasunormi. Todettavissa käytönaikaisella valvonnalla, toisin kun esim 15/04. Raja-arvot CO 3,5% HC 600
                    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                    Osia myytävänä

                    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Miten pitkälle tuon b20 kannen virtaukset riittää vakiona? Kuulostaa ainakin aika jarrulta kun tietää jo b20 ja b25 kanavien erot, ja kun on vielä b25:stäkin suurempi iskutilavuus.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Hessu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 37
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by Jacek
                        Originally posted by biimer327
                        Mistäs noita 288 nokkia löytäs? Koneessani on sellainen ollut TAI 294 ast. Ja tuo 15/03 ?


                        Maahantuoja Bayermann Ay 09 - 674500
                        ProStreet:ltä löytyy ainakin Cat Cams nokkia. Minulla ei ole tietoa tai kokemusta enkä ole kuullut keneltäkään kehuja tai haukkuja kyseisestä nokasta.


                        Tunex tuo maahan Sandlerin osia joihin kuuluu Shrick nokka-akselit

                        Sandlerin oma sivu

                        Linkki suoraan luetteloon jossa BMW:n nokat


                        Itse olen tämän talven aikana etsimässä myös uutta viri nokkaa ja kartoittamassa eri vaihtoehtoja. Aikaisempaa kokemusta kun itselläni ei ole viri nokista niin saapi antaa ehdotuksia mikä kannattaisi hommata.
                        Nokan pitäisi olla vähintään tuo 288 tai jyrkempi.

                        Comment

                        • Tom1s
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 669
                          • .

                          #13
                          Originally posted by Cell
                          Miten pitkälle tuon b20 kannen virtaukset riittää vakiona? Kuulostaa ainakin aika jarrulta kun tietää jo b20 ja b25 kanavien erot, ja kun on vielä b25:stäkin suurempi iskutilavuus.
                          Mitä kannelle kannattaa tehdä/teettää jotta voisi olettaa saavan jotain parannusta jos puhutaan kanavien työstämisestä? Ymmärtääkseni kansityöt alan liikkeessä maksaa mansikoita.
                          Jokunen autopuolen kaveri on noita kanavia itsekkin työstänyt ilmeisesti tosin tuossa on se vaara että mennään metsään ja pahasti?

                          Esim tuolla tosin fiiatin koneeseen
                          F31 328i M-Sport

                          Comment

                          • IvvN
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 3078
                            • HelSINKI

                            #14
                            mut tästä aiheen nimestä tuli heti mieleen ton tapainen M20 rakennus. --> http://www.quietcity.org/img/pix/desktops/hancock.jpg
                            Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                            www.kxd.fi

                            Mahdollisesti maailman paras verhoomo

                            Comment

                            • Sag
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2003
                              • 104

                              #15
                              Originally posted by Tom1s
                              Mitä kannelle kannattaa tehdä/teettää jotta voisi olettaa saavan jotain parannusta jos puhutaan kanavien työstämisestä? Ymmärtääkseni kansityöt alan liikkeessä maksaa mansikoita.
                              Jokunen autopuolen kaveri on noita kanavia itsekkin työstänyt ilmeisesti tosin tuossa on se vaara että mennään metsään ja pahasti?

                              Esim tuolla tosin fiiatin koneeseen






                              FFP:ssä tuli vastaan tuollaiset yleishyödylliset linkit. Samat perusasiat jotka noilta sivuilta löytyvät, pätevät kaikkiin 8v kansiin. Itse tulin siihen tulokseen, että kansityöt on ammattilaisten hommaa lukuunottamatta pikkuhommia (esim. imusarjan kohdistaminen kanaviin).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎